??? Syyskympit Huhtikuun Hulinoissa ???

Mua on sitte tänään ketuttanu ihan täysillä. Äiti oli tosiaan yökylässä että hoitaa samuelin yön yli ja saa itte nukkua ja  käydä illalla jossain humpalla. noh, puoli ysin aikaan oltiin iltaa istumassa ja yheltä jo kotona. minä heräsin jo kuudelta ekan kerran ja kävin huuhailemassa, puoli ysiltä sitte nousin ylös lopulta. On ilmaantunu semmonen ongelma pahempana öbaut viikko takaperin että ihan aikuisten oikeesti nukuttas ihan sikana! mutta en vaan saa unen päästä kiinni...

Huomenna meilläki palataan arkeen takasin joten joudan sitte kirjottelemaan enempi!
 
Onpa Ihana ilna ulkona, mukava sunnuntai sää. Käytiin jo ulkoilemassa kevätmarkkinoilla ja mukaan lähti pakastuspusseja, lehtikori ja tietty lakuja. emoticon Mielikin on paljon virkeempi, kun meni aikasin eilen nukkumaan. Muutamaa herätystä lukuun ottamatta. Oli sitten eilen sellanen päänsärky, et oksat pois. Mulle ei oikeen näköjään noikaan pillerit sovi ja aina menkkojen aikana kärsin 3 päivän päänsärystä putkeen. Pitää mennä juttelemaan uudestaa noista ehkäsy asioista.

Kirsikka: Mä oon kans miettiny että koska saan nukkua taas yöt putkeen. Meillä on lastenhuonekin ihan kesken, romuvaroston virkaa tällä hetkellä pitää.

 Mä en tiedä mitä oon taas syöttäny Eeville tai mistä ruoasta sillä menee taas masu kipeeks. Öisin juuri heräilee paukuttelemaan ja itkemään ja yleensä joku puol tuntii kiukuttelee ennen, kun saa kakan väännettyä. Onkohan puuro sitten liian tujua, vai johtuneeko possusta, kun sitä nyt maistellaan. Ainakin ne jogurtti/rahka piltit pistää pierettää. Meillä muutenki noi vatsavaivat helpotti vasta sitten kun päästiin kunnolla kiinteiden makuun.

Onnittelut Purrille vauva uutisista! Pikatsua jännätään kovasti. Itsellä ei vielä vauvakuumetta pukkaa. Ehkä sitten kesällä, kun pari kaveria on saamassa vauvat.


 
Huomenia!

No niin aamulla testi tehty ja negaahan se näytti. On se jännä et vaikka nega oli tällä kertaa toivottu lopputulos niin ainahan se silti pikkasen kirpasee. Tätä varmaan on kelaillu nyt niin paljon päässä et plussaanki oli valmistautunu.. Noh menkkamaiset olot silti jatkuu ja menkkoja ei kuulu eikä näy missään. emoticon Juiliminen on loppunu mut alavatsalle on tullu sellasta ihme kuplintaa ja sit aina ku nostaa raskasta tai viikonloppuna ku hakkasin jäitä niin vihlasee alavatsaa (ihan ku raskaanaollessaki). Tosin se miksi olin negasta aikas varma on se et väsymys, palelu ja närästys puuttuu mitkä poitsua odottaessa oli tosi vahvoja oireita. Eilettäin mietin et voiskohan tää olla ovis, ku eka menkkojahan mulla ei oo vielä ollu niin senkään ajankohdasta ei oo mitään tietoa. Eilen tuli nimittäin ihme limaa ja valkkarin määräki on kummasti parin päivän aikana muuttunu. Ennen en koskaan tienny milloin ovis on ollu (ei mitään oireita) mut jospa toi synnytys ja raskaus on tuossa asiassa saanu muutoksen aikaa.

PÄ: On nää oireet vaan niin ihmeellisiä, mut komppaan sua tossa et sitä varmaan erityisesti omaa kroppaa nyt kuuntelee. Varsinki ku oon niitä eka menkkoja odotellut (ei sillä et niitä vielä haluaisin). Voihan toi kroppa olla vielä aikas sekaisin tosta raskaudesta tai no ainaki se on erilainen.

Jeps, mut tämmöstä omaa napaa tälle aamulle ja tilitystä omista limoista. Sori, kaverit! emoticon Nyt täytyy alkaa poitsun kanssa aamutoimille ja leipasta vähän jotain ku ajattelin työkavereita lähteä moikkaileen. Mukavaa viikon alkua!!
 
