Taapero ei suostu päiväunille

Kaitsu_

Kommentoinnin ninja
Helmikuiset 2021
Meillä 1v8kk poika ja nyt viikon verran on taistellut päiväunia vastaan. Tämä alkoi viime viikolla kun miehelläni alkoi loma ja mentiin mökille. Koitin kyllä pitää sielläkin rytmistä kiinni mutta poika ei suostunut nukkumaan päikkäreitä toisesta päivästä eteenpäin.
Autoon nukahti jos käytiin jossain.
Ennen on aina ollut säännöllinen rytmi ja uni on tullut siinä 11 maissa ja nukkunut 1,5 tuntia.
Tänäänkin taisteli tunnin unta vastaan ja lopulta nukahti viereeni sohvalle, josta kannoin hänet omaan sänkyyn.

Osaisiko joku arvata/sanoa mistä tämä johtuu?
Lapsella on poskihampaat tulossa kyllä ja päivisin kiukkuinen + uhma + erittäin kiinni äidissä (minussa) pienestä asti ollut näin.
 
Onko lapsi selvästi väsynyt, kun laitatte häntä päiväunille? Josko laittaisitte hänet hieman myöhemmin päiväunille. Me siirrettiin muistaakseni taaperoiässä päiväunia puolella tunnilla - tunnilla, kun ei uni maistunut tavalliseen aikaan.
 
Meillä on kesäaikaan ollut aina lasten kanssa tappelua päikkäreille nukuttaminen. Kaksoset protestoivat juuri 1v täytettyään nukkumista suuresti ja olin itse jo ihan hätää kärsimässä, että tässäkö nämä unet nyt olivat. Onneksi syksyllä päiväunet taas palautuivat takaisin. :)

Jos päiväunet menevät ihan mahdottomaksi, olisiko mahdollista antaa joku päivä olla nukkumatta? Illalla vaikka vähän aiemmin sänkyyn, jos sieltä päästä väsähtää ihan täysin. Tai yrittää vähän säätää rytmiä erilaiseksi? Meillä päiväunet myöhästyivät jossain vaiheessa selvästi ja nukkumaan mentiin vasta 13-14 välillä, vaikka ennen uni oli tullut jo ennen puoltapäivää. :) Millainen rytmi muuten päivissä on?
 
Onko lapsi selvästi väsynyt, kun laitatte häntä päiväunille? Josko laittaisitte hänet hieman myöhemmin päiväunille. Me siirrettiin muistaakseni taaperoiässä päiväunia puolella tunnilla - tunnilla, kun ei uni maistunut tavalliseen aikaan.

Joo on ihan väsynyt :sad001 oon yrittänyt että ei menisi yliväsyneenä, sitten oon yrittänyt kanssa että menisi selkeästi väsyneenä. Aina sama juttu :sad001
Tänään saatiin tuntia myöhemmin kuin normaalisti päikkäreille mutta nukahti viereen eikä suostunut omassa sängyssä nukahtamaan :/
 
Meillä on kesäaikaan ollut aina lasten kanssa tappelua päikkäreille nukuttaminen. Kaksoset protestoivat juuri 1v täytettyään nukkumista suuresti ja olin itse jo ihan hätää kärsimässä, että tässäkö nämä unet nyt olivat. Onneksi syksyllä päiväunet taas palautuivat takaisin. :)

Jos päiväunet menevät ihan mahdottomaksi, olisiko mahdollista antaa joku päivä olla nukkumatta? Illalla vaikka vähän aiemmin sänkyyn, jos sieltä päästä väsähtää ihan täysin. Tai yrittää vähän säätää rytmiä erilaiseksi? Meillä päiväunet myöhästyivät jossain vaiheessa selvästi ja nukkumaan mentiin vasta 13-14 välillä, vaikka ennen uni oli tullut jo ennen puoltapäivää. :) Millainen rytmi muuten päivissä on?

Joo mun äiti veikkasi kanssa samaa tänään että kesä ja tää kuumuus vaikuttaisi että syksyllä/ilmojen viiletessä rytmi saattaisi palautua.
Yksi päivä annettiin mökillä olla nukkumatta kun ei vain nukahtanut, mutta muuten kyllä on nukahtanut sitten esim juuri ihan istuessaan sohvalla kun ei ole enää pysynyt hereillä:grin

Ennen siis rytmi tämä 6.30-7.30 välillä herätys, noin 11-12.30 päikkärit. Aamuisin ja päivisin aika lailla aina samat rutiinit (leikkipuistot ja ruoka-ajat yms). Illalla 20 nukkumaan. Ja tää homma toimi niinkuin liukuhihnalta! Ihan tosi helppoa!
Nyt heräilee noin 6.30-7.30 (mökillä jopa 9 nukkui:grin:eek: ehkä sekin sekotti pakkaa?)
Ja nykyisin nukahtaa 21 jälkeen vasta yöunille.

Ehkä mun kannattaisi yrittää sitten samaa rytmiä kuin ennen paitsi että päikkäreille tosiaan vasta tuntia myöhemmin, noin 12?o_O
 
Takaisin
Top