Syyskympit syksyllä 2011

Hello!
Unohdin salasanan, ei ole päässyt siis kirjautumaan..
Kaikki saa lisää vauvoja, vähän oon kade :/ Mulla taas vaihteeksi vauvakuume nousee ja nousee, kai toi poika on nyt vaan niin ihanassa vaiheessa, että tekee mieli tehdä lisää.. muttei vielä voi :((
Niin, omaa muuta: En päässyt kouluun - hain siis lähihoitajaksi oppisopparilla. En ole päässyt edes työkkärin kautta työharjoitteluun, ilmainen työvoima ei siis kelpaa meidän kylässä :/ Olen itkenyt ja soitellut joka paikkaan, syyllistänyt itseäni, koska olen opiskellut paskimman tutkinnon ikinä. Mutta nyt on helpottanut hieman, mullahan piti alkaa ma työt, mutta sitten työkkäri ilmoittikin, että oli sattunut virhe ja kaksi harjoittelijaa ei voi olla samaan aikaan siinä liikkeessä, olin siis jo täysin henkisesti valmistautunut, pojan kanssa tutustuttiin hoitopaikkaan. Mutta eihän minulla voi mikään mennä helpoimman kautta, ei sitten mikään. Onneks mulla on edes ihana seurustelukumppani ja poika <3

Purri: Oisko se siis menoa kohta ;D

Tiitiäiselle onnea, luinkin jo muutama päivä sitten, että tulee sullekin uusi :))

Kaika: Hyvä, että sokrutesti ei antanut mitään hälyyttävää.

Grenie: Tervetulloo!

PÄ: lle piti vielä jotakin kommentoida, mutta joku juuri heräsi..

Ja apua, kohta on joulu. Eilen paketoin ekat joululahjat ja tilasin lisää paketoitavaa...
 
Mila: Voi kurjuus :( Mite ne noin on sählänny? Et vaatinu niitä antamaan sulle jotai vastaavaa paikkaa, jos kerran niitte moka eikä sun?

Mun pitää tammikuus alkaa laittelee sähköpostia paikkoihin, et joskos elokuussa pääsis johonki toiseen työpaikkaan.. vähä alkaa jännittää sekin :D siis lähinnä siks, ku tiedän oman muistini :D ja kohta pitäis varmaa soittaa seurakuntaanki, et onko niillä pappia vapaana 17.12 ku oon sillo ne ristiäiset aatellu pitää.. Tietty ois kivempi, jos vauva ois maailmassa ENNEN ku alan soittelee... mut oon varautunu siihe, et vauva on n. viikon ikänen ku kastetaan :D ja siis haluan ehdottomasti ristiäiset ennen joulua.. En tiiä tarkallee miks, mut jotenki tykkäisin et sais olla :)
 
Kiitos, kiitos kaikille onnitteluista!

Pojanäiti: Voi "Lokkalipoika" - tuo olisi ihana nähdä kyllä "live-esityksenä" - onneksi mielikuvitus pelaa. Jokos teillä derbyillään koko porukalla? Meinaan, että äireellä voi jossain vaiheessa tulla kiire perähän. On ne vaan niin suloisia!

Kiito Mymmeli-85 kysymästä. Hieman epätodellinen olo kun ei ole mitään muita oireita kuin että "täti ei käy kylässä"... Jotenkin sitä kaipaa aikaa kun tuntee vauvan liikkeet - silloin on niin paremmin selvillä millä fiiliksellä mennään. ;0) Mutta ultrassa pikkuisen sydän läpätti niin mahtitahtia, että kaikki on siltä puolin hyvin. Ja sas' nähdä oliko napanuora sopivasti vai näkikö äiti jo jotain... ;0) Nyt odotellaan sitten kromosomi-testin tuloksia...

Ja toivotellaan teillekin niitä Plussa-tuulia. Ja älä vielä masennu testistä - tämä emäntä tikutti 5 vko ennen kuin oli edes haamu ja ultrassa todettiin alkion olevan 8+2 kun "tädin laskukaavalla" olisi ollut 11+ vkoa. Aina nämä pikkuiset eivät vain halua näyttäytyä.

Thilduska: Haliruttaukset pikkuisännän odottajille!

