Syyskuun sylittelyt

heissan kaikki!

pahoitteluni etten oo kirjoitellut mitään..

tänne kuuluu hyvää, Rafe on jo reilu 9kk vanha...oppi 8 kk ryömimään ja nyt eilen nousi ensi kertaa polviseisontaan...apua...kai se kohta sitten opettelee jo nousemista muuten.
uusimpia mittoja en vielä tiedä, ne selviää 10kk neuvolassa joka on 19.9.
Rafe on kasvsanut pituutta kyllä todella paljon..kauheesti jokeltaa ja juttelee, ei tosin mitään järvkeää mutta tuota vauvojen omaa kieltä.
Rafe aloitti päiväkodin 1.8. on viihtynyt hyvin ja itse olen tykännyt todelal paljon. Rafe on todella sosiaalinen vauva, siis akikkiean kanssa...harvemmin vierastaa ketään (paitsi mummi ja tätiä (miun äippä ja sisko)).
Itse olen töissä, ei ole ollut mitään "pahaa" tunnetta kun Rafe aloitti hoidon, ei tuntunut yhtään pahalta jättää häntä sinne ja töissä olen viihtynyt.
Tällä hetkellä olen flunssassa, kauhea röhä ja yskä...että ärsyttää...

Rafe sairasti ensimmäisen silmätulehduksensakin tuossa viikk otakaperin, nyt viikon ollut jo terve. Meillä menee todella hyvin. Tottakai kiukkujakin on, mutta en mä niitä muista kaiken hyvän keskellä.
Rafellahan on jo kaksi hammasta...alaetuhampaat..kohta varmaan näinä päivinä puhkeaa yläetuhampaat..sitten pieni mies on nelihampainen...
En voi kuvitella että muka vajaa 3kk ja hän on jo vuoden ikäinen...APUVA..

halauksia kaikille ja paljon aurinkoisia päiviä, jos ei ilma niin salli niin edes mieleltänne =)
 

huh huh, niin se on jo SYYSKUU! :O

Bluerose, ihana, kun niin reippaasti sun Rafe ollu hoidossa. Helpottaa varmasti omaakin työssäkäyntiä, kun ei tartte ressata, että siellä se pieni itkee. Ku just tuon takia vaikka ite en vois kuvitella olevani töissä, koska meijän neiti vierastaa melko kovasti niin jatkuvasti sais miettiä, miten se pieni siellä hoidossa pärjää. Mutta ihana, kun teillä noin! :)

Pitkä aika siitä, kun on taas tullu täällä kirjotettua kuulumisia. Meillä neiti on tosiaan noin 8½kk, on 6kk ikäisestä asti ryöminyt reippaasti, mennyt jo pitkään konttausasentoon ja siinä itseään keinuttelee, mutta ei vielä ole kontannut, kun sängyllä vaan. Mutta oppi tukea vasten seisoon noin kuukausi sitten vai ylikin?! en muista!! Tämmöstä tää on nyt ku taas raskaana, muisti on iha dementialuokkaa..:/ Nyt siis neiti kiipeilee joka paikkaan, mihin vaan kerkiää ja työnteleekin välillä jo muunmuassa keittiön jakkaraa. :D Tuntuu, ettei mee enää kovin kauaa, että lähtis käveleen, kun nii tukevasti jo tukea vasten touhuilee ´kaikkea.
Aika vaan rientää!

Toivois, että neiti oppis käveleen ja varmasti oppiiki, ennen kun pikkukakkonen syntyy (maaliskuun alussa).. NEitille puhkes eka hammas 4kk vanhana ja nyt oli 4kk ettei puhjennut ja sitten nyt 8kk puhkes kolmas hammas tuonne alahammasriviin kahden muun viereen.. Yöt meillä on melko levottomia, syö vielä öisin kerran tai kahdesti maitoa. NEiti nukkuu niin levottomasti konttausasentoon nousee ja ryömii ympäri sänkyä koko pitkän yön. Yritän siinä sitten vieressä nukkua. neiti nukkuu siis osan yöstä meijän vieressä osan omassa sängyssä. Neiti kylllä syö onneksi nykyään loistavasti, ei tarvii taistella enää jatkuvasti niinku tähän asti, nyt sekin alkanut helpottaa. Varmasti vaikuttaa, kun liikkuu niin paljon niin kuluttaakin enempi.

