Syyskuun jutustelut

Onko joltain löytynyt virtsasta bakreereja? Minulle soitettiin neuvolasta, että löytyi, pitäisi keskiviikkona viedä uudet näytteet. Tietysti taas uusi asia, mistä hermoilla ja pelätä, vaikka olen nyt tässä ollut rauhallisena jo jonkun aikaa. Eilen juuri sanoin kaverille, että alkaa olla sellaiset viikot, että olen jo melko hyvillä mielin ja äänetkin kuulunut dopplerilla koko ajan, että kun torstain nt-ultra on ohi, uskallan vihdoin nauttia ja nyt sitten tuli tämä.
 
Onko joltain löytynyt virtsasta bakreereja? Minulle soitettiin neuvolasta, että löytyi, pitäisi keskiviikkona viedä uudet näytteet. Tietysti taas uusi asia, mistä hermoilla ja pelätä, vaikka olen nyt tässä ollut rauhallisena jo jonkun aikaa. Eilen juuri sanoin kaverille, että alkaa olla sellaiset viikot, että olen jo melko hyvillä mielin ja äänetkin kuulunut dopplerilla koko ajan, että kun torstain nt-ultra on ohi, uskallan vihdoin nauttia ja nyt sitten tuli tämä.

Se tarkoittaa vaan että sulla voi olla joku tulehdus siellä. Siks ne bakteerit katsotaan, koska siellä voi kasvaa jotain sellaista mitä ei näe siinä normi testissä. Ei ole siis mitään vakavaa.
 
Eilen oli eka ultra, ja ihan mahdottoman iloinen ja huojentunut olo nyt!

Ei ollut kuin yksi vauva tulossa, ja laskettu aikakin oli arvioitu neuvolan kanssa melkeinpä päivälleen oikein. Meillä siis pysyy kuun puoliväli eli 15.3. :) Vauvalla kaikki hyvin, leppoisa tyyppi tuntuu olevan tämäkin - tai sitten me vain satuimme päiväuniaikaan ultraan... Kerrottiin perheenjäsenille saman tien, ihanaa kun moni heistä huokaisi ja sanoi "no huh, sitten ei tarvitse olla enää niin huolissaan sun voinnista, tämä selittää!" Tarkkaan ovat katsoneet ja huoltakin kantaneet, nyt on kovin rakastettu olo!
 
Alentaako teidän mielestänne raskaus vastustuskykyä? Aikasemmin oli hieman flunssan alkua onneksi meni äkkiä ohi ja nyt sit kuukauden kuluttua taas alko flunssan oireet ja nousi pieni kuume. :bored:
 
Alentaako teidän mielestänne raskaus vastustuskykyä? Aikasemmin oli hieman flunssan alkua onneksi meni äkkiä ohi ja nyt sit kuukauden kuluttua taas alko flunssan oireet ja nousi pieni kuume. :bored:

Itellä kyllä tuntu viime kerralla loppuvaiheessa vähän alentavan.. mutta tiedä siitä sitten. Nyt myös flunssassa.
 
Alentaako teidän mielestänne raskaus vastustuskykyä? Aikasemmin oli hieman flunssan alkua onneksi meni äkkiä ohi ja nyt sit kuukauden kuluttua taas alko flunssan oireet ja nousi pieni kuume. :bored:

Mä epäilen, että alentaa. Esikoisen odotusaikana olin alkuraskaudessa ihan koko ajan kipeenä.
 
On itsellä joka kerta alentanut.
Nyt poika sairastaa, eli saa nähdä onko kohta taas itselläki :shifty: normaalisti en saa helposti lapsiltakaan tauteja.
 
Mulla on ollut enemmän toisin päin, mikään ei tunnu tarttuvan! Tai näin muistelen esikoisen ajoilta, nyt on kyllä joku ihme yskä iskenyt, ja kuukausi sitten oli mieheltä+lapselta tarttunut flunssa.

Toivottavasti saisi olla nyt näiltä flunssahommilta rauhassa, kun kuitenkin jotain muuta ilmaantuu ennemmin tai myöhemmin...
 