Pikatsu: Noihin limoihin ynnä muihin täytyy sen verran kommentoida, että täällä myös ollut todella selvät ovisoireet raskauden jälkeen. Mulla tosin ollut jo kolmet menkatkin, vaikka imetän. Olen aina ihmetellyt, kun tyypit on väittäneet, että osaavat oireiden perusteella päätellä, milloin ovis on. Ei mulla ennen raskautta ollut mitään hajua mistään ovulaatioista, mut nyt ei kyllä enää tarvitse arvailla tärppipäiviä. Ainakin osaa seuraavan kohdalla ajoittaa puuhat sitten oikeille päiville. emoticon
 
Hellurei ja hellät tunteet! emoticon

Minä olin reilun viikon nettipimennossa, niin oon ihan pihalla kaikesta. Täälläkään päässy käymään. Meinasin jo tulla hulluksi, kun en päässy teidän kuulumisia lukemaan ja ite pulisemaan. emoticon

Omanapa ja valitus -varoitus! emoticon

Oltiin siis viime viikko Ylläksellä hiihtelemässä. Alkuviikosta kelit oli mitä ihanimmat, kun aurinko paistoi ja lämpötila oli jossain kahdeksan plusasteen kieppeillä. Ite vaan en oikein päässy nautiskelemaan, kun ennen reissuunlähtöä alkoi jo vähän tuntua siltä, että flunssa meinaa puhjeta. No ei se onneksi sitten kuitenkaan pahemmin kiusannu, mutta sitten maanantaiaamuna huomasin, että tuo toinen tisu on aivan kova ja kipee -> tukos. Ei kiva. No, sain sen onneksi pois jo samana iltana. Sitten keskiviikkona meinasin pyörtyä samoin tein, kun heräsin ja nousin sängystä -> kuumetta 37,6. Ei kiva. Kävin sitten lääkärissäkin, kun ajattelin, että jos sittenkin jäi joku tulehdus tuonne rintaan. Mutta eipä siellä mitään selvinnyt ja onneksi jo samana iltana olo palautui normaaliksi. En sitten tiedä, että johtuiko jostain piilevästä flunssapöpöstä vai tuosta tukoksesta vai kaikesta yhdessä tuo kuume, mutta meni tosiaan loma vähän mönkään... emoticon

Kotiinpaluukaan ei ollu mikään mukavin. Viikon aikana oli posti tuonu ajan pojan maitoaltistukseen: toukokuun 11. päivä. Totta, että tuo on huhtikuun puolenvälin jälkeen, mutta minä oletin, että se tarkoittaa jotain 20.-30. huhtikuuta, ei toukokuun puoltaväliä... emoticon No, soitin tänään sinne keskuslastenneuvolaan, kun ei tuo pojun iho oo mihinkään parantunu. Tuloksena lisää vältettäviä ruoka-aineita: kana, soija, pähkinät, manteli ja siemenet. Lisäksi oon huomannu, että sitrushedelmät, kiivi ja ilmeisesti myös paprika aiheuttaa oireita, joten nuo on nyt kans sitten pannassa. emoticon En enää edes oikein tiedä mitä ajatella koko jutusta. Ärsyttää ja sieppaa ja v-tuttaa ja huolestuttaa ja ja... emoticon

No se siitä. Onneksi poju on kuitenkin iloinen ja reipas ja pyörii jo niin, ettei perässä meinaa pysyä. Ryömiminenkin sujuu jo takaperin, ja ihan selvästi poju ärsyyntyy, kun ei eteenpäin vielä pääse! emoticon

Minullakin sydän jätti yhden lyönnin välistä tuon Marun aprillipilan takia! emoticon Muille en nyt jostain syystä keksi mitään järkevää kommentoitavaa...hmm...taitaa tuolla taustalla vielä kuitenkin jonkin sortin flunssa kytätä, kun on vähän semmonen puolivillanen olo...mutta palaillaan taas! emoticon
 
Ah.. Piiitkästä aikaa saa Hildan ulos nukkumaan, kun meillä ei oo etupihalla kunnon katosta, takapihalle ei oo koko talvena ollut asiaa ja lumet tuli vihdoin etupihalla alas katolta, niin nyt uskalsi sinne laittaa päiväunille.

: kiiiitos vielä kerran! Oli oikein viihdyttävä pyrähdys. Toivottavasti loppuiltakin sujui mallikkaasti ;DD

Mymmeli: jos poju on iloinen ja reipas ihottumasta huolimatta, niin en sinuna liikoja murehtis, vaikka rasitukseen onkin vielä pitkä aika. Ootkos koittanut välttää porkkanaa ja omenaa sekä tomaattia. Muistan kun itsellä alkoi kamalat ihottumat n. 5vuotiaana, niin noita en saanut syödä ennen allergiatestejä, koska kuulemma ovat kovin allergisoivia.

Pikatsu: mullakin kesti ihan julmetun kauan menkkakivut ennen ekoja menkkoja. Täälläkin taisin kirjoitella, että tuun hulluks, kun sattui ja tuntui, että pääräjähtää, kun kiukutti niiiiiiin kovasti.

Henuli: meillä kanssa taas pitkästä aikaa kovasti ilmavaivoja. Cuplatonia ei olla käytetty moneen kuukauteen, mutta nyt oli taas pakko aloittaa.

Kaika: ihailtavan paljon jaksat puurtaa. Muistahan levätäkin jossakin välissä :)

Mammaliina: miltäs uusi koti tuntuu? Kuinkas muutto sujui? Tuut sitten vastaileen, kun ehdit. Varmasti vielä paljon tekemistä teillä. Pikku hiljaa ne tavarat sitten löytää oikeille paikoilleen. Eilen vielä täälläkin purettiin muutamia laatikoita, vaikka ollaan kait kohta jo puolisen vuotta asuttu.

Kuinkas Tikon reissu meni? Oliko lämmin? Tuuhan kertoon, kun kotiudutte :)

Custoskin menossa naimisiin :) En muistakaan aikasemmin lukeneeni. Onnea teillekin. Onko vielä paljon tekemistä?

Onkos teillä Mila jo mennyt yöt paremmin? Toivottavasti pääset vappuna juhlimaan tampersteriin!  Itsekin huomaan, että aina vaan hankalampi lähtee, mutta sitten kun jaksaa pukee jotakin muutakin ku nää verkkarit jalkaan, ni sitten onkin ihan kivaa.

Purri: jaksamista sinne! Kohtahan sitten helpottaa taas ja tulee energian puuskat ym.

Mää taas innostuin huutonetistä :D En ookkaan varmaan sitten viimekesän sieltä mitään ostanut, mutta nyt päätin alkaa katseleen, lähinnä leluja. Eilen sainkin jo huudettua brion työntökärryt sekä sellaisen perässä vedettävän mäyräkoiralelun. Seuraavaksi on vuorossa joku potkuauto ja keinu, jos sinne vaikka tulis myyntiin miellyttävät, nyt ei näyttänyt olevan. Eilen oltiin vauvauintikuvauksessa. Nyt odotetaan innolla minkälaisia otoksia saadaan.

Tänään tuli postissa zumba-peli!!! Tai siis se on vielä postissa, mutta josko sen jaksais tuossa iltasella vielä hakee..

Nyt jatkaan kotihommia. emoticon
Iiiiihanan keväistä viikkoa kaikille!!emoticon
 
Hyvää iltaa!!

Joo en oo päässy koneelle muutamaan päivään, ku on ollu nii heikko olo ja eilen tein sitten sen virheen, että valvoin yli klo 22 ja oksentamaanhan tämä mamma sitten juoksi pariinkin otteeseen. Ai että ku oli kivaa.... Hyvä puoli oli, että mieski tajusi, että mulla ihan oikeasti on illalla huono olo!

Tjaa olikos se Kirsikka ku kysy, että oliko se mausteista ruokaa, mitä mies syötti? Varmasti oli, mutta nyt sit viikonlopun aikana neidillä meni maha ihan kunnolla sekasin (la vaihdoin 6 kertaa KAIKKI vaatteet) ja miehellä kans oli nii sekasin, et ripulilääkettä kävin sille ostamassa.. Elikkä siinä ruoassa oli jotain pilaantunutta todennäkösesti. Itsehän en mokomaa pöperöä syöny, ni mulla ei ole mitään. Siks mä arvelenki et siinä ruoassa oli käytetty tomaattimurskaa, minkä mies oli jättäny jääkaappiin omassa purkissaan eikä siirtäny kannelliseen muovirasiaan.. Eli se on menny pilalle sitten.

Mut nyt meen herättää ton neidin, että saan sille iltapuurot nassuun ja sit se saa hetken valvoo ennen ku laitan sen yöunille.
 
