Syyskuun höpinät

poutis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syksy etenee kohti talvea ja JOULUA.
Mammat kasvaa ja viikot lyhenee.
 
Huomenet!
Täällä todella väsy mammali! Kävin vuorokauden reissulla Oulussa tutustumassa heidän kuntoutusosastoon. Jalkojen päällä saanut olla lähes koko ajan, vain 6h unien aikana ollut tajuttomana hotellissa ;). Palasin eilen kotiin. Väsyttäääää ja ukