Syyskuun supinat

tilitintti

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin nyt tehdä uuden kuukausiketjun, josko saataisiin vielä uusia plussanneita mukaan. Vielähän tämä on epäuskoista (ja epävarmaa) mutta josko kuun loppua kohti tulisi luottavaisempi olo.

Miten muut voitte?
 
Esim vaun laskurin mukaan nyt 4+6 vasta.. oon melko oireeton, tissit hitusen painavemmat ja hengästyn nopeammin ja tulee hiki helposti.. en kyl vieläkää usko raskauteen mut jos sit loppukuusta tosiaan tulis uskoo tähän :grin
 
Täällä menee mukavasti. Rinnoissa ei edelleenkään arkuutta, mutta vähän painon tunnetta ja varsinkin toinen nänni tuntuu herkälle. Pissalla saa juosta ja väsyttää aika paljon. Paleltaa varsinkin iltaisin tosi paljon, mutta se voi olla ihan näistä viilentyneistä ilmoistakin. Oon normaalistikin vilukissa, mutta viime raskaudesta muistan, miten aina oli kuuma (ei tietty raskauden alusta) :)
 
Alavatsalla ajoittain menkkamaisia jomoja enemmän ja vähemmän, tissit kipeät ja turvonneet. Joka yö pitää herätä vessaan ja NÄLKÄ. Ja nyt vasta 4+6. Jotenkin heti ekasta plussasta tuli niin varma olo, et nyt sitä ollaan raskaana o_O Toivottavasti ennakoi hyvää.

Soitin neuvolaan, perjantaina sieltä terkkari soittaa ja sovitaan eka käynti. Ajattelin olla ajoissa liikkeellä, kun olisi vapaapäivä just 8+0 niin ei tarvitsisi kertoa kenellekään, jos silloin pääsee käymään.
 
Alavatsalla ajoittain menkkamaisia jomoja enemmän ja vähemmän, tissit kipeät ja turvonneet. Joka yö pitää herätä vessaan ja NÄLKÄ. Ja nyt vasta 4+6. Jotenkin heti ekasta plussasta tuli niin varma olo, et nyt sitä ollaan raskaana o_O Toivottavasti ennakoi hyvää.

Soitin neuvolaan, perjantaina sieltä terkkari soittaa ja sovitaan eka käynti. Ajattelin olla ajoissa liikkeellä, kun olisi vapaapäivä just 8+0 niin ei tarvitsisi kertoa kenellekään, jos silloin pääsee käymään.
Joo, itsekin varasin jo viime viikolla neuvolan. Mulla kyl lääkitysjuttuja, minkä takia pitikin jo soittaa. Mulla sama, et koko ajan haluisin syödä.. :nailbiting:
 
Ihmetytti vähän sihteerin asenne kun soitin. Oli jotenkin et ai onkin ihan alkuraskaus. No eikös sillon just kuulu soittaa eikä vasta viimeisellä kolmanneksella :rolleyes:
 
Täällä menossa oireeton vaihe. Toki on ollut töiden puolesta niin kiireisiä päiviä, ettei ole ennättänyt oireita miettiä/rekisteröidä. Ja työkiireiden ja stressaamisen vuoksi toki väsyttää ja tulee nukuttua huonosti...
 
Varasin kans neuvolan puoleen kuuhun.. oon iha super poikki jatkuvasti ja vois vaan nukkuu mut ei tietty voi ku koulua arkisin ja muksut herää kukonlaulun aikaan vknl aamusin ennen aamupalaa inan sellane inha olo ja tisseis välil jomottaa ja luoja mikä turvotus!
 
Mä ajattelin kanssa varmaan huomenna soittaa neuvolaan, vaikka on vasta sit 4+0. Mutta mulla on aiemmissa raskauksissa ollu piilevänä kilpirauhasen vajaatoiminta, ja arvot tuppaa menee huonommaksi heti kun raskaudun, niin saa sit mahdollisesti lääkkeet heti, niin ei sen puoleen tarvii stressata. Kilpirauhasen ongelmat kun saattaa usein olla syynä keskenmenoissa jne.