Ei olla vielä uudessa kodissa, mutta muuttoa ollaan tehty.
Viime viikon perjantaina Aada oksensi neljä kertaa ja lauantaina oli jo ok.
No sitten minä eilen iltapäivällä oksensin IKEA reissulla ja sitten soittivat tarhasta että Niko oksentaa. Eilen Nikon kaa oksennettiin sitten kilpaa. Mä oksensin 15-22:30 yhtä menoo, jonka seurauksena jouduin ambulanssilla sairaalaan tiputukseen. Tänään aamupäivällä pääsin pois. Nyt mies on oksentanut iltapäivästä astiemoticon
Tää muutto on pikkasen nyt kärsinyt....
 
Heipsan!

Mammaliinalle kovasti paranemisia ja hui, ihan sairaalaan asti jouduit! Meillä käväsi myös tauti, joskin vaan pienemmällä.. Oli viikon ripulissa ja oksenteli pari kertaa. Ja siis ei mitkään vaipat pitäneet vaan aina tuli läpi. Pesukone pyöri taukoamatta..

Purri: Toivottavasti pahoinvointi helpottaa piakkoin...Ihanaa, kun saatte toisen vauvan, täälläkin vauvakuumetta, mut ensin haluan töihin hetkeks aikaa, sit kämppä myyntiin ja isompi ostoon ja sit jos toisen sais :)

Custoskin naimisiin....Mie oon kade :D

Thilduska: Mä kans aina katellu kaikkee kivaa huuto.netistä, mut viel en oo saanut aikaseksi mitään tilata. Siellä kyl hyvää tavaraa!

Totta, että täälläkin säikähdettiin Marun aprillipilaa oikein kunnolla :)

Pikatsu: Täällä myös ihan hullut ovis oireet..Ja vasta raskauden jälkeen. Ennen ei ollut mitn.

Meillä mennyt nyt ihan hyvin, poitsu nyt flunssassa, mut ei pahassa. Vkloppuna oli ihana ilma, käytiin markkinoilla ja olin koko lauantai päivän maalaamassa kaverin uutta asuntoa. En koskaan ennen ollut maalannut, eikä hänkään, mut lopputulos oli siisti:) Oli kyllä tekemistä, kun asunto on 4h+k ja kaikki seinät piti maalata :) Nyt vähän selkä jumissa :)

Lapsimessuille olis tarkoitus mennä kaverin kanssa perjantaina, josko siellä ei sillon olis niin paljon väkeä, kun viikonloppuna..Taitaa olla toiveajattelua..Nooh, kai sinne sekaan mahtuu:)

Pääsiäisenä mennäänkin Viroon taas miehen vanhemmille, vihaan sitä matkustamista, mut siellä aina kivaa. Vappuna sit katsastamaan mun porukoiden ostama mökki:)

Ihania ilmoja luvattu, kai se kesä sieltä tekee tuloaan! emoticon
 
Moi!

Siis aivan ihanat säät ollu nyt! Mulla ollu virtaa, eilen kävin kaks kertaa lenkillä ja jumppasin tunnin :DD Huh! Ja kyllä sit illalla väsyttikin.
Tänään käveltiin keskustaan ja hengailtiin 3 h siellä.
Oli myös pojun neuvola, poju vähän yli 12 kg ja melkein 75 cm pitkä.
Tänään sain päätettyä bilevaatteet, mutta en muuten meekkään Tampereelle asti, vaan jäädän tänne omaan kylään.
Hitto, kumpa ees pari kiloa lähtis ennen sitä vappua, niin ei tuntuis meno niin miä ehkä näyttäisin tanssilattiallakin paremmalta :D

Mammaliina: Ohhoh! Nää pöpökaudet on niin plääääh!

Purri: Jahas, sielläkin yökkäilty (varmaan papusesta johtuvaa :))

Pikatsu: Mitäs, ootko uudestaan testaillu? :o

Huuto.net: Kiva ku löydätte löytöjä! :)
 En oo ite uskaltanut, kaveri yritti ostaa miniläppärin sieltä.. Laittoi rahat tilille ja ei oo tänä päivänäkään saanut konetta.
Nää vauvatavarat kyl on varmaankin luotettavampi osasto!

