Syyskuun supinat

Porkkanoissa on beetakaroteenia, joka muuttuu tarpeen mukaan A-vitamiiniksi elimistössä...
eli porkkanat on just hyviä, ku se A-vitamiini on myös tärkeä vitamiini (liikaa ei vaan saa saada)
 
Viime aikoina oon syönyt runsaasti raejuustoa ja porkkanaa, et ois paree olla sallittua XD :D
 
Kyllä porkkanaa saa syyä! Ei sitä kukaan voi syyä niin paljoo et liikaa saa a-vitamiinia...
 
Täällä perän pitäjä. La 31.5 ja kovasti koitan kirjoitella päästäkseni salaiselle puolelle. Nyt alkoi tuntua aiemmista alkuraskauksista tuttua alavatsan kuulumista, eli jotain merkkiä raskaudesta tuon plussan lisäksi on tässä vaiheessa. En oo ikinä ollu mikään himotestaaja, mutta nyt kun oli tuo kkm heinäkuussa ja ekan kerran esikoisen ja toisen välissä myös, niin tekee mieli testata tiheämmin. Nyt aamulla aion tehä testin ja digi odottaa myöhempiä viikkoja [emoji4]
 
Täällä perän pitäjä. La 31.5 ja kovasti koitan kirjoitella päästäkseni salaiselle puolelle. Nyt alkoi tuntua aiemmista alkuraskauksista tuttua alavatsan kuulumista, eli jotain merkkiä raskaudesta tuon plussan lisäksi on tässä vaiheessa. En oo ikinä ollu mikään himotestaaja, mutta nyt kun oli tuo kkm heinäkuussa ja ekan kerran esikoisen ja toisen välissä myös, niin tekee mieli testata tiheämmin. Nyt aamulla aion tehä testin ja digi odottaa myöhempiä viikkoja [emoji4]
Kiva et joku muukin kukkuu täällä keskellä yötä. Meillä on saman ikäset pojat 5/15 ja 1/17 syntyneet kun teilläkin :)
 
Huomasinkin Mira83, että lapset samaa ikäluokkaa, hauska että nääkin tulee olemaan samanikäisiä, jos kaikki menee hyvin [emoji4]
 
Me ei olla miehen kanssa viel kerrottu kellekkään, tosin viikkojakin vasta 5+0 onhan tää alkuraskaus tällaista epävarmaa aikaa vielä, vaikka oon huono pelkäämään asioita etukäteen, siks en tuota keskenmenoakaan osaa juuri pelätä. Se tulee, jos tulee, mutta haluun uskoo hyvään ja toivoo parasta. ☺️
Ymmärrän täysin, että keskenmenon kokeneena sitä on ihan eri fiiliksillä varmaan tässä vaiheessa. Toivotaan, et minit pysyy kyydissä
 
Me ollaan näköjään aika aikaisessa, kun ollaan kerrottu raskaudesta jo vaikka kuinka monelle! :rolleyes: Olin ite alkuun niin paniikissa, että otin samantien puhelua siskolle ja äitille. Mies on onneksi semmoinen viilipytty, että aika nopsaan sai järkeä mun päähän. Nyttemmin alkaa jo tuntua, että tottakai meille tulee vielä yksi beibi.

Keskenmenoa en jotenkin osaa pelätä, kun ei semmoista ole koskaan aiemmin ollut. Mutta välillä kyllä pieni peikko huutelee jostain, että jos joskus, niin nyt se sitten tulee. Ihan vaan koska alkuun olin epävarma koko raskaudesta. :sorry:
 
Täällä perän pitäjä. La 31.5 ja kovasti koitan kirjoitella päästäkseni salaiselle puolelle. Nyt alkoi tuntua aiemmista alkuraskauksista tuttua alavatsan kuulumista, eli jotain merkkiä raskaudesta tuon plussan lisäksi on tässä vaiheessa. En oo ikinä ollu mikään himotestaaja, mutta nyt kun oli tuo kkm heinäkuussa ja ekan kerran esikoisen ja toisen välissä myös, niin tekee mieli testata tiheämmin. Nyt aamulla aion tehä testin ja digi odottaa myöhempiä viikkoja [emoji4]

Hei mä oon sun kanssa peränpitäjä tässä ryhmässä! Itse asiassa eka sössin laskurin kanssa ja mulle tuli jotain kesäkuun päiviä ja ehdin harmitella, että siellä ryhmässä ei oo ketään vielä... Kunnes tarkistin asian, niukasti toukokuulle.
 
Niin noista, että kelle on kertonut. Mulle iski tällä viikolla (nyt siis ollaan tilanteessa 4+6) ihan karmee pahoinvointi ja se hämmensi. Muistelin, et yks kaveri on kärsinyt omassa raskaudessaan vuosia sitten kuukausitolkulla kauheesta kuvotuksesta ja kyselin siltä vinkkejä ja samalla sanoin, että ei todellakaan ollut tarkotus kertoo vielä kellekään mutta nyt on erikoistilanne. Sama kaveri tiesi edellisestäkin (keskenmenneestä), kun kutsuivat silloin minut ja miehen heille syömään ja tarjosivat mätiä ja skumppaa alkupalaksi niin piti kieltäytyä. Siitä sit pari päivää ja homma menikin kesken...

Viikon päästä kylään tulee kaveri, jonka kanssa on tarkoitus viettää viikonloppua Helsingissä. Hän tietää raskauden yrityksestä ja ei kyllä usko mitään selittelyjä jos en juo tippaakaan alkoholia ja oon pahoinvoiva. Eli jos tää raskaus jatkuu silloin niin sit on kerrottu kahdelle. Muutoin varmaan pihdataan tietoa ar-ultraan ainakin.

Toisaalta, mies sanoi, että kun viime vuonna käytiin läpi aika rypemistä keskenmenon ja sen jälkikomplikaatioiden kanssa, ja siitä tuli puhuttua ties kelle niin tietyllä tavalla yksityisyys tähän asiaan ja kaikkeen mitä voi tapahtua, on jo mennyt. Et tavallaan jos nyt joutuisi kertomaan keskenmenosta ihmisille, ei se ehkä olisi enää niin musertavaa kuin viimeksi.
 
Hei mä oon sun kanssa peränpitäjä tässä ryhmässä! Itse asiassa eka sössin laskurin kanssa ja mulle tuli jotain kesäkuun päiviä ja ehdin harmitella, että siellä ryhmässä ei oo ketään vielä... Kunnes tarkistin asian, niukasti toukokuulle.

Kiva kun meitä on muitakin loppukuisia. Jospa se ei meilläkään kesäkuulle menis, jos sinne päästään [emoji4]
Eka mulla syntyi viikko ennen la ja toinen kolme päivää yli la. Joten saas nähdä mitä nyt ois tiedossa [emoji4]
 
Eihän se päivän päälle oo la kun vielä voi muuttua ultrissa la ja lapsi voi syntyä ennen tai jälkeen la:n! Tervetuloa vaan kaikki mukaan! Ja ihmettelen kyllä et mä oon jo 10 päivää sit plussannu ja ei oo vielä kesäkuisissa keskustelua. Mulla kuitenkin 27.-30.5 la :rolleyes:
 
Heippa tännekkin. Kävin esittäytymässä jo tutustutaan ketjussa. :)
Viikot on hukassa epäsäännöllisen kierron takia. Joko toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa LA. Mutta kesäkuisissa ei taida olla vielä ketään niin sillä tänne tulin.
Maanantaina tarkoitus soittaa neuvolaan ja kysyä mahdollisuutta varhaisultraan. Huomiseksi olen varannut digin jotta saan edes jotain käsitystä viikoista.
Oon kertonut raskaudesta vaan yhdelle hyvälle ystävälleni. Hän on myös raskaana ja hänen la ois n.3viikkoa ennen minun la:ta :Heartred
Minkälaisia vitamiinejä syötte? Itse ostin tänään multivita raskaus ja imetys vitamiinejä.
 
Minkälaisia vitamiinejä syötte? Itse ostin tänään multivita raskaus ja imetys vitamiinejä.
Mulla taitaa olla samat multivitat. Oli mielestäni apteekin halvin äitiysvitsku. Neuvolassa eilen terkka sanoi että riittävät yksinään, ei tarvi syödä monesta purkista.
 
Takaisin
Top