Tänään ajattelin tehdä...

fashionhunny

Puuhakas puhuja
Huhtikuunmammat 2015
Mulla aika ainakin käy pitkäksi. Miten te muut? Varsinkin kun flunssa, niin tuntuu, että välillä laskee minuutteja. Toisessa ketjussa taisinkin listata asioita, joita on kiva tehdä ennen vauvan tuloa, mutta koska aika matelee, ajattelin listailla niitä aina aamusta tänne ja jos saisi ideoita muilta.
Tänään ajattelin:
Ommella vauvan sänkyyn lakanat (se tuli itseasiassa jo tehtyä kun heräsin aikaisin...)
Ajaa hurauttaa lastenhuone.fi-myymälään kangaskaupoille
Kuvata blogiini, jos vaan valoa tulisi lisää
Leipoa Nutella-juustokakun, josta sain idean päähäni lauantaina. :-)
Pestä pyykkiä ja surffata netissä kirjoja, koska ajattelin mennä kirjakaupoille viikolla täydentämään hyllyä...
 
-Ommella vauvan petivaatteita (sain vihdoin ja viimein lisää lankaa ostettua hommaa varten)
-Köpötellä lähikauppaan ostamaan Schweppes russchian -limua kun on niin hyvää! (Suosittelen kokeileemaan kaikki te, jotka rakastatte kirpeitä ja raikkaita makuja)
-Neuvolaan voisin myös kävellä, että saisi vähän liikuntaa
-Iso tiskivuori tuijottelee myös tuossa tiskipöydällä
-Olen myös hurahtanut Midsomerin murhiin ja niitä olen jo tässä pari viikkoa katsellut!

Ehkä näillä saisin päivän kulumaan leppoisasti:)
 
- Tähän mennessä pyörii kolmas koneellinen pikkusen vaatteita
- astianpesukone on pyörinyt jo
- miehen kauluspaidat on silitetty (pesin ne vkonloppuna)
- katselen koirakuiskaajaa telkusta kun pesukone pyörii
- pitää mennä ostamaan rautaa, kun ruokavaliolla ei näköjään arvot nousseet
- näen ystäväni iltapäivällä
- 17.30 ranskankurssi

Kaikenlaista siis :)
 
Tänään aloitettu meidän makuuhuoneen lattian vaihto :) Astianpesukonekin on jo pyörimässä ja esikoinen askartelee helminauhoja :) Otan siis tän hetken ihan rennosti kun mies ei mua tuolla rempan keskellä tarvi :) mun homma alkaa sitten kun on lattia ja listat paikallaan ja tavarat pitää löytyä paikalleen :grin
 
Täällä tää päivä menee lukiessa ja kouluhommia ahkeroidessa :) Jossain välissä pitäis vielä tiskit ja pyykit laittaa pyörimään, mutta siinäpä tämän päivän ohjelma :D Pitää essee palauttaa perjantaina, ja on vielä kirjakin sitä varten lukematta, niin tälle viikolle on ihan tarpeeks pään vaivaa siinäkin... ja kauhee stressi siivoomisesta kun perjantaina tulee se perhetyöntekijä käymään. Ääh.
 
Mistä teet esseetä? Kiinnostavaa. Välillä mietin pitäiskö opiskella jotain uutta kun pää janoaa jotain lisää. Käykö teillä perhetyöntekijä sun raskauden vuoksi? Paaaljon utelua...:-) ei tarvii kertoo kyl.
 
Vähänkö tulee laiskamato-olo kun lukee teidän tekemisiä :sad001
Viime yö meni harakoille, niin nukuin just 1,5 tunnin päikkärit ja sitä ennen vaan surffasin uutisia jne. Pyykkikone on odottanut päällelaittoa koko aamun ja kanamunatkin on saman ajan olleet huoneenlämmössä leipomista ootellen... Kohta pitää kuitenkin ryhdistäytyä ihmisten ilmoille ja kampaajalle. Jos nyt heti nousen, niin saisin nuo odottavatkin hoidettua enben lähtöä :D
 
Perjantaina huomasin, että käsilaukku hajoaa kohta käsiin, joten kävin tänään kaupungilla metsästämässä uutta. Ei löytynyt, miksi ihmeessä kaikissa käsilaukuissa on nykyään joko sellainen tosi lyhyt hihna tai sitten tosi pitkä? Nyt olen ihan poikki ja aion maata sohvalla ja syödä suklaata loppupäivän. :p
 
Oon kyllä ihan lusmu teihin verrattuna:laughing002
yö meni tosi hyvin ja heräsin klo.9. Kävin pikasesti kahvilla vanhemmilla ja nyt oon maannu soffalla ja syöny jäätelöä. Äsken laitoin saunan päälle ja samalla aattelin höylätä sääret ja tehä iholle kuorinnan. Päivälliseks syödään eilistä paistia ja loppu ilta meneeki varmaan telkkua katellen.
 