Tuosta mahasta; toistaiseksi paino on ollut laskusuuntainen ja vaatteet isoja - silti jännittää, että milloin pompsahtaa - ja pähkäilyt kertomisesta työnantajalle jatkuu. Isäntä toivoi, että odotetaan nuo testitulokset - ja se lieneekin järkevää... We'll see how this will turn out...

Grenie: Mukava tutustua! Täällä on 33 -vuotias äiti, joka taiteilee uuden työn, kotielämän, jatkuvan OK-projektin, kolmen jättihurtan sekä hevosen aikataulujen kanssa. Mutta onhan se mukavaa ettei aika käy pitkäksi -eikös vain? =0)

Kaika: Onnittelut loistavasta sokerirasitustuloksesta. Kauhulla tullaan perässä - se sokerilitku oli jotain niin kauheaa...

Tiitiäinen: Haliruttaukset myös teille ja ihana, että pääsitte ilman suurempia hoitoja. Teillä on itseasiassa sama tilanne kuin hyvällä ystäväperheellänikin - heilläkin hoitosuunnitelman ultrassa todettiin; "Että täällähän sydän lyö..." - voit uskoa, että nyt pidetään peukkuja hyvin menevän raskauden puolesta. Tätä toivon myös teille kovasti!

Milamariaa: Ei muuta kuin uutta täkyä koukkuun ja vesille. Tosin komppaan hieman tässä Purria - että eivätkö he olisivat voineet järjestää tätä joko jakamalla tai hakemalla sinulle toisen paikan. Onneksi teillä on nyt tuo hoitoontutustuminen tehty, eli seuraavalla kerralla tämänkin pitäisi olla helpompaa.

Purri: Nostan hattua, että suunnittelet nyt jo paluuta työhön - tosin kyllähän tuo kummittelee vaikka meillä tämä projekti on näin alussa. Toivotaan, että löydät mieleisesi paikan. =0)

Omanapaisesti: Nyt on ollut aivan hektistä. Töitä saa tehdä (hienoa) - tosin vapaa-aikaa ei oikeastaan jää. Perjantaina puolitin päivän ja lähdimme ajamaan vanhempieni luokse; äidiltäni leikataan kilpirauhaskasvain näillä näkymin keskiviikkona,joten jokseenkin tuli olo, että pitää käydä siellä ennen ajankohtaa. Kiitettävä 800 km reissu. Olemme viimeksi käyneet Helmen kanssa kun hän oli 4 kk, joten liian usein ei pääse vierailemaan. Samalla suunnalla asuva siskoni leikataan kuun lopussa ja isännälle tuli konsultaatioaika joulukuulle, joten jännitettävää läheisten puolesta on reilusti. Samaan aikaan työkalenteri täyttyy työkeikoista ja nyt on tullut ensimmäinen keikka kun äiti on kaksi vuorokautta maailmalla. Ei tunnu sitten alkuunkaan hyvältä. Olen tähän mennessä tullu yöksi kotiin vaikka se olisi ollut keskellä yötä - mutta kun ei saatu lentoja tiheämmäksi, MURR. No, josko sitä sitten voisi ottaa muutaman kotopäivän, jotka voisi pyhittää neidille, isille ja karvakorville... ;0)

Voikaahan hyvin ja juhlistellaan niitä ukko-kultia viikonloppuna!

P.S. Millaisia isinpäivä-lahjaideoita löytyy? Täällä lyö vielä hieman tyhjää - neiti on onneksi tehnyt jo kortin hoidossa. <3
 
Heipsis kaikille!

Kiitos kaikille onnitteluista <3

Purri: Teillähän puhutaan jo paljon! Meillä on vaan kaks sanaa Äiti ja Kakka :D Sä oot jo todella pitkällä, tsemppiä loppurutistukseen :)

Kuinkas moni näistä pienistä jo kävelee? Meillä ei vielä. Pitkään kyllä menty tukia vasten jo.

