SYYSKUUN kukertavat keskustelut

Saanen sanoa pari pahaa valittua sanaa!!!

Naapuri kävi ovella sanomassa että koittakaa nukuttaa sitä lasta hiljempaa! *_*
Olin nukuttamassa tyttöä uudelleen ku heräs uniltaan ku pyöriissään löi päänsä laitaan. Vajaa 20min kerkes mennä sitä huuto souvia. Kun hänellä on aikanen ylösnousu nii häirihtee nukahtamista..voi perseen suti minä sano. Se jätkä nousee kuudelta ylös...tiedän sen koska monesti olen pinjaa ollu syöttämässä ku oon kuullu et se menee suihkuun ja lähtee autollaan töihin. Mun mies herää jo kello neljän aikaan töihin eikä se valita pätkääkään että tyttö huutaa. algjädsjghldfkjshljdflöhjdlfkhjöldfkjhlödfkjhldfkjhöldfjhkldf

Positiivista se tuli sentään ovelle sanomaan eikä hakanna seinää, mutta.....silti aika säälittävää käytöstä aikuiselta mieheltä. No tästä tulemme keskustelemaan heidän kanssaan aika useasti vielä. Ja seuraavalla kerralla kannan tytön kyllä syliin ja sanon että siinä o lapsi ja siinä o sänky että senkus nukutat perkele kerta nii kovasti häirihtee.
 
Voi ei kaylies, sullakin naapuri tuottaa harmia [:(]!!! On kyllä ihan älytöntä käytöstä tolta äijältä!!!! Karvat nousee pystöön täälläkin[:@]!!! Juu, pistäkää sille EHDOTTOMASTI luu kurkkuun *prkl'! Ei taida olla lapsia tällä miekkosella itsellään...(?). Tsemiä ja älkää antako tollasen häiritä teidän eloa!
 
Voih, juu, porkkanapiirakka on kyllä ihan parhautta, slurps [:D]!
 
Me lähdetään Micon (ja meidän robi koiran) kanssa yökylään Micon kummitädin ja mun parhaan ystävän luo Tuusulaan. Niin ihana vaihtaa hetkeksi vähän maisemia, päästä kunnolla juoruilemaan, saada hyvää lenkkiseuraa ja nauttia "ehkä" lasillisen kuplivaa pikkumiehen mentyä unten maille. Tykkään [:)]. Pienenä miinuksena vain, et mulle taitaa iskee flunssa [:(]. Eilen illalla tuli ihan sikahuono olo yhtäkkiä ja simahdin ihan totaalisesti 21.30. Onneks hyvä yö takana ja micokin nukkui jälleen 10h putkeen, joten jospas selvittäis säikähdyksellä. Aamun jumpan päätin kuitenkin jättää väliin.... Nyt vain tyrniä (on muuten hyvä flunssan ehkäisymarja!) ja muita vitamiinejä naamariin. En halua, et tämä tarttuu minimieheen!!!!
 
Ai niin vielä: eilen käytiin vauvakinossa kattomassa Jennifer Anistonin uusin leffa. En muista nimeä [:D]! Oli ihan leppoista katseltavaa noin, kun lapset on mukana seuraamaassa. Oikein mukava reissu oli kyllä.
 
No, mut nyt toivotan oikein ihanat viikonloput kaikille!
 
Piti toivottaa vielä paljon voimia Mellalle arkeen. Rakennuspuuhat totisesti tuntuvat koettelevan parisuhdetta ja ennen kaikkea ikävä, että äitisi voi huonosti. Toivotaan, että asiat kääntyy vielä parhain päin.
 
Kiitokset Elegialle viestistä koskien tätä lasten pienuutta. Lohduttavaa kuulla, et meitä on muitakin kenellä on pieni lapsi ja ollaan "erityistarkkailussa". Harmittava lisä teillä tietenkin vielä tuo allergia [:(]...
 
Uskomaton tuo kayliesin naapuri! Käy ostamassa korvatulpat sille naapurilles??!! Ja laita mukaan jotain faktaa siitä, uskooko vauva olla hiljaa, jos sanoo ettei naapuri saa nukuttua! [:D] Voi kiesus mikä ääliö.