Nyt vaan on tosi epätodellinen olo, enkä pysty uskoon, että kolmas raskaus onnistuisi myös. Jotenkin tuntuu, että tän on nyt pakko mennä pieleen, kun kaks aiempaa onnistunut. :sorry:
 
Mä ajattelin kanssa varmaan huomenna soittaa neuvolaan, vaikka on vasta sit 4+0. Mutta mulla on aiemmissa raskauksissa ollu piilevänä kilpirauhasen vajaatoiminta, ja arvot tuppaa menee huonommaksi heti kun raskaudun, niin saa sit mahdollisesti lääkkeet heti, niin ei sen puoleen tarvii stressata. Kilpirauhasen ongelmat kun saattaa usein olla syynä keskenmenoissa jne.

Nyt vaan on tosi epätodellinen olo, enkä pysty uskoon, että kolmas raskaus onnistuisi myös. Jotenkin tuntuu, että tän on nyt pakko mennä pieleen, kun kaks aiempaa onnistunut. :sorry:
Mulla ihan sama epäusko että voiko kolmaskin bebe oikeesti syntyä ja kaikki mennä hyvin. Mulla kans 5+1 menkoist laskettuna neuvolan mukaan
 
Tänään töissä tuli kesken päivän huono olo ja piti nieleskellä. Mietin jo et miten selitän, jos pitääkin yhtäkkiä juosta oksentamaan :facepalm: Täytyy alkaa pitää välipaloja mukana.
 
Minä hyppään mukaan varovaisesti.
Täällä ei oireita menkkajomoa lukuunottamatta joka sekin jo loppuio_O. Muita oireita tosin ei ikinä ole ollutkaan näin aikaisin (4+2).
6-7 viikolla on alkanut ennen erittäin kova pahoinvointi, joka loisti poissaolollaan poikkeuksellisesti viime raskaudessa (helmikuiset 2021) ja niinhän siinä oli käynyt, että oli kkm:sad001.

Onnea kaikille plussanneille:smiley-bounce013
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko kertoneet kellekkään raskaudesta? Mies tietysti tietää, kun haluaa joka tikun nähdä. Muuten olen kertonut parille kaverille ja siskolle. Tavallaan tekisi mieli kertoa kaikille ja sit kuitenkin on myös kiva pitää se vaan itsellään. Riskiviikoilla toki vielä mennään eli ei edes kannata kertoa yleisesti, ettei tarvi sitten korjailla, jos käykin huonosti.
 
Minä en ole vielä kertonut puolison lisäksi muille, en edes sinne neuvolaan ole vielä ottanut yhteyttä... Oma äiti varmaan kuitenkin tietää, kun oireista hänelle mainitsin jo ennen plussaa, mutten ole sitten sen jälkeen asiaan vielä palannut!
 
Oletteko kertoneet kellekkään raskaudesta? Mies tietysti tietää, kun haluaa joka tikun nähdä. Muuten olen kertonut parille kaverille ja siskolle. Tavallaan tekisi mieli kertoa kaikille ja sit kuitenkin on myös kiva pitää se vaan itsellään. Riskiviikoilla toki vielä mennään eli ei edes kannata kertoa yleisesti, ettei tarvi sitten korjailla, jos käykin huonosti.
Mies tietty tietää ja yhdelle ystävälleni olen kertonut. :Heartred omille vanhemmille voisin jo kertoa, mutta sovittiin miehen kanssa, ettei vielä.. Oon kyllä ajatellut että jos äiti kysyisi niin varmasti myöntäisin, mutta kiva olis kuitenkin saada varmuutta hyvin sujuvasta raskaudesta ensin ultrassa (joko sitten varhaisuä tai nt uä, jos siihen jaksaisi odottaa ja kaikki menis hyvin).
 
En ole vielä kertonut kuin muutamalle.. on niin epäuskoinen olo.
 
Vain mies tietää. Tavote ois olla eka kolmannes ihan hiljaa, että tulis itelleki varmuus kun pääsee ultraan ja tietäis et kaikki on hyvin. Tällä hetkellä oon oireeton mutta jos tässä tulis jotain isompia oireita niin saattaisin äidilleni kertoa... Äitini syntymäpäivät olis muutaman viikon päästä ja kävis vallan hyvin että voisin juhlissa olla ilman pahoinvointia tai huimausta ja jos turvotuksenki saisi peitettyä :D no sen näkee sitten mikä on tilanne...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Sen
Takaisin
Top