??? Syyskympit Toukokuun Tohinoissa ???

Heijssan!

Mila: onnee opintoihin! Kuulostaa hienolta. Ite oon tehnyt paljon opintoja kotoa käsin ja täytyy sanoa, että on se tietyllä tavalla haastavampaa ja vaativampaa kuin luokassa istuminen, mutta mielestäni opin paremmin, kun itsekseen joutuu vääntään ja kääntään asioita.

Otettita elävästä elämästä: Mies tuli eilen kotiin, neiti oli ulkona nukkumassa, mutta heräs, kun mies kolisteli katoksessa. No se kuunteli ulko-ovella ja totes mulle, että neiti on hereillä. Mä siinä sitten ok. (jotenkin mielessäni loogisesti ajattelin, että mies voisi ottaa ne vaunut samalla sisälle, kun on kerran ulkovaatteet ja kengät), mutta mies tuleekin sisälle ja laittaa oven perässään kiinni. Ei neiti siis itkenyt vaan piti kummallista mölinäänsä. En sitten jaksanut sanoa, mitään. Vaan puin itse ne ulkovaatteet ja kengät ja hain neidin sisälle. Hetken päästä istutaan sohvalla. Mun mutsi soittaa. neidillä on kakat housussa. Mies toteaa, että täällä haisee. Niinh, mutta oon puhelimessa. No meen sitten vaihtaan vaipan, kun puhelu päättyy, että sellaista.

Mammaliina: mä muuten annan miehelle joka viikko listan niistä kotitöistä, mitä toivon sen milloinkin tekevän. Lisäksi kerron, että ne kuuluisi tehdä viimeistään lauantaina kello 12 mennessä. Yleensä mies siis tekee ne lauantai aamuna hirveellä kiireellä. Oma toimisuutta on alkanut löytymään mm. keittiön siivoamsessa ja nyt pyykkääminen on alkanut toimia. Ollaanhan tätä vasta puolisen vuotta harjoteltu, mutta edelleen esimerkiksi perusimurointi ei tapahdu automaattisesti, kun tehdää se vuoroviikoin, vaan mies tarvii siitä kirjallisen muistutuksen. Ärsyttäviä paukapäitä nuo äijät joissain asioissa.

Onnea Kaikalle askelista.

Meillä noustaan polvi-istuntaan- seisomaan milloin mitäkin vasten. Nyt sitä vasta saakin olla varuillaan ja perässä juoksemassa...

Ja koneella en saa olla hetkeäkään. Jos on joku kiva leikki menossa, niin heti kun huomaa, että oon koneella niin tullaan kitiseen ja itkeen... Eli tälläkin kertaa tämä tarina tässä! Myöhemmin lisää..
 
HEIII ja terveisiä välimereltä! emoticon

Täällä ollaan siis jo kotiuduttu reissusta. Matka oli oikein ihana! Ilmatkin suosi meitä lomalaisia emoticon  Mutta kyllä silti kotiin oli kiva palata.. home sweet home emoticon Ja ihanaa, kun tietää että kesä ja lämpö on meillä täälä vielä edessä päin! Nyt vaan on kyllä melko syksyinen sää, mutta eipä anneta sen masentaa :D

Ruuat riitti, samoin maidot. Ruokia oli kyllä melkonen lasti mukana, niitä sai tuua vielä takaski kotiin emoticon  Maidoista jäi vain jauhetta yli, tetroja tuli mukaan just oikee määrä, pari tais jäädä ylimäärästä. 

Ihan turhaan sitä tuli etukäteen mietittyä/jännitettyä, että miten se lentomatka ton pikku jätkän kanssa sujuu, mutta sehän sujui niiiin hyvin!! Ei mitn ongelmaa emoticon Reipas pikkumies emoticon

Meillä loppui se vähäinenkin (pari kertaa päivässä) tissittely tuolla lomalla. Yhtenä aamuna hoksasin, että eihän poika ole tahtonu tissiä sitten edellis aamun! Ja sen kyllä huomasi, kun tissiä halusi, hirvee kiehnääminen sylissä tissiä hamuillen. Mutta siis näin helposti meillä päästiin tissistä eroon :) Eipä sieltä kyllä varmasti ole kyllä viime aikoina enää hirveesti mitään tullutkaan ja vaikka imetys loppui näinkin yhtäkkiä, nii ei mitn merkkiäkään tissien täyttymisestä/tukoksista, eli tuotanto on ollu hyvin vähäistä. Hyvä niin :)


Nyt ei millään kerkee kommentoimaan teijän kuulumisia, ko tuolla kylppärisä oottaa maailman suurin pyykkikasa, jota on pakko päässä purkaan ! emoticon 




 "Nyt poika saunoo se kylpee, se laulaa ja huutaa. Kannusta samppanjaa, Meidän poika on tullut kotiin"emoticon :D IHANAA LEIJONAT ihanaa ! :)
 
Ja jatkuu, kun neiti nukkuu...