Heh!
Tiskivuori on nyt tuhottu, päikkärit nukuttu, midsomerin murhia tuijoteltu ja kaikki muu tekemättä. Nyt saankin kyydin kauppaan ja neuvolaan, joten se niistä urheiluista. Neuvolasta ainakin kävelen takaisin kotiin. Ehkä ihan hyvä vaan etten kauheesti rehki kun tuli selkä kipeeksi tossa tiskatessa:meh: Ommella vielä vois, kunhan ''kerkiän''. Lähinnä touhuan, että päivät menisivät joutuisammin eikä kattoon räkiessä.:p
 
Mäkin tunnen itseni ihan lusmuksi.... :grin
- Tänään oon tehnyt kahta eri käsityötä (virkannut mattoa ja tehnyt Suojelusenkeli-ristipistotyötä jonka ajattelin kehystää tauluksi). Kun oon niin malttamaton niin en saa yhtä tehtyä loppuun kun haluan jo aloittaa seuraavaa heti kun löytää jonkun ihanan ohjeen. Yks vauvan peitto kans oottaa, langat jo odottaa mutta jos nyt saisi noista kahdesta jo aloitetusta työstä edes toisen valmiiksi ennen kuin aloitan taas seuraavan.... :rolleyes: Kädet ei kyllä yhtään tykkää innokkaasta käsitöiden tekemisestä kun oon jo monta viikkoa kärsinyt käsien turvotuksesta, puutumisesta ja säryistä niin ei ihan nuo käsityöt paranna asiaa... Mut jääräpää kun oon niin askartelen silti. :p
- Kauppaan pitäisi lähteä, kun vaan saisi itsensä sohvalta ylös. Ulkona kyllä sataa jotain epämääräistä mömmöä niin ei oikein houkuta kävellä kauppaan. Auto olisi kyllä käytössä, mutta tuntuu vähän turhalta ajaa se 800m kauppaan... o_O
 
Fashionhunny, aloitin avoimessa yliopistossa ne sosiaalityön perusopinnot, niin nyt pitäisi kyhätä essee Suomen tulevaisuudesta hyvinvointivaltiona. Vielä kun keksis jonkun hyvän, uuden näkökulman, josta lähteä kirjoittamaan...
Ja joo, se perhetyöntekijä tulee vain raskauden takia. En tiiä siitä sen enempää, neuvolassa vaan sanoivat, että täällä käydään kaikilla kotikäynnillä ensimmäistä odottaessa. Mietin, että saisko sen peruttua tai siirrettyä, nyt on niin jäätävä stressi, ettei kiinnostaisi yhtään. Olis vähän muutakin mietittävää ja tehtävää kun stressata siivoomisista ja siitä, että mitä se oikein tulee tänne tutkimaan :D en oo kuullut, että muualla olisi tällaista käytäntöä...

Ja hei, ette te muut oo yhtään laiskoja :D mä oon nykyään ihan täys lusmu, makaan vaan sohvalla ja tuijotan koneen näyttöä... Toki mä nyt en yksinkertaisesti pysty oikein tekemään mitään, mutta kyllä toi tiskienkin laittaminen koneeseen tuntuu välillä liian haastavalta :D
 
Täällä kans lusmuillaan :D Makoilen sohvalla takkatulen loimussa, selaan tabilla nettiä ja syön suklaata :P Mut mikäs sille voi kun on semmonen päivä ettei mikään oikeen tunnu nappaavan. Varsinkaan ulkoilu tuolla ihme kelissä.

Ulla88, mulla on kanssa sama. Aloitan yhen ja sit toisen ja kohta kolmannen, eikä mikään oo koskaan ihan täysin valmis. :D Pitäisi ottaa itteensä niskasta ja tehä ne loppuun. Nyttekin mulla on vauvan torkkupeitto kesken ja osti uudet langat mun "sairaalasukkiin".
 
