Tänään ajattelin tehdä...

Meillä on ollut manduca jo esikoisella käytössä, nyt lainassa lisäksi babybjörn. En oikein pidä siitä babybjörnistä, koska itsellä jumiutuu tosi nopeasti siinä hartiat ja lisäksi tuntuu että vauvan niska väsyy kun joutuu kokoajan itse kannattelemaan siinä päätä. Ainoa plussa manducaan nähden on se että vauva näkee siitä paremmin. Tosin poju meillä ihan tottunut katselemaan sivulle siitä manducasta :-)
 
Babybjörnit ei ole ergonomisia kantovälineitä äidille eikä vauvalle. Niissä vauvan jalat ei pääse M -asentoon, joka on hyödyllinen lonkan kehitykselle ja kantamisessa painopiste tulee usein sillein, että äidillä on tosi epämieluisaa. Valmistajan oma suositeltu kantoaika onkin vaan joku 15min. Kannattaa tutustua selässä kantamiseen. Sieltä vauva näkee hyvin :)

Olis ollut kiva myös mennä mielenosoitukseen, mutta se keskustaan pääseminen olis ollut aika temppu. Ei autoa ja lähin dösä kulkis jostain 5km (ellei ylikin päästä) +vesisade +hampaita tekevä ja kitisevä pikkuinen... ei kiitos :D
 
Me oltiin tänään metsäretkellä. Hyvä päivä sellaiselle, en ollut ollenkaan tietoinen, että luvattiin sadetta. Ajattelin eka ottaa vain kantoliinan, mutta onneksi otin myös vaunut. Kun ukkonen yllätti niin sain vauvan vaunuihin suojaan. Itse olin kuin uitettu koira, kun pääsin kotiin. :grumpy:
 
Meillä on just Baby björnin rintareppu, enkä ole tykänny... Poikakaan ei ole viihtynyt. Hän on sellainen energiapakkaus, että jalkojen ja käsien pitää päästä paremmin liikkumaan ja pitää nähdä ympäristöön. Tuolla repulla voi kantaa vain niin päin, että kasvot on äitiä kohti ja jalat ja kädet ärsyttävän jumissa :-(
 
Meilläkin baby björn. Ei tosiaankaan kärsi pitää tota 15min kauempaa, itellä menee selkä ja hartiat niin kipeeks. Kantoliinassa tulee usein kannettua, vaikkei sekään enää pitemmän päälle kovin mukavalta tunnu..
 
Noista testirepuista ergonomisia KANTOreppuja oli Manduca Tula Ja Wompat. Bb on rintareppu. Lapselle ei ole ergonomista roikkua haaroistaan jalat alaspäin. Se vetää mm selkää väärään asentoon. Mullakin oli vanhempien aikaan rintareppu, vissiin tomy. Kyllä tuo nykyinen Manduca pesee sen ihan sata nolla. Manduca on meillä käytössä lähes päivittäin,eikä mun hermovammanen käsi ja olkapää oo moinaankaan
asiasta.

Muoks. Puhelimen autocorrect korjattu.
 
Muokattu viimeksi:
Huomenna vauvauinti! Tällä kertaa tyttö varmaan älyy jo paljon enemmän siitä hommasta:)
 
Jena onko sulla trikoinen liina vai kudottu..? Mä kannoin 3kk trikoisella kantoliinalla.. Edelleen jaksan kantaa niin pitkään kun vaa tarvii mutta kudotulla liinalla.. Ja tarpeeksi tiukka sidonta..
 
Ai, en oo tiennytkään että noissa on eroja, ei oo koskaan tullut sen tarkemmin perehdyttyy :) Trikoinenhan multa löytyy..
 
Jena, tästä linkistä löytyy kattavasti tietoa kantamisesta. Trikoinen on tosi hyvä ihan alussa kun on niin helppo, mutta se on vähän sitten yksipuolinen ja saattaa alkaa painamaan vauvan kasvaessa. Kudottuliina on tukevampi ja sillä voi sitoa monipuolisemmin kuin vain eteen kietasuristiin :)
http://www.kantoliinayhdistys.fi/
 
Synttärit meni hyvin, 12 vuotta täyttänyt oli aivan onnessaan yllätys synttäreistä :) mulle tuli sitten kavereita ja vietettiin iltaa kotona ja käytiin pyörähtämässä tanssilattialla :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Trikoinen antaa niin paljon periksi sitten ku vauva kumminkin nyt jo kasvanut ja painaa yli 5kg..ainakin meillä ei enää tuntunut hyvältä ja tukevalta kantaa. Vääntää oman asennon huonoksi ja kantaminen ei oo enää ergonomista.. Kudottu ei löysty ja pystyy isompaa lasta kantamaan. Me ollaan nyt opeteltu selässä kantamista :)
 
Asennettiin hyppykiikku. Naurattaa niin, että pissat menee housuun :D se kiikku on ysäri, violetti kukkakuosi. Naurattaa kun mies laittaa aina ysäri lastenlauluja levysoittimesta kun yks alkaa pomppimaan :p pari biisiä vain kerralla ettei pikku mopolla vielä mahdottomia :D
 
Kysyin just neubolasta ettäilloin saa laittaa hyppykiikkuun niin vastaus oli sit vasta kun o§aa istua..
 
Meillä ollu hyppykiikku jo viikon käytössä aina hetken kerralla. Tyttö tykkää ku laittaa lasten hyväksi olee ovenkarmiin ja siinä tyytyväisenä kattelee isompien leikkejä.. :)

Muoks ja luuri taas laitellu ihan omiasanoja väliin.. Siis lasten huoneen oven karmiin :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä hypittiin kiikussa ekan kerran jo varmaan kuukaus sitten :grin hyvin viihtyy. Aika harvoin on vaan tullut siihen laitettua, en tiiä miks :)
 
Takaisin
Top