Neitin lempipuuhia on kylpeminne ja yleensäkkin vesi :D hirveä vesipeto. Toinen lempiasia on olla ulkona, mönkiä siellä, katsella rattaista ja kiikkua leikkipuistossa korikeinussa :D Joka päivä tuleeekin oltua neitin kaa 3-4 kertaa ulkona :D

Raskaus mulla on mennyt tosi hyvin!! Aivan loistavasti verrattuna neitin ootukseen. :) KOLME kertaa vaan oksentanu ja parina aamuna etonut vähän, mutta siis ihan huipusti oon voinut, tuskin muistan, että oon ees raskaana. MAanantaina ois eka ultra, sillon viikkoja 13+6. eli kaks viikkoa myöhemmin kuin tyttöä oottaessa. En tiiä kerroinko aikaisemmin, mutta eka neuvolassa kun kävin kuului selvästi yhdet sydänäänet ja toiset vienosti välillä taustalla, neukkutäti sano, että voivat olla joko mun tai sitten toisen vauvan eli ois kaksoset!! :O:D Sitä tässä on sulateltu ja jännityksellä odotetaan maanantaita, kun selviää, onko kaksoset tulossa meille! Ois siinä, kun ois 1v2½kk ikäinen tyttö ja sitten kaksoset siihen. huh huh..maanantaita odotellesssa. Riskihän meillä on kaksosiin sekä mun että miehen puolelta, löytyy paljon kaksosia.

OHoh,  tulipas pitkä teksti:D
MUTTA maanantaita odotellessa ja jännittäessä! :) Hyvää viikonloppua kaikille!
 
voi että kaksoset..mä niin aina haaveilin että saisin ensimmäisenä kaksoset, no oon kyl tyytyväinen ihan tuohon yhteekin näin ensimmäisenä :D


Rafe on niin meneväinen ja iloinen tapaus...pienten kiukkujen keskellä...tänään ollut niin huono syömään..hyvä että on mitään syönyt...no ei ainakaan  vaklita nälkäänsä..

juu ei tässä muuta...pitäis ruokaa tehdä...evvk xD

halauksia!
 
Huih, kakoset! :D Ihanaa, mutta rankkaa olisi kyllä varmasti kolmen pienen kanssa. Huippua, että TsN sun raskaus on sujunut noin hyvin. Mäkin kovasti toivon, että jos raskaaksi vielä tulen, niin pääsisin vähemmällä kuin viimeksi. Edellinen kokemus oli kyllä niin kamala, että näin jälkeenpäin hirvittää ajatella, että millä ihmeellä mä jaksoin ne kaikki kuukaudet sellaisten oireiden kanssa. :(

Mä oon jotenkin ollut hirmuisen väsynyt. Enkä saa nukuttua (joo'o mistähän väsymys mahtaa johtua :D), mutta siis valvoskelen pitkin yötä, enkä meinaa millään nukahtaa. Yliväsymyksen oireita siis vissiin.

Muuttokaaos alkaa hiljalleen helpottaa. Vielä on osa tavaroista purkamatta, mutta paljon ollaan jo tehty. Olen ommellut Meten huoneeseen myös verhoja yms. Haluan, että se oikeesti näyttää lastenhuoneelta. Sunnuntaina meillä on taloyhtiön yhtiökokous + hallituksen kokous. Mun äiti tulee siksi aikaa hoitamaan Metteä tänne kotiin kun me mennään naapuriin kokoustamaan. Meidän on oikeestaan pakko mennä molempien, kun taloyhtiössä on vain 3 osakasta ja siis yhteensä 4 aikuista ihmistä. Yksi on isännöitsijä ja 3 muuta on hallituksessa. Joudutaan siis molemmat vastuutehtäviin. No, ei siinä mitään. Näin pienessä yhtiössä niitä tehtäviäkään ei loputtomiin ole. Olisi vaan melko hankalaa olla siellä naapurissa Mette mukana kun ei siellä välttämättä edes voisi laskea sitä lattialle kun siellä on koira. Ei mitään hajua, miten naapurin koira suhtautuisi Metteen ja kokoukset kuitenkin kestää yhteensä varmaan pari tuntia. Niin, että ihan kiva, että äiti tulee. Toisaalta hyvää hoitoharjoittelua, ehkäpä voidaan sitten joskus viedä muutenkin Metteä mummille hoitoon.
 