Vauvojavauvoja: Taas yksi marrasvauva syntynee lähipiirissä. Mulle jälleen tuli mielikuva onnellisesta odottavasta parista, mutta sain sitten koottua itseni, eikä tullut mitään itkuja tai muita katkeruuden tunteita.
On se jännä, että tietyt ihmiset nostaa enemmän kateuden ja katkeruuden tunteita, kuin toiset, mutta "aika se parantaa..", siihen voin luottaa! Tavallaan hävettää, että tulee nuo vauvajutut otettua sillälailla, koska en miä haluais tuntea sellasta, kateutta tai mitään muutakaan inhottavaa. Yritän olla iloinen kaikkien puolesta ja varmaan ajattelette, että oon ihan kauhea ämmä, mutta se joka ei ole jäänyt esikoista odottaessaan yksin ei voi tietää miltä tuntuu, kun ei voi jakaa niin kaunista asiaa rakkaansa kanssa.. Ajoittain tuntuu, että en ois koskaan raskaana ollutkaan, jos mulla ei ois kuvia todisteena, niin en uskoisi.
Juttelin siskolleni tuossa yksi päivä ja ihanaa kun sain sanottua ääneen näitä tunteita.
Muuten elämääni olen tyytyväinen, tai minun ja pojun elämään. Kainaloa silti kaipaan ajoittain, mutta se tässä arjen tohinassa kyllä on unohtunu ja liikunta on mulle tällä hetkellä seksin korvike :DD

Eilinen jumppa muuten tais saada nesteet liikkeelle, yks takki ei kirraa enää niin paljon! Jee! Olokin on jotenkin kevyempi..
Jups, nyt pojulle hedelmäsosetta napaan!

Tulipas taas omaa napaa! Hemmetti!
 
Heissan!!

Tuun vaa nopee aiheuttaa teille järkytyksen ja sit yritän saada ton känkkäränkän nukkuu...

Mulla ei ole verenpainetta ilmeisesti... oli neuvola ja tulos: 104/58...salmiakkia hyökkään huomenna ostelemaan..
 
Purri: Sit varmaan väsyttänykkin paljon? Siis mulla ainakin matala verenpaine väsytti paljon. Salmiakkia napaan vaan!

Syömiset: Nyt kun osataan laittaa suu kiinni, niin poju syö tosi vähän kiinteää (puol tai alle puol purkkia/ateria), mut enemmän tissiä.. No, kai se ois kärttynen, jos nälkä olisi. Toista ei vaan voi pakottaa syömään, ku ei voi vielä neuvotella syömisestä...

Oma tahto: Kasvanut pienessä ajassa paljon. Hirveästi komentaa, juuri nytkin :D

Juups, ulos taas!
 
hepsan kukkuu emoticon

kevättää taas heti ku aurinko pilkistää...ihanaa, paitsi että karu totuus tulee ilmi ja pölypilvet vain leijailee tuvas ku arska paistaa sisään. Pitäsi joo alkaa siivoileen muta ei huvita sitten yhtään...oon jo monta monituista viikkoa pitänyt yleissilmäystä yllä mutta sitten kaikki muu perusteellinen siivous on vallan jääny. JOS mä tänään oikein saisin ees alotettua jostain, siivoisin ees yhen huoneen alusta loppuun asti. Mun vika vain on jotta hypin paikasta toiseen ja tuntuu, että en saa koskaan valmista.

lauantaina vedin sellasenki äklö-öklö-ähky-puhkun karkeista ja sipseistä jotta ei hetkeen tarvi taas....uskallauduin tänään puntarille mässy päivän jäljiltä nyt vasta ja onneksi puntari näytti samaa kuin viikko sitten...pääasai jotta ei noussut paino. Ja taas hyvämieli jatkaa! =)

Mun pitäis suunnitella niitä ystävän polttareita ja mulla on ihan ideat loppu....arghh, toivottavasti alkais noi aivot raksuttaa ja keksisin jotain kivaa!?!
 
HuutoNet: joo ei oo kans hyvät aatteet kun maksettiin pelikonsolista käypä hinta ja koko masiinaa ei ole tänäpäivänkään meillä. Myyjä hävis ku pieru saharaan ja poliisille tehty rikosilmotus ei juuri asiaa vie eteenpäin kun noita tapauksia nyt on vaikka kuinka paljon. Oli ekat ja viimeset kaupat siellä....ehkä sitä sitten taas joskus uskaltautuu!

Mammaliina: toivottavasti siellä jo voidaan paremmin ja olette saanut muutto hommat sujumaan!
 
Purri: saat oikein luvan kanssa nyt syödä salmiakkia ja suolaista ruokaa jotta paineet nousis!

