Täysin Rinnoin tai Pullon Pyöritystä

Hahaa tämä maitobaari on aina auki[:D] Loput joudun vauvalle pumppaamaan ja antamaan pullosta kun toinen väsyy imemiseen.. Kumilla mennään ku on noin "pienet"nännit mutta pitäs alkaa harjottelemaan ilman sitä ku olis se helpompaa ilman sitä.

Viimeyönä tuli ihan itku kun en saanu vauvaa hereille..olis vaan nukkunu mutta kun on sen syötävä välillä ettei verensokerit laske (näin neuvolatäti sano mulle) Meillä ollut se kolmen tunnin "rytmi" yöllä mut nyt annoin periks ja kymmenen minuutin (normi puoli tuntia +lisämaito) imetyksen jälkeen laitoin sänkyyn ja herätin tunnin päästä siitä eikä vieläkään heränny..no sitten kaikki vaatteet pois vauvalta ni alkohan se heräämään, mutta pelästyin ihan hirveesti että mikä sillä nyt on. Toinen oli vaan väsyny. äitiys on rankkaa!!!!

Tisseistä vielä, tais olla pieni rintatulehdus viikonloppuna ku oli toinen rinta arka, punotusta, pään särkyä, yöllä kuumetta. Meni kuitenki ohi ku laitoin lämmikettä tissille.

Mitä mieltä muut ovat äidinmaidon lämmittämisestä mikrossa? Entä uudelleen lämmittämisestä?
Pakkasessa olevat maidot voi lämmittää nopsaan hanan alla mut jääkaapista otettu maito...hhmmm.
 
Jänö, mulla on vähä sama, et kumilla joudun imettämään.. Tosin mulla vaan on niin "tasaiset" nännit, ettei neiti saa minkäänlaista otetta.. Jos noi nyt toimii niinku "pitäisi" (kätilöiden mielestä siis) niin kuulemma nostaa mun nännejä jotenki ulos ja sit helpottais.. Mut noille vedän kunnes muuten toimii..

Ja siis tosiaan kikka kolmosia tartten maidon nostattamiseen.. Kyl sitä eilen tuli ihan kivasti, samoin yöllä, mut meinaan silti vähän kattoa, joskos saisin sellasta maitoa, että neiti sais mahansa täyteen eikä vaa ilmaa [:(] Ajan kanssa sit vissiin...
 
Yks kikkakolmonen: Rintojenvälissä on akupiste jota myötäpäivään pyörittämällä pitäis maito nousta.
Mulle laitettiin siihen edellisen kanssa ihan piikki ja maito alko seuraavana pvänä suihkuamaan.
Sit on se pilsu... ja sit mitä enempi vauvaa tissillä pitää sitä enempi hormoonia erittyy.
Toivottavasti näillä lähtee[:D][:D]

Mulla on toisinpäin, Rinnat on niin täynnä ettei nänneistä meinaa saada otetta, siks ovatkin menneet jo verille.
Nyt sit rasvaillaan, lämmittellään ja pumppaillaan, annetaan nännien pikkasen levätä. . Vauva kun haukkaa tosta oikeanpuoleisesta tissistä nin mulla tirahtaa vedet silmiin... Mut sama oli viimeksi, kyllä sitten kun saa maitohanat kunnolla auki ja vauvakin jaksaa imeä tyhjäksi asti nin homma helpottuu.

Mut vaikka kaikkee kremppaa taas onkin nin mä oon ainakin ihan koukussa näihin imetyshormooneihin.
Tartte mihinkään Baariin lähtee, kun vauva on tissillä nin mulle nousee sellanen humalatila päälle[:D][:D][8D]
 
Minäki tulen tänne fiilistelemään teidän kanssa... saanhan?[;)][:D]

Mä kans sellaisen neuvon, pilsun ja akupisteiden lisäksi, antaisin, että ottakaan superrauhallisesti ja käyttäkää aikaa siihen tissittelyyn ja jatkuvasti kun tarjoaa rauhassa, niin tod.näk. se maitobaarissa asiointi alkaa sujumaan niin vauvalta kuin äidiltä.[:)][:)]

Vitsit, et mä haluaisin kans jo päästä reenailemaan tota(kin) hommaa.

Rantakumeista mulla ei ole hölkäsenpöläystä tietoa, joten en ossaa mitään siihen sanoa.

Ja pitäkää ne tissit hyvällä hoidolla ja lämpiminä!! Tulehdus, kun voi äityä ihan kamalaksi riesaksi.
 
Ja tää vielä ihan ummikkona kysyy, että kantsiiko ne rintakumit hommata jo näin etukäteen vai saako niitä laitokselta?
 