Tissittely: meillä oltiin jo siinä vaiheessa, että tissi ei kelvannut päivisin ollenkaan. Öisin (mun mielestä) eli aamulla n. 5 neiti halusi vielä tissiä. Mutta kappas suunnilleen viikko sitten noustiin ekan kerran tukee vasten seisomaan, nyt kävellään pitkin kaikkea mahdollista, melkein istutaan itse ja muutenkin ollaan niin isoa ja reipasta. Mutta tissiä halutaan taas joka välissä, myös yöllä, kun toinen on tooooooosi levoton, kun opettelee uusia asioita. Oon antanut periksi, kun kuitenkin on sen 8kk vanha ja haluaisin jatkaa imetystä kuitenkin, jossakin määrin, ainakin 10kk ikään. Ehkä tuo tissittely taas vähenee, kun uudet taidot alkaa tuleen tavaksi. Korviketta annan kuitenkin joka aterialla, kun ei taida enää pahemmin herua ja annan kyllä maidon tulon lopahtaa jo, jos on loppuakseen ja sitten loppuu se imettäminenkin ja saan ehkä nukkua joskus lähitulevaisuudessa kokonaisen yön.

Siitä pääsenkin toiseen asiaan. Mulla ei oo enää tissejä. Mua ihan itkettää nää patalaput mitkä on jäänyt jäljelle. Oon aina ollut silikoneja vastaan, että vaan ns. lääketieteellisistä syistä oon ne hyväksynyt, mutta nyt tuntuu, että haluan varmaan sellaiset sitten, kun lapsi luku on täynnä. On jotenkin niin onneton ja ruma olo, vatsaan on jäänyt rasvaa, mutta tisseistä se sitten lähtee, tyypillistäemoticon 

Purri. hyvä, että saitte miehen kanssa jutskat setvittyä. Jotenkin tosi ihanaa, kun sulla on toi odotusmittari (ei sitten millään tuu sen oikea nimi mieleen) tuossaemoticon

Koulusta: mä inhoon kanssa fysiikkaa ja matikkaa, kemiassa olin aikas ok, luin lukiossa pitkän kemian. Mutta tosi kätevää, jos etälukiossa on ne materiaalitkin ilmaisia. Onko se kallistakin sitten se aineiden ym tarkastuttaminen?

Parisuhde: joo mekin ollaan sellaisia kämppiksiä tällä hetkellä. Ei vaan jaksa, eikä innosta olla mitään muuta. Ehkä sitä vielä sitten myöhemmin jaksaa romantiikkaakin. Tuntuu vaan kokoajan, että neiti syö enemmän energiaa, kun sen touhuja pitää vahtia silmäkovana koko ajan, eikä ehdi tehdä sitäkään vähää kotona mitä aikaisemmin. Sitten, kun neidin saa illalla nukkumaan, niin ei jaksa muutakuin lappaa kaurapuuron naamaan ja tuijottaa hetken telkkaria. Ei paljon mitkään parisuhdejutut kiinnosta. Tottakai se on ihanaa, että neiti on aidosti riemuissaan saavutuksistaan ja leikeissään ja siinä on mukana, mutta jostakin pitäisi vielä repiä parisuhdeaikaakin.. hohhoh.

Mää tästä lähden kohta lenkille, kun mies tulee töistä. Ensi sunnuntaina on sitten se naisten10. Viime sunnuntaina juoksin ensimmäisen kerran 1h ja pääsin 8,2km. Tänään onkin vika pitempi lenkki ja sitten vielä yksi pieni juoksu torstaina. Vähän alkaa jo jänskättään, mutta kait sen vaikka sitten ryömii sen 10km, jos tulee täysi stoppi.

Pääsiskin lomalle, vähän oo kade teille, jotka päässyt reissuun.
Tulihan taas vuodatettua :D ja toivottavasti ehtii vielä hetken hengähtää ennen kuin neiti herää...
 
Pikasesti: Korjaan sitä lukiojuttua, että on kirjoja joita tarvii ja joita ei tarvi (jossakin luin, että määrä olisi muka vähäisempi kuin normissa lukiossa, mutta oisko sittenkin ollu perätön, se selviää myöhemmin..). Ja tarkastusmaksua tai muutakaan ei peritäkkään ollenkaan, mikä sai mut innostumaan tietenkin entistä enemmän :DD Luulin ensin, että saisin suoritettua tyyliin yhden tai kaksi kurssia kuussa, koska luulin niiden maksavan :D Huh, ja helpotus! Eli vaan kirjoihin pitäis laittaa rahaa, ellen taas oo ymmärtänyt jotakin väärin..



(palaan myöhemmin, kohta iltapuuron ja kylpemisen aika :))

 
Thilduska: Juu en mäkää tiiä ton mittarin "oikeaa" nimeä :D Ja mä luin kans pitkän kemman, vaikka mun piti jättää vaa yhteen kurssiin, mut ku en meinannu saada kursseja täytee ja koska "olin nii hyvä" kemmassa, ni jatkoin :D Ja väitin siis joka kurssin jälkee et oon ihan surkee kys. aineessa :D

Meinaan kokeilla kaverin kikkakolmosta :) Se sano, et torju flunssaa viime syksynä silleen, et laittoi pakkasesta raastettua inkivääriä teehen 1 lusikallisen. Ni mäpä nyt sit tänää raastoin inkivääriä ja heitin pakkaseen :D Aion siis etukätee testata, et kykenenkö ees juoman sitä teessä ennen ku oon kipeä, vai meniskö se sit vaan sillon, ku ois nenä tukossa :D
 
Flunssateet/terveysteet: Suosittelen Yogitea nimistä teetä, jota saa luontaistuotekaupoista ja netistä tilattua! Niissä on myös inkivääriä ja muita "parantavia" hyviä yrttejä. Joku niistä oli aika tulinen, vissiinkin joku "mahatee", jonka tarkoitus on lisätä ruoansulatusta ja siintä en hirveästi tykänny. Noissa useimmissa siis on sitä inkivääriä, eikä ne maistu pahalta - tiedä sit paljon tai vähän sitä inkivääriä niissä on :DD Hinta on n.3,90-4,90 muistaakseni ja pusseja on 15 kpl:ta yhdessä paketissa.

Sit juon päivittäin kaupasta ostettua Teekannen Green Wall teetä, jossa inkivääriä vissiin 8%  (mikä on aika naurettava määrä mutta..)+ juoksevaa hunajaa sekaan.

Mulla 1,5 vuoden aikana ja pojalla tähän asti on ollut kerran pienen pieni flunssa ilman yskää (ehkä alle viikon kesti), eikä kertaakaan olla oltu kuumeessa tai lämmössä. Syön kyllä vielä lisävitamiineja ja omegaa, että en sit tiedä mistä johtuu hyvä vastustuskyky :)) Oksennustaudissa oon ollu viimeksi rippikoulussa :o

Joskus 3 vuotta sitten kun paastosin usein, enkä syönyt tarpeeksi hedelmiäkään tai muuta, niin olin vuoden aikana monta kertaa kipeä ja kuumeessa, että kai se on uskominen, että oikea ruokavalio ja vitamiinit tuo edes jonkinlaista suojaa.

TULIPAS TERVEYSTYRKKYNEN TEKSTI :D Sorry, ihmiset, älkää ärsyyntykö.



Thilduska: Tsemppiä kymppiin! :) Ja täälläkään ei ole enää tissejä.. Kun en ajattele lurpsukoita tissejäni tai raskauden verottamia asioita, niin pääsen helpommalla. Ei täällä oikeesti kukaan säily ikuisesti täydellisenä, mutta jos joku haluaa korjata ja on varaa, niin sitten ei muuta ku toimintaa :)



Maru^: Onnittelut imetyksen päättymisestä, itse annan vielä tiukan paikan tullen, eli yössä n. 1-3 kertaa :) Yleensä pääsee 1. tissikerralla, muuten annan pulloa.

Ja hyvä, ku reissunne sujui! 8)



HUHUUUUUUUU, MISSÄ KAIKKI MUUT MENEE? :D



 
Mila: mulle just tuolla Marraskuisten palstalla laitto joku mamma sellasen linkin, missä selitettiin, ettei raskaana olevat saa syödä inkivääriä tai mitään inkiväärivalmisteita :O että se siitä kikkakolmosesta sitten ainaki niin kauan ku on kyytiläinen matkassa :/
 
Ahaa :o En tiennytkään tai sitten en muistanut :D Höh, sitten c-vitskuuuu!







(Itekkään en onneksi raskaana nauttinut inkiväärituotteita.. )















Hitto, aika kamalaa katsottavaa tässä linkissähttp://areena.yle.fi/video/1305576134022  :( Amerikkalaiset ovat kyllä keksineet oivan tavan runnella vietnamilaiset ja heidän jälkeläisensä! :'(( Sanattomana katselin, sääliä ja vihaa tuntien..

Ja kun tuijotan pinnasängyssä tuhisevaa tervettä poikaani, niin olen todellatodella kiitollinen. Ties, jos asuisin noilla pahoilla alueilla, ei mulla saattais olla asiat näin hyvin.. :( Kyllä sitä taas unohtaa omat turhamaiset ongelmat hetkeksi tota katsoessa.

















Ja miks kukaan ei enää kirjoita tänne? Oonkohan täällä sitten loppujen lopuksi yksin kirjoittelemassa :DDDD Oon muuten alottanut blogin, nii siirryn sitten sinne, jos täältä kaikki katoaa..







 
Helou! On kyllä hiljentynyt tää palsta. En oo itekkää kirjotellu ku viimeks... Jos on aikaa netissä pyöriä ni oo vaihtanu huuto.netin noihin laihdutussivustoihin :) Hirmunen laihdutus päällä ku pitäs 15kg saada pois. No nyt on kolmessa viikossa lähteny jo nelisen kiloa :) ja karkkia en oo syöny kans kolmeen viikkoon!! Pullia ja keksejä on menny yhteensä viis!



Poika vaan kasvaa ja liikkuu joka päivä enemmän ja enemmän ettei perässä pysy!

