Syyskuun supinat

Voivoi, levotonta unta. Nenä tuhise ja krohisee ja peppu purisee. Saa nähdä, mikälainen yö tulee.

Iloisia syyspäiviä ja rauhallisia öitä kaikille!
 
Hei taas pitkäst aikaa :) Täällä miellä muuttoa pukannu ja hirveesti siivoomista ja järjestelyä...en ole siis kauheesti koneella istunu ku kun poika on hereillä nii pitää kokoajan seurata.
Pikkunen täyttää 7kk perjantaina ja hän ryömii, melkeen kontta...nostaa ittensä konttausasentoo ja heiluu siinä... hän nousee tukea vastaan seisomaan ja pääsee melkeen itse istumaan...tää on ihan hullua mun mielestä miten nopeesti tää menee...meillä taitaa toi motoorinen kehitys olla nopeempi kun puhe jne...

Vähän huonompiakin juttuja nyt tapahtunu :/ pojalla luultavasti maitoallergia, saatiin lähete allergia sairaalaan (aika 3 viikon päästä vasta) ja nyt ennen sitä siirrytty soija pohjaseen äidinmaidonkorvikkeeseen, joka tosiaan on kallis ja ei saada korvauksia vielä kun ei ole todistusta... huoh ensin poika ei suostunu ollenkaa juomaan sitä mutta nyt onneks uppoo...muutenki uppoo ruoka kun ruoka ja aika paljonkin vaikka poika vieläkin alipainonen pituuteen verrattuna (72cm, 8532gr)

Tälleen muuten nii meillä menee tosi hyvin nyt kotana, vaikka mies haluiskin pelata boxilla päivätpitkät nii hän leikkii ja touhuu poitsunkanssa ihan mielellään ja on patistanu mutki välillä kaupungille kavereita moikkaa että saa olla rauhassa pikkusen kanssa :) se on jotenki niin ihanaa katsoa isän ja pojan välistä sidettä...
Ei siitä ole kauan kun lähdin ulos kaverinkaa ja miehet jäi keskenään kotiin ja sain tietää yöllä kun palasin että poika oli itkeny 1,5h putkeen heti kun lähdin...mies sano aika topakasti että oli viimeinen kerta mutta kyllä se siitä leppy :)

Peitosta: mä laitan kyllä pojalle peiton, on meillä kyl aika lämmin sisällä...poika potkii sen itse pois aina jossaivaihees...

En nyt muista mitä muuta mun piti kitjottaa mutta ihanaa syksyn alkua teille kaikille :)
Ja joo joku mainitsi joulun...ihanaaa <3
 
Noniin nyt on turvaistuin asennettu ja testattu ja voin suositella.! :) Istuin siis on http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/multi-tech-2 On niin jämäkkä ja sitten kun sen saa vähän taaksepäin kallistettua, ettei ole ihan pystyssä..Oli outoa kun ei enää otetukaan kaukaloa pois autosta, vaan pelkkä tyttö :D Hih.

Meillä nukutaan äitiyspakkauksen peitto päällä, aika viileä on tuo meidän makuuhuone..

Eilen käytiin tytön kans ensimmäistä kertaa kahdestaan vauvauinnissa..
Stressasin hirveästi miten selviän siellä, siis riisumisesta,pukemisesta ja suihkussa käynneistä :D Kun ollaan tähän asti käyty aina mun siskon kans niin kaikki on sujunut tosi helposti,eilen ei päässyt mukaan. Mutta hyvin sujui kaikki. Hitsi mikä vesipeto tuo tyttö on, ihan mielissään siellä pärskii käsillä ja jaloilla ja hekottelee ja pyydystää palloja :) Enskerralla sukelletaaan! :)

Jees huomenna viikonloppu, ja lähden käymään huomenna illalla työkaverin kans muutamalla kunhan olen laittanut tytön yöunille. :) Lauantaina kiertämään mummulat, ja suursiivous jossakin välissä! :)
 

Moikka!

Täälläkin ensimmäistä flunssaa sairastellaan. Aika helpolla on päästy kun ei tunnu räkäisyys tyttöä haittaavan ja kuumettakaan ei ole.

Meillä liikutaan jo vauhdilla. Tasan puoli vuotiaana lähdettiin kunnolla ryömimään ja nyt on otettu jo muutama konttaus askel. Kovasti yrittää kammeta ylöskin mutta ei onneksi vielä onnistu. 