Mullakin vastustuskyky taitaa raskaana parantua. Oli vasta kaikki 3 naperoani flunssassa, mulla kävi kurkku karheana, ja se siitä. Muutenkin tuntuu että muutkin vaivat, kuten IBS paranee raskaana ollessa :)
 
Mullakin vastustuskyky taitaa raskaana parantua. Oli vasta kaikki 3 naperoani flunssassa, mulla kävi kurkku karheana, ja se siitä. Muutenkin tuntuu että muutkin vaivat, kuten IBS paranee raskaana ollessa :)

Mulla taas pahenee ärtyvä suoli, koko raskauden ollu huono olo masussa ja vetelä :lurking:
 
Mulla taas pahenee ärtyvä suoli, koko raskauden ollu huono olo masussa ja vetelä :lurking:
Eikääh! Mulla tosiaan heräsi aavistukset raskaudesta kun maha toimi normaalisti eikä ollutkaan enää ruikulilla :grin ja maha toiminut unelman lailla jo kolmessa aiemmassa raskaudessa. Alan "ruikuttelemaan" vasta kun synnytys käynnistyy ja elimistö pitää huolen että suoli tyhjenee ajoissa.
 
Mä sain tänään aikaiseksi ja bustasin kaikki kaappiin vielä jääneet raskausvaatteet esille. Mulla on jo nyt niin jäätävä pötsi, että olo on paljon mukavampi niissä. Olenkohan ainoa? :oops:

Mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa vatsa kasvanut aivan hulluna eteenpäin, sama näyttää jatkuvan. On tää silti tosi aikaista, mun vatsalihakset on varmaan antaneet ikuisesti periksi jo. Viikkoja on nyt ehkä 10+x.
 
Saakohan meetwurstia syödä jos se on käynyt uunissa? :nailbiting::hungry: tekee niin mieli..
 
Mulla on perjantaina sokerirasitus, silloin rv 14+4. Ehkä olisi hyvä hetki kertoa töissä, kun pitää ottaa vapaata... On nimittäin maha pysynyt niin hyvin piilossa, että melkein kaikki normihousutkin menee hyvin kiinni. Kun yleensä käytän mekkoja töissä, niin ei varmaan kukaan arvaa mitään vielä - ellei ole joku raskausmeedio, kuten naapurimme, joka kertoessamme totesi "mä TIESIN!" :)
 
Saakohan meetwurstia syödä jos se on käynyt uunissa? :nailbiting::hungry: tekee niin mieli..

Toivottavasti, koska mä oon syönyt. :wideyed: olin lukevinani jostain, että uunin kautta saa syödä sellastakin, mitä ei muuten, oon syönyt metwursti-mozzarella -pizzaa. Eikö listeria kuole 70 asteessa? Vai tuleeko niistä jotain muuta? Toisaalta, siitä on jo yli kuukausi, kun olen viimeksi syönyt, että ehkä niistä ei mitään tullut.
 
Toivottavasti, koska mä oon syönyt. :wideyed: olin lukevinani jostain, että uunin kautta saa syödä sellastakin, mitä ei muuten, oon syönyt metwursti-mozzarella -pizzaa. Eikö listeria kuole 70 asteessa? Vai tuleeko niistä jotain muuta? Toisaalta, siitä on jo yli kuukausi, kun olen viimeksi syönyt, että ehkä niistä ei mitään tullut.

Okei, mä en kyllä oo tutkinut asiaa sen enempää. Tuli vaan mieleen kun kauhea himo iski! Luin netistä että ruotsissa suositellaan että pakastetaan 3vrk ja siinä kuolee ne pöpöt.
 
Kyllä kuumennettua meetvurstia voi syödä, riskinä on toksoplasmoosi ja salmonella yms bakteerit, mutta ne tuhoutuvat yli 65 asteen lämpötilassa :) mua on hämmentänyt tuo pakastusneuvo, sillä itsekin olen lukenut monesta lähteestä että pakastus tuhoaisi toksoplasman, mutta HUSin sivuilla taas, että "pakastaminen ei poista toksoplasman tartuntariskiä". Ota näistä sit selvää :D Kuumennus nyt joka tapauksessa on lähes 100% varma tapa saada kaikesta turvallista.
 
Takaisin
Top