Kiva kuulla, että päivähoito on Bluerosen perheessä alkanut hyvin. Minä sain perjantaina puhelun päiväkodista - hakemus on vastaanotettu. Hieman taas lisäsi ahdistusta, vaikka vasta helmikuussa hoito alkaa. Itse tosin siis menen töihin jo tammikuun alussa. Ei kai saada lasta lähimpään hoitopaikkaan, koska se järjestää alueen iltahoidon eikä meillä ole sille tarvetta. Harmi! Ko. päiväkoti kun olisi just sopivasti minun työmatkan varrella.

Tämä TsN:n teksti olisi voinut olla minun kirjoittama: "Yöt meillä on melko levottomia, syö vielä öisin kerran tai kahdesti maitoa. NEiti nukkuu niin levottomasti konttausasentoon nousee ja ryömii ympäri sänkyä koko pitkän yön. Yritän siinä sitten vieressä nukkua."
Meillä nukkumaanmenokin on kamalaa taistelua, kun koko ajan tyttö vääntää itseään ylös ja istumaan tai konttausasentoon, ja sama jatkuu yöllä unissaankin. Ei vielä konttaa siis, mutta ylös yritys on kova. Pitää melkein maata päällä että saa neitosen asettumaan. Tissittelyä olen saanut vähennettyä nyt kun tyttö nukkuu minun vieressä koko ajan. Kesähän meillä meni sen suhteen ihan päin pyllyä. Nyt tyttö syö ekan kerran 04.30-05.30 välillä. Unilta noustaan 8-9 aikaan. Mutta koko yön tosiaan nukkuu minun vieressä ja mies eri huoneessa. Ei siinä paljon pikkusisaruksia suunnitella ;D
Mutta onnea TsN:lle raskaudesta, tuli sieltä yksi tai kaksi! :)

Sen verran vielä pukeutumisasiaa täytyy ihmetellä täälläkin, että kun menin ostamaan tyttöselle syksyksi välikausihaalaria, sain kuulla, että semmoinen ois pitäny tajuta ostaa jo keväällä! Syksyllä ei ole kuin jämiä jäljellä! Eipä sitä alta puolivuotiaalle tajunnut ostaa pukua... No löysin on onneksi yhden alennetun Reiman kaksiosaisen puvun (toinen vaihtoehto oli täysihintainen Reiman haalari eli päälle 80 euroa - ei kiitos). No nyt näytti olevan Prismassa heidän omaa merkkiään myös välikausihaalaria mutta eipä ollut vielä vähän aikaa sitten. Onneksi kuitenkin tuo ostamani Reiman puku oli alennuksen jälkeen halvempi kuin Ciraf-haalari. Eiköhän se kaksiosainenkin mene, kun ei vielä vielä edes paljoa maassa ulkona ole. Mutta kertokaapa mitä laitan jalkaa tytölle puvun kanssa? Ei oikein viitsisi kalliita ensiaskelkenkiä laittaa kun ei vielä kävele. Tosin nekin varmaan pitää ostaa jo nyt ennakkoon, kun eihän talvikenkiä talvella tietenkään enää ole myynnissä! Silloinhan on jo kevätkengät ja -vaatteet!
Suurella todennäköisyydellä meidän tyttö oppii kävelemään vasta joskus ensi vuoden puolella, sillä sekä minä että mies on alettu kävellä vasta reilusti yli vuoden ikäisinä. Eli ei vielä pitkään ole kengille oikeaa tarvetta.

Niin ja se toppahaalari tietysti kans pitäis jo ostaa... Mitenkähän senkin koon osaisi ennustaa... 80 vai 86 - kas siinä pulma! ;)
 
Meillä vietetään tänään nukkumattomuuspäivää. Aamuseitsemän jälkeen Mette on nukkunut kahdessa erässä yhteensä 30 minuuttia. Olen nukuttanut sitä yhteensä 3,5 h. Se on aivan yliväsynyt ja yksi känkkäränkkä. Huhhuh. Aika lujasti odotan miehen kotiinpaluuta tunnin päästä. Ihmeen hyvä fiilis silti mulla itsellä... ei johdu kyllä ainakaan hyvistä yöunista - viime yönä tuli nukuttua kokonaiset 3 h yhteensä kahdessa eri erässä. :D