On ollu ihanaa lukea Purrin uudesta raskaudesta, mulla vauvakuume meni ohi tuossa kuukausi sitten. Se alkoi synnytyksen jälkeen mikä musta oli hassua kun se nyt meni miten meni.. Nyt haaveilen häistä vuoden päähän, omakotitalosta ja miehen uudesta työstä etelä-suomessa.. Olis tosi kiva jos se sais aikaseks hakea jotain muuta kun ei kerran viihdy nykyisessä.



On ollu myös kiva lueskella tein muiden miehistä kun jotenki kuulostaa välillä niin tutulta. Meillä tehdän niitä asioita mitä minä pyydän hänen tekevän. Välillä on tosi raskasta käskeä isoa miestä.. No jospa se tästä vielä reipastuis kun on alkanu menee vähän paremmin isä-poika suhdekkin. Ei oo enää huutokuoroa ku tuun esim. kaupasta!

 

Meillä siis poika lauantaina 9kk, aika menee nopsaan.. Hienosti ryömii ja kokeilee konttausta. Nyt kiipeillään äitiä pitkin.. Oli kiva käydä neuvola-lääkärissä muutama viikko sitten ku lääkäri totes lapsen normaaliksi :) Oon ollu huolissani ettei vaan se synnytys vaikuta pikkusen kehitykseen. Äitiys on jotain mitä en ymmärrä, koko ajan huolissaan, hoitamassa ja pohtimassa...



Onnea opiskeluihin ja muihin juttuihin ja ihanaa että joku on päässy reissuun!  



Nyt vois käydä pesulla kun lapsi nukkuu aamupäiväuniaan, heräs ennen kuutta ja seitsemän jälkeen ku oli syöny aamupuuron ni vein sänkyyn ja nukahti heti...



Kuuluillaan!







 
Hip hoi ja musisoi!

Yritän päivittäin käydä lukemassa kuulumisianne ja ajattelen kirjoittaa - sille asteelle se on sitten jäänytkin. =0S

Täällä odotellaan lääkärikierrosta. Perjantain alkaa hutkimiset työhön paluun näkökulmasta ja joudun käymään magneettikuvissa, neuron sekä endokrinologian polilla, neuropsykologisessa testissä ja ties mitä vielä... Kassellaan mitä ne sanovat, tosin tällä hetkellä emäntä on sen verran heikossa hapessa - että pieni lykkäys ei tuntuisi pahalta - mutta jos katsovat että kaikki on kunnossa niin mukavaahan se on tuohon työelämäänkin käydä sormensa ujuttamassa. 

Helmi-neitikin on kehittynyt hienosti. Meillä on ryömitty ja kontattu jo joku aika sekä istuminen opittiin muutama viikko sitten. Tämän jälkeen hän on alkanut suuntaamaan ylöspäin. Tosin fiksu on likka - jos on epävarma nousupaikka - hän vain tuumii ei yritä mutta jos sitä helpottaa, niin johan noustaan ja topakasti. <3 Helmi sai ristiäislahjaksi jättimäisen (150 x 50 cm) hevos-pehmon, Vanessan (myöskin) ja tätä myöten harjoittelee ponnistuksia. Sitten jos ote lipeää niin on pehmeä hupsahtaa. Otin poseraavasta positiivaristani ensimmäiseltä leikkikerralta kuvasarjan ja tein potpurin toiseen blogiini. Jos joku haluaa vilkaista niin hihkaisee niin laitan osoitetta ja annan salasanan. Neidin kuvat kun on suojattu. Miten niin ylihuolehtivainen mamma?

Tämän lisäksi neiti on puhelias; rytmistä tää-tää-tää / vää-vää-vää -selitystä tulee aina vain, jopa vieraillekin. Muutamia matkittuja äänteitä on jo havaittu ja Helmi rakastaa lähettää"aaltoja" (kädet ylös ja sanotaan: "Jippii!") - ja jos sanot; "Jippii!" niin hän nostaa kädet ylös. Ja eikun masua kutittelemaan. ;0)

Ja joku kyseli eroahdistuksesta / vierastamisesta. Jep jep - täällä on ollut jo kuukauden päivät orastavaa ja viime viikolla tuli pari ihan "oikeaa" reaktiota kun mm. sairaanhoitajamme halusi hyppyyttää niin ei voinut vieraassa sylissä olla. Tosin ei parkaise - osoittaa vain että haluaa takaisin äidille tai isille. Sen jälkeen voidaan taas hymyillä ja viittoa vierastamalleen henkilölle. Eroahdistusta saamme myös tasapuolisesti molemmat, tosin äitille enemmän. Koko valveillaolo-ajan olen lähettyvillä - en juurikaan saa tehdä muita hommia ilman että siitä repeää pelihousut. Joten täällä on aikalailla hommat rästissä - no, hetken aikaa hän on pieni ja kotihommia kerkeää tekemään aina. Näin pyrin ajattelemaan vaikka pesemättömät kaapit aiheuttavatkin aikamoista ahtaria...Ei mitään kuitenkaan mitä ei neidin kikatus voisi voittaa. <3

Kunhan kelit taas paranevat niin yritän päästä jälleen ulkohommien kimppuun. Ostin neidille puhallettavan uima-altaan, johon laitan hänet leluineen yms. aurinkovarjon alle. Näin hän ei ole muurahaiskolonioiden syötävänä, lelut pysyy puhtaana ja neiti voi nousta pystyyn satuttamatta ja pysyisi helpommin vahdittavalla alueella. Meillä kun on todella näitä "erimerkkisiä" muurahaisia noin sataa eri lajia sekä apilapihalla pörrää parhaimmillaan toistakymmentä mehiläistä per neliö, joten vahdittavaa riittää. Olen nyt päiväunien aikaan käynyt kääntämässä kasvulavat sekä istuttamassa sipulit sekä juurekset sekä taimettamassa nämä myöhäisemmät lajikkeet, Vielä pitäisi taimistolla käydä löytämässä kurkkuja, munakoisoa, paprikaa yms. Voi satokausi!

Tammastakin pääsin ratsastamaan tässä kun isäntä on ollut neidin kanssa. Oli ihana huomata, että vihdoin ja viimein vatsikset ovat heränneet - toki huonossa hapessa ja koko aika joutuu käskyttää - mutta siellä ne on kivusta päätellen. ;0) Miltei sai ratsastaa kuin ennen - tosin emäntä on aikamoisella keskikehonrakennus-kuurilla.

En valita - kunhan vain kerkeäisi enemmän. Emännän muutamat päiväuni-tunnit kun ovat aikas buukattu kotitöistä ja viikonloppuna yritän antaa isännälle aikaa rakennella mm. koiratarhaa ja koppia yms. Vielä olisi parina sunnuntaina vauvauinti ja sitten tuleekin tauko, damn! Täytyy käydä uimahallissa ihan oman perheen kesken. Minkä ikäisenä muuten aloitetaan uimaan luonnonvesissä? Ihan joka paikassa kun ei ole pieniä kallio-altaita, jotka voivat olla superlämpöisiä ja kuitenkin "vaihtuvavesisiä" - niin kuin joskus silloin kun itse on ollut pieni.

No mut se meistä - mitäs Teille kaikille?

Voi kun on ihana lukea näitä Purrin-uutisia ja katsoa tuota tickeria! *sniff* =0)

Onnea kaikille kodin löytäneille, pennun hankkineille opiskeluinnon löytäneille sekä matkalaisille!

Teenautiskelijat: Cafetoria Paahtimolla on aivan ihania omatuonti / valmistus -teetä ja sujuva nettikauppa. Suosittelen lämpimästä lakritsi-minttua, jota kaikki tuttavamme tilaavat juotuaan kerran täällä. Toki siellä on paljon, paljon muutakin. Heidän omat kahvit ovat kuin taivaasta. =0)

Onko Mila blogisi sillä tavoin julkinen, että uskaltaisi kysyä saisiko sitä lukea?

Missäs ovat Mamma & Co.?

Ihanaista toukokuuta kaikille!
 
Heipsistä täältäkin!

Katsotaan kauanko ehdin kirjoittaa, ennen kuin poika herää. On siis vieläkin yöunilla ja kello on yli kymmenen. En ymmärrä! emoticon

Meitin tarjousta ei hyväksytty. Mutta eipä tässä mikään hätä kuitenkaan ole. Se asunto on kyllä tosi kiva, mutta ainakaan tähän mennessä ei hirmuisesti ole ollu kiinnostuneita, kun siitä on tehty vasta kolme tarjousta. Eli kattellaan ja seurataan tilannetta. Jos muutaman viikon päästä tilanne on edelleen sama, niin pistetään uutta tarjousta sisään. Luulis, että jossain vaiheessa alkaa raha kelvata, kun en tiedä kovinkaan montaa lapsiperhettä, joilla ois vara pitää yli 160 tuhatta euroa kiinni rivarissa ja samalla maksaa asuntolainaa omakotitalosta... emoticon emoticon

Maru: Teretulemast takasin! Hienoa, että oli onnistunut reissu! Mukavan kivuttomasti meni siis teillä vieroittuminen. Onnittelut siitä! emoticon

Thilduska: Täällä on kans yöt tosi levottomia. Pyöritään ja möyritään pitkin sänkyä. Onneksi nukkuu seinän ja minun välissä ja jalkopäässä on pinnasänky, niin ei tartte pelätä, että tipahtaa. Tisseistä: minä oon kyllä kans miettiny, että hankin tisseihin täytettä, kunhan lapsiluku on täynnä. Ja jos vaan on ylimääräistä rahaa. Eikös nykyään oo semmonenkin mahdollista, että siirretään jostain muualta omasta kropasta otettua rasvaa tisseihin, eli ei tarttis silikonia laittaa?! Sais kaksi kärpästä yhdellä iskulla, jos ottas rasvat tuolta reisistä ja laittas tisuihin! emoticon

Jassoo, nyt kuuluu makkarista semmosta örinää, että paranee mennä. Kiva oli kuulla teistäkin Jänö ja Maya_L. Palailen vielä myöhemmin jatkamaan....jos ehdin....

Ja kyllähän sitä ehtii!

