??? Syyskympit Huhtikuun Hulinoissa ???

Mamma_76

Puuhakas puhuja
"Aprillipäivänä meno on villiä,
juotetaan kuraa ja syötetään silliä.
Huhtikuun lätäkköön ei pidä astua,
sukka voi silloin märäksi kastua." 


Kevättä asennetaan...Odota
???????????????????????????? 49,11% asennettu...
"tsirp,tsirp ???"

 
Moi!! 

Siis mitä hittoa !?!?!?! Luittako etusivulta, et tää koko sivusto lopetaan tän kuun lopussa, siis koko vau.fi.. EIIIII!!! emoticon Missä me sitten jatkamma pulinoitamme.. yhyyyy emoticon Voi paskanpaskanpaska! Vituttaa niin ettei veri kierrä :((((







Hahahah emoticon  Menikö läpi kenellekkään..? Aprillia, syö silliä ja niin ees päin !! emoticon 

Tais olla melko epäonnistunut pila :D Mie oon nii huono keksiin mitään ja vielä huonompi kertomaan (täs tapaukses kirjottamaan) sitä niin että joku uskois. No, yritys hyvä kymmenen emoticon hahah.


Pikatsu: Jep, meijän poikahan se oli joka oppi tutille vasta puolenvuoden iässä.. Nykyään imis sitä varmaan vaikka koko päivän, jos sellanen mahdollisuus hälle suotas. emoticon emoticon Mutta ei mekään anneta tuttia ko tietyissä tilanteissa, esim. just autossa,vaunuissa,nukkumahommissa... Mutta on tosta tutista kyllä ollu apua (esim. yöunet paljon paremmat!) , että en kyl paa yhtään pahaksi, että on oppinu ton taidon :)



Jepjep, nyt pakkauspuuhiin.. mukavaa lähteä pienelle viikonloppulomalle! Ja varsinki päästä huomenna tuulettuun!emoticon


Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Maru- mää kans menin lankaan (mä olen helppo ja varma ;-D)!


Täällä mennään aikasmoisella tahdilla nyt, kun teen töitä, koulua ja vauvanhoitoa samanaikaisesti.
Meillä on nykyaikainen "maatila", kun miehen kanssa heräämme aamutuimaan "lypsämään" koneista tietoa ja siinä samalla ruokitaan lapsia ja kuskataan ties minne kouluteille ja nuorimmaisen perässä saa mennä myös, kun ei kuitenkaan ihan vakaata tuo puita pitkin kävely ole. Ja uutuutena- neiti vetelee "leukoja" uuninluukun kahvassa. :-DDD
Siinä mä sitten taiteilen koulun-/työn-/lasten-/kodinhoidon väleissä koko päivän ja kun mies lopettaa päätyönsä- on ruokailut ja harrastukset tai ihan vaan kotona oleilua ja pelailua yhdessä.Sitten onkin jo nukkumaan menot alkaen klo 19. Kaikki nukkuvat viim klo 20 ja sitten me aikuiset hoidamme taas työ- ja kouluhommia siihen kymmeneen saakka ja sitten hetki yhdessäolo ennen nukkumaan menoa, joka tapahtuu noin 23-00.
Vaikka onkin hektistä, tykkään tosissani, kun saan käyttää omia aivoja oikeesti johonkin, josta maksetaan palkkaa tai valmistuminen on lähempänä.

Ja hei- uusi kuu-uudet kujeet!

Mä teen nyt hetken hommia, kun pieni meni verannalle vaunuihin uinumaan.

Yritän ehtiä kommentoimaan kans vielä tänään. Tää nyt oli me me me- viesti.
 
Juu menkat alkoi tänään sitten. Ei viel lisää vaaveja.

Kiitos Purri linkeistä. Ehkä noista löydän semmoisen minkälaisen haluaisin.
Viel pitäs pöytäkoriste kukat ettii ja ne ajattelin ihan kesäkukista.