Turvaistuimeen siirtyminen on ajankohtaista kohta puolin. painon puolesta menis vielä pitkään kaukalossa mutta pituutta alkaa olla sen verran että ei enää meinaa mahtua kaukaloon. Ja ei tyttö ole siinä kovin hyvin viihtynyt koskaan joten vois hyvinkin jo siirtää turvaistuimeen. Meillä onkin sellainen jo valmiina Besafen Izi Combi Isofix. Se on tällä hetkellä esikoisella käytössä. Ollaan kyllä oltu siihen todella tyytyväisiä. Menee sekä selkä- että kasvot menosuuntaan ja pystyy kallistamaan. Vie vähemmän tilaa kuin moni muu,. Edelliseen autoon soviteltiin useampaa merkkiä niin toi oli pienin.

Peitto on meilläkin käytössä, mutta eihän se päällä pysy kun tytsy on niin kova heilumaan. Meillä on kyllä aika lämmin, et tarkenee ilman peittoakin. Unipussikin on olemassa, mut ehkä talvella sitten on sille käyttöä.

Ruoka on alkanut tytölle maistumaan ja puurokin ihan hyvin. Meillä on nyt se 5 ateriaa päivässä, vaikka ruoka-ajat on kyllä mitä sattuu, kun edelleenkään ei ole selkeää päivärytmiä, vaan nukkuu miten sattuu. Yöt tyttö nukkuu kyllä hyvin n.20:30 - 07:00. Ja nyt viimeiset 2 yötä läpi yön heräämättä. Vähän jo kauhistuttaa miten käy maidon tuotannon kanssa, jos yöimetys loppuu jo tässä vaiheessa. Toisesta rinnasta ei tule enää juuri mitään ja päivälläkään tyttö ei ole kovin kiinnostunut tissistä. Ainoastaan iltaisin ennen nukkumaan menoa syö rauhassa ja kauan. Sitten kun hän ei juo pullosta eikä nokkamukista, niin pakko vaan yrittää joka ruoan päälle tarjota tissiä.

Juu, mutta nyt täytyy lopetella. Mukavaa viikonloppua!

 
Heippa!
Ostettiin tänään päpätin sama istui kuin te. Kokeiltiin autoo 3 eri istuinta ja tämä sopi parhaiten. Meillä mahdutaan vielä vajaa 8 kk hyvin tuohon kaukaloon (Graco) eli siirretään istuimeen sitten kun ajankohtaista :)... Istuin vaikutti kyllä kaikinpuolin todella hyvältä.
http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/multi-tech-2

Meillä nukuttiin kesäkin peitolla ja yöpuvulla.. Eli siis yöpuku (lindex) ja sit peitto päälle (äippäpakkauksen). Kesällä en sitä nostanut jos potki pois :).. Voi kuulostaa oudolta, mut me mieheni kanssa nukuttiin myös koko kesä myös tavallisilla peitoilla, vaikka oli hellettä tms. :)...Mut nyt syksyllä oon kyllä nostanut sen yöllä takaisin päälle jos oon huomannut et vauva on siirtynyt pois peiton alta tai potkinut peiton pois. Nyt pihalla on jo niin kylmä et suosittelen peittoa, vaikka onhan se vauvastakin kiinni miten tarkenee..

 5 ateriaa päivässä: Aamupuuro 8-9, 1 liharuoka 11-12,  hedelmäpiltti 14-15, 2 liharuoka 17-18, iltapuuro 19-20 ja imetän lisäksi n. 5 kertaa päivässä, joskus enemmän... Riippuen siitä miten vauva tahtoo. Nukkuu n. 20-07 ja yöllä saatan imettää mutta en ennen klo 5. Eli ennen klo 5 vauvaa ei nosteta sängystää vain tuttia nostetaan mikäli tarvetta ja kättä massun päälle... _ :)

J nousee seisomaan jo tukea vasten. Kissan hiekkaboxi ja sitteri ja uunin luukku on kovassa käytössä. Ja tietenkin juoksen lujaa kun näen  et nyt nousee ylös, sen verran huteraa on vielä. Tasapaino ei pysy miehen perässä! Kokoajan menossa. Puhua päpättää omaa kieltään ja pörisee :). Kissan perässä mennään huoneesta toiseen. Nousee istumaan jo itse ja istuukin tosi ylpeenä aina <3
 
Tähtiys: Noniin hyvä homma! :) Minusta tuo on aivan huippu, ja on aivan ihana kun ei tarvitse enää raahata kaukaloa mukana! Tyttökin tykkää istua uudessa istuimessa! :)
Pitäis nyt ostaa jonkunlaisen matkarattaat lisäksi..

