??? Syyskympit Toukokuun Tohinoissa ???

Moro vaa täältäkin.

Eilen tuota vettä tulikin aika reippaasti ja nyt tänään on sitten tuulinen päivä.

Häihin on 1kk1pv enään! Eilen kävin anoppipuoleni+catering tyypin kanssa katsomassa juhlatilaa,joka piti olla REMONTOITU! No siellä oli vielä REMONTTI! No 2vko maksimissaan menee, mutta olin kyl aika pettynyt kun sanotaan että paikka on ready ja sitten siellä on kaikki levällää yms.

Kyllä noi miehet osaa olla aika järisyttävän tyhmiä olentoja välillä, mutta sitten taas välillä niitä kullannuppujaemoticon

Kaikalle jaksuja oikeudenkäyntiin.

Itse olen tässä miettinyt että mitä tekis pojan isän kanssa.
Ei ole tässä 1,5vuoden aikana hakenut/tuonut poikaa kuin pari kertaa. Hänen vanhempansa hoitaa ne ja tuskin mitää bensarahoja tuskin antaa. Nyt kuulin että tekee kahta työtä, joten vielä vähemmän on kotona toisen poikansa kanssa ja meidän yhteisen. Hänen vaimonsakin opiskelee/tekee töitä, niin olen kuullut että heitin 1v poika menee vähän sinne ja tänne.
Meillä menee kk aikana about 120e bensaan kun viemme pojan pirkkalaan ja haemme sieltä(siis nyt ei ole siis kysymys rahasta). Poika on isällään ma-to/pe.

Ihanaa Kaikan mies kun pitää isäkk:n :)

 
Täällä ollaan kans :) just tappelen parhaillaan pojan kanssa nukkuukko vaiko eikö nuku... ja kumpaakohan mieltä mie tästä asiasta oisin ;) eilen nimittäin alettiin yöunille jo seiskalta ja päätettiin levottoman aamuyön jälkeen herätä ystävällisesti klo 5.30!!! ei jassa ei...  juups, eka kuhmu on päässä, poika päällään halusi testata kumpi on kovempi, laattalattia vai oma pää... ja tänään saatiin silmän alakulmaan eka pieni mustelma! juups, miehen kanssa meni taas se legendaariset kaksi (vai kolme) viikkoa hyvin kunnes sunnuntaina ilmotti ihan  tyhjästä ettei oo kotiin tulossa yöksi. tämä tyttö marssi maanantaina postilootalle ja tiputti eropaperit menemään. Kauheeta todeta mutta jos ei tämä uhkaus nyt sitten riitä niin ei riitä mikään ja se on siinä. eli harkinta-ajalle mennään (ja olis pitäny mennä jo aikaa sitte kuten mietinki) miehen ätiki tänään sano että pellolle vaan jos tuolleen käyttäytyy! mikä on kyllä aivan ihana asia <3 hyvä tietää että miehen puolelta ollaan tukena, kävi sitten miten kävi tulevaisuudessa!

Huomenna on muuten hammashoitajalle aika :) ja torstaita ootan taas kun pääsee vähän ihmisten ilmoille ;) toivottavasti ei satas vettä nyt vaikka se vähän on tainnut sitä lupaillakkin, ei viittis vesisateessa kävellä. mutta juu, nyt taisin vihdoin ottaa pojasta erävoiton kun hiljeni.... *kuuntelee* ehkä semmosen 100 kertaa kävin sen luona tätä samalla kirjoittaessa.
 
Heipsan taas piiiiitkästä aikaa!

Ollaan oleiltu mökillä, jossa ei ole konetta ollut, niin en ole päässyt edes lukemaan teidän juttuja, vaik jokapäivä aina kävin! Nyt ollut vähän huonommat ilmat, niin tultiin kotiin. Ens viikolla uusiks.

Ai täälläkin miesten kanssa ongelmia..Mä liityn joukkoon. Meil tää ei oikeen varmaan viel tajuu olevansa isä. Menee ja tulee, niinkuin ennenkin. Tosian ryyppäämässä ei ole ollut, mut muuten kyllä aina vaan ilmottaa, että hän lähtee.

Meillä on opittu muuten konttaamaan ja nyt jo tukea vasten seisomaan! Mustelmilta ei ole vältytty, niitä tulee kokoajan, kun ei osata vielä nätisti laskeutua.

Mila: Onnea opinnon tielle! Mä tahtosin oppisopimiksella jonnekin, mut olen kuullut siitä niin paljon hyvää ja huonoa..Kokemuksia kellään?


Piia: Toivottavasti saatte asiat kuntoon miehen kanssa. Tsemppiä!

Meille rantautui räkätauti..Jätkä nukkuu yönsä muuten täysin läpi heräämättä, mut nt viikkoon ei ole ollut sellaista..Herää yskimiseen, aivasteluun ja siihen että räkää nenässä..Ei kivaa kenelläkään. Äitiä väsyttää..

Mitäs kaikilla on suunnitelmia kesäksi? Ens viikolle luvattu ainakin hellesäätä, toivottavasti ennusteet pitää paikkansa. Meil ei muita suunnitelmia, ku mökkeilyä, korkeasaarta ja viroon miehekkeen vanhemmille juhannuksesta lähtien pariks viikoks..

Onko muuten kellään tietoa, missä iässä saa lasta uittaa luonnonvesissä? Juu en siis vielä jätkää laita, kun vesikin vasta 12 asteista, mut onko siinä tiettyä ikää, milloin saa, en tiedä..

Juu taas kuuluu yskimistä tuolta, kohta varmaan herää..Nyt äkkiä vähän siivoamaan, kun vielä ehtii:)

emoticon 




 
Helou!



Kirjottelin toissapäivänä laihistopickiin pitkät litaniat ja sit jumitti kone...

 

Minä meinaan laittaa pojan uimaan kuhan ite sinne uskaltaudun :) Eli varmaan juhannuksena kastellaan varpaita.. Eiköhän mein lapset kesällä oo uimakelpoisia järvissä ja meressä! Kai?



Meikäläinen on tosiaan laihiksella ja nyt 3,5 viikossa lähteny reilu viis kiloa. Vielä olis se kymppi mut kivaa kun ei tarvii enää ihmisille sanoa että 15 kiloa tiputettavaa.. Mun apuna on xtravaganza, kiloklubi, hyvä terveys-lehti, kuntosalikortti, peilikuva, karkittomuus..eli kaikki mahdollinen ku ei tää homma muuten etene!



Inhottavia noi miehet!! Ärsyttää kun ne pitää meitä naisia itsestäänselvyyksinä.. Meillä menee kivasti aina pari viikkoa ja sit on muutama päivä semmosta omituista, en voi mitään sanoa tai tehdä ni ollaan ilkeesti kommentoimassa tai pätemässä. Viina ongelmaa ei kyllä ole, pikemminkin minä tolle aina noita rientoja järjestän ja muutenkin ohjelmaa.. Aina välillä odottelen jos mulle vaikka sanottas että voisit mennä johonki ni minä hoidan lasta.. Juu ei käy niin.. Mut nyt ku laihdutan ja oon alkanu käydä salilla ni yks ilta mulle mies tokas etten oo pitkään aikaan käyny lauantaiaamulla salilla! Oli kiva kuulla ja sit tietysti lähdin seuraavana lauantaina. Oon vähän arastellu lähtee mihinkään ku jos kysyn että voitko kattoo poikaa ku käyn ni eka kommentti on aina että en ..tai vaihda vaippa EN!! Mut sit hetken päästä se kuitenki suostuu ku suutun.. En tajuuu!! Miks pitää kiusata aina eka!! Mahtaako tästä sepustuksesta saada mitään tolkkua.. Ai niin, me naiset ollaan täydellisiä...



Kesällä oleillaan muiden mökeillä kun itellä vielä ei oo ja tietysti muiden kotinurkissa :) Lapista ollaan varattu heinäkuulle viikoks mökki että kesä tuntuis edes vähän lomailulta. Helsinkiin tietysti tullaan perinteiselle turistilomalle; korkeasaari, suomenlinna, linnanmäki, luonnontieteellinen.. Onko paikallisilla muita kivoja vauvakohteita mielessä!



Ihana kesä tulossa kun ei oo paisuneet jalat eikä hikivatsaa vaivana.. Nautin tästä!! Niin ja terassille pitää päästä:)



Mitäs vielä keksis, tuo yks nukkuu tuolla aamupäiväuniaan.. Ihan outo on, nukkuu ekaks 12h yöunet, syö puuron ja leikkii noin. 2h ja sit nukkuu 2,5h.. No ei mua haittaa!



Kesäterkkuja kaikille!!





 
Hellurei!

Kerkeisköhän sitä tähän väliin heittään vähä kommentteja.. No, yritetään ainaski.. 

Mymmeli: Voihan maitoallergia emoticon  Mutta hyvä kuiten et tuli selvyys viimein. Mukavia makuhetkiä kiinteiden kanssa! =) 

Kaika: Wau, ensiaskel!! :) Täällä askellellaan taaperokärryn avustuksella.