Nyt kuitenkin petiin päin, niin jaksais huomenna olla lasten kaa... Maanantaina tulossa asunnon katsojia vuokraemännän kanssa, niin pitäs kämppä olla suht ok kunnossa.
 
Mä sanon huomenna adios ja lähden =D
Se oli muuten lentoyhtiön matkatavararaja eikä matkayhtiön MUTTA mä sain tavarat mahtumaan matkalaukkuun +3 ylimääräisellä kilolla ja lastenvaatteet, kun on niin pieniä niin mahtuivat lentolaukkuun (vai mikä sen nimi on). Muutama tavara vielä isän laukkuun, ni kaikki on mukana.
Pääsin alottamaan pakkaamisen vasta tässä iltasella kasin aikaan, ja ihanat lapseni päättivät molemmat huutaa sängyssä puolisen tuntia, kunnes toinen nukahti ja toinen piti nukuttaa syliin. Miks just tänään, kun ne aina menee niin kiltisti nukkumaan.
Alkokohan suolisto toimimaan kunnolla molemmilla just sopivasti ennen matkaa, kun vatsa eli kakka alko olemaan normaalia ilman luumuvettä niin loppu puklailukin. Helpottaa niiiiin paljon, kun nyt tietää ettei kaikki vaatteet ole matkalla puklussa.

Sitten vielä jotain valittamistakin....tää mun selkä voi v... On sellanen, että välillä sille riittää tunti seisomista niin jalat lähtee alta, kun niin sattuu. Niin enköst mä tossa pakkailun lomassa seisonut liian kauan ja kyyryssä oli aina välillä, niin saan matkapäiväksi aivan ihanasti toimivan selän. On se ihanaa kun vaivoja joita ei voi korjata.

Mut positiivisempi mieli nyt ja toivotan teille aurinkoista ja lämmintä kevättä, että saatte tekin nauttia paremmista ulkoilukeleistä. (ja tietty teneriffalla sataa koko 2 viikkoa ja täällä paistaa aurinko)
 
Nii ja tavoitteena lomalta on tietty vähän rusketusta niin myös parin kilon painonpudotus, kun liikuttua tulee mäkisessä maastossa ja jos toi röökinpolttokin loppuis, kun äiti koko ajan kitisemässä vieressä. Katotaan onnistunko kaikissa toiveissa =)
 
Hui, enpäs ole aikoihin ehtinyt käydä kirjottelemassa mitään. Viime viikon aikana vain pari kertaa ehdin lukemaan kuulumisianne, mutta kommetoinnit jääneet aina ajanpuutteen takia.. Poika ja hääjärjestelyt ovat pitäneet kiireisenä emoticon

Purrille valtavasti onnea raskauden johdosta! emoticon Uusi elämä on aina ihme emoticon

Marun aprillipila upposi muhunkin ihan täysillä. Olin jo pienessä paniikissa sivujen sulkeutumisesta, mutta onneksi olikin vain aprillia emoticon

Meillä koko perhe ollaan pienessä flunssassa. Huomenna olisi tarkoitus lähteä lomareissulle Tahkolle, mutta täytyypä vielä aamulla katsoa miten pikkumies voi. Kipeenä ei ole kiva matkustella huvin vuoksi, joten voi olla että reissu jää tekemättä jos yö menee kehnosti. 

Meillä on otettu pientä takapakkia soseiden syönnin kanssa. Aiemmin maistuivat joten kuten, mutta nyt on tullut lähes täys stoppi eteen. Voihan olla että hampaita on tuloillaan taas tai että tuo köhä vaikuttaa asiaan. Mielestäni tuo soseiden "hylkiminen" alkoi jo aiemmin kuin köhä mutta saas nähdä. Pikku hiljaa koitetaan jatkaa maisteluja pojan ehdoilla, eiköhän nuo pikku hiljaa ala taas maistumaan. 

Täytyypä munkin kokeilla vielä tuota tuttia tarjoilla, jos kerran puolivuotiaana muutkin vielä suostuneet alkaa tuttia syömään. Olisi se niin kiva jos olisi joku muukin rauhoitteluväline käytössä kuin tissi :) Olisi miehelläkin vähän helpompaa rauhoitella poikaa mun poissaollessa. 