Pukeutumisjuttuja minäkin oon miettinyt. Mä ostin kesän aleista välikausihaalarin Metelle. Ciraf merkkinen ja maksoi silloin vain jotain 20 e. Saatiin myöhemmin toinenkin haalari käytettynä ilmaiseksi, mutta se on vaan sellasta tuulipukukangasta. Tuo cirafin haalari hylkii paremmin vettä. Mutta eipä haittaa, että on toinen haalari möyrimiseen. :) Kannattaa Jiu kokeilla, että sopiiko äp:n toppahaalari vielä. Meillä kinnaa selästä jo, eli ei ainakaan koko talvea mene, vaikka puntit riittäisivätkin. Toivottavasti siskon kaapinnurkista löytyy meille isompi haalari tai sitten pitää katella kirppiksiltä. Uutta en viitti ostaa vielä täksi talveksi. Mutta tuota jalkineasiaan oon siis miettinyt. Kenkiä en tosiaan meinaa vielä kun ei nouse edes seisomaan ja töppösetkin on ehkä turhan lämpöset vielä, mutta mitähän sitä sitten laittais jalkaan sukkien päälle? On kuitenkin vähän kostea tuo maa melkein aina näin syksyllä...

Meten eka, parintunnin hoito meni hyvin. Oli ihmeissään kun lähdettiin, mutta ei itkenyt. Kun palattiin niin Mette meinasi hypätä mummin sylistä mun syliin ja oli kyllä niin kova iloinen hihkunta, ettei oo ennen nähty. Tulipa hyvä mieli.
 
Meemi, osta semmoset välikausitöppöset :) Meillä on samaa sarjaa välikausihaalari ja töppöset, saatiin mun siskolta ne lainaa. Töppösissä on semmonen ihan kevyt vanuvuori, ei pitäs olla liian lämpöset mut ei ohkasetkaan. Ja pitää kosteutta, samoin kun puku. Ne on siis samanlaiset ku äitiyspakkauksen toppatöppöset mut ilman toppaa..saman malliset varrelliset siis. Kai niitä jostain löytyy. Meillä siis vaan tuo välikausihaalari ja se on musta liian hieno maassa möngertelyyn (ja ne töppösetki! ;) kaikenlisäks ku ne on siskon ja siltä LAINASSA.. reima-merkkiset..) Et pitäs kai ostaa joku huonompi haalari myös..ja ne töppöset?? Tai ehkä käytän noita töppösiä...hyvät ois kyllä. Nyt on pidetty villasukkia sukkien päällä, jos on ollu viileempää. Siis ihan ku rattailla on menty, keinuttu yms.
 
Ai sellasiakin on, kiitti vinkistä henny! :) Täytyypä tsekata jos jostain löytyis. Mä oon kanssa ihan villasukkalinjalla ollut vaunuissa jne. mutta maassa kaipais jotain kosteutta hylkivää.
 
Kuhan kerron turhaa tietoa, mutta huusin huuto.netistä ihanat sellaset "tarralenkkarit" nyt ainakin alkusyksyyn. Sellaset kävelykenkämäiset lenkkarit, mitä nyt me aikuisetkin käytetään :) Ne on aika hyvin joustavat ja vaikuttais sopivan Aleksille, joka pääasiassa konttaa. Sellaset kunnon goretexit olis mun mielestä vähän turhan kovat, noi on vähän pehmeemmät. Tosin Aleksia saa koko ajan olla kävelyttämässä ja taaperokärryn kanssa vetelee ees taas, että sikäli vois ostaa syksyksi tukevammatkin kengät. Ja kannattaiskin, että sais jalka paremman tuen. Mutta noilla on ollu aikas hyvä totutella kenkäasiaan.

Ostin tänään lisää 92cm vaatteita...huoh... Että osaa olla pullea poika! Mutta minkäs teet, on kuitenkin saanut itse säädellä syömisensä syntymästään asti ja geenit on mitä on, että emmä sitä lihottanut ole :) Vaikka onhan A isäänsä pulleampi. Ihana pikku Buddha :)

Hurjan näkönen kaveri on jo, kuusi hammasta suussa, joilla hymyillä hymykuopat lommoilla.