Milamariaa: Pää pystyyn siellä! :) Kyllä sullekkin opiskelupaikka löytyy tai sit keksit jotain muuta. Mulla oli vähän niinku saman tyylinen tilanne kesällä. Olin palaamassa töihin äippälomalta ja ehdinkin pari viikkoa olla töissä kun mulle ilmoitettiin ettei ole työpaikkaa enää kohta taloudellisista syistä. Kauhee paniikki ja itku-potkut ja hampaiden kiristys. Noh koko heinäkuu meni sitten töitä etsiskellen, sen piti olla meidän loma kuukausi :( Sit vielä kaiken kukkuraksi tällä firmalla ei ollut varaa maksaa mun lomarahoja ja viimesintä palkkaa. Jouduin hakemaan palkkaa palkkaturvasta ja edelleen odotellaan sitä koska käsittelyaika on n. 4kk. Sitten mulle tarjoutui ihan mieletön tilaisuus. Pääsin yhteen perheeseen hoitamaan lapsia ja ne pyys mua ottamaan oman pojan hoitorinkiin mukaan <3 Siellä mä olen nyt pari kuukautta ollut ja homma toimii hyvin. Kaikki kääntyy varmasti hyvin!

Maya_L: Kiitos paljon :) Käytiin ostamassa iskälle pyjama tänää isänpäivä lahjaksi <3





 
Tiitiäinen: meil opitti kävelee ilman tukia päivä synttäreiden jälkeen :D  ja noi sanatki, mitä Edith sanoo, ni tulee mun mielestä aika pitkälti vahingossa :) Paitsi äiti, tätti(daddy), tiitti/tiitto (kiitti/kiitos), ei :D ja se noni, ni seki tulee yleensä sillo, ku neiti antaa jotai :D

 
Heh okei :D
Sitä odottaa toisaalta vaan niin kovasti että pikkunen ottais ne ensi askeleet ja sanat mut sit taas toisaalta ei haluis pienen kasvavan :D
 
Terve taas!

Tänään viiden puhelun jälkeen sainkin sitten yhdestä liikkeestä harjoittelupaikan.. Ja myymäläpäällikkö kuulosti niin mukavalta ja iloiselta ihmiseltä? Kaikki aiemmat myymäläpäälliköt ovat olleet tosi.. surullisia/vihaisia/stressantuneita ihmisiä :D Ihanaa!
En oikein osaa ymmärtää, että nyt maanantaina pääsen tekemään sopparia, nyt tajusin soittaa työkkäriinkin, että onko nyt varma, että voipi aloittaa..
Ja kiitos kaikille tsempeistä! :))

Tiitiäinen: Voi hitto mikä tilanne sullakin ollut :/ :o Loppu kuitenkin sielläkin hyvin :))

Maya: Työkkäri on aika turha, itse minä ne kaksi aiempaakin paikkaa olen itselleni hommannut.. :/ Kukaan ei edes ehdottanut tätä liikettä minulle, vaan päätin yrittää.. Kerran olen ollut työkkärin kautta kaupungin päiväkodissa harjoittelussa..
Ja sulla siellä riittää töitä, mutta toivottavasti kerkeäisit levätäkin ja rentoutua :))

Purri: Ja ristiäiset ennen joulua kuulostaa hyvältä, kerkeis sitten joulua viettämään ressittömänä mistään ristiäishässäköistä? :))

Olen aloittanut e-pillerit ja saan vissiin niistä ihan tajutonta päänsärkyä, tai sitten pillerit pettäneet ja oon raskaana :DD Toivottavasti ei, kesti yli puoli vuotta ennen kuin poikaa ootin, niin tuskin tulisi pillereiden läpi :D Eilen oksetti ihan kauheesti, tänäänkin meinas, mutta tää työpaikan saanti kai vei ajatukset muualle..

Ja viettäkää hyvää isänpäivää siellä, me juhlitaan mun äidin isällä.. mietin, että pitäiskö exälleni lähettää pojan nimissä joku nettikortti isänpäiväksi, mutta sitten.. ei se oo mun homma :/
 
Mila: Enpä mä niistä ristiäisistä muutenkaa aatellu stressata ;) ja joulusta ei tartte senkää vertaa paitsi lahjojen osalta, ku vietetää joulua mun vanhemmilla :) Mut ens viikol pitää soitella seurakuntaan, et mite ois? :D :D :D Toivottavasti vaa ei kauheesti yliaikaseks meinaa tää vauva mennä :)

Eile illalla oli kyl jännää... mul on koko tän raskauden ollu kivikova maha... ja eile illalla meni iha löllöks! Sit pongasin ku vieteri sohvalta ylös ja aloin tunnustelee (mikä järki, en tiedä :D) ja sit oliki taas iha kova maha... istuin sit takas, oli edellee kova, ja aloin tunnustelee liikkeitä.. ihan normaalisti toi vauva sit liikku ja tänääki ihan normaalisti heilunu, mut hieman säikähdin!
 
Heips,

Milamariaa: Joo kaikki nyt ihan hyvin :)

Purri: Vähänkö naurahdin kun mietin tota sun mahan tunnustelu sessiota :D hah ... Voi sua :D


*Täällä jännät paikat, meillä perjantaina varhaisultra mitä olen odottanut kun kuuta nousevaa. Toivottavasti kaikki vaan on hyvin ja siellä missä pitääkin.
 
Milla on oppinut jo jonkun verran sanoja. Uusin sana minkä sanoo on nälkä. Ja taitaa tulla myös kakka. Muut sanat on Mamma (maito) pappa, isi, ättä (äiti). vaippa, ei, prum..
 
Grenie: Meil on kans Edithil toi prum :D Tai se on puuuuuuuummmmm... ja selkeesti aina autoihin liittää sen :)

tiitiäinen: juu voin kuvitella, et on hauskan kuulonen :) Mut voin myös vakuuttaa et se tunne ei ollu :D mut kyl toi on ihan hirveesti liikkunu, et en osaa enää olla huolissani :D :DMut vähemmästäki sitä säikähtää, ku Edithin kans ei osannu säikkyä yhtää mistää :D:D:D:D:D
 
MemyselfandI: Täällä voidaan fyysisesti oikein hyvin ja isosti :D
Pikkasen ressaa opintojen suunnittelut, mutta onneksi tiedän jo ensi lukukauden, että onhan tässä vielä harkinta-aikaa...
Vielä pitäisi pinnistää 4 kurssia kasaan tälle vuodelle ja pikkasen pakkautuu vikoille viikoille ruuhkaa, mutta semmostahan se on.

itsekkäästi alkuu itseä vaan..

Muuutta Mila, mitens se oli - oliko pillerit pettäneet vai aiheuttaneet päänsärkyä?

Onpas meitä jo aika liuta, joille lisää lapsia tiedossa! Kivaa!

Tulkaas muutkin kertomaan taas kuulumisia!
 
Tiitiäiselle onnea valhaisultraan!

Ja Kaika ahkerasti siellä touhuaa opintojen parissa, ihanan reipasta! :)

Kerkesin joo pillereitä syömään puoli liuskaa ja lopetin kesken. Heti loppui se päänsärky ja väsymys ja oksetus, eli kyllä se pillereiden vika oli.. Mun äidille ei käyny mikään, ei edes kuparikierukka. En nyt aio kokeilla mitään hormonaalista ehkäisyä vähään aikaan, kumilla mennään..

 
Milla yritti eilen jo kovasti alkaa käveleen, mut ihan vielä ei onnistu askeleiden ottaminen ilman tukea. Joko teillä muiden lapset kävelee? ja minkä ikäisenä lähti kävelemään jos kävelee jo.
 
Moroo!

Mulla ei ole kummallisempaa raportoitavaa, tulin vain tuon ilouutisen jakamaan!

...jotain pientä: Otava sanoo kita-a (iskä on ylpee, se pelkäs että ensin oppii sanan "basso" emoticon )

Grenie
meillä lähdettiin n 10-11kuisena kävelemään *huokaus* ...eikä olla sen jälkeen pysähdytty! Nyt kiivetään hurrrrjana jokapaikkaan, meni sisustus uusiksi kun tuo nokkelana poikana osaa käyttää päätään halutessaan jotakin, nyt on kaikki mahdollinen joko vaarallinen tai sottaava asia visusti yli kahdessa metrissä taikka lukkoje takana jemmassa emoticon
 
Heippis kaikki!!

Kaika: Kateellinen sulle kun jaksat puurtaa, hienoa! Saat olla ylpeä itsestäs.

Milamariaa: Kiitos paljon :)

Grenie: Meillä ei tietoakaan askelista ilman tukea. Menee kyllä vielä tovi ennenkun uskaltaa. Meidän pieni ollu aina kovin varovainen kaiken uuden oppimisen kanssa.

Purri: SUUURET ONNITTELUT!!!!

PojanÄiti: Teillä etevä pienokainen :) Hienosti opeteltu sanoja siellä :D
 
Täytyi vallan tulla pitkästä aikaa tänne kirjotteleen  ja samalla onnittelemaan Purria kun huomasin että pikkuinen on syntynyt! :) Eli Suuren suuret onnittelut!!! :)

Kiva lukea hyviä kuulumisia. :) Ja Milamariaa, toivottavasti paikka olis mieluisa! :)

Täällä kävellään hirmusta kyytiä joka paikkaan ja meilläkin sisustus on mennyt uusiksi kun tuo pikku-tihulainen ehtii ja yltää ihan joka paikkaan.. huh huh!! :D
Sanojakin tulee jo monta. Kenkä, kissa, koia(koira), nenä, kouu(koru), koova(korva), täällä, siellä, taitta(vaippa), mammammaa(ruokaa), kka(sukka), kukka... olihan siinä jo :) Eli kovin hiljaista ei meidän perheessä oo.. :D niin ja uusin sana, tallo=pallo :) Niin ja osaa sanoa kuinka kissa, koira ja ankka sanoo. :D Äitin muru. :) <3

Pottatouhuja ollaan kovasti opeteltu, mutta mitään saalista ei olla vielä pottaan saatu.. Noh, eipä tolla kiire oo vielä.

Ihan omaa napaa: Täällä ollaan oltu saikulla nyt jo lokakuun puolivälistä saakka ja nyt toivon että pääsen takas töihin hetkeks 2.12-->  
Supistusten takia siis saikulla. Ovat tosi kipeitä ja jalat meinaa lähteä alta huonoinpina hetkinä. :(
Ja niin, toinen tyttönen olis sitten meille tulossa. :) <3

Tässäpä tällä erää meidän perheen kuulumiset :)
 
Onnea purrille ja purrin perheelle pienen pienestä perheenlisästä :) <3

Täällä taplataan samalla tavalla kuin ennenkin :/ eipä juurikaan muutosta havaittavissa parisuhteessa, eikai kumpikaan jaksa yrittää. Parisen viikkoa sitten olin humpalla ja kotona jo puolikahelta(kaupungissa oltiin siis vasta klo 23.30 ja ylipäätään aloteltiin iltamia vasta 19.30) ei jotenki tämä kuopion yöelämä oikein nappaa. mutta siis, tuli kyllä semmonen olo, että haluaa olla toisen kanssa mutta kun mikään ei vaan muutu!!ARGH ##¤¤!!!##***

Täällä käyny aina kirjautumatta välillä lukemassa toisten kuulumisia kun tuntuu ettei vaan jaksa enää illalla viimesiä voimia työntää tähän koneeseen... vaikka tärkeä tukiverkosto mulle oottekin

Sain sen työn!

Ihmettelen sitä vieläkin, että mimmonen tuuri nyt kävikään kun hakijoita oli kuitenkin aivan tarpeeksi!

Meillä alettiin kävelemään kunnolla 1v2vk vanhana ja nyt juostaanki sitten olan takaa karkuun jos joku ei miellytä. sanoja ei kyllä tuu vielä minkäänlaisia. välillä tuntuu että kai siitä mykkä tulee kun lapsen isä hoitaa mun työvuorojen ajan, eikä oo yhtä puheliaasta päästä kuin minä....

meillä ei kyllä hirveesti oo tarvinu sisustusta laittaa uusiksi, toisaalta mie oonki sellanen että mitä minimmin, sen paremmin tyyppiä*naur* kukatki on saanu olla lattialla ja pääasiassa antaa kyllä niiden ollakki rauhassa. laatikot saa kaivella läpi, niistä on otettu oikeestaan kaikki vaarallinen parempaan talteen... nyt kiva kun laittaa jo tavaroita takasin paikoilleenkin!

nyt on mentävä, hetki omaa aikaa enneku nukkumatti kutsuu!
 
PojanÄiti: kiitos ku ilmotit kaikille :D

Pojan viralliset mitat oli 53cm, 4145g ja pipo oli 35,5cm :) Että se siitä "pienestä" vauvasta, mitä mulle lupailtiin ;) Kaikki menny suhtkoht hyvin nyt :) Edith ollu mustis, mut se oli odotettavissa ja toi poika syö syö syö syö ja nukkuu....tiistaina tulee neukku kotikäynnille :)
 
Takaisin
Top