Tärpit pahoinvointiin

Itsellä mandariinit ja omenat ja makoilu on vähän auttaneet, samoin primperan !
 
Vitamiinit ovat tärkeitä! Heti kun aloin syömään raskausajan vitamiinilisää niin päivä päivältä oireet helpottuneet. Aina myös kun herään niin juon jotain sokerista juomaa (jotain mitä tekee mieli), jollen pysty heti laittamaan suuhun jotain. Mutta sitrus ja muut hedelmät sekä vihannekset ovat kyllä olleet korvaamattomia!

Aiheuttaako teillä myös pahoinvointia "herkkä nälkäisyys"? Paljoa en jaksa, eikä kannata syödä, mutta todella usein nykyään täytyy syödä: max 2h väliä ja pienestä määrästä ruokaa helpottaa. Muuten alkaa kipristelemään maha ja herkkyys pahoinvoinnin alkamiseen yllättää nopeasti. Tälläinen minulle tullut nyt uutena! Ennen raskautta en tuntenut paljoa nälkää, olin kova syömäri sillä liikuinkin myös paljon, mutta nyt on kroppa herkkä ilmoittamaan itsestään jos ei ole tyytyväinen kohteluun. :D
 
Jääpalojen ja pastillien imeskely, sekä jääkylmä mustikkasoppa. :woot:
 
Juu, herkkänälkäisyys aiheuttaa täälläkin välittömästi pahoinvointia!
Olen huomannut klementiinien auttavan vähän, mutta enemmän ehkä perusetomista pystyy välttämään kun syö usein. Jotkut suosittelee jonkun kuivan mutustamista sängyssä ennen kuin edes nousee sieltä (esim. hapankorppu, keksit).
Muuten en kauheasti vinkkejä voi jakaa kun tässä on nyt neljä päivää putkeen oksennettu eli alkaa olla melkoinen paasto takana. Kaikki vinkit otetaan vastaan! :D
 
Suosittelen kokeilemaan noita pahoinvointirannekkeita! mulla ne autto monta viikkoa, loppupäässä niidenkin kanssa joutui oksentamaan. (pahoinvointia kesti yhteensä 7 viikkoa, josta 5 viikkoa varsinaista pahoinvointia ja 2 viikkoa närästyksen takia oksentelua)

Mulla ei auttanut mikään syöminen, söin tai en niin oksennus tuli. Ainoastaan noi rannekkeet auttoi!
 
Mulla rannekkeet ei auttanut ollenkaan -ja aiheuttivat jäätävän päänsäryn jokaisella kokeilukerralla.

En oo kokenut,että oikeen mikään olisi auttanut ja oksennus tulee kun on tullakseen. Oli sit syönyt vähän tai paljon tai ei ollenkaan ja mitenkä vaan.. :sad001 pahoinvointi jatkuu vaan..
 
Pahoinvointirannekkeet eivät ole minulla auttaneet, mutta B6-vitamiini on auttanut. Kun aloin syömään sitä, meni pari päivää ja pahimmat yökkäilyt kadonneet.
 
Mulla auttoivat eniten pakastimesta jääpalat ja mansikat. Samaten mandariinit tms., jos niitäkin viilensi jääkaapissa ensin. Noiden lisäksi söinkin lähinnä leipää sen ekat 2-3 kk, kun oli paha olo - mut hei oksensin vain pari kertaa!
 
Mie oksensin monta viikkoa putkeen, kokeilin pahoinvointirannekkeita ja B6-vitamiinia lähestulkoon ekoina keinoina. Saattoivat pahimman kärjen viedä, vaikkei se B6 kerennyt edes imeytymään kun oksensin sen jo... Riisikakut on aika hyviä hätävaroja, jos muistaa/pystyy juomaan tarpeeksi ettei vaan joudu kuivaa riisikakkua oksentamaan.
Mutta oloon auttaa huomattavasti (jos siis menee niin pitkälle ettei vesikään pysy kunnolla sisällä niinku miulla) niin kannattee ehdottomasti kokeilla monivitamiiniporetabletista juomaa juoda pikkuhiljaa, vaikka koko päivän ja joka oksennuksen välissä. Siitä saa kummasti energiaa jos ei vaan luovuta.
Itse pahoinvointiin ei sen parempia tärppejä ole kun itse lähinnä vain oksensin ja aiemmin tulikin jo paljon :D
 
Luulen, uskon ja toivon että b-votamiinit on auttanut miullakin. Yleensä sen seuraavana aamuna nälkäsenä herätessä muistaa, ettei edellisen päivänä muistanut ottaa b-vitskua. Alkuraskauden pahoinvointi hellitti juurikin b-vitamiini+foolihappo tableteilla :)
 
Mulla ei auttanut mikään, ei syöminen, ei syömättä olo, ei rannekkeet, ja B6 vaan pahensi oloja, koska ne kun lopetin niin olot loppu siihen! :eek:

Että keinoja otetaa tulevaisuuden kannalta vastaa! :)
 
Takaisin
Top