Syyskuun supinat:)

Pallero. Ajattelin, että neitille voisi kertoa sitten vasta paljon myöhemmin, kun hän on sellainen hätähousu, että pitäisi kaikki sitten saada heti. Tulee tässä vaiheessa liian pitkäksi odotus;) Tai jos hän jostain keksii tai alkaa ihmettelemään mahaa...

Marina. Kamalaa tuo, että olette menettäneet vauvan tuossa vaiheessa. Hirveä juttu. Se ei ilmeisesti ollut tiedossa etukäteen se keuhkovika ja sille ei ollut mitään tehtävissä?

Minua jännittää kyllä jo synnytys, mutta yritän olla ajattelematta asiaa. Mulla tulee sitten 5 viikkoa ennen laskettua aikaa synnytystapa-arviointi. Toivottavasti saan suunnitellun sektion. Nimittäin luulen, että olen muuten täysin paniikissa synnytystilanteessa, kun vyöryy mieleen esikon syntymä. Meillähän kävi niin, että pitkän synnytyksen päätteeksi sydänäänet romahti, kun piti ponnistaa. Vedettiin imukupilla ja vauva juuttui totaalisesti synnytysteihin. Lääkäri sanoi jälkeen, että "ei olisi edes mahtunut". Niinpä päädyttiin hätäsektioon. Onneksi oli osaava henkilökunta. Se siinä vaan on, että tilanne oli niin traumaattinen, että huomaan uudestaan alkaneeni kelaamaan niitä asioita. Vaikka sektiossa onkin omat riskinsä, toivon siis sitä.
Onko muilla ollut sektioita?
 
niiskuneiti: saa päättää itse, 30-50 päivää aiemmin. tietty se lyhentää sit sieltä toisesta päästä mammalomaa, mut ihan samoin ajattelin että en aio olla joulun pyhiä töissä oli mikä oli. itse aattelin sen 40 päivää aiemmin aloittaa.. ja nehän siis lasketaan silleen että kaikki punasella kalenteriin merkityt päivät on automaattisesti ja niiden yli hypätään kun lasketaan ne esim 40 päivää lasketusta ajasta taaksepäin..ja just siinä joulun ja vuoden vaihteen kohilla niitä on aika paljon, melkein viikon verran tulee ns ylimääräisiä lomapäiviä :)
 
Ei tiedetty etukäteen, keuhkojen rakennetta ei mistään edes näe niin tarkasti. Eikä olis voinu tehdä mitään vaikka kuolinsyy selvisikin vasta myöhemmin. Kaikkensa lääkärit tekivät mutta kun ei tiedetty mistä kyse niin minkäs sille silloin voi. Ja jos oliskin joku ihme tapahtunut että jokin hoito olis tepsinnyt niin aivot oli ollu jo niin kauan todella vähällä hapella / ilman happea että olisi maannut koko elämänsä vihanneksena sängyssä. Parempi että pääsi pois .... nyt tulee itku :'(
 
voi marina, iso hali <3 tiedän miltä susta tuntuu. itse kävin nyt pari päivää sitten kun oli kuolleiden lasten muistopäivä, pienoisemme muistolaatikkoa läpi kera miljoonan krokotiilin kyyneleen. ikävä on niin kova.
 
No oonpa muka ollu kiireinen mami ku en oo täälläkään ehtiny koko viikkona käydä! On muuten aivan ihanaa ku pienen potkut vaan voimistuu ja voimistuu ja toinen tulee vilkkaammaksi, eilen oli illalla semmosta myllerrystä että tais olla disko vähintään pystyssä emoticon

Serafiina vauva ei kuulemma voi olla äidinmaidolle allerginen, näin on mulle sanottu. Sehän se oliki ku ei täysimetys onnistunu sitten millään, rintakumit oli käytössä ekasta päivästä asti ja hoitajat vaan kiikutti pulloja :/ että jos imettäminen vaan onnistuu niin ei pitäis olla mitään hätää :) Ootan kyllä ihan innolla kun nyt paljon kokeneempana pääsen kokemaan kaiken uudelleen ja yritän tehä kyllä kaikkeni että imetys tällä kertaa onnistuu!
Ja sitten se sektio, ei kai ne enää voi laittaa sua yrittämään jos ensimmäinenkään ei mahtunu ulos ja oli noin kamala kokemus? en siis todellakaan tiedä. Oliko siinä muuten joku rajotus että monta lasta voi tehä jos on tehty sektioita, ku pelätään ettei kohtu kestä?