Mila: Tsempit opiskeluun!emoticon Kiva, et jollain löytyy innostusta =D  Missähän se minun opiskelumotivaatio piileskelee.. Syksyllä kun pitäs jatkaa niitä keskenjääneitä opintoja..*huoh* Kiinnostus nolla! emoticon

Maya: Kuulostaa kyllä kivalta toi sun puutarha/kasvimaa! Ite väsäsin viime vkonloppuna uuen kukkapenkin, vai perennan, vai miks sitä ny sanotaankaan :DD Saas nähä miten kukkarievuille käy emoticon



Omaa pikasesti loppuun:

Pojalla tulossa 3. hammas (eka ylös). Ei oo ainakaan vielä ollut niin tuskaisaa sen tekeminen, mitä oli kun tehtiin noita ekoja kahta hammasta yhtäaikaa alas. Toivottavasti tää hammas tuleekin ilman itkua ja hammastenkiristystä emoticon

Täällä on alkanu pojalla kiinnostaan kaikki maailman ahtaimmat paikat. Ja mitä ahtaampi sen parempi :D Siellä sitten ähkitään ja puhkitaan, välillä kolautellaan päätä ja mietitään että mitenköhän tästä pois pääsis.. Ja ellei itse keksi poispääsyä, nii sitten aletaan itkemään ja mama tulee pelastaan emoticon Ja heti perään uuestaan sinne mistä just äiti pelasti. Voi tsiisus mitä hommaan :DD



Ainii, jaksuja kaikille miesten kanssa "taisteleville"! Koettakeehan saada nu ukkonne aisoihin !emoticon  Saattaahan ne miehet joskus olla vähän taliaivoja emoticon  








 
Jänö: No sit on tietty vielä Seurasaari, tosin en tiiä onko se nyt iha "vauva"kohde :) Mut ei kyl äkkisältää tuu muita mieleen.. Pitääpä tutkia asiaa ;)

Mä en tajua miten mä en saa makaronilaatikosta enää hyvää :( Oli tänää pakko laittaa tekoon makaronilaatikko, ku tosiaan edelliset kerrat se on ollu ihan "kuivaa" ja kovaa ja yksinkertaisesti pahaa :( Ja siis se on ennen ollu semmone ruoka, mikä ei oo ikinä epäonnistunu. Nyt se ei vaan sitten ole enää mistää kotosin.. Pidän sormet ristissä et tänää onnistuis...
 
Hellou jälleen.

Mymmeli: Toivotaan, että toinen kerta todensanoisi tarjouskierroksella. =0)

Kaika: Kiitos kysymästä, tosin olo on superväsy. Valoisuuden lisääntyessä unilampaat ovat juosseet laitumille ja nukkuminen on todella vaikeaa, eli neidin "hammastus" ei ainakaan tätä häiritse millään tapaa. Onpahan yöllä ainakin jotain muuta tekemistä kuin pyöriä sängyssä. ;0)

Kaikki; lääkärit, perhe sekä ystävät, vastustavat töihin palaamistani. Tosin kävin työpaikalla kääntymässä ja he olivatkin järjestelleet asiat sen verran mielenkiintoisesti, kun olivat laskeneet "etteivät äidit koskaan tule ennen kuin lapsi täyttää 3 v. töihin", että voi olla, että nostan kytkintä eropaketti kainalossa. Olkoonkin, että itselle tämä tuntuu järkyttävän ristiriitaiselta, koska pidän työstäni mutta siinä on todennäköinen riski, että se lisää "aivovuodon" ( >0D) mahdollisuutta. Onneksi tuossa on muutama paikka hollilla - olkoonkin, että saman kaliiberin duunia, joten jotenkin minun pitäisi tämä asia itselleni järkeillä... täytyy taas priorisoida asiat; eli työn takia ei kannata riskeerata muuta elämää, mutta miksi tämä on niin vaikeaa? =0S No, huomenna magneettikuvaan ja toivotaan parasta; "ettei sieltä pään sisältä löytyisi mitään" uusia muutoksia... ;0) 

Se tästä lätinästä ja siirrytään muiden kuulumisiin. 

Kirsikka: Toivottavasti teillä on masuvaivat helpottanut.

Mammaliina: Tsemppiä järjestelyihin - viimeiset hetket tuntuvat tiukemmilta, mutta kohta pääsette nauttimaan suuresta päivästänne. Toivotaan, että kesä näyttäisi säältään parhaat puolensa. =0)

Jänö: Tuo Lapin reissu kuulostaa aivan ihanalle. Toivotaan, ettei ole hirveästi öllejä. Aikanaan satuin vaellukselle keväällä, jolloin sai nauttia alkavasta kesästä ilman ötököitä - voi hiisi, kun oli luksusta!

Tsempit kaikille miesten kanssa taisteleville - toivotaan, että sielläkin alkaa YYA-ajatukset kehkeytyä. Olette emännät eri päteviä kun hoidatte talouden ja lapset sekä miehen siinä sivussa. Toivotaan, että saisitte lisää omaa sekä yhteistä aikaa.

Meillä neiti on noussut nyt reilun viikon tukea vasten ylös ja samantien yrittää päästä kävelemäänkin. Myös "porras"-tekniikka otettiin haltuun jo toisella yrityskerralla. Voi kun näillä nappuloilla on niin kiire... Suuremmilta muksahduksilta ollaan onneksi vielä toistaiseksi vältytty.

Niin, se kuningasidea uimapatjasta pihalla... Saisi olla perhealtaan kokoinen, jotta meidän neiti pysyisi sisäpuolella. Helmi koki, että "Ruoho on vihreää altaan toisella puolella."  - ja ei kun ylös ja yli - siitähän hauska leikki saatiinkin. ;0) Eli neiti matkustaa jälleen äidin rintarepussa - aina kuin mahdollista.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
 
Helou helou!