Joona päättää näköjään jättää päikkärit nukkumatta ja mummolaan ois menossa hoitoon muutamaksi tunniksi. Siellä tuskin malttaa nukkua Vaan pakko käydä hoitamassa asioita kaupungissa ja muina päivinä ei oikeen onnistu. Voi olla lepponen ilta tiedossa [:o]
 
Voin vain kuvitella miltä tuntuu jos naapurit ei hyväksy vauvan itkua. Siis itkua... Ei ole kyse mistään musiikin volyymista jota voi vain napista hiljentää. No, ehkä Kayliesin naapuri saa joskus omia vauvoja ja ehkä sitten ymmärtää vähän paremmin.
Mites äipät kellä verenpaine oli raskauden lopulla koholla, olettekos vielä tarkistaneet uusia lukemia? Kaverilla käydessä mittasin pariin otteeseen verenpaineen ja yllätyin kun alapaine oli toisella kerralla 95 ja toisella mittaamisella 97. Yläpaine oli alle 140, mutta ei mikään ihanteellinen sekään. Täytyykin kysyä neuvolakäynneillä noista raja-arvoista, milloin tulisi huolestua tai aktivoitua asian suhteen.

Ja kiitos Mani tsemppaamisesta. Kyllähän ne asiat aina tuppaavat tavalla tai toisella järjestyä ja siihen pitää luottaa nytkin.
 
Täällä on nyt vähän ikäviä uutisia..En ilmeisesti olekaan raskaana..silloin viime viikon pe testi näytti plussaa mutta nyt kun tein tällä viikolla pari eri testiä niin näyttikin negaa:( eikä oo enää yhtään sellanen "olen raskaana" -olokaan:( soitin neuvolaan peruakseni sen ajan ja sanoi että täytyy viedä pissanäyte neuvolaan ens viikolla ja tehdään uus testi..mutta kun ei oo mitään oireitakaan enää ja jotenkin vaisto sanoo ettei masussa olekaan ketään..:( toisaalta parempi näin niin saan rauhassa käydä koulun loppuun, mutta toisaalta ehdin jo innostua uudesta vauvasta...:(
 
Voi ei Jossu! Sympatiat sinne suuntaan... Voin kuvitella sen pettymyksen tunteen kun olit jo ehtinyt tottua ajatukseen tulevasta vauvasta. [:(]

Mella, mulla oli synnytyksen jälkeen vielä viikon verran paineet TOSI koholla (117/160 tais olla korkeimmillaan), minkä takia eivät päästäneet mua sairaalasta kotiin ennen kuin sitten viikon päästä. Mutta nyt kun olen niitä välillä mittaillut niin ihan normaaleja lukemia näyttävät. Kantsii varmaan tarkkailla noita lukemia ja jos ne on pysyvästi korkeella niin otat yhteyttä lääkäriin. (Mulla aikoinaan e-pillerit ja kahvi nosti verenpainetta, joten jouduin jättämään ne kokonaan pois!)

Eipä muuta, täällä yritetään hiljalleen siirtyä kolmista päikkäreistä kaksiin, jotta saatais yöunet yhtenäisemmiksi/pidemmiksi!
 
Mella: kyllä niistä rakennuspuuhista selviää ja voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että muutaman vuoden kuluttua sitä ihmettelee et miten sitä onkaan jaksanut?! Ja jos mies viettää aikaa rakennuksella niin mieti että hän tekee sen sun ja lapsen takia että saisitte sitten kaikki tulevaisuudessa asua ihanassa kodissa, ei suinkaan sen takia että ei haluaisi olla teidän kanssa.
Mä olen eläny -04- -09 välisen ajan täysin erilaisten rakennusprojektien keskellä. Ensin rakennettiin tallia ja tein töitä sekä opiskelin siinä samalla. Sit oli vajaa vuosi huilaustaukoa ja aloitettiin rakentamaan omakotitaloa. Päivät oli ihan ympäripyöreitä ja minuuttiaikataulu koko ajan. Tehtiin sekä talli et talo ihan omin käsin joten siinä oli jonkin verran sitä askarta. Mut on aika ihanaa asua omin käsin tehdyssä talossa joka ei kyl varmaan ikinä ole ihan valmis![:)]

mul on tissi kipeä... en tiedä voisko se olla rintatulehdusta, ei pakota mitenkään eikä kuumota.. mut se sattuu hiukan koko ajan ja imettäessä tuntuu ilkeältä.[:)]
 
Hellou kaikille!

Ekana pahoittelut Jossulle :( tosi ikävästi kävi kyllä... mutta hyvä, että pystyt löytämään asiasta positiivistakin jo, vaikka ymmärrän järkytyksen jos jo kerkesi innostumaan tulevasta vauvasta!
Mutta siis miten tollanen on mahdollista ylipäätään? testi on pos mut sit onki nega? vai oliko se sitten ihan oikea keskenmeno vuotoineen? sori kun utelen tälleen, rupesin vaan pohtimaan asiaa ku itelläki pahat olot vaan yht äkkiä katos... no onneks meet neuvolaan vielä varmistaa kaiken kuntoon!