Kutsu käy, palaillaan! 
 
Huomenta!
Pari yötä nukkunu niiiiiiin hyvin,että iiiihanaaemoticon  Takapakkia tulloo taas kun aloin mainostaan.
Maru: niin uppos, tosin hetkellisesti..."Mitä Vit**a" *raks-raks-raks* "Aah, tuo oli aprillipäivä"

Meilläpäs onkin ikioma uima-allas tuossa pihassa! *ärräpäitä* Tiettekö kun auto on ollut yhdessä ja samassa paikassa, niin siihen kohtaan jää "kuoppa" johon nyt tietty lumi sulaa, ja ympäriltä peilijäätä.ApuWa! Mä olen saarroksissa, en pääse pois.. Ei auta kun laittaa kumpparit jalkaan ja painella hiekotus puuhiin. (ja jos vähän suolaa viskois emoticon )
siis jestas noita hymiöitä!!! tämäkin emoticon  

no Joo, tämä yks kätisenä kirjottelu ei ole mukavaa, ja käsi väsyy, joten yritän tulla paremmalla ajalla.
ja taitaa olla mulle mukavuudet vaipassa, hajusta päätellen... menoxs! Sunnuntain jatketta leidit!

 
Hellurei!

Olipas kerrassaan mukava viikonloppu!!! emoticon Näki pitkästä aikaa kunnolla ystäviä ja mikä parhainta pääs pitkästä aikaa tyttöjen kaa viettään iltaa. Oli kyllä lystiä! Eikä ees ollu sunnuntaiaamuna krapulaa emoticon. Mitä nyt vain pientä väsymystä ja pieni päänsärky, joka kuitenkin meni heti särkylääkkeen jälkeen ohitte. Nii ja kurkku oli kyllä melko karhee, eikä ihme ku askin poltti tupakkia ton illan aikana emoticon Hyihyi, onneks noi tupakkihalut jääpi aina tuonne yöelämään.

Pojalla ja isilläki meni ilta/yö oikeenkin hyvin, kohta paremmin kun äitin kanssa :D Ekan kerran poitsu oli heränny vasta klo 4.00 (olin tullu jo tollon kämpille, mutten mie oo mitn kuullu :), kun yleensä ainakin tuttia pitää olla suuhun tunkemassa jo 1-2 aikoihin :P

JEE, vai meni minun aprillipila läpitte, ainaki osalle! emoticon Sori kaverit, oli ihan pakko! emoticon


Tikolle mukavaa reissua sinne Teneriffalle!!emoticon (vaikka tuskin lueskelet näitä siellä ollessas..)




Jahas, täytyypä lähtee siivoon noita pojan repimiä lehden palasia pois tuolta lattialta, ennenkö ne ovat suussa..emoticon


 
Harmaata torstaita!

Maru:
Näin jälkijunassa, mut kyllä meni toi sun aprillipila täälläkin läpi. Säikähdin niin maan mahottomasti.. emoticon

Omaa: Huh, 3-4 päivää ollut olo et menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. Siis ne ois ekat synnytyksen jälkeen mut vuotoa ei näy eikä kuulu. Alavatsaa juilii, alaselkää juilii ja turvottaa. Tuossa just laskeskelin et oltiin miehen kanssa noin 4-5 viikkoa sitten kerran ilman mitään suojaa et ei perskeles jos siitä on tärpänny. Ois kyl melkomoista ku edelleen imetän ja tosiaan ei oo edes menkat alkanu. Noh jos ei viikonlopun jälkeenkään oo alkanu menkat ja olot jatkuu niin sit on testin paikka vaik epäilen vahvasti et raskaana oon. Vaikka täs on pientä kuumetta ollu ilmassa niin kyl vähän hirvittää ajatus siitä et oisin raskaana. Syksyllä aikaisintaan ois sen aika.. Millasia oireita teillä oli ennen eka menkkoja ja millaset ne ekat oli? Jeps mut pikkunen repii kohta koneelta kaikki piuhat irti niin täytynee alkaa jotain touhuileen.. Ai niin meillä ei muuten vieläkään ryömitä tai edes käännytä (ikää nyt 6 kk ja viikko). Vastakohta teihin suurimpaan osaan ku monet jo konttailleeki. emoticon


 
Niisk niisk... Pakkaaminen on ihanaa, kun pärskin täällä tosta pölystä.
Aada on kipeenä ja mies töissä... Ihanaa!!!!!!!!emoticon
 
Pikatsu mulla oli justiinsa tuollaiset oireet!! (kuumetta, juilimista, nipistelyä, mielialanvaihdoksia turvotusta, rinnat kipeinä...) Piti tehdä testikin kahdesti kun en meinannut uskoa etten ole raskaana. Mut monkut siis alkoi, sitä on omaa kroppaansa kohden vielä semmosessa moodissa että jokaista muljasua tulee kuunneltua eritarkkaan. Mut jännätään nyt sua vuorostaan emoticon

Mullon niiiin kaamee kännijännitys päällä että oksat pois, voi kun huominen jo tulis!!! Tosin kaikki tuntuu nyt että kaatuu päälle kun pitäisi vielä sata-asiaa hoitaa ennenkuin pääsen synttäreiden viettoon.

Olipa muuten läheltäpiti tilanne tänään, kun piirtelin naamaani vessanpeilistä ja poika pyöriskeli siinä jaloissa. yht.äkkiä alkoi kuulua lätistelyä ja käännyin katsomaan niin tämäpä oli kivunnut isommanpojan ammeenreunalle ja kurotteli kaksinkäsin sieltä eilen unohtuneita kylpyvesiä. Just kerkesin ennekuin olisi humahtanut!!!Huhhuh!! Puski jalat suorksi jolloin naama melkein jo viisti vedenpintaa. Mä läksin sit hirvees kiirees kotoonta kun säikähin nin. Eli heti kun isäntä vaan tulee takasin niin tästä kämpästä tulee lapsiturvallisuuden tyyssija!!!!

Purri arvaas kuka sai neljänkympit parkkisakot????
 
Huhheijjaa!
Viime yöt ovat olleet sellasta vääntöä ja kääntöä.. pari yötä sitten herättiin varmaan 5 kertaa ja viime yönä poju meinas nousta jo klo.3.00 ylös.. Voi luoja, kumarran taas niille vanhemmille, jotka tekee lapset pienillä ikäeroilla :/ Siis voisin sanoa, että jos leikisti mulle ois tulossa toinen ja joutuisin valvomaan taas öitä, niin voi apua!

Mun pitäis lähteä vappuna juhlimaan Tampereeeelle <3 Kolme kuukautta oon ollu käymättä missään ja musta se lähteminen alkaa olla koko ajan vaikeampaa "no, ihan hyvä ette tarvinnu lähtä, no ihan hyvä ettei tarvinnukkaan katsoa vaatekaappiin tai stressata mitään ylimäärästä, no ihan hyvä olla kotona..." <-- Jne! Jos miä en vappuna pääse tuulettumaan, niin en varmaan osaa enää ikinä lähteä minnekkään :D

Mitäs, Mammaliinalle tsemppiä pakkailuun - ei onneksi joka päivä muuteta :)

PojanÄiti: OHO! Onneksi ei kuitenkaan käynyt mitään! Ja vittu, parkkisakot :(

Pikatsu: Nonnin, sielläkös on seuraava vauveliini jo tulossa :)

Vauva alkaa komentelemaan: Siis kamala mitä murinaa ja örinää toi on alkanut käyttämään komentaessaan! Ennen se teki sitä vähäsen, mutta nyt.. siintä on tullut varsinainen KILJUKAULA tai KARJUKAULA o___0
 
PÄ: Ei oo todellista No tietenki siinä sit kävi niin eihä ny mikää muu ois voinu käydäkään päinsä. Mä tässä samalla kuuntelen ku mies paiskoo keittiön kaappeja, kun on itse unohtanut ostaa chiliä ja nyt se siellä sitte kiroo ja pohtii voiko se tehdä ruokaa ollenkaan.
 
Meni toi mies vihdoinkin tonne vintille meidän häkki varastoo siivoomaan.
Aadalla on ääni ihan kähee, kun kurkunpää on turvoksissa.
Pitää lauantaina mennä uudestaan lääkäriin, jos toi ääni palaudu.
Tänään saanut semmoiset 10 laatikkoa pakattua, kolme hyllyy tyhjäksi ja yhden kaapin  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a075.gif[/img] 
Saa nähdä saanko mitää huomenna ja lauantaina aikaseksi, kun olen muksujen kanssa kotona.

Mites Purri kävi ruoanlaiton?
 
Heeeiii!

Meillä opitiin uusi taito eilen. Suun pitäminen kiinni syödessä. Ei sitten millään meinannut upota, vaikka oli samaa sosetta ku edellisenä päivänä oli innolla vedelty. Saas nähdä miten noi uuden maistelut nyt menee, kun ollaan banaania maisteltu nyt muutamaan kertaan ja sehän vasta oksettavan makuista on, niin tänään pysyi ensimmäistä kertaa suu visusti kiinni, kun sitä yritin tarjota. Aikaisemmin suu auennut kaikelle reippaasti :D Itsenäistymisen merkkihän tuo on, että pitänee olla siitäkin ylpeä :DD

Mammaliina: jaksamista kipeän kanssa ja tsemppiä pakkaamiseen. Varmasti uuvuttava yhdistelmä, kun joutuu muuttamaan ja hoitamaan. Aina se muutto jollakin tavalla sujuu ja sitten se ohi. Laatikot ehtii purkaa sitten myöhemminkin ;)

Onko teidän muiden vauvoilla sellaista tutkaa, että vaikka nukkuvat toisessa huoneessa, niin kun itse menee nukkumaan ja sammuttaa valon, saa hyvän asennon, niin siinä vaiheessa vauveli herää :DD Meillä näin käy lähes joka ilta.

Joo.. mutta niin ku aina, vauva hermostu, kun tänne yritti kirjoittaa, vaikka äsken vielä leikki ihan tyytyväisenä... MOi!
 
Heipä hei!

Mä oon niin huono ikinä kirjottelemaan mitään, mut luen melkein päivittäin juttujanne. Ehkä nyt sitä sais vähän purettua tuntojaan näinki. Vaikutatte niin mukavalta porukalta.

Jäätiin sitten koko viikonlopuks kahestaan kotiin, ku miehellä työjuttuja ja rilluttelua. Keksitään vaan paljon tekemistä nii ei tuu aika pitkäks. Muutenkin oon aika paljon arkisin yksin, mies tulee vasta 19 aikoihin kotiin töistä. Välillä oon ihan kypsä hoitamaan vauvaa ja kotia. Tyttö on niin vaativa ja kyllästyy nopeasti lattialla olemiseen, kun vielä ei päästä liikkumaan ja pystyssä pitäis olla koko ajan. Samoin jos käyn eri huoneessa nii auta armias mikä huuto. Muuten onki ihanan eloisa ja hyväntuulinen reipas tyttö. Varmaan ymmärrätte mitä tarkotan. Välillä vaan ketuttaa. Kovasti odotan, että liikkeelle lähtis, ja alkais viihtymään. Jotenkin ajattelen , et mielummin sit juoksen perässä ku koko ajan kantelen sylissä.

Thilduska: Meillä onneks ei herätä silloin kun itse käy nukkumaan. Välillä yösyötön jälkeen kyllä ensin nukahtaa, mutta herää hetken päästä puoli unisena kiemurtelemaan ja onkin sitten ihan solmussa ja just silloin ku on itse just nukahtanu uudestaan. Sillon pitää nousta ja korjata toisen asentoa, nyt varsinkin, kun on ollut kauheessa nuhassa ja meillä on sängyn pääty ylempänä, nii aina jotenki on onnistunut kääntymään pää *alas* päin.