Minkälaiset tissit, tai siis lähemmin nännit sulla on, HaniMami?
[:D][:D] laita kuvaa liitteeksi, niin voidaan kaikki arvioidan tarvetta rantakumeille[:D][:D][8D][8D] (heh hee- mulla on hyvät jutut, eikö[;)])

No niin, siis..jos on sisäänpäin kääntyneet tai muuten on oletettavissa, että hankalaa alkuun saada otetta, niin silloin mun mielestä, kannattaa ostaa jo etukäteen...
Mutta jos ihan basic keskiverto rinta, niin eiköhän se ilman kumeja suju alkuunsakkin..

Ja viisaammat korjatkoon[;)]
 
Voisko niistä basickeskiverroista saada sen kuvan, niin voisin sitten niihin verrata[:D][:D]

Sanotaankos näin, että epäilen vahvasti, että eivät ihan vastaa sitä basickeskivertoa, vaan pienempään päin kokonaisuudessaan, että kait käyn ne hakeen, kun ei kauhiasti maksa.
 
Hani: mä sain yhen kumin suoraa laitokselta... perjantaihin pärjätää tällä ja sit käyn ostamassa "omat"..
 
Kiitos Purri tiedosta[:)] Eli en hommaa etukäteen, kun samaan laitokseen pyrin pääsemään vielä joskus lähiaikoina[;)]
 
Ihana palsta! [:D] nauran teidän tissi jutuille täällä katketakseni [:D][:D][:D][:D] siis niille kuvaa tisseistä jutuille ja basic nänneille. Ihania ootte [:)]

Mullahan ei oo ollu mitään synnytyspelkoja tai mitään mitä vois raskaudessa kuvitella, mut ette voi ehkä käsittää mut imetyspelko mulla on toooosi suuri. Haluan tehdä kaikkeni että ruokin lapseni sitten rinnalla mutta epäilen hieman. En tunne sitä omaksi jutuksi ja minulla on maailman herkimmät nännit. En voi sietää että niihin kosketaan, edes mies :( tää on aika harvinaista mut just mulle on sattunut tämmönen. Elättelen toiveita kun saan pojan tuohon rinnalle että kaikki lähtisi kuin itsestään. Mutta olen luvannut yrittää ja tehdä kaikkeni, ajatella sen pienen rakkaan parasta <3
 
Pilpa Veit varpaat suustani. Ihan sama juttu täälläkin... lisäksi mulle on nyt viikon, kahden sisään tullut jonkinlainen pelko siitä että vauva käyttää tissejä myös lohdutukseen eikä hyväksy ketään muuta elämäänsä ja sitte ollaan oikeesti kiinni se 24h. Ja nyt ei käsittää väärin,  lapsi todellakin on haluttu ja tottakai tiedän ja HALUAN olla lapseni lähellä ja antaa läheisyyttä, mutta täällä kun hoitajat muutenkin vähissä lapselle (muuta kuin itse lapsen isä) niin pelkään että se vähänenkin vapaa-aika joka mun täytyy joskus saada, että pääsen edes käymään kävelemässä ulkona, jää pois ja sitte oon semmonen "pirttihirmu" ja kaikki menee päin peetä...[:(] Eilen neuvolassa aika kokonaisvaltaisesti puhuttiin juuri tästä asiasta ja sanoinkin sille th:lle juuri tuon mitä siekin kirjoitit, mutta sanoin myös aika suoraan sen, että jos mua aletaan imetyksellä ahistelemaan niin totaali-stoppi tulee aivan varmasti...se alkaa jos on alkaakseen ja jos ei ala niin sitten ei... onneksi on äidinmaidonkorvike ja pullot keksitty, ettei lapsi nälkään kuole... läheisyyttä, rakkautta ja turvallisuuden tunnetta poika saa meiltä varmasti ihan yltäkylläisyyteen saakka...
 
*Reps* Voihan Kumit ja nännin näpykät [:D][:D][:)] Kylläpäs sain taas nauraa, huumori on muuten paras lääke kaikkiin vaivoihin.(Mun mielestä, miehen mielestä on seksi)
Ne kaura/vehnä -mitkälie pussukat auttaa myös maidon nousuun, kantsii myös tarkistaa oma henk.koht. asento missään nimessä ei sais niska/hartiat olla jännnittystilassa. Tuon lämpöpussukan voi laittaa imetyksen ajaksi hartiolle lieventämään jännitystä [;)]
 
Kylläpä on saanu nauraa, ihanaa [:D][:D][8D][8D]
Mamma: on se hyvä jotta teidänkin mies on sitä mieltä jotta kaikkeen vaivaan auttaa seksi. Mä jo oon luullu, että meidän isännys on ainut jonka mielestä joka vaivaan auttaa seksi, jos vaikka varvas on kipiä niin kyllä seksi helpottaa!
Niin ja siis tästä itse aiheesta...mä jännitän ylipaljon jotta kuinka se imetys sitten sujuu, haluan sen sujuvan mutta kun tressaan näin paljon niin tiedän et se ei oo hyväksi. Ja kyllä ne lapset kasvaa sillä korvikkeellakin, tai ainakin meidän lapsi on hyvin kasvanu. Mua ottaa vaan se aivoon jotta jos ja kun imetys alkaa luistamaan niin sitten kun lähdet johonkin ilman vauvaa niin kauaa ei pysty olemaan liikenteessä kun tissit on niin kipät jos täynnä maitoa.
Meinasin sen rintakumin ostaa valmiiksi mutta enpä taida jos sieltä sairaalalta kerta saa käyttöön sellaisen tarvittaessa, näkee sitten että tarvitseeko sitä edes, ettei turhaan osta.
 