Kertokaas mammat, että onko se huono juttu, jos tämän ikäisellä vauvelilla ei oo vakiintunutta unirytmiä?! Kun meillä tuntuu rytmi vaihtelevan ihan päivittäin. Tiedän toki, että hampaitten tulo ja liikkumisen opettelu ja kaikki vaikuttaa, mutta jotenkin alkaa jo tuntua siltä, että onko tämä minun vikaa. Etten osaa pistää poikaa nukkumaan silloin, kun pitäisi, enkä jaksa nukuttaakaan tarpeeksi kauaa, jos näyttää siltä, ettei uni maistu. Kun en sitten kuitenkaan haluaisi toista tahallaan kiusata, eli jos nukkumaanmeno menee huutamiseksi, luovutetaan hetkeksi ja puuhataan jotakin ja yritetään sitten uudestaan...onko tuo huono homma?! Ääh...

Saatiin sitten eilen vihdoin ja viimein parisuhdekin taas raiteilleen.  Eihän tuo muuta vaatinu, kuin sen, että avasin sanaisen arkkuni ja kerroin, mikä mieltä painaa. emoticonPitäisi vaan pystyä sanomaan suoraan, mikä ahdistaa/v-tuttaa, eikä olettaa, että toinen osaa lukea ajatuksia. Sitten, kun tuntuu, että tuo mies on vielä harvinaisen huono lukemaan meikäläisen mielialoja (ainakin silloin kun on humalassa), että minä pystyn aika hyvin huijaamaan sitä, vaikka oiskin metrinen tappi otsassa...että näin.

Anteeksi purkaus ja pitkä omanapa. emoticon

Purri: Mikäs siellä on miehen kanssa tilanne? Niin ja mitenkä makrulaatikko? Onnistuiko? emoticon

Mammaliina: Toivotaan, että saavat teitin hääpaikan kuntoon, eikä remontti viivästy enempää! Onko muuten kaikki valmiina vai vieläkö on paljon tekemistä? Minä ite askartelin viimeisiä pöytäkoristeita häitä edeltävänä iltana vielä joskus puolen yön aikaan ja aamuseiskalta piti olla jo kampaajalla...ei mikään fiksu veto... emoticon

Mila: Ootko vielä menny kestoilla vai kertiskö vuotaa? Onko vaippa aamulla niin täynnä, että vuotaa sen takia vai falskaako jostain? Ei kyllä kiva, jos joka aamu on sama ruljanssi edessä...

Kaika: En minäkään mitään megameloneja halua, enkä kyllä varmaan koskaan mihinkään operaatioon mene, mutta voihan se olla, että useamman lapsen jälkeen pieni "ryhdin palautus" ei olisi pahitteeksi! emoticon Hyvin on teillä tytteli kietonut isänsä pikkurillin ympäri, ihanaa! emoticon Tsemppiä opintojen loppurutistukseen ja tuohon huoltajuusoikeudenkäyntiin!

Kirsikka: Mitäs neuvolassa sanottiin tuosta viljasta? Joudutteko altistukseen? Mikäs tilanne miehen kanssa, joko on suunta parempaan päin?

CF: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Ootteko jutellu miekkosen kanssa tuosta menemisestä? Jännittääkö töihinpaluu?

Piia: Kovasti jaksuja sinne! Hienoa, että saat tukea, auttaa varmasti jaksamaan!

Vesseli: Oi, kun kuulostaa kivalle tuo mökkeily! Tekis itellekin hyvää irtautua tästä koneesta...ihan liikaa menee aikaa "hukkaan"... Minä oon kans miettiny tuota uimista, että uskaltaako sitä kesällä viedä tuota poikaa järveen vai eikö?! Vois ainakin luulla, että kastaa uskaltaa, kunhan ei ihan hirmu pitkään pulikoi...vai?!

Jänö: Hienosti sulla kyllä tuo paino tippuu! Tsemppiä loppupudotukseen! Niin ja minä kans odotan terassille pääsyä! emoticon Hienosti teillä nukutaan...mites loppupäivän unet?

Maru: Täälläkin saa olla poikaa pelastamassa millon mistäkin...muuten ei olis varmaan mitään ongelmaa, mutta kun tuo poika ei vielä pääse eteenpäin ittekseen ja sitten yleensä peruuttaa ittensä joka paikkaan jumiin, niin siinäpä sitten ollaan... emoticon Onneksi tässä on jo reilut pari kuukautta saanu totutella tuohon maidottomuuten, niin nykyään menee jo omalla painollaan...ja pojalle maistuu kyllä kiinteet. Luumu on ihan ykkösherkkua! Ja nykyään on aina saatava jotain nakerrettavaa, jos on hereillä kun minä syön. emoticon

Maya: Niin, eipä niissä altaissa taida mitenkään hirmu korkeat reunat olla?! Meidän poika taitais vielä pysyä sisäpuolella, kun ei tukea vasten nouse pystyyn, mutta varmasti jos sen osaa, niin yli mennään, että heilahtaa, kun ei ne reunat mitenkään tukevat ole... Mitenkä pihahommat luonnistuu repun kanssa?