Milamariaa: sulla poika kasvaa hyvin emoticon  Se on hyvä, että pystyt siskollesi puhumaan tunteistasi, ne on varmasti ihan normaaleja kun yksin "joutuu" lapsen kasvattamaan alusta asti. Mutta hyvin olet pärjännyt, kaikista ei siihen olisi emoticon

No joo ja taas mennään......palataan emoticon
 
Mun PITI tulla maanantaina kirjottelemaan mutta tein sunnuntaina pikasen päätöksen lähtiä pojan kanssa ouluun, kun kyytiin kerran mahtui :)! Tänään sitten tultiin kotiin kun mun ihana äitini meidät toi, ja ajoi vielä kotiinki takasin (ajoa siis yht. 600km!) Oli tosi mukava päästä vähän pois kotoota, ja yllätyksekseni vasta paluumatkalla iski oikein kunnon koti-ikäväkin. ja KONEELLINEN pyykkiä neljän päivän reissusta kun ei ollunna ruokalappua matkassa eikä laiska äiti jaksanu lähtiä sitten ostamaankaan. mun äidin perheen täällä ollesa päästiin siis miehen kanssa käymään vähän yhdessä kodin ulkopuolella muttei kovin myöhään meillä kuitenkaan mennyt :) kävin ostamssa meille muutaman kuplivan kaupasta ja kassalla totesin, että hups! mulla ei oo lompakko laukussa ja eikun nolona pyytämään isäpuoli autosta maksumieheksi....hyvä tuuri raha-asioiden kanssa jatkui myös matkalla täältä ouluun: mun äiti totesi ouluun mennessä että ohhoh, tarttis saada bensaa, eikä sillä oo lompakko matkassa, vaan kortit ja muut on mun isäpuolella (se taas ajeli moottoripyörällä omia reittejään). no siskon mies tarjoutui ritarillisesti sitten maksamaan vaikka miekin snaoin jotta voin kaivaa kuvetta, ja eiku taas siis lainataan valuuttaa =P, eilen olin sitten ostamassa pojalle paria bodya anton & nina:ssa ja kassalla kaivoin lompakon ja mitä V**##A??!! missä h*l*e*i*s*?? on mun kortti täältä lompakosta??? (onneksi oli taas äiti puolestaan pelastavana enkelinä vieressä) No, sehän oli täällä kotona pöydällä, sami oli tarvinut sitä eikä ollu viittiny laittaa takasin mun lompsakkaan... näin jälkeenpäin voin vaan todeta että onneksi oli sisko ja sen mies samassa kyydissä ouluun.... oltas nimittäin jääty hyvästi keskelle metsää matkan varrelle soittelemaan viulua.... jospa tää nyt tästä sitten vähän parempaan päin menis...

CF tuolla kesäkuntoon ryhmässä puhui karppauksesta ja alan olla samalla kannalla kun oulussa haistelin niitä tuulia isäni luona, rupesi kiinnostamaan ihan todella!

Poika on alkanu sitte ihan kunnolla ilmasemaan itteesä, HUH! ihan on selkä hiestä märkänä ku äiti koittaa sitte viihyttää ja kiihyttää vauhtia sitä mukaa ku lapsi haluaa..

Sain sen vihdoin nukkumaan päiväunia uudelleen, niin eiköhän stana(!) tuu nuo traktorit puhistelemaan teitä tohon viereen!

Nyt ketuttaa sen verta että kun postia meen tästä hakemaan niin katon niitä oikein tappokatseella jos ne vaikka ottas ja lähtis tuosta... tuun paremmalla tuulella sitte takasin :)
 
Huutonetistä pikaisesti kommentoin: niin itse ostan yleensä lastentarvikkeita, leluja, pinnasänky... ja käyn hakemassa + samalla maksan käteisellä. En uskaltais kyllä tilata mitään kallista vekotinta mistään kaukaa.

Kirsikka: polttareihin, ainakin yks idea löytyy: tankotanssia/salsa/zumba/napatanssi/afro.... hauskanpitotunti koko porukalle tai sitten itse juhlakalulle joku hottistanssittaja jostakin tanssiseurasta tiukoissa mustissa housuissa pyörittään... Tuskin edes kauheen kalliiksi tulee ja joillakin paikkakunnilla on ihan tuollaisia polttaripakettejakin. Mitä nyt kyseiseltä paikkakunnalta löytyy..  

Purri: toivottavasti verenpaine pian nousee!
 
Iltaa!

Thilduska: Tarttee varmaan kattoa tuota tomaattia ja porkkanaa, kun niitä kuitenkin tulee syötyä oikeastaan päivittäin. emoticon Omenaakaan en oo oikein uskaltanu syödä viimeaikoina. Nyt tais tulla punajuuresta reaktio, kun eilen söin ja yöllä olikin poju sitten raapinut posken rikki...