Leikkauksesta toipumassa. Tikit poistettiin tänään, haava on lähtenyt hyvin parantumaan. Kasvain näytti alustavasti hyvänlaatuiselta. Leikkauspäivänä vielä raahauduin kotiin hiukan pahoinvoivana ja kalman kalpeana. "joo joo, voin ihan hyvin. Lähden tästä kotiin, moi!" Hyvin oli isä ja isovanhemmat pärjänneet A:n kanssa (tosi iso yllätys...), mutta oli kiva tulla yöksi kotiin, kun yö on olleet vähän hankalia. Yöt tosin on mullekin olleet nyt rankempia tuon leikkaushaavan takia, ei saisi nostella (tosi hyvin olen sitäkin kieltoa noudattanut, päivin öin...), sattuu kaikki ylimääränen liikkuminen ja oleminen jne. Mutta kyllä tää tästä ja on ollu parempiakin öitä. Tällästä vuoristorataa.

Meemille ja muillekin, joilla päikkäreiden kanssa ollut vaikeaa
. Meillä on nyt toistaseks ratkastu asia näin: aamupäiväpäikkärit nukun Aleksin kanssa yhdessä sisällä, Aleksi saa nukuttua paremmin mun vieressä ja pääsee unisyklistä toiseen. Nukkuu yleensä n. 1,5h. Iltapäiväpäikkäreillä on lenkki, nyt isin kanssa kun se on isäkuukaudella ja ovat reissussa parikin tuntia, jolloin Aleksi saa nukuttua sen mitä tarvii, usein 1-1,5h, joskus enemmän, joskus vähemmän. Näin ollaan saatu päiviin jotain järkeä.

Noissa öissä muuten oon huomannu, että jos Aleksi ei meinaa muistaa/malttaa ottaa maitohörppyjä päivällä tarpeeksi, se kostautuu heti yöllä ja on tosi levotonta ja melkosta rintaroikkumista. Pitää ihan ottaa asiakseen aina päivisin imettää, että yöllä sais jonkinmoisen levon edes sen yhen neljän tunnin pätkän.

Voi helvetti teitä, kun saitte mut taas tänne jumiin jaarittelemaan itestäni. Pitäs varmaan mennä takas terapeutille, niin sais tyydytettyä tän monologin tarpeen siellä. Kiitos moi! Kivoja syyspäiviä teille kaikille ja teidän palleroille! Ehkä vähän muullekin perheelle! ;)
 
Hahhah, voi Pääskynen. Sä sitten saat mut aina hihittelemään täällä. :D Etkä nyt kyllä mihkään katoo. :)

Huhhu, tuota sun leikkausjuttua. Hurjaa. Toivottavasti haava kuitenkin pääsis paranemaan nostelusta huolimatta. Ymmärrän kyllä tosi hyvin kuinka vaikee on välttää nostelua ja kun Aleksikaan ei oo mikään keijukainen. :/ Huomasin tuossa +8 kg kuinka paljon alko rasittaa kantaminen aiempaa enemmän. Silloin mietin sua ja muita isojen vauvojen mammoja, että huhhuh, te ootte jo pitkään kantaneet tällasia. :D

Eikä varmaan huono idea ollenkaan tuollaset tennaritkaan. Täytyy vähän etsiskellä ja katsoa, mitä löytyy.

Mä en saa Metteä nukahtamaan enää viereenkään. Eikä nukahda enää yleensä lenkillä vaunuihinkaan. Ja jos nukahtaakin niin herää kyllä yleensä viimestään puolen tunnin päästä, vaikka lenkki vielä jatkuisikin. En oikeesti tajua tuota tyttöä. Joku meidän rytmissä vissiin pissii.
 
Minäkin haeskelen noita ulkovaatteita. Yritin netistä jo etsiä, kun ei olla päästy kaupoille pitkään aikaan, mutta meinasi jo hermo mennä. Haalari vai sadevaatteet, kengät vai töppöset ym mietintöjä minulla. Kunhan nyt saataisiin auto kuntoon niin päästäisiin täältä jonnekin missä olisi kauppoja kierrettäväksi. Ollaan kohta kaksi viikkoa oltu ilman autoa ja täällä ei tuota julkista liikennettä ole, lähimpään keskustaan on pari kymmentä kilometriä.. Sieneen ollaan kyllä sateen lomassa päästy! Ihania retkiä! Taidetaan tänäänkin mennä, jos sopivassa välissä on poutaa.
 