Huh...olipahan pitkä urakka...kakkavaippa tuli vaihdettua, poikaa syötettyä ja leikitettyä ja kaikkea mahdollista aina välissä...ja nyt lähdetäänkin sitten nukkupuuhiin. Oikein mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille! Toivotaan, että aurinko paistaa ja on lämmintä! Säätiedotuksia kun ei nykyään oikein ole uskominen...joka päivä vaihtuu ainakin Aamulehden ennustukset... emoticon

 
Mymmeli, ei oo keskusteltu aiheesta. Tälle isännälle on tosi vaikee puhua kun heittää kaiken aina leikiks emoticon mutta kyllä minä vielä näytän että mistä se kana pissii.. emoticon Jos aikoo tässä perheessä olla jäsenenä, niin tuommonen peli ei vaan vetele. Töihin meno ei jännittä, lähinnä ärsyttää :) En todellakaan haluais vielä mennä töihin, mutta tuo finanssipolitiikka ei anna periks jäädä enää kotiin. Saapahan Jirkokin kavereita sitte päiväkodista :)

Täällä on alettu ryömiä emoticon aivan ihanan näköstä touhua :) vaikkakin nyt menee jokapaikkaan ja tuntuu että silmät sais olla selässäkin. Ja ne kielletyt paikat on tietysti niitä kaikkein kiinnostavimpia.. Ei-sanaa ei oteta kuuleviin korviinkaan.
Eilen oli 8kk lääkärineuvola.. Lääkäri ei keksiny mitään moitittavaa :) pituutta on nyt vähä reipas 71cm ja painoa hurjat 9695 g (en jaksa millään kirjata näitä toiseen ketjuun). Puklailua meillä on edelleen melko paljon, mutta ilmeisesti jotain pysyy myös sisällä kun paino noin nousee :)

Tänään olis vuorossa taas spinning. Ihan kiva sinne on aina mennä, mutta ärsyttää suunnattomasti tää mun huono kunto. Reidet huutaa hallelujaa, hiki valuu ja välillä tuntuu ettei saa happeekaan.. emoticon kummasti vaan motivoi lähtemään tuo -8 kg ja 60€ kuukausimaksu :)
 
Moi!

CF: Onnittelut - 8 kg:sta! Ja onnittelut pikkuiselle ryömimisestä ;D



Kestovaipat: Otin käyttöön muutama päivä sitten kaapista. Minähän käytin aktiivisesti sen 4 kk, kunnes kyllästyin. Nyt sitten mitkään kertisvaipat eivät pidä yöllä pissoja, vaikka vaihtaisin niitä. Otin sitten kestot käyttöön yöksi (ja välillä päivisinkin), vaihdan vaipan kerran ja pysyvät kuivina, tai sitten vuotavat pienen läikän mahan kohdalle, muttei siis läheskään niin pahasti kuin nuo kertikset.



Mymmeli: Teidän nukutuspuuhat kuulostavat ihan hyvältä! Tämän ikäiset vielä voivatkin vaihdella rytmiä :)



Maya: Ainiin, sulla noin rankkoja juttuja ollut :/ Toivotaan, ettei mitään löydy!



Maru: Hitsi, niin meilläkin! Ja tunkee jalkaansa jokaiseen koloon, ahtaaseen väliin.. Ja sitten huudetaan, kun sitä ei saa pois itse sieltä :DDDDDDD Ja toivottavasti sinäkin löydät opiskeluinnon jostakin, mullekin tämä innokkuus on harvinaista ja ehkä tylsyydeen ja yksinäisyyden aiheuttamaa ;D



Ei kerkeä enempää, se on hyvät yöt ja viikonloput kaikille :)

 
Pikaseen:

makaroniloota onnistu yllättävän hyvin, vaikkei se vieläkään ollu ihan semmosta ku yleensä, mut kyllä tota jo syö :)

Omaa napaa taas nii että poksuu:

Mies soitti eilen klo 20:30 et oonko käyny kaupassa ja ostanu mitää lihaa.. no en ollu ku ei ollu ollu asiasta mitää puhetta. Sit se tuli kotii ja sano "sä käyt huomenna aamusta kaupassa ostamassa kanaa".. Piti sit kysyä, et pitääkö se mua jonain palvelijanaan, ku ei voi kysyä et voisinko mä käydä. No siitä se sit riemastu ja alko näkättää jotain.. Aamulla pikasesti pistin tytön kylpyyn ja aamupalan nassuun ja lähin käymää kaupassa (mulla oli siis sovittu meno heti aamusta, ni piti olla nopea). Hain sen hemmetin kanan ni eiköhä mies ala kitisee heti et "no et sit tuonu tomaattimurskaa, mite hitossa mä ruokaa teen ilman sitä?" (mun mies siis laittaa KAIKKIIN ruokiinsa mm. tomaattimurskaa) Ei siinä, pistin tytölle uudestaa vaatteet päälle ja läksin kauppaan. En puhunu miehelle mitää, mut ovia kyllä paiskoin, et tajus et mua vituttaa ja ankarasti. Ni eiköhä sit ku tulin kotii ja lykkäsin sille ne tomaatit kouraan, se alottanu "sulla on kyllä mielenterveysongelmia, ku suutut noi pienestä"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siin vaihees totesin, et just, tämä mamma lähtee stadiin ja heti! Teki mieli iskee jollai kaulimella miestä päähän! ARGH!
 
Hellurei ja hellät tunteet!



Vauvat ja järvivesi: vauvauinnissa infottiin, että alle vuoden ikäistä ei saisi kastaa järviveteen, jonka lämpötila on alle 25. Varpaita varmaan voi uitella siellä kuitenkin. Ohjaaja sanoi myös, että järvivedessä on sen verran paljon bakteereita, että jos kotona ei ole koiraa, joka syö vauvan kanssa samoja leluja, niin vauvalla ei välttämättä ole riittävä vastustuskyky. Ja vauva kuulemma joka tapauksessa maistelee vettä, vaikka ei vauvaa järvessä sukelluttaisikaan. Alle vuoden ikäiselle kuulemma riittää ihan hyvin se vati, missä on vettä. Mää varmaan mietin sen mukaan sitä järveen menemistä, että kuinka lämmin kesä tulee, jos ei sellaisia hellejaksoja tule kuin viime vuonna, niin en laita neitiä järviveteen, mutta sitten jos tulee niin sitten on pakko käydä jossakin helpottamassa oloa.

Milamariaa: ai kirjoitat blogia, kuulostaa kivalta. Mua kiinnostais lukeakin sitä ;) Ja tosiaan harmi, että täällä ei ihmiset enää kirjoittele. Itselläkin vähentynyt, kun tuntuu, ettei millään liikene aikaa tai neiti tulee heti tsättäileen mun kanssa :D

Purri: oisin kyllä sanonu miehelle, että hakee itse tomaattimurskansa.

Kestot: meillä osakestoillaan nykyään. Mulla meni hermot, kun neiti aina aamulla kakkasi heti vaipan vaihdon jälkeen ja alkoi tuntua siltä, että meni aina yksi vaippa hukkaan, niin päätin sitten alkaa käyttään kotona aamuleikeissä ja iltapäiväleikki aikana kestoja. Meilläkin falskaa joskus edestä, mutta muuten ihan oon tyytyväinen.

Unirytmistä: meillä meni jo ihan hyvin.. Nooh eipä mee enää. 5kk-7kk nukkui ihan hyvin suurimman osan öistä kello 20-05 omassa sängyssä ja sitten vielä 7 asti mun vieressä. Sitten alettiin tekeen hampaita ja nouseen ja hirmusesti jutteleen. Nyt suostutaan nukkumaan omassa sängyssä puolille öin, sen jälkeen ei millään nukuta muualla kuin kainalossa. Alkaa oleen itsekin vähän väsynyt tällaiseen. Yhtenä yönä testasin, että kauan menee, jos vaan nukutan ja nukutan omaan sänkyyn. Kaksi tuntia huudettiin ja leikittiin ja ties mitä, kunnes en enää jaksanut, kun kello oli 3 yöllä vaan annoin periksi ja otin viereen.

Meillä kyllä mennään joka päivä suunnileen samaan aikaan nukkumaan, yleensä nukahdetaan aikas hyvin heti. Meillä nukutaan päivisin vaan vaunuissa ja siellä saa hyvin unen. Välillä päikkärit on vaan n. 1h ja oonkin tässä testaillut, että jos siirryttäisiin yksiin pitkiin päikkäreihin, mutta toisina päivinä onnistuu ja toisina ei. Kai se unirytmi on hakusessa vielä sinne vuoden ikään asti ja tietty päikärien ajankohdat vaihtuu, kun vauva kasvaa ja unen tarvekin muuttuu samalla.

MayL toivottavasti pääset pian töihin, kun oot tainnut siitä jo reilun vuoden haaveilla :) Mutta eikait liian aikaisin kannata mennä kuitenkaan, kerran ne vauvat vaan on pieniä.