Mila: Minä oon jonkun kerran lukenu tuolta keskenmeno-osiosta noita kirjoituksia, ja itkeny silmät päästäni. Sitten onkin pitäny ottaa oma poju tiukkaan haliin ja pusuttaa läpikotaisin. Kai se vaan on niin, ettei sitä omaa hyvää osaa aina arvostaa, ennen kuin huomaa, että toisilla on asiat huonommin. Niin, ja alku ainakin oli melko karun näköinen tuosta videosta. En kyllä ymmärrä, miten ihmiset voi olla noin julmia... emoticon

Jänö: Onnittelut painonpudotuksesta ja herkku"lakosta"! emoticon

Maya_L: Ihanalta kuulostaa tuo sinun puutarha/kasvimaa. Noin paljon kaikenlaisia herkkuja. Nam! emoticon Minä ainakin voisin olla kiinnostunu blogista...

Eipä sit kai muuta. Eikujoo...oon ihan unohtanu. Meille on tullu eka hammas! Viime viikolla tuli ikeneen reikä ja nyt näkyy ehkä jonkun millin verran sitä hammasta. Ja viereen on ilmeisesti toinenkin puhkeamassa ihan piakkoin. emoticon
 
Jänö: Sinähän sen kirjoitit, siis tosta äitiydestä! Ja kun se huolehtinen menee välillä ainakin täällä päässä turhankin pitkälle ;S Onneksi se on vähän helpottanu, on noi hormonitkin vähän tasaantunut ja auttanu tilannetta! Ja oi, teillähän nukutaan kadehdittavan hyvin! :D



Maya_L: Kiva kuulla sinustakin! Mulla on nyt toi linkki tossa tickerin alla, vaikken kyllä yleensä oo tykänny kirjottaa niin, että kaikki näkee.. Mutta, mitä sitä arastelemaan, kerranhan sitä.. ;-D

Pitääkin kokeilla tota sun suosittelemaan teetä! Onpa sulle tulossa paljon testejä, tsempitykset!



Ja taas, hittolainen kun olen kade teidän muiden mahdollisuuksista puuhailla oman  pihan kanssa. Mun pitäis mennä äiskän pihaa nyt kuokkimaan joku päivä, saahan sen pihaintoilun niinkin selätettyä ;-))



 
Heissan!

Onkohan se toi aurinko ku on saanu tän palstan ihan hiljaseks? Tosin jos muilla on samaa ongelmaa ku mulla, eli aina ei pääse kirjoittamaan palstalle vaikka pääsis kirjautumaan foorumille, ni rajoittaahan se :D

Vitsit ku osaa väsyttää :/ Tuntuu et vois jokaisen päikkärin nukkuu Edithin kanssa (eli 3 kertaa päivässä) ja silti ois vielä väsyny.. Kyl mä ainaki kerran päivässä yritän sen pari tuntia saada nukuttua, minkä Edith nukkuu...

Ja nyt lyö aivot tyhjää taas.. Hei onko kukaan onnistunu kasvattamaan chiliä?? Ku mulla ei chilit ala nousta ollenkaan vaikka kuukauden jo olleet mullassa ja oon jopa muistanu kastellaki niitä :)
 
Otetaan vastaan hyviä ehdotuksia siihen, miten saisi miehen ymmärtämään, että ois ihan kiva istuu sen kanssa iltaa ees kerran kuussa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????? Mies soitti taas töistä ja sano, että lähtee yhtii bileisiin heti töiden jälkeen eikä tuukaa kotiin. Oon sanonu sille 100 kertaa nätisti ja vähemmä nätisti, että kyl mä kaipaan kans huomiota, mutta ei. Ei halua. Tai sit se käsittää huomiolla seksin ja kuten edellisessäki raskaudessa, niin mua ei seksi vois vähempää kiinnostaa! Alkaa ideat olee ihan lopussa samaten ku kärsivällisyys miestä kohtaan.
 
Kiva kuulla Jänöstä ja muistakin mammoista.

Purri: Oletko koittanut sanoo että miltä hänestä tuntuis jos sinä vaa menisit ja et yhtää viettäis aikaa hänen kanssaa?
Miehet kyllä osaa olla kyllä varsinaisia luupäitä joskus.

Meilläkin on levottomia öitä ja minä ne hoidan. On mieskin sanonut hoitavansa,mutta hän ei herää kun Aada itkee. Näin on aina ollut ja mulle on tullut se että pitää nousta.
Nytkin viime yönä olisin kyllä voinut herättää miehen, mutta minkäs teet kun olet tässä 8kk noussut ylös? Se menee niin automaattisesti.
Itelläni on ollut masennusta ja ahdistusta tänään. Olen koittanut tsempata itteäni, mutta ei. Miehen kyllä pyysin kotiin airsoft peleistä, mutta ei voinut lähteä, kun kaveri oli hänen kyydil ja se ei olis millää päässyt takas kotiin eli minä sitten vaa kotona olen kärsinyt.
Siivosin kyllä ja potkin itteni ulos Aadan+koiran kanssa, mutta ei auttanut.

Onnea Jänön painonpudotuksesta.

Milamariaa: Meillä on jotain miehen lukiokirjoja :)

Mymmeli: Harmi kun teidän tarjousta ei hyväksytty, mutta toivottavasti pian nappais.