Oi vitsi, takkatuli ois ihana! Me saatiin makkari valmiiksi :Heartred Hirveesti teki "pelkkä" laminaattien ja listojen vaihto! Nyt meiän pieni lemmenpesä on valmis ottamaan papunen vastaa :cat:

Huomenna tulee vielä sähkäri asentaan saunaan uuden kiukaan (piti tulla jo viikko sitten mutta oli koko viikon influenssassa). Onneksi pääsee sitten jo huomenna saunaan! Oon kaivannu sitä kovasti kun meillä on tapana käydä vähintään jokatoinen ilta saunassa :grin Ja loppuviikosta lämmitetään palju kun pikkuneiti täyttää 5v :smug: Pääsee ottamaan ihan rennosti!
 
Kuulostaa kovin tutulta nuo tekemiset. Sain jollain ihmeellä käytyä uimassa todennäköisesti viimeistä kertaa lähiaikoina. Pyykkikone pyörii täälläkin ja sohvalla päikkäreitä yritetty. Nyt vaan istuskelen ja ihmettelen jaksaisiko ja keksiskö sitä tehdä jotain vaan jatkaisiko sitä vaan ihmettelyä :D. Suklaata mussuttaisin jos sitä kaapista löytyisi...
 
Täällä aloitettiin tänään karkki/suklaalakko. Saa nähä montako tuntia kestää.. kaapeissa ei kyllä oo mitään namia, joten jos kauppareissut kestetään niin hyvin menee :)
Leivoin kuivakakkua pakkaseen, oli pakko miettiä jotain mikä kerrankin säästyis vierasvaraksi :D Toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä, eka satsi kuivausrummussa. Hiustenlaitto siirtyi ja ei harmita pätkääkään lähtee tuohon ilmaan. Koiraa käyttäessä saa jo riittävän annostuksen räntäsadetta. Jaa, ei siellä näköjää nyt enää tuukaan räntää :)
Ei tästä nyt niin laiska päivä tullutkaan! Miestä pyysin hakemaan ruokavehkeet kaupasta, ihan mitä haluaa kokata... taitaa mennä tilauskanan puoleen :)
 
Täällä on vaan niistetty. Välillä kääntänyt kylkeä sohvalla. Siinä tämän päivän suoritukset :D
 
Sain eilen laitettua meille superherkkupäivällisen ja jos joku kaipaa makeaa, niin googlatkaa Nigellan Nutella juutokakku...omg! Siitä riittää pieni palanen tosi vahvan kahvin kanssa. En tajua, minne laitan tuon lopun kakun?! Kaveri yllytti kokeilemaan sitä, niin tein sen eilen ja on kyllä tuhti! Ja pelkkää juustosuklaamassaa!!!
Tänään ajattelin vähän pyykkäillä aamun ja siivota ehä tiskikaapin. Pitäisi vielä kaivella tuttipullot esille ja katsoa, että kaikki osaset löytyy. Mikäli tiskikaappi ei houkuttele, suuntaan kaupunkiin lounaalle ja nauttimaan auringosta. Onneksi on hiukka satanut, niin ei katupöly niin haittaa flunssasta toipumista. Haluaisin niin kovasti takas urheilemaan, mutta kuuri estää sen. Uimaan ehkä...
Mieleni tekisi myös varata vähän hoitoja omalle kropalle. Torstaina sitten esikoisen kanssa leffa ja kotipäivä! Love my arki varsinki kun en ole enää niin kipee! :Heartred
 
Tänään oli neuvolalääkäri, joten reippaana kävelin sinne jo heti aamusta (aika klo 8.20) ja vielä takaisin kotiin. Nyt ajattelin löhötä ja lukea, ehkä ottaa torkut. Sen jälkeen lounas + tiskaamista, myöhemmin on kaupunginosan vaatteidenkierrätys/-vaihtotapahtuma. Ja koira pitää ulkoiluttaa.
Kotona pitäisi raivata tilaa, mutta onhan huomennakin uusi päivä... Pitäisi saada tilaa vauvan vaatteille että pääsisi pyykkäämään.
 
mä ajattelin tänään kärsiä kotona kivuista ja syödä kokonaisen ananaksen, jos vaikka turvotus edes laskisi. Tylsäähän tämä on, kun mies EDELLEEN töissä 200km päässä. Ei enää keksi/jaksa tehdä kotona mitään..
 
Takaisin
Top