No mulle ainaki kätilö kävi hakemassa eikä mun tarttenu ees pyytää sitä [:D] Mut ei ainakaa vel oo tissit kipeenä maidon taka.. mut neiti imee sit antaumuksella ja se sattuu[&:] Muuten, kun ne sano laitoksella et vähintää 8x päväs pitäis imettää, ni tarkottaako se et 24h aikana vai vaan 12h? Kun ei meiä neiti kauheen usein oo nälkänen, mut sit ku on ni sit vedetäänki pohjanmaan kautta molemmat rinnat...
 
Itse viela odotellaan hetki, etta paastaan tahan vaiheeseen, mutta sain kaverilta valmiiksi tallasen linkin. [:)]

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=section&id=9&Itemid=165

Toivottavasti loytyy jotain apua. Info vaikuttaa samalta mita me taalla saatiin imetyskurssilla. Tarkeimpana neuvona taalla annettiin, etta imetys vaatii paljon opettelua ja karsivallisyytta aidilta ja vauvalta. Oikea imemisote vauvalla on tarkein tekija. Saa nahda kuinka itsella tulevaisuudessa sujuu.[:D]
 
Jeps, elikkäs tänää oli meillä taas painokontrolli.. Ja käsky kävi pulloruokintaan [>:] Neidin paino ei ota noustakseen.. oli viime kerrasta jopa laskenut vähän [:(] Elikkä mun oma maitoni ilmeisesti ei ole tarpeeksi vahvaa? Mut neuvolantäti tosiaan käski antaa korviketta, imettämään ja jopa pumppaamaan! Mut mietin et voisin ton pumppauksen ohittaa sillä, et ensin annan imeä ja sit siihen päälle ruokin vielä pullosta.. siis öisin ainaki.. Päivisin varmaa mennää pääsääntösesti imetyksen voimin. On vaa jännä, ku neiti kuitenki syö ja on virkeä, mut ei vaa nouse se paino. Torstaina ois uus kontrollikäynti neuvolassa.. Toivon niiiin kovasti, et paino alkaa nousemaan.. Ettei tyttö oo multa periny sitä munuaisvaivaa, mikä mulla syntymässä oli.. Siis munuaisaltaissa jotain häikkää ja piti johtimet pistää ristiin, että paino ei enää tippunu.. jotain tällasta oli mulla. Äiti on sen mulle 100 kertaa selittäny, mut enhän minä muista[;)]

Mutta tosiaan, pitää tota meiä neidin rytmiä alkaa muutenki kattelemaan sillä silmällä ja vaan repiä itteni ylös sängystä, jos neiti on ihan täysin pirteä aamusta. Tänää vaa en meinannu millää saada silmiä pysyy auki, ni oli pakko tunkasta tytölle tissi suuhun ja vieree nukkumaan. Ehkä sitä jo huomenna onnistuis...
 
Purri, mä yritän antaa jotain neuvoja jo yhtä lasta imettäneenä. En usko, että sun tarviis luopua imettämisestä vaikka antaisit lisämaitoja. Imetä tosiaan ensin ja anna sitten lisämaitoja päälle. Voithan koettaa pumpatakin, kun se lisää maidon tuloa. Teidäthän myös, että mitä enemmän vauva imee niin sitä enemmän maitoa tulee. En sitä usko että sun maito voisi olla jotenkin huonolaatuista, eiköhän se ole samaa kamaa mitä kaikilla rinnoista tulee. Sen sijaan sitä, onko maitoa vauvalle liian vähän, on vaikea sanoa. Jos lapsi ei ala lisämaidollakaan kasvamaan enemmän, ei varmasti syy edes ole se ettei sulta tulis tarpeeksi maitoa.
 
ainomieli: No me kokeillaan nyt niin, että öisin annetaan pelkästään vastiketta ja päivällä mä ruokin niin usein ku neiti haluaapi. Mut aika hyvin se on imetysasennon korjauksen jälkeen menny niin, että neiti imee sen 15min/rinta ja on ihan tyytyväinen tunnin tai pari.. Toivon, että oli kyse vaan tosta väärästä imetysasennosta eikä mistää vakavammasta, mutta torstainahan sen näkee sitten.
 
Takaisin
Top