Kävinpä sit sittarissa ja prismassa kattoo välikausirukkasia ni eipä löytyny..oli vaan liian paksuja talvirukkasia ja sit lapasta ja sormikkaa..höh. Kai ois sit pitäny keväällä neki ostaa. Ehkä kirpparilta löytyy...
 
Mä suosittelen tosissaan niitä kirppareita!!! Ihan teille kaikille! Sieltä saa ihan hyviä välikausi- ja talvihaalareita ynnä muita tykötarpeita näille meidän palleroille, kun ne on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä meillä (ja kaikilla muillakin tietty), kun nää kasvaa niin mahdotonta vauhtia. Eihän niille yhden koon vaatteet mee kuin tän yhen syksyn tai talven, ens keväänä tai viimeistään ens syksynä pitää taas olla isommat.

En ainakaan henk koht halua tuhlata monta kymmentä euroa semmosiin vaatteisiin, vaikka niitä vois sit seuraavallakin pitää. Ja siis meillähän on itse asiassa tuolla kaapissa vielä muutama toppahaalari ainakin, joita ei olla vielä pidetty ollenkaan, kun ovat olleet isoja, ja jotka viime syksynä ostettiin mun tädin kanssa kirppareilta.

Ja kengistä (itse kenkäfriikkinä) täytyy sen verran sanoa, että jos teillä taapero jo alkaa kävellä, niin sitten ehdottomasti ne tukevat ensiaskelkengät! Ja muistakaa mitata jalka SEISOEN! Jos ei muksu itte oo mukana kaupassa ostamassa kenkiä, niin kantsii laittaa lapsi kotona paperin päälle seisomaan ja siinä piirtää jalan ääriviivat. Se sit saksilla irti ja mukaan kauppaan. Ja muistakaa jättää riittävä kasvu- ja liikkumavara sinne kenkään, ei siis liian pieniä kenkiä! Lapset vaan kipristää varpaita jos kenkä puristaa, eikä tajua siitä valittaa. Ei saa pilata lapsen jalkoja jo heti vauvana!!! Asiantuntevinta apua varmasti saa ihan oikeista kenkäliikkeistä, ei mistään marketeista tai välttämättä edes vauvan- tai lastentarvikeliikkeistä.

Mut nyt lakkaan paasaamasta ja painun nukkumaan... väsyttää ja selkää särkee ja masu on taas supistuksissa... huoh. Ei enää kauheen kauaa... tosin musta ne 9+ viikkoa alkaa nyt tuntua TODELLA pitkältä ajalta... :D
 
Mahtaakohan tuo päiväunien hukkuminen jonnekin olla ikävaiheeseen liittyvä seikka? Meilläkin on taisteltu viime päivät unien kanssa. En ole vielä keksinyt mikä mättää ja millä asia korjattaisiin. Ollaan kokeiltu Pääskysen taktiikkaakin mutta eipä sekään tuonut kuin korkeintaan puolentunnin unen. Nyt on niin sateinen päivä, etten kehtaa lähteä kokeilemaan rattailla tehtyä lenkkiä. Vettä tulee ihan hirveästi, koko ajan. Autoon nukahtaminen on tuonut parhaimmat unet, saatiin eilen siis auto takaisin ja päästiin kauppaan. Josko huomenna päästäisiin kirppareille.
Oletteko jo leikanneet pienten hiuksia? Jos niin saisinko vinkkejä siihen. En ole ainakaan näin yksin ollessa uskaltautun tarttumaan saksiin. Neitiä näyttäisi häiritsevän korvilla roikkuvat haituvat.
 