Meillä menee syötöt melkein samanlailla kuin teillä Tähtiys.Mutta hieman on nyt muuttunut kun tyttö siirtyi kahtiin päiväuniin.
9.00 aamupuuro
12.00 lounas
14.30 välipala
17.30 päivällinen
20.00 iltapuuro
Meillä aletaan nukkumaan klo 21 ja herätään klo 7, mutta tutilla ja silityksellä saan vielä nukkumaan 1h-1,5h, koska on selvästi väsynyt tuolloin 7 aikaan.. Hiukan ennen yhdeksää yleensä alkaa kurkistelemaan pinnojen välistä,se on niin parasta. :) <3

Ei huvittanutkaan lähteä tänään minnekkään.Siispä tein herkkuruokaa mulle ja miehelle ja ostin pullon viiniä, namnam :)
 
heips pitkästä aikaa! Eipä ole tullut käytyä täällä vähään aikaan. Olen jäänyt koukkuun oman paikkakuntani facebook nettikirppikseen. On kyllä tosi kätevä, tullut ostettua jo parit bodyt ja hyppykiikku neidille. Hyppykiikku kylläkin jää nyt käyttämäti, kun ei meille pystykään kiinnittämään sitä. :/

Peitto on meilläkin yöllä. Ja sen lisäksi yöpuku. Meillä sisällä sellanen +22-23 lämmintä ja öisin neidin niska tuntuu hiukan viileeltä jos peittoa ei ole.

Liikkuminen: Kovasti on ruvettu ryömimään. Ja eilen neiti otti ekat konttausaskeleet ja on ahkerasti tänään treenannut konttausta. Innokkaasti nostelee käsiä ja huojuen menee eteenpäin. On niin hellyyttävä näky <3

Ruokailu: Meillä ei nyt suostuta paljoa soseita syömään. Lihasosetta menee puol purkillista (riippuen mausta) ja hedelmösosetta vajaa purkki. Ja 4-5 kertaa päivässä syötän. Olettekos te odottaneet aina että vauvalla tulee nälkä vai syötättekö kellon mukaan? ..
Imetän edelleen ja varmaan se 5 kertaa/päivä tulee imetettyä. ja yöllä sitte kerran. Pullosta ei olla korviketta eikä minun maitoa suostuttu juomaan kun on pari kertaa kokeiltu.

Mua on ruvennu jo stressaa rahallinen tilanne kun äitiysloma loppuu :/.. Nytkin omat rahat finaalissa niin pelottaa mitä se eläminen sitte hoitovapaalla tulee olemaan. Maksaako teillä mies kaiken vai pistättekö puoliksi rahalliset menot?
 
Me syödään kellon mukaan.. Niinku tuossa aikasemmassa viestissä olinki kirjottanut. :) 2kk on ollut aikalailla sama ruokarytmi. Joskus saattaa olla hankalempia päiviä jos tyttö väsyy liikaa ja pitäis alkaa syömään,mutta aina oon saanut syötettyä. Pitänyt joskus vähän viihdyttää neitiä siinä samalla niin on jaksanut syödä :D

Joo töihinpaluu hmph. :( Pakko mennä, 17.11 viimenen äitiyslomapäivä ja siitä se aherrus taas alkaa. Mies jää tytön kans kotiin, on työtön tällä hetkellä.
Siinä mielessä siis "helppo" lähteä itsellä töihin, mutta miesparka on kyllä sitten kovilla tytön kans täällä :D Kun alkaa liikkumaan enemmän jne, niin saa olla silmät selässäkin :D 
Mutta toisaalta, kun tuo neiti on niin helppo tapaus niin siinä mielessä ei huolta.
Ja kun nytkin mies on ollut tässä kotona koko ajan meidän kans, että tyttö ei ole vaan äitin perään vaan isi on kans hyvä tyyppi :D
Raha-asiat menee miten menee :D En jaksa stressata.. Yleensä mä maksan vuokran ja omat menot ja mies muut laskut.. Kaupassa käydään ja maksetaan kummalla sattuu rahaa olemaan. Välillä on tiukempia hetkiä,mutta eiköhä se taas tästä kun pääsee leipäpuun ääreen  Siellä on töitä niin paljon kun jaksaa tehdä :D Mutta eipä sitä mahdottomia,että ehtii olla tuon kullanmurun kanssakin.
 
Takaisin
Top