tässä kuussa ovuloineet, jännitetäänkö yhdessä? :))

Heips kaikille!

Selvisi syy sitten mun pitkiiiiiiin kiertoihin... nimittäin pcos. Nyt sitten menossa mukana Terolutit sekä clomifemit, eivät kunnallisella puolella suostunee tota mulla edes tutkimaan kun ei mun ulkoinen habitukseni vastannut sitä miltä yleensä pcos :sta sairastava näyttää... otti kyllä niin kaaliiin kun mut ultrattii 2 kertaa kunnalllisella ja ne ei muka nähneet mitään, kerroin myös että mulla 2009 epäily tosta! ja nyt yksityisellä kun kävin niin se sano et ihan selvä pcos! ei pahin mahdollinen mutta kumminkin... :sad001 onneks nyt selvis eikä sitte vasta joskus...Jos ei 1/2 vuoteen tärppää niin lisätutkimuksiin...
 
Hei vain kaikille :)
Pitkästä aikaa luen näitä viestiketjuja, viimeksi reilu vuosi sitten. Seurasin laskettuaika kesäkuu 2012, koska sain pojan 6/2012. Mielenkiinnolla aloin kirjoittelemaan tänne, koska itsellä alkanut taas vauvakuume potemaan enempi ja vähempi. Ja toiseksi en ole uskaltanut tehdä raskaustestiä, vaikka oireita samoja mitä edellisessä raskaudessa. Edellinen raskaus alkoi vaikka käytössä oli ehkäisynä Nuvaring, joka kyllä nyttenkin ollut paikoillaan.
Meillä häät loppukesästä ja jonkun takia en vielä haluaisi raskaaksi, mutta silti jollakin tapaa taas toivon olevani...yritetty ei siis olla vielä toista, häiden jälkeen ehkäisy otetaan poissa käytöstä. Mutta nyt vain jännittää että ollaanko sitä sittenkin raskaana, koska oireet täysin samat kuin aikaisemmin. Mua huimaa kierron puolessa välissä ihan sikana ja nyt on tullut etovaa oloa ajoittain...nuvaring piti ottaa torstaina poissa ja pitää viikon tauko, mutta jo 3 päivää aikaisemmin mulla alko ihme tuhruttelu tulemaan...pietin nuvaringin kuitenkin sinne torstaihin asti paikoillaan ja odotin menkkojen alkavan..mutta ei, ilman rättiä on saanut mennä huoletta....täsä sitä nyt ihmetellään ja jänskätään miehen kera; onko yhtä hyvä tuuri kuin edellisessäkin kerrassa :Heartred

p.s. Anteeksi niille jotka yrittäneet kauan ja varmasti pahalle tuntuu kun ehkä kirjoitan tavalla jolloin lasta ei tarkoituksella ole yritetty..mutta poikaa rakastan yli kaiken ja kakkonen on enempi kuin tervetullut jos nyt ennen häitä on tullakseen :)
 
Tuossa muutama viikko sitten jännäsin ja kirjoittelin tänne ovulaation jälkeen.

No, eilen tuijotin tsekkiläisessä hotellihuoneessa tsekkiläistä raskaustestiä, jossa komeili kaksi viivaa. Mies lähti välittömästi tilaamaan kuoharia (jota en tietenkään itse voinut juoda), ja toi aamiaisen sänkyyn. No, tänään kotiuduimme ja varmuuden vuoksi tarkistin asian vielä Clearbluella, ja siihen tuli hyvin selkeä plussa. Kierukan poiston jälkeen mulla ei ehtinyt olla yhtiäkään kuukautisia, ekasta ovulaatiosta tärppäsi huolimatta endometrioosista ja juuri poistetusta dermoidikystasta. Emme oikein vieläkään voi uskoa tätä todeksi, mutta taitaa se totta olla :)

Tsemppiä kaikille yrittäjille ja minä ainakin olen esimerkki siitä, että huonoistakin lähtökohdista voi onnistua!
 
Heipä hei, olen uusi täällä!
Olen ovista tikuttanut ehkä nelisen kiertoa ja kakkosen yritystä takana yli puoli vuotta, kiertoja jopa 8-9, koska on niin lyhyet kierrot.. Ovistikun viivat eivät vahvistu tasavahvoiksi, ja olen pohtinut ovuloinko lainkaan..
Tämä kierto oli outo. Olin jo melkein varma (hah) että olen raskaana. Viikko sitten maha pullahti oudosti esiin, vaikka olen juuri saanut laihdutettua yli 8kg. Googlettelin ja monella kakkosesta se masu oli pompsahtanut esiin jo ennen plussaa. Nooh, mulla yleensä alkaa menkat tuhruttelulla, mutta nyt ne alkoikin "suoraan" vaaleanpunaisella vuodolla ja olivat oudon rauhalliset (yleensä vuodan niin että sänky "lainehtii". Olin jo toiveikas että olisivatkohan valekuukautiset, kun viime yönäkään ei siteeseen tullut kuin pari tippaa. Nyt kp3, ja kyllähän tämä ei enää miltään valekuukautisilta vaikuta, vaan ihan oikeilta menkoilta. Plaah sanon minä. Mä niin haluaisin jo sen kakkosen alulle, kun muutenkin tulee tuota ikäeroa sisaruksille - ja tuleeko toista ensinkään. Esikoinenkin oli niin vaikea saada alulle, yli vuosi meni siinäkin. Niiin turhauttavaa... :sad001
 
HEI SISU!