Jeps mut oikeen mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähetään huomenna auttamaan kaveria hää valmisteluissa. Olen yksi kaasoista ja odotan innolla ens kesää ja heidän häitä.
 
Mammaliina: Saihan tuo tehtyä sapuskansa. Ja anto likalleki maistiaisia sillä seurauksella, et tytön maha meni ihan sekasin. Ensin se puklas aika reippaasti sohvalle ja sit sillä oliki pari vaippaa iha ripulissa. Mut onneks ei mitää muuta tullu, eikä ihossa näy mitää...

Sain sitte ihan itse siivottua tänää.. Tai siis siivosin ihan sillee pintapuolisesti sillä aikaa, ku neiti oli päikkäreillä. Saas nähä huomaako mies ollenkaan, ku se taas eilen valitteli et ku en koskaa siivoa.. Mitäs kiels mua siivoamasta 5v sitte!!! Mut tosiaan vaan imuroin ja pyyhin pölyt.. En jaksanu alkaa lattiaa pestä. Pyykit pitäis viel saada koneeseen, ni miehelle ei jäis mitää nipotettavaa mistään. Enkä siis pese yleensä miehen pyykkejä sen takia, kun en koskaa tiiä haluaako se juuri nämä vaatteet kylmäpestä vaiko eikö.

Tätä kaikkeahan on niin hurjan mukavaa tehdä tässä 24/7 darraolossa. Onneks päivät on sinänsä helpompia, ettei oikeesti tartte pelätä oksentavansa, toisin ku noi illat.
 
Aurinkoista lauantaita kaikille emoticon

Mä olen jo tälle päivää ehtiny vaikka mitä, vaikka yö meni päin perssiitä niin virtaa piisaa silti. Ehkä tuolla auringolla on vaikutusta omaan mielentilaan! Olen laittanut pyykkiä, tiskit laitettu, kaupassa käyty, reipas tunnin lenkki tehty ja nyt vatsa täynnä hyvää kotiruokaa! Kun poitsu tuolta ulkoa heräilee niin sitten suuntaamme makuunin vuokraamaan muutaman leffan ja otan ison karkkipussin(en jaksa nyt piitata mistään laihdutusjutuista vaan otan rennosti ja maanantaina taas tiukalla ruokavaliolla sitten) koti ilta siis tiedossa taas jälleen mutta eipä sitä oikein huvita minnekään edes mennä. Tai seuran puutetta ehkä kun ei menoja ole, huomaan jotta musta on tullu kotihiiri joka nauttii arjen pyörittämisestä emoticon

Ukkokulta taas ei ajattele yhtään ja tarvis hieman palautetta mutta ei jaksa pilata näin hyvää päivää riitelemällä...parempi kun on ihan hiljaa eikä puhu mitään niin pysyy tää hyvä tuuli yllä...huomenna sitten emoticon

Purri: tais olla mausteista ruokaa jos noin teidän neitiin miehen sapuskat vaikutti.

Henuli: meillä myös pitää yöllä yö syötön jälkeen käydä montakertaa laittamassa tuttia ja oikomassa poikaa kun on ihan vintturassa eikä rauhoiu millään uudelleen nukkumaan. Mutta kun poika on nyt omassa huoneessaan niin ehkä vähän paremmin saan itse nukuttua kun en ihan joka äännähdykseen herää ja kun ei heti tule mentyä niin rauhoiuttuu nukahtamaankin. Mutta odotan vain kun saisin nukkua kokonaisen yön ilman herätyksiä, koskahan se olisi mahdollista...viime kerrasta on todellakin aikaa emoticon

Pikatsu: täällä odotellaan uutisia, onko testi plussaa vai alkoiko menkat? =)

Mutta joo nyt pitää mennä jotta saa hetken istuutua ennenkuin poitsu taas herää!


 
Takaisin
Top