Toivottavasti Mammaliinan porukalla alkaa olla tauti takana. Melko hurjaa, että ihan tiputukseen asti oot joutunu... emoticon

Purrin verenpaineet kuulostaa melko tutulta...mulla oli raskausaikana yläpaine kerran jopa alle sadan! emoticon Terkka joutu mittamaan paineet uudestaan, kun ei meinannu uskoa, että oli noin alhainen... Toivottavasti siellä menee pahoinvointi pian ohi!

Mitäs Vesseli tykkäs messuista?

Mila: Hienoa, että saat purettua noita tuntoja! Ja sinähän hurjasti liikut! Muistahan sitten syödä kans, ettei ihan energiat lopu! emoticon

Kirsikka: Kannattaa miettiä jotain semmosta, mistä morsian tykkää. Koska noi polttarit on? Mun polttarit alko aamupalapiknikillä. Sitten mm. pelattiin jalkapalloa, sain manikyyrin, käytiin laulamassa karaokee jne. Ja tuo Thilduskan mainitsema tanssihomma on kans tosi kivaa! Toteutettiin kaverin polttareissa, joissa käytiin sit kans ratsastamassa ja pelaamassa golfia. Meidän kaveripiiri on tosin liikunnallisesti melko aktiivista, joten meille tommonen sopii, kun tykätään liikunnallisesta tekemisestä. Toisille sopii rauhallisempi meininki. Mutta kannattaa "hyväksikäyttää" polttariporukan osaamista, esim. tarjota morsiamelle hieronta/manikyyri/pedikyyri jne. emoticon

Omaa: Käytiin tänään katsomassa kolmea eri asuntoa, mutta ei kyllä ehkä noista tehdä tarjouksia, kun löysin etuovesta neljä muuta mahdollisuutta hieman eri alueelta, kuin missä nykyisin asutaan ja missä noi kolme asuntoa on. Melkoisia päätöksiä olisi kuitenkin edessä. Ihana olisi päästä vähän isompaan asuntoon, kun alkaa oikeasti käydä tämä kämppä ahtaaksi. Mutta ehkä jo muutaman viikon sisällä päästään tekemään asuntokaupat ja saadaan meille uusi koti! emoticon
 
Jeps, mä kävin eilen ostamassa kaks pussii "verenpainelääkettä" eli salmiakkia ja lakua Ja sit kävin vielä Hesessä syömässä, että varmasti saa suolaa Oon tota pikaruokaa himoinnu jo pari kuukautta, että ihan kiitettävä itsekuri ollu sen suhteen. Samaten nameja en oo ostanu lähemmäs kuukauteen ollenkaan.

Polttareista: Oisin aikoinaan halunnu polttareikseni ravintolaillan ja leffassa käynnin. Ja tietty baariin tanssimaan. Mut meiä häät oli 3 viikon varotusajalla, ni ei kaverit oikee pysyny vauhdissa mukana
 
Heppatirallaa!!

Huh,huh! Miten tuntuu ettei tahdo enään ehtiä koneella näpyttämään mitään, ja jos tähän istahdan, niin saan pikkudatanomin messiin ja kirjottamisestahan ei tule mitään.

Täällä sairasteltiin nuha/yskää ja yörytmit on peersuuksilleen ja ruoka ei tunnu maistuvan ja mulla palaa hermot ihan näinä päivinä.emoticon

Ihanaa on kuitenkin se,että kesä on tulossa vauhdilla ja nyt tulee oltua enemmän ulkona. Piha alkaa olemaan meilläkin lumeton, ja päästään pojan kanssa pihahommiin.
Radikaali askel tehtiin isännän kanssa viikolla, ja laitettiin asuntohakemus Varsinais-Suomeen erääseen kaupunkiin, josta en nyt täällä viitsi huudella vielä. Esikko on pistänyt viimeiset yläasteen opiskelu ajat persuuksilleen, ja lähellä on ehdot muutomasta aineesta. Sen verran lujaa menee alaspäin,(ennen 8-9 arvosanoja ja nyt 4-5) että vanhempien järki oli otettava käyttöön.
Ja kun ollaan tästä haaveiltu jo monta vuotta, niin nyt sitten laitettiin tuulemaan. Mun ystävät on siellä odottelemassa, ja keskimmäinen herra olisi jo muuttanut aikoja sitten, mutta esikko on ollut vastaan. Näin helpottuu isännänkin kotona oleminen, eli on helpompaa tulla kotiin viikonlopuksi.
Pitäkäähän peukkuja,että Elokuussa päästäs muuttaan "Etelään"emoticon
Sitä ennen on hirveesti hommia edessä, ja pitää alkaa raivaamaan monen vuoden roinia pois nurkista. Siinäpä tämä kevät/kesä sitten meneekin... pitäskö laittaa pystyyn pihakirppis?
Siinä lyhykäisyydessään meidän kuulumiset. emoticon

Onnea kaikille vauva-uutisten saaneille!!emoticon

Nyt taas menoxs ---->emoticon
 
Hellurei ja hellät tunteet täältä Vantaan Askistosta.
Saatiin muutto onneksi hoidettua ja nyt on vain jotain pientä roinaa+ruokajuttuja vanhassa kämpässä. Anoppipuoleni lupasi mulle siivoojan, joten ei vanhan kämpän siivousta tarvitse murehtii emoticon

Esikoinen lähti perjantaina mummulaan ja tänään menee isälleen.
Eilen oli niin sika hieno ilma ja tääl nää "maalais"maisemat on hienot.Tietenkin jään nyt kaipaamaan merta, mutta on tuolla jonkun matkan päässä joku lammikko emoticon

Polttareista: Itse en tiedä koska ja minkälaiset polttarit on mulle tulossa.
Toivottavasti Purrin verenpaine on noussut ja voit paremmin.

Mammalle ja Mymmelille onnea asuntokauppoihin.
Nyt syöttämään neidille luumua, jos kakka tulis helpommin taas...
 
Heipparallaa,

Ihanaa pihalta on melkeinpäkaikki lumet sulanu ja kohta pääsee taas pihaa kaivamaan. Tälle keväälle olenkin suunnitellut hieman suurempia hommia sillä nyt on tiedossa mitä kaikkea meidän pihalta löytyy ja ei löydy. Pois nokkos kukkapenkki ja tilalle punatiilireunuksinen kohokukkapenkki, ruttojuurien tuhoamiseksi pitäisi keksiä jotain, pensaiden leikkuuta jne. Käytiin puutarhamessuilla ja sieltä tuli ostettua ihanienkukkien, yrttien, vihannesten, sipuleita, mukuloita ja siemeniä. Hyllyt ja ikkunanlaudat on nyt jo täynnä istutuksia ja kohta pitäis laittaa seuraavat lajit esikasvamaan emoticon

Joonalla sen kun vaan vauhti kiihtyy, hirveellä vauhdilla ryömitään ympäri kämppää etsimässä kaikkea kielettyä. Perjantaina tuli ensimmäinen hammas esille, istuminen onnistuu jo hienosti ja jos lähtee kaatumaan sivulle niin osaa ottaa kädellä tukea ja laskeutuu hallitusti mahalleen toisin kuin ennen kun kuului vaan kops ja sen jälkeen huuto, jalat pyllyn alla istuminen on myöskin kauhea hauskaa, tukea vasten edelleen kiipeää ylös. Omaa tahtoa on pienessä pojassa ison miehen verran, kaveri on meinaa todella kova komentamaan, valittamaan ja "mussuttamaan". Kyllä meillä myös hauskaakin on, isoveli on ehdottomasti hauskin ja varsinki mitä typerämpiä juttuja se tekee niin sitä kovempaa nauretaan.

Mila: kun esikoinen oli vauva ja oltiin erottu miehen kanssa niin olin niin "katkera" onnellisista pareista että välillä leffoja katellessa oli pakko laittaa telkkari kiinni kun oli niin onnellisia pariskuntia että rupes itkettää.

Purri: esikoisen kanssa verenpaino oli todella korkea ja nyt Joonan kanssa taas todella alhalla 96/62 ja sai syödä lakut ja salmiakit hyvällä omallatunolla :)

Mammaliina: onnea uuteen kotiin

huuto.net: minä kyllä itse käytän sitä myymiseen ja ostamiseen. Ostamisen kyllä hoidan yleensä niin että katson että ostettava on niin lähellä että voin itse hakea sen ja maksaa kateisenä.

nukkuminen: nyt tällä hetkellä täällä nukutaan ihanan hyvin (kerran yössä maidot) mutta viikko sitten on ihan yhtä helvettiä kun Joonalla tuli nuha ja yskä plus hammas oli puhkeamassa. Nukkumaan laittamisesta 2h heräs ekan kerran kitisemään ja sit n.0:30-2:00 huudettiin täysillä jonka jälkeen nukuttiin ehkä 3h ja klo.5 kitinää ja lopulta ylös 6-7:30 välillä. Nykyään meillä on pääpuolen jalkojen alla kirjat ja niitä ei tulla poistamaan :D

No niin ekat päikkärit on ohi ja käsky käy

 
Takaisin
Top