Tunnen tuskasi.. :sad001 täällä diagosoitu PCOS, vaikka laiha ja terve ihminen noin muuten olenkin... mulla ongelmana piiiitkät kierrot sekä epäsäännöllinen ovuloiminen, nyt sitten käytössä terot ja clomit. Ikää löytyy 23.v ja mieheltä 28.v. Kirjotit et esikoistakin "teitte" pitkään, onko sua tutkittu? löytyykö susta mitää mikä selittäs tilanteen? :/ meillä ei ole ennestään lapsia, yksi koira vaan, tuska on ihan suunnaton kun ei lasta kuulu eikä näy. Eikä ulkopuolisten "te ootte vie nuoria" ja ""kyllä teillä varmasti vielä tärppää" -kommentit hiukkaakaan lohduta!
 
Minäkin haluan jännittää teidän kanssa yhdessä! :)

Meillä toiveissa toinen raskaus. Esikoinen, poika täytti juuri 7 kk.

Kuukautiset palasivat edellisen raskauden jälkeen vappuna ja ensimmäinen kierto oli pitkä, 40 päivää. Ennen normaalisti on ollut noin 30-33 päivää. Esikoinen tärppäsi yk 4.

Nyt siis menossa yk 2! Ahkeria ollaan oltu makuuhuoneen puolella ja tärppiä kovasti toivotaan. Pian saa ruveta jännäileen! :D Oireita on tietysti vaikka kuinka ja paljon (mukamas). Tänään kp 26.
 
Heippa Tiitu84!

Ja tervetuloa mukaan :) täällä on jokseenkin hiljaista, että ihan kiva jos tänne väkeä tulisi. Itse ainakin kaipaan suuresti "kohtalontovereita" on mukava vaihdella kuulumisia, täällä kp8 ovista saa kohta puoliin ruveta tikuttelemaan ja sitten taas 15pvä terolutit jne :/ Toivottavsti siellä olis tärppi käynyt :) :Heartred
 
Mulla melkoinen kirjo raskausoireita, mutta ne voi olla vain korvien välissä. Ovulaatio oli juhannuksen aikoihin ja peittoa kovasti heiluteltu juurikin silloin. Ovulaation jälkeen tai sen yhteydessä alkoi vasemman munasarjan nippailu, jota ei ennen ole ollut normaalikierrossa. Välillä on ollut palelua, lämmöt hieman koholla, menkkajomotuksia joinain päivänä, kiukuttaa, pientä väsymystä. Nuo nippailut oikeastaan on erilainen oire jos vertaa normaalikiertoon, sekä vihlaisut alapäässä. Nyt menossa kp 24/28 mutta olen kerenny jo kaksi negatiivista testiä. Kovasti odottasin kolmatta pientä :Heartred
 
Täällä myös on alettu yrittämään nyt juhannuksen jälkeen :> Tai siis silloin jätettiin ehkäisyt pois, pillereitä söin tätä ennen vuosia, tiedä sitten miten se vaikuttaa. Minulla oli myös ovulaation jälkeen erilaisia pieniä tuntemuksia/vihlaisuja, joita ei ennen ole esiintynyt.

Hiukan jännitti alkaa kirjoitella tänne näin aikaisessa vaiheessa :) Todennäköisyys raskautumiseen on aika pieni, mutta toiveita on kovasti, sais kyllä alkaa tässä loppukesästä/syksyllä viimeistään (kovat on suunnitelmat!) :D Mitään testejä en ala vielä tekemään, odotellaan ensin tuleeko menkkoja tässä kuussa...
Ja toisekseen, en ymmärrä yhtään mistä täällä puhutaan, siis kaikki lyhenteet ym :D ajattelin ekaa kertaa tänne tullessani että enpä tiennytkään tämän lastenteon olevan näin monimutkaista ja vaikeaa puuhaa :wink
 
Hei Miu88 ja tervetuloa mukaan.

Sanotaan että ensimmäinen kk pillereiden jälkee olis hedelmällisintä aikaa tulla raskaaksi... ja toiset tuleeki välittömästi. Ystävällenikin kävi niin. Laita tähän niitä lyhenteitä mitä haluat tietää niin me sitten suomennetaan niitä sulle :) Täällä menossa kp (=kiertopäivä) 10 kovasti olevinaan nippailuaja sekä pieniä polttoja molemmilla puolilla, nyt sitten jännätään onko tällä annostuksella Terolut + Clomifem tuottanut tulosta että ovuloinko vain en. ensi kiertoo sitten nostetaan clomifemia 2 tbl:ttiin jos ovista ei näy... :dance018
 
HEIPSKUKKUU!!!