Marina87 ihan kamalaa :( ei voi edes kuvitella millasta on menettää pieni... lämpimät osanotot täältä emoticon onneksi teitä on siunattu tällä uudella raskaudella! 

pallero myös, suuret osanotot teille <3 ei ihmisen pitäis joutua tollasta kestämään :(

Mää oon ihan yllättyny miten tuo maha voi jo nyt olla niin iso ja tiellä ja vaikeuttaa liikkumista :D nii se vaan vaikuttaa ku toinen kerta jo menossa... ihan tuskaa yrittää keräillä leluja lattialta ja nyt jo vaikeuksia kääntyillä yöllä!! no mut ohan se silti ihana ku kunnon maha jo ^^
Oon muuten miettiny, että te keillä on esikoinen vasta noin vuoden ikänen, niin ootteko aatellu valmistaa häntä vauvan tuloon jotenki? Ku kaikissa noissa artikkeleissa yms kehotetaan kertomaan ja puheleen esikoiselle mutta ei kai tämä meijän teletappi vielä ymmärrä? Oon jo miettiny että haenko jostaki nuken vai mitä mää teen! :DDD Tulee olemaan aika järkytys uus vauva huomionkipeälle taaperolle :(

jaksamisia kaikille! <3
 
Kiitos ja kyllähän meitä jo siunattiin tällä 7kk vanhalla 10 pisteen tytöllä
 
Minä oon miettinyt tuota äitiysloman aloitusaikaa.. Se 30 pv ennen olisi 14.1. asti lomaa. Periaatteessa tämän haluaisin kun haluan mahdollisimman pitkää olla kotona. Toisaalta ensimmäinen työpäivä minulla on tammikuun 7pv, joten ei tarvisi toisaalta aloittaa kuin 37 pv enne ettei tarvisin joulun jälkeen tulla takaisin töihin. Alunperin suunnittelin että kävisin töissä tammikuun loppuun saakka, mutta en kyllä ole ihan varma onko tuo mahdollista kun nyt jo olin sairaslomalla ennenaikaisten supistusten takia.. Vaikeaa näitten päätösten teko!!! (Enkä millään malttaisi odottaa ultraa... vielä 6 päivää!)
 
Marina. ;(. Kamala menetys todella. Onneksi teillä kuitenkin on jo yksi terve lapsi ja toinenkin tulossa.

Suna. Mä en käyttänyt rintakumeja olleskaan, kun niitten kanssa imetys ei onnistunut, neiti ei huolinut niitä ja niitten kanssa maito ei tullut. Mulla alkoi maito nousta vasta 4. päivänä vauvan syntymästä, sitten olinkin kuumeinen ja rinnanpäät alkoi haljeta, vaikka imuote oli oikea. Mullahan halkesi toinen ja oli pitkään halki, voi sitä tuskaa:(. Siellä sairaalassa antoivat jonkin lääkkeen, en muista oliko se kohdun supistamiseen vai särkylääkettä vai mikä, mutta sen avulla maito alkoi nousta. Aluksi joutui antamaan lisämaitoa, kun vauvan paino alkoi laskea paljon. Kyllä se alku vaati pitkää pinnaa, ennenkö imetys alkoi luonnistua ja tuntua hyvältä. Mulla meni varmaan 2 kk :(. Sitten imetinkin tosi pitkään, neiti oli 1v8kk, kun lopetin:).
Sektioita ei saa tehdä kuin kolme. Mun lapsimäärä kyllä jää ihan tähän kahteen. Tämäkin on tosi paljon, kun ikää on ihan tarpeeksi. Nyt on suuri riski esim. downiin. Mun siskolla eka synnytys oli samantyyppinen kuin mulla ja päätyi sektioon, seuraavat kaksi lasta hän synnytti sitten suunnitellulla sektiolla. Luotan että mä saan samalla tavalla sektion.

Mä sain eilen ostettua tosi edullisesti syys- ja talvitakit ja muutakin vaatetta mamma-ajalle vaatekauppojen ystävämyynnistä. Erityisen iloinen olin, kun sain villakangastakin 10 eurolla. Siitä voi siirtää nappien paikkoja tarpeen mukaan ja on lämmin. Koko oli XXL :), mutta käytän mä normaalistikkin L tai XL vaatteita... Ihanaa, nyt ei tarvii sitä murehtia, että mihin sit mahtuu kylmänä aikana.
 
Takaisin
Top