Vihdoinkin sain Aadan unille ja mietin mitä tässä nyt tekis. On vaa jotenkin tyhjä olo :(
 
Purri: Miä kasvatin viime keväänä kahta, Cayennea (?) ja sain kaksi kasvamaan. Ne eivät tosin saaneet tarpeeksi valoa ja ne kasvoivat ohuella varrella, vähän kärsineen näköisinä (etenkin toinen pienempi kasvi) ja unohdin "pölyttää" ne sudilla, joten yhdessä kasvissa kukintoja oli vain 3-5 kpl:ta ja yhteen kasviin kasvoi kaksi chiliä ja toiseen vain yksi chili :DDDD Ettäettä, valoa ja lämmintähän ne tarvivat.

Mitens idätit ne? Oot varmaan lukenut paljon googlesta juttua, joten en ala leikkimään opettajaa  :)



Yöllä vuotaa vaippa: Ja kuinkakohan kauan tätä on jatkunut, kohta 2 kk? :D Kiva kun heti aamusta saa vaihtaa lakanat ja peitot.



Nyt ei kerkiä enempää, lähden heittämään autolla pieniä vaatteita kiertoon yhdelle siskoni kaverille ja sitten..Sitten pitäisi pitkästä aikaa viettää päivä kotona, ku jatkuvasti ollaan kyläilty!

 
Oikein mahtavaa sunnuntaita kaikille! Pitkästä aikaa.

Maya_L: Onpas siellä sinulla testejä edessä.- voimia!
Mitenkä sun vointi omasta mielestä on, oletko jo valmis töihin vai tuntuuko, että olisi parempi vielä olla hissukseen?
Ja sielläkin on puutarhahommissa oltu- se on kyllä terapiaa, jos joku!

Purri: Eipä tuohon miesten tyhmyyteen ole lääkettä..jotkut tajuaa ja toiset taas ei koskaan.
Voimia!

PÄ: Mitens siellä sujuu?

Mymmelille tsempit asuntohommiin- pian se nappaa- eipä sitä oikein ole normi tallaajalla varaa pitää asuntoja roikkumassa..
Mulla taas on toisin päin näiden tisujen kanssa, kun mulla on ikävä mun pientä b kuppia, joka oli ennen ekaa raskautta. Joten, kun 100varmasti on lapsiluku täynnä ja paino on tavoitteessaan, menen pienentämään rinnat, jos muuten meinaavat olla tätä isoa c kuoppia..

Mila: Mä katsoin saman viime yönä- Agent Orange- ja kyllä pisti vihaksi, ettei jenkit kanna mitään vastuuta tai edes tuo yhtiö >:-|

Omaa:
Meillä on mies isäkk:lla, ollut jo viikon- YESH!!
Mä saan laittaa opinnot pulkkaan tältä keväältä rauhassa- seuraavat kaksi viikkoa on helvettiä, kun olen joka iltapv-ilta koululla ja miesrukka on täällä pyörittämässä tätä hellunmyllyä itekseen. Mutta 2 viikkoa- kyllä me jaksetaan!!
Hassua on ollut huomata viikon aikana se, että se onkin aikas vaikeeta olla neuvomatta toista tytön hoidossa....mutta hyvin olen tsempannut! Ainut asia, mistä olen maininnut oli se, kun mies alkoi antamaan tytölle yöllä maitoa ("kun se ei meinannut nukahtaa muuten.."), niin sanoin, että JOS toisen totuttaa yöpalveluun, hoitaa hän itse tästä eteenpäin KAIKKI YÖT, myös isäkk:den jälkeen. Onneksi ymmärsi yskän ja nyt tyttö taas nukkuu yönsä- pari kertaa mies laittaa (kuulemma) tuttia suuhun, jos sitäkään. Ja tytön yö on min 11 tuntia, joten eipä valittamista.
Mies siis käy neuvolat ja lääkärit tytön kanssa ja voi, kun on liikkistä, kun näkee isän ja tyttären suhteen syvenevän entisestään- on tyttö ja saanut isänsä pikkurillin ympärille ;D
Esim. :"Voi kun mun pikku tyttö ei yhtään halunnut syödä tuota lihapataa, niin annoin sille sitten jugurttia ja hedelmäsoseita- ja johan maistui." ... he hee, kuka määrää tahdin päivisin täällä ;)

Mitäs muuta...oikeudenkäynti huoltajuudesta kesken ja tapaamiset ovat asianajajilla käsittelyssä.
Kasvimaata ollaan laitettu- kaikilla on oma osa maasta, jonne saa kylvää mitä huvittaa..tarkoittaa, että pojilla samasta penkereestä tulee keräsalaattia ja auringon kukkia.
Yrtit ja kukat on laitettu kasvaan ja kukkamullat vaihdettu ja sisäkukat pääsivät kesäkotiinsa tuonne lasiverannalle.

Siinä jotain kuulumisiamme- kaikenkaikkiaan kaikki kunnossa.

Kesälomaa koulusta odotellessa..

Moikka!

 
Mila: en mä mitää oo lukenu :D Enkä idättäny etukäteen, vaan pistin kukkaruukkuun multaa ja siemenet ja iskin parvekkeelle :D Meillä siis partsille paistaa aurinko klo 14-> Että varmaankin saa tarpeksi valoa siinä :) Mitää muuta paikkaa ku ei meillä ole, minne saisin laitettua...

Jepjep.. kello tulee 12 eikä mies oo vieläkään kotiutunu... Pistää kyl vihaks tää ihan oikeesti. En vaa viitti perään soitella, ku sit se alkaa räyhää et miks luulen hänen äitinsä olevani. Toisaalta, mitäs käyttäytyy ku pikkulapsi. Mutta joo.. ehkä menen ruokkimaan tytön ja itseni tästä..
 
Hei!

Purri: Kuulostaa niin tutulta tuo miehesi käytös. Meilläkin lähestulkoon jokaikinen viikonloppu mies on kavereiden kanssa muutamalla, eli siis kotiin tullaan aamuyöstä kauheessa tuubassa..not nice. Ja mä oon sanonu myös nätisti ja vähemmän nätisti mutta mies ei tajua, mies saa kyllä mennä enemmän ku mä ja en halua ees mukaan vaan haluan viettää omaa aikaa yksin mutta ei miehen silti joka viikonloppu tarvis mennä johonki ja haista sitten vanhalle viinalle. Mulle se yhteinen aika tarkoittaa, että saisi katsoa esim. leffaa yhdessä ja mennä yhdessä nukkumaan. Olenki nyt päättänyt, että hetken vielä tilanetta katson hiljaa sivusta, jos jatkuu mainitsen asiasta kerran ja ellei ala mennä asiat järkeen ja ala löytyä sitä omaa halua jäädä kotiin meidän kanssa niin otan ja pakaan kamat ja lapset ja muutan vanhempieni työ hetkeksi...jos se halu viettää aikaa perheen kanssa alkaisi sitten löytyä kun tajuaa, että meidät voi noilla touhuillaan hyvin pian menettää.

Meillä on tänään poijan 8kk neuvola...aika menee siivillä =) Jätin meidän pojalta puuron pois nyt kokonaan, poika kakkasi päivän aikanan monta kertaa, kakka haisi ja oli löysähköä. Nyt poika herää vasta aamuyöstä 5-6välillä, syö maidon ja nukkuu vielä tunnin eli yhtämittaista unta tulee kuienkin 8-9h hedelmäsoseen+maidon avulla(kun sai puuron heräsi ainakin kaksi kertaa ja rauhoittui avasta kun sai maitoa) Ja nyt kakkaa kerran päivässä eikä hajukaan ole enää paha. Pitää siis neuvolasta kysyä voiko olla jotain vilja allergiaa, vai aloitanko puurojen annon hiljalleen uudelleen ja seuraan tilanetta alkaako poika taas heräillä useimmin..Kunhan ei olisi allergiaa!

Kaika: Hienoa jotta isä-tytär suhde kehittyy isäKK:n ansiosta :) Sä voisit mulle luovuttaa vähä siitä sun rintavarustuksesta jos haluat pienemmät, ku mä taas tarvisin näihin mun A-kuppeihin hieman lisätäytettä =D

Nyt pitää lopettaa kirjoittaminen vaikka vielä olis ollu kirjotettavaa mutta kun tää latailee koko ajan tätä ja en saa edes hymiöitä lisättyä kun ei avaa sitä ikkunaa lainkaa....menee hermot -_-
Kirjoitellen taas kun ehdin!

 
Helou täältäkin!

Ihanaa että muillakin on samaa ongelmaa kun täällä.. tai siis eihän se niin kivaa oo, mutta hyvä tietää etten paini yksin näiden ongelmien kanssa. Meilläkin siis isäntä yleensä katoaa perjantai-iltana, kömpii yöllä kotiin, häviää taas lauantaina ja yöllä takas. Yhtä ryyppäämistä siis joka viikonloppu. Sinälläänhän tämä ei lastenhoitoon vaikuta kun tämä mies ei oo pojan isä, eikä siis siksi ole mitään velvotteita lasta kohtaan, mutta silti. Olis mukava edes joskus viettää aikaa yhdessä kun viikolla se ei töiden takia onnistu. Mutta ei, ilmeisesti aaaaivan liian suuri uhraus.. Nyt minä sitten mökötän tästä juomisesta ja pidän mykkäkoulua. Surullista, kun tämä suhde on jo nyt tässä tilanteessa kun kuitenkin pidetty yhtä vasta puolisen vuotta. Kovin on valoisa tulevaisuus meillä.

Pojan kanssa arki sujuu hyvin. Yöt nukutaan ja päivät valvotaan. Nyt on vielä huomiseen asti muksuvapaata kun Jirko lähti isänsä kanssa käymään pohjosessa. Heinäkuun puolessa välissä olis sitten töihin paluu ja muksu päiväkotiin.

Nyt taidan ruvetaan siivoilemaan.. Aamusella käyty jo spinningissä eli tästä on hyvä jatkaa :)

Aurinkoista alkanutta viikkoa mammat!
 
Takaisin
Top