Me oltiin miehen kanssa la-su nyt sillä Silja Europalla! oli ihana reissu [:)] Mun mutsi halus välttis jäädä hoitaa Nuuttia kotiin ni sit mentiin kahestaan ja oli kyllä ihanaa! hyvää ruokaa ja kahenkeskistä aikaa! suosittelen kaikille!!!!

Oli paljon muutaki asiaa mut en just nyt muista., palaan asiaan!
 
Moro!

8kk neuvolassa käyty ja herran mitat on 71,5cm, 9090g ja 46cm. Kaikki oli muuten ok, mutta herra ei halunnutkaan, että terkka kokeilee kiveksiä. Veti siis oikean puolen kiven totaalisen jemmaan ja senpä takia käydään varuksi parin viikon päästä lääkärin luona tarkistamassa kivesten olemassa olo. Ei kai ne nyt voi yhtäkkiä kadota, ku kerran aina ennen ovat siellä paikallaan olleet?!?!?

Ja onpa täälläkin päästy raskaustestin tekemisen makuun, kun menkat olivat viikon myöhässä. Negaahan se näytti, mutta ei se positiivinenkaan olisi ollut mahdottomuus, kun eipä tuo meidän ehkäisy (= kondoomi) ole aina käytössä ihan ehkäisyoppaiden mukaisesti...

Mutta nyt täytyy taas mennä... Kyllä tää kotona oleminen on sitten kiireistä hommaa [:)].
 
Ensinnäkin, suuret pahoittelut Jossulle [:(]

Kiva kuulla minto, että teidän reissu meni hyvin [:)] Me oltiin la aamulla Galaxyllä ja sit vaihto Europalle iltapäivällä, meni mun Turun saariston näyttö hukkaan, ku ei oikee nähny paatin ikkunoista läpi (niin paksu sumu). Mutta mukavaa oli kuitenkin ja kaverikin nautti [:)] sehän se pääasia on.
Galaxy ei tosiaan ollu meidän mieleen, tosi kurja vaipanvaihto piste (lastenhuoneen takana, ei pääse kärryillä sinne, vaan ne piti jättää käytävään, kengät jätettiin ovelle ja sit hiippailtiin huoneen läpi tilaan, missä hoitopöytä), ja kauheen ahdas paatti muutenkin.. Nooh, pitihän se kokeilla [:)]
nyt kaveri läks takasi lontooseen ja mä oon ihan poikki. KIVAA OLI!!!

Ostinpas taas niitä testejä.... eipä ol meinaa vuotoa kuulunut...
 
Kukaan ei oo kirjottenu eilen!!! [:-] Mä sit kirjottelen ni saadaan uutta tekstiä tänne!
Nuutilla on elämänsä eka NUHA! lauantaista asti räkää valuu, välillä enempi välillä vähempi. ihan kirkasta on onneks et ei oo niin tukkonen. muuten on hyväntuulinen ja syö hyvin koko ajan. eikait siis tartte huolestua?!? onneks ei oo kuumetta! on vaan niin outoa ku sil ei oo ollu mitään tähän asti, 8,5kk ilman flunssia on musta aika hyvä saavutus!
Onneks Nuutti tosiaan ei ollu siellä laivalla, meidän hytissä ei toiminu lämmitys joten olis vilustunu pahemman kerran. Mä ja mun mies nimittäin saatiin jotku flunssanpahaset matkaseuralaisiks sieltä:/

Mitäs muuta... kivaa ku mies on saikulla ni se on kotona mun seurana:D huomenna onki sitten ultra!!! jännittäääääää!!!TÄnään viikot..ööööhh 12+? en ihan koko ajan oo messissä niissä... [:D] jos huomenna kaikki ok ultrassa ni teen tänne sen stickerin ni ehkä sit muistan missä mennään.

miten muuten, asiasta avaruuteen, onks Yamalla jo ne pennut luovutettu? olis ollu kiva nähä kuvia? onks teillä kotisivuja tms?
Onneks en sit tosiaan ruvennu miettii pennun ottoa, nytku tulee toinen vauvaki ni ei olis ollu aikaa kasvattaa sitä, eka vuos on niin tärkeä ja siihen pitää mielestäni panostaa kunnolla. Nii jollain täällä oli se tyynyjä nylkyttävä narttukoira?!?! Mun oma lapukkanarttu nimittäin nylkyttää ihan hulluna tyynyjä ennen juoksun alkua, jos teilläkin kyse siitä???