Meillä mennään sukkelasti rappusia ylöspäin. Ajattelin tänään testata, että jos turvaportti jää auki, niin pääseekö kiipeen ja nätistihän se kiipesi. Hurjaa :S Ja tänään varattiin neidille ensimmäinen hampulääkäri, kun nyt on jo muutama ihanan valkoinen helmi suussa :)

Hih.. Määkin oon kirjoittanut tätä jo tuolta puolilta päivin, nyt vasta tuli valmiiksi ja varmaan kuitenkin unohtui kommentoida vaikka mitä :)
 
vielä tuosta järvessä uittamisesta lisää:

-eli alle 1v, lämnmön säätely vielä heikkoa
- Veden bakteerit: koli ym. ulosteperäiset bakteerit, jotka tulee veteen esim. lintujen ulosteesta
- luonnon veden nitraattipitoisuus. Alle 1v kertyy elimistöön nitraattia, eikä munuaiset osaa sitä suodattaa samalla tavalla kuin vanhemmilla lapsilla
-Meriveden suolapitoisuudesta en osaa sanoa, että onko haittaa.

Eihän noita ongelmia tietty joka paikassa ole, ja kait tää on taas vähän sellainen oma päätös, että kukin tekee miten parhaaksi näkee.. Ja meidän vauvat alkaa kuitenkin jo varsinkin loppukesästä kolkutella sitä 1v ikää, että tuskin se nitriittien ja muiden bakteerien sietokyky yhdessä yössä tule syntymäpäivälahjaksi...
 
Oisin varmaa sanonuki, mut palo pinna alle nanosekunnissa, ni en sit miettiny vaa lähin kauppaan. Mutta oli aika nöyrää poikaa seuraavana päivänä..

En muista oonko tästä maininnu mutta:
Meillä on Edithin fysioterapeutti ylihuomenna... Neuvolalääkäri oli ilmeisesti sitä mieltä, et Edithin oikea jalkaterä kääntyy liikaa ulospäin kävellessä, niin päätti laittaa lähetteen.. Ja siis mulle ei sanonu tästä sanaakaan, vaan sain tietää ku fysioterapeutti oli jättäny mun puhelinvastaajaan viestin, että "varaatko aikaa"... Pikkasen ketutti, siis lähinnä se, ettei voi mulle ilmottaa että on näin tehny. Samaten ne oli neuvolantädin kans tullu siihe tulokseen et Edith karsastaa TODELLA paljon ja saatiin kirje silmälääkäristä, että ovat saaneet lähetteen sinne. Eikä siitäkään mulle kukaa maininnu mitää. Vähä semmonen olo, että tekevät mun selän takana asioita.. Ja siis toki hyvä, että tarkastetaan ettei mitää vikaa missää ole, mut silti oisivat voineet ilmottaa.
 
Kiitokset järvi-infosta :) Minä olisin laittanu lapseni järveen enempiä miettimättä mutta nyt taidan tosiaan sen uima-altaan ostaan jossa voi sit veden kanssa tai ilman leikkiä paikasta riippumatta..



Purrille.. Outoa ettei neuvolassa heti keskustella näistä heidän päätöksistään kasvotusten kun he tutkivat tyttöä. Täällä ainakin puhutaan ja kerrotaan neuvolassa koko toimituksen ajan. Toki pitää myös kysellä että tietävät kertoa mut tommonen on aika outoa käytöstä ammattilaisilta. Mutta onneks ovat huolehtineet ne lähetteet eteenpäin että pääsette tarkistamaan tilanteet! Tsemppiä sinne!



Meille muuten tuli se hammaslääkäriaika ihan suoraan kotiin n. 7kk ikässä... Hassua miten samassa maassa toimivat kunnat ja kaupungit voivat tosi eritavoin toimia..



Vähän jänskättää miten viikonlopun juhlat sujuvat näin laihduttajan kannalta, mutta täytyy se kohtuus muistaa. Saa syödä muttei älyttömiä määriä niin kuin ennen oli tapana.. Lauantaina söin pitsan (siis kokonaisen, tosi kohtuus mielessä) ja tuloksena muutama satagramma lisää painoa eikä parin päivän kiituutus liikuttanut vaakaa mihinkään :) Oon näitä laihduttajia jotka käyvät joka päivä vaakalla :) mutta nyt ollaan taas perjantain lukemissa joten matka jatkuu taas :)



Ihan mahdotonta tuon pojan kanssa, pitää koko ajan olla komentamassa kun ei usko että tiettyihin juttuihin ei kosketa.. Omat lelut on aika tylsiä jo.. johdot, kaukosäätimet, kaiuttimet, puhelimet. töpselit olis vaan kivoja.. No välillä vien sen tuonne sänkyynsä rauhottumaan ja joskus saattaa jopa nukahtaa :)



Nyt pitää syödä kun tuo yks nukkuu.. Kuuluillaan taas!



Ihanaa kesäpäivää kaikille! Ainakin Kuopiossa paistaa jo kovasti aurinko!!

 
Moro!

Minä olisin kans ollu viemässä tuota poikaa varmaan uimaan... emoticon En tietenkään ennen, kuin vedet on lämmenneet, mutta silti. 

Täytyy Purri sanoa, että minulla on täällä muutaman kerran jo kiehahtanu veri tuon sinun miehen takia...ja samoilla linjoilla Jänön kanssa, että tosi ihmeellistä, ettei neuvolan ihmiset oo tyttöä tutkiessa sanoneet mitään noista.