Täällä jännätään ovista, joka pvä pariikin otteeseen testaillu. Toistaseks ei oo väri vahvistunut ovis oireita olevinaan jokasorttia... pupuiltu ollaa joka toinen pvä välillä pari kertaa pvässä :) :Heartred nyt kiertopvä 12... kierron pituutta mahdoton arvioida kun ei ole säännöllinen tuo kierto + että on nuo lääkkeet menossa mukana noh toiveita elätellään josko olis vaikka lähenpänä sitä 28 pvää kun 34... terolutit alotan varmaankin 10-13.7 riippuen nyt ovuloinko koska..

Mites muilla menee?? :wink
 
Plaah, menkathan ne sitten alko. Kierto oli nyt 23pv, pillerien kanssa oli aina 28pv. Katotaan kuinka sekasin menee ilman pillereitä, söin niitä alunperin runsaaseen vuotoon ja kipuihin, ja ainakin tuo eka vaiva näyttäs heti tulleen takas. Voi riemua! >.< Better luck next time...
 
Heipsan kaikille!!

Voi harmi Miu88! itsellänikin oli aikoinaan ihan kamalat kk:s kivut ja runsaat :/ joten tiedän kyllä mistä puhut! stemppiä!!

Minulle pärähti tänään ovis tikkuun PLUSSA!!!! voi jee kun oon iloinen! toivottavasti olen nyt ovuloimassa eikä johtuisi esim siitä että munasolu yrittää irrota, jostain olen lukenut että ovistesti voi näyttää harhaan johtavasti plussaa kun munasolu yrittää irrota? muilla kokemuksia asian tiimoilta??? :) :anyone
 
Menkat edelleen pysyneet poissa, kp 34. Teen malttamattomana testin jo huomenna, koska esikoisestakin plussasin kp 35 ja oireetkin on samat! Nyt tietysti, kun sen sanon "ääneen" niin nega tulee... :/
 
Hei mitenskäs teillä on ollut kehontuntemukset ovulaation jälkeen? mulla alkoi heti ovulaation jälkeen jäätävä nännikipu! olen netistä etsinyt aiheesta tietoa ja mone väittävät sen johtuvan juurikin ovulaatista ja siitä tietävätkin että ovulaatio on ohi. itselläni oli ovulaatio 8-9-7 (9.7 kp 15 ja plussa ovis testiin) ja 10.7 alkaen on nännejä särkenyt tosi paljon :s

Toivottavsti Tiitu84 saisit sen plussan :)
 
Heips kaikille!

Minkälaisia oireita/kehontuntemuksia teillä on ollut ovulaation jälkee? mulla on ilmennyt seuraavia:

-Nännit kipeät(tulivat välittömästi ovulaation jälkeen) välillä enemmän välillä lievemmin mutta koko ajan särkee.
-pari mätäfinniä naamaan
-nyt uusinpana supistelun tuntemuksia kohdunkalulalla?(eilen)
-vatsassa navan kohdalla semmoista kupruilua/tärniää? (alkoi illalla ja jatkui lähes koko yön, aina kun heräsin tuntui siinä navan kohdalla) NYT KP 19 =)

SITTEN ne jotka ova luulleet tuntevansa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen, kertoisitteko mitä tunsitte ja missä? :)

Saitko Tiitu84 plussan raskaustestiin? :)
 
kizu en mitenkään halua lannistaa, mutta haluan kertoa... Mulle clomit aiheutti oikein kunnon raskausoireet jo heti ekasta kerrasta. Muistan muidenkin clomien käyttäjien kertoneen samaa. Mua tais ainakin Niian varotella sillon, kun oireistani kertoilin... Ite putosin oireineni tosi korkeelta, kun menkat sitten alkokin. Toivon todella, että sun oireet viittaa kuitenkin raskauteen :).

Mä ehkä tunsin kiinnittymisen... Se oli sellanen viiltävän nipistävä tunne hetken aikaa alamahassa. Tosi vaikee selittää, mutta tuli vaan sellanen tunne, että nytkö se tapahtu :).

Tsemppiä piinailuun ja plussatuulia kaikille!
 
Hei JMH!

Kiitos vastauksestasi!

mulla menossa nyt terokierto 3pvä tänään eli menkkoja ootelen kun viiminen tero nappastu...ja ei mulla kauheen suuria uskomuksia että raskaana olisin, sitä vaan joka kuukausi toivoo vaan niin paljon.. :/
NIIN ja sitä piti kysyä että kuinka pian noin ovulaation jälkeen hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy? vikko?
 
Takaisin
Top