Lähen pihahommiin! moro!!! kirjotelkaa muutki JOOOKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!?[:D][:D][:D]
 
Joo, ilmeisesti hiljaisempi jakso menossa.
Pahoittelut Jossulle menetyksestä [:(]

Meillä ei ihmeempiä uutisia täällä. Huomenna saa taas uudet 8kk:n mitat, saa nähdä miten on painoa/pituutta tullut lisää.
Tekisipä mieli lähteä risteilylle tms. Ei olla miehen kanssa oltu kaksin juurikaan sitten tammikuun. Nyt lokakuussa kun hääpäivä lähestyy, niin viedään muksu päiväksi hoitoon. Eipä lähdetä ravintolaan + leffaan mikä aluksi suunnitelmissa vaan patikoimaan päiväksi ihan luontoon omien eväiden kera. Vielä kun sattuisi kaunis päivä.

Mintolle tsemppiä ultraan!
 
On joo hiljanen menossa.

uudet jutut mitä oon huomannu pinjan tekevän: Osaa vilkuttaa ja sanoa ei ei kun tarkottaa hei hei. Ku tulee pipi tai pahottaa mielensä tulee mammamamamamamamaa ja konttaa hirveetä kyytiä luokse. antaa esineen kun pyytää. kun kakka o tullu housuihin niin yrittää mennä vessalle päin. kun pyytää että tule syömään tulee ja kun pyytää että tule äitin luokse tulee. taputtaa pöytää kun itse taputat ja taputtaa käsiä kun itse taputat. laittaa tutin suuhunsa kahtoo minua ja antaa tutin minulle suuhun tai ainakin kova on yritys mutku äipän suu tahtoo olla visusti kii.Ei vielä kävele tukea vasten mutta siirtää kyllä itteään kävellen lähemmäs ja kauemmas tukea.
 
On joo hiljasempaa, ja itelläkin ollu kerranki muka paljo tekemistä, ettei välillä oo ehtiny koneelle koko päivänä! Ja aamulla meni kone niin hitaalla, etten ehtiny venaileen et pääsis kirjottaan.
 
Missä lumiperhonen on???????????
 
Ihanaa syysilmaa pukkaa (vaikka ihan sika kylmä, aamullaki ois melki pipon tarvinnu ku fillaroitti jumpalle). Onneks, jos innostus tosta lenkkeilystä uudestaan. Viime viikolla sain pitkästä aikaa lenkkeiltyä monta kertaa, ja kotona jumppailtua ton levytangon kans. Oon ny tehny sillai et laitan kellon aamulla soittaan, ni saan olla itekseni ja jumppailla, laittaa kynsiä, silittää, kattella dvd-sarjoja yms ku muut nukkuu/on töissä.
 
Meilläkin on jo ens viikolla 8kk neuvola! Ajoissa...
 
Huisia aatella, et 3,5kk ja napero saa syödä samaa ruokaa meiän kans, eikä tarvi kikkailla korvikkeen kans! Jee! Ootan jo joulua ihan innoissani, ku saa apuleipurin neidistä. Ja aattelin tehä sille omat peruna- ja porkkanalaatikot, ja jotain muitaki jouluruokia saa jo syödä kun on melki sen vuoden. Ja jes, ens kuussa tulee puolet kesälomarahoista (marraskuussa puolet), jos sit pääsis osteleen jo enemmän joululahjojakin. Kaikki on jo listalla mitä ostaa, mut viä ei oo ollu varaa ostella.
 
Mä tuun tänne kertoo mun ultrakuulumisia! En oo jotenki tonne huhtikuisiin odottajiin jaksanu kirjotella, siel on niin paljo porukkaa jotka kirjottaa ihan koko ajan, en pysy perässä [:D] huomaa et monilla on esikoinen ja aikaa notkua koneella! niinku meilläkin osalla aikanaan [:)] mä ainaki muistan ku kyttäsin tätä palstaa koko ajan :D siit on jo aika kauan aikaa....