Me ollaan jouduttu pitämään kestovaipoista nyt taukoa, kun pojan iho ei tahdo niitä kestää. emoticon Ilmeisesti noista allergioista tai atopiasta johtuu...enkä sitten oo kyllä jaksanu ettiä/toteuttaa semmosta ratkaisua, joka sopisi...

Meillä on nyt alettu jossain määrin ryömiäkin! Vielä ei hirmuisesti ole vauhtia ja enimmäkseen kieritään edelleen, mutta muutaman kerran on kyllä jo selkeästi möngertänyt eteenpäin! emoticon Ja ruoka maistuu. Oon nyt muutaman aamuna antanu täysjyväriisistä tehtyä puuroa, johon oon pistäny muutaman vadelman sekaan. Hyvin maistuu, mutta sotku on melkoinen, kun ei lusikan käsittely vielä ole ihan kohdallaan, mutta siitähän se kehittyy!

Jassoo...nyt alkaa pojalla mennä hermo. Eli ei muuta kuin viikon jatkeita kaikille! emoticon
 
Joo siis neuvolasta sanoivat silmän karsastuksesta et "seuraillaan tilannetta" ja tosiaan sit tuli postissa toi ilmotus et silmälääkärille mentävä. Siitä jalasta ei se lääkäri sanonu muuta ku et "juu kyllä se vähä kääntyy ulospäin, mä otan selkoa ja soittelen sulle tällä viikolla". No eipä soittanu vaan fysioterapeutti soitti.

Ja voin hyvin uskoa et teil nousee verenpaineet ton mieheni kanssa. Mä oon päättäny et vuoden loppuun asti kattelen missä mennään ja jos meno ei rauhotu ni sit se on kannat vastakkain ja lähetään eri suuntiin. Tosin en oo miehelle vielä asiasta mitä sanonu :D :D :D Mut siis kuha meiä tilanne ton maahanmuuttoviraston kanssa selkenee (juu ei oo vieläkään saatu sieltä mitää tietoa) ni sit sanon sille, et miettii niillä parilla aivosolullansa, et haluaako se olla mies ja isä vai sinkkumies.Luulen kyl et se skarppaa sitte, koska se on itte sanonu mulle, et hän ei menny naimisiin erotakseen muutaman vuoden kuluttua. Joo ei varmasti kukaa muukaa mene, mut oliha se kiva kuulla ettei vaa käytä mua "lippuna parempaan elämään". Ja se on siis sanonu ton mulle jo ennen ku mentii naimisiin ja just tossa muutama kuukaus takaperin, kun aihetta sivuttiin, kun kaveripariskunta eros.
 
Ei muuta ku miehet koville vaan jos meinaavat alkaa ämpyilemään, itte nyt tein sen (juu-u kirjottelinki siitä tänne) ja jonku näköstä tulosta siitä alkaa hahmottumaan pikkuhiljaa. Eihän sen elämän mitään ruusuilla tanssimista tarvii ollakkaan koko aikaa, mutta kun ois ees sitä siedettävää arkea ...nii kerta :) Oon taas muuten mökkileskenä, tällä kertaa ihan puhuttiin asiasta *naur* mieski huomas että miten paljon helpompaa voi olla näin... (tämä siis yksi monista asioista) ja viime vkl mun äiti ja isäpuoli mopoilivat tänne kuopioon jotta me päästään samin kanssa vähän hengähtämään.

Mää oon ollunna aika paljon pois koneelta nyt. On tullu semmonen vaihe tähän meidän perheeseen että poika ei sitte millään välillä jäis yksin kun ollaan kahden. En kuitenkaan oo huomannu vielä että vierastais muita sen enempiä. ja heti kun vaan ilmat antaa periksi niin oon koittanu ulkoilla mahd.paljon! paino se ei vaan edelleenkään tipu. mää kun entaho saada tätä syömistä tasapainoon, syön kyllä terveellisesti (kerran viikkoon vähän herkkuja) mutta joko syön syömällä tai sitten en syö olleskaan... oon huomannu että johtuu tunnevaihteluista nämä kaudet ja päivät joten siihen pitäs nyt yrittää keksiä jotain.....

taas mentävä, huuto on aikamoinen kun liian kauan olin viereltä pois!
 
Heissan!

Fysioterapeutin mielestä Edithin jalassa ei ole vikaa vaan se kääntyminen voi olla ihan perinnöllinen juttu. Mut syksyllä mennää näyttää jalkaa, että onko korjaantunu ittestää vaiko eikö. Tai siis pitää mun yrittää sitä jalkaterää kääntää oikeaan asentoon aina ku muistan :D
 
Voihan höh tätä palstaa :(

Oliko se facebookissa joku ryhmä teillä/meillä syyskuulaisilla? Onko siel elämää?? :) Pääseekö mukaan? emoticon
 
Takaisin
Top