Kirppikselle mennään, kunhan päästään. Oon ihan samaa mieltä Peekayn kanssa noista hankinnoista. Oon vaan laiska ettii niitä kirppareita et mitä millon ja missä ois. Ja laiska lähtee kauemmas. Jos ne kirpparit oiski tuossa yhtä lähellä ku tuo kauppakeskus ni kävisin joka päivä! Vasta 25.9 on MLL:n kirppis tuossa lähikoululla, sinne suuntaan heti. Ois kai noita voinu olla aikasemminki, mut ei vaan oo tullu katottua et millo, ku en oo tarvinu mitään. Oon vähä semmonen, et sit vasta ku tulee tarve jollekkin vaattelle ym ni ostan enkä haali niitä kaappeihin etukäteen. Ei meillä mahtus mihinkää..sais nuo pieneksi menneetki jonnekki.. ja en kolmea talvihaalaria tarvi ni turhaan ostaa vaikka sais kui halvalla. Jotenki kirpparit siks vähä hölmöjä, ku niistä saattaa sit ostaa vähä liikaa...tai sit ei löydä yhtään mitään. Viime syksynäki kävin yhellä kirpparilla, tais olla Akseli Espoossa, ni en löytäny yhtään vaatetta, mitä oisin voinu ostaa. Siis sen hetkiseen tarpeeseen. Etin vauvan vaatteita.. tytölle siellä ois ollu paljoki kaikkea mut en viiti kuitenkaa pojalle pinkkiä pukea (en mielelläni tytöllekkään). Ulkovaatetta sun muuta ois voinu olla, mut en sillo osannu es niitä katella, ku en tarvinu...en osaa aatella niin pitkälle, et mitähän syntyvä vauva ehkä vuoden päästä tarvis ja minkä kokonen se on sillo jne. Tai jos osaanki, ni en jaksa vaivautua ;P  Tähän asti ollu kampetta tarpeisiin nähden hyvin, sekä kaupoista, kirppareilta kui siskolta saatuja. Nyt sit aloin vasta miettii, et tosiaan, vauvahan vois tuolla ulkona ryömiä ja istuskella maassaki..nousta puuta vasten jne. Et pitäs olla semmoset tamineet et tarkenee, eikä mee märäksi..eikä liia hienot saa olla. ja sit menin kauppaan eikä ookkaan mitään tarjolla. Emminä keväällä osannu aatella näin pitkälle..tai vaivautunu aattelee. No, sit mietin et kirppareillahan nuita varmaan ois ja aloin ettiä et missä niitä kirppareita ois ja tuo MLL:n kirppis ois nyt sit kohta..mut siihenki on vähä liian kauan aikaa..ois kiva saaha ne ulkotamineet heti. Myyrmän hallissaki on kirppiksiä kai joka lauantai, mut en viiti sinne asti lähtä. Jos ois auto ni kyllä vois, mut julkisilla kestää niin kauan ja ku pitäs aamutuimaan siellä olla. Ja lapsiki pitäs ottaa mukaa.... Jooh..tää nyt oli tämmönen. Mut et kirppikset on ihan jees, pitäs vaan eka kaivella ne jostai..et missä niitä on..ja millon. Just tuommoset ulkovaatteet, mitä tarvii vähän aikaa ois niin hyvä ostaa sieltä..samoin kumppareita ja kuravaatteita sit myöhemmin. Ehkä pitäs vaan olla aktiivisempi ettei ehtis mennä ohi kaikki...siis just vaikka nuo MLL:n kirpparit tuossa lähikoululla. Mut en vaan muista ollenkaa koko kirppareita, jos en just tarvi jotai tähellistä, enkä varastoon kauheena ostele... viime syksynä tuli ostettua ihan liikaa jotai bodeja esim ku ei tienny yhtään paljo niitä tarvii. Nyt sit yritän mahollisimman vähän ostella vauvalle mitään, ihan  vaan tarpeen mukaan, ja siks ostan vasta ku tarve on.  No pitkä ja seko teksti tuli, toistin varmaan samaa joka lauseessa, mut piti vastata ku Peekay niin patisti kirppareille! :)
 
Tänään oli tarkoitus mennä kirppikselle kun tässä lähistöllä sellainen oli. Nyt on sitten kuitenkin Mette tosi kipeänä ja jäi kirppikset väliin. Lähes 40 astetta kuumetta, räkäinen yskä ja kova nuha. Käytettiin lääkärissä niin oli paha tulehdus molemmissa korvissa. Toivottavasti alkais nyt lääkkeillä helpottaa ja kuume laskea. Nyt iltapäivällä alkoi myös oksentaa.

Muuten meillä sujuu kivasti. Ollaan käyty perhekerhossa ja kovin tykätty. Aloitellaan myös äitivauvakerhossa. Kivasti on kaikkea rientoa täällä, vaikka syrjässä asutaankin. :)
 
henny: tiedän tunteen kyllä, ne kirpparit on jotenki vaikeasti saavutettavissa ilman autoa yleensä... Mä oon käyny lähinnä mun tädin kanssa, kun se on ihan kirpparihullu ja aina tahtoo seuraa sinne, eli en ois kyllä yksikseni lähteny varmaankaan :) Ja siis me käytiin viimeks tosiaan yhessä viime syksynä näihin aikoihin, eli ei vielä tarvinnu Oliviaakaan raahata mukana (paitti joo masussa).

Ja mun täti on niin seko, että se osteli meille jo monta toppahaalaria eri kokoja just varalta, että on sitte varmasti oikeaa kokoa. :) Ja siis kaikkia muitaki vaatteita. Ja tasaseen tahtiin kantaa edelleen niitä kuteita tänne. Me ei siis ite olla edelleenkään ostettu yhden yhtä vaatetta Olivialle, kaikki ollaan saatu tädeiltä tai muilta sukulaisilta uusina tai kirppareilta hankittuina. Ja varastoa riittää vieläki, eli ei tartte ihan olla menossa kauppaan hakemaan mitään vielä varmaan ainakaan puoleen vuoteen, jos sittenkään, kun niitä tosiaan tulee vieläkin lisää koko ajan. :D

Täytyy taas kehua sitä Myyrmäen hallin kirppistä, kun se oli viime syksynä meillä oikein lottovoittopaikka. Siellä oli tosi paljon vauvan/lastenvaatteitten ja -tarvikkeitten myyjiä, eli jos vaan kynnelle kykenee, niin sieltä kantsii käydä kattomassa.

meemi: toivottavasti Mette paranee pian, kuulostaa tosi ikävältä ololta tuommonen. :(

Ja unista: meillä on alettu taistella unia vastaan ihan tosissaan. Olivia oli ennen tosi helppo laittaa nukkumaan, mutta nyt tahtoo tapella unta vastaan vaikka ois kuinka väsyny. Tänäänki yritin saada asettumaan päikkäreille noin puolitoista tuntia! Ja kun äiskänkin ois tarvinnu päästä nukkumaan... hohhhoijaa. Oon toistaiseks selvinny yleensä maitopullolla, mutta toisinaan sit pitää sylissä heijata ja pitää kiinni, että pysyy paikallaan sen verran, että saa unesta kiinni. Illalla sentään on vielä suht ok mennyt, kun oon laittanu omaan sänkyyn ja vähän aikaa istunu siinä vieressä. Siellä on pyöriny hetken aikaa ja sit nukahtanu. Jos siis ei oo nukahtanu jo sen iltamaidon aikana.
 
Heippa kaikki! Mä ehdin tosi harvoin tänne, kun jokainen minuutti pitää vahtia Noomia, että minne se on kiipeämässä. Nyt on onneks mummi käymässä, niin joku muu kattoo hetken sen perään. Vapaa-aikaa ei siis todellakaan enää ole...

Miten teillä menee yöunet? Meillä meni pitkään tosi hyvin, Noomi nukkui 7-8 tuntia putkeen ja vasta aamukuuden maissa halusi kerran vähän tissiä. Sit pari viikkoa sitten tapahtui ihme takapakki, joka on jatkunut siitä asti. Noomi herää vähän väliä yöllä ja alkaa parkua tissiä. Viime yönäkin ehkä 8-10 kertaa, en pysyny unisena laskuissa. Meni hermot, nyt täytyy aloittaa jonkunlainen unikoulu ja opettaa se nukahtamaan ilman tissiä. Hirvittää vaan jo etukäteen millainen huuto-ooppera siitä syntyy. Sit mä vielä jotenkin en kestä sitä, että se huutaa niin surkeana ja loukkaantuneena, jotenkin pelkään että se saa jotain hylkäämistraumoja jos en anna tissiä... :o

Oon ollu raskauden takia niin huonovointinen ja väsynyt, etten oo jaksanut ollenkaan miettiä noita talvikamppeita ja kenkiä. Saa nähdä löydetäänkö vielä sitten kun tarvitaan. Tässä mennän sellaista puoliselviytymistä eteenpäin ja toivotaan, että pian helpottais. Mutta on niitä ihaniakin hetkiä. Noomi oppi n kk sitten sanomaan äiti ja se on sitten koko ajan "äiti, äiti" ja on se niin hellyyttävää. <3 
 
Takaisin
Top