No niin eli se ultra! Siellä oli vauvalla kaikki kunnossa!!!!!!!!!!!!!!!!!![:D][:D][:D][:)][:)][:)][:)][:)][:)] Meinasin jo kysyä et eiks sielt oikeesti löydy mitään[:-] huomaa että pientä pelkoa siis koko ajan ollu! No, pikkuinen oli JO 5cm pitkäkin, potki ja riehu oikein kunnolla! syke oli hyvä ja kätilö monta kertaa näytti vatsan seutua että kyllä se maha on sulkeutunut oikein [:)] Lohjan sairaalassa on tullu uutena nyt se 3D saatavaksi kaikille joten saatiin pari sellastakin kuvaa, yhessä pikkuinen HYMYILEEE!!!!!ihana! Laskettu aika aikaistui pari pv eli on nyt 16.4.2011! Aivan mahtava fiilis! lauantaina tulee 12vkot täyteen joten pahimmat riskitkin alkaa olla takanapäin! pitäsköhän jo alkaa nauttia raskaudesta täysin rinnoin nytku pahoinvointiki on takana ja masu alkaa näkyä jo!?!?! [:)]

Haluun lisää kohtalontovereita joten toivon todella että muillakin jotka vauvaa toivoo niin pian onnistaisi!!!<3
Ei mulla muuta tällä kertaa! koht laitan Nuutin nukkuu ni saan rauhas ihastella pikkubabyn tuoreita fotoja!
 
Mukava kuulla, että kaikki ultrassa hyvin Minto! Mielellään sitä lueskelee uudelleen raskautuneiden fiiliksiä ja raskauden etenemisiä, kiva jos jaksatte niistä kirjoitella.

Meidän neidin 8:kkn mittoja: paino 9 650g ja pituus 72,8cm. Hyvin kasvettu tasaisella käyrällä.
 
äh hittolainen. alkaa siis itellekkii tulla vauva kuume kun sinua Minto kuuntelee ja tuolla o pinja kummilla myös samoihin aikoihin sun kaa laskettu aika. 
 
Moikka moi!

Taustalla ollaan,en oo jaksanu kirjoitella..oon ollu jotenkin ihan loppu.Väsyttää ja ei jaksa.Aaro ollu viime sunnuntaista asti todella kovassa yskässä.
Päivät menee ihan suht ok leikkiessä yms..mutta sit yö.Voi kiesus mitä meininkiä. 10min-1h välein herätään huutaa.
Hmm..sellasta...ehkä tää tässtä ku Aaro paranee.
nyt täytyykin taas mennä,huuto kuuluu..
 
Mulla ei ole syysmasennusta tai mitään muuta paitsi hirveä kiire!! miten voikin olla "lomalla" näin kiire??
Pentuja on vielä 6kpl kotosalla. Nyt alkais olla korkea aika löytää niille omat kodit mutta aika nihkeältä tuntuu... ei kuulemma minkään rotuiset pennut mene kaupaksi. Olen pommittanut kaikkia mahdollisia ihmisiä mailiin pennun kuvilla.... kyselyjä tulee mut sellaisia tosiostajia ei tahdo löytyä. Paitsi yksi ihana pariskunta joka soitti aamupäivällä et voisko tulla katsomaan ja kolmen tunnin päästä he lähti pentu kainalossa kotiin [:D]
Toiveissa olis et nyt muutama pentu löytäis kodin. arttisin kipeästi rahaa.... äiti-koiran sairastelut verotti mun tiliä niin rankasti. Ja mun vanhempien pitäis vaihtaa autoa... niillä on 3-paikkainen paku ja on todella hankala tuon isomman lastenistuimen kanssa. Kuljen sillä vallan viikolla kun mies tietty menee meidän omalla autolla töihin. On todella hankalaa kun mennään kauppaankin niin et typy ja mummo on mukana. Mummo joutuu kampeamaan kuskin puolelta kapealle keskipenkille istumaan. Jos olis pari tonnia ylimääräistä niin osallistuisin auton ostoon kun sitä kumminkin päivittäin käytän omiin ajoihin.
Alan tekemään taas töitä vähän enemmän kun hoitovapaa ens kuun alussa alkaa...
Miltsulla on vauhti päällä tasaseen tahtiin.. nyt on taas uusi kuolaamisvaihe meneilllään joten jonkin ajan kuluttua on ilmeisesti odotettavissa lisää hampaita. Hampaiden pesu ei ole neää hauskaa ja saakin oikein keksimällä keksiä miten saadaan tyttö suostumaan rassutukseen. Varmaan ikenet vähän hellänä.

Lueskelin hämmästyneenä kayliesin tekemää listaa Pinjan taidoista...??! meillä mm. tule tänne pyyntö saa aikaan pirullisen virnistyksen ja hurjaa karkuun konttaavan typykän. Kun kieltää jostain asiasta niin sama pirullinen virnistys ja varmasti tekee sitä mistä kiellettiin.

mä en ole vielä tehnyt raskaustestiä ihan vaan sen takia et ku mä en kumminkaan ole raskaana niin sit kun näke sen testistä ni tulee kauhea pettymys. Täytyis vaan jallittaa tota äijää useemmin mut kun se aina jotenkin vaan jää[:@]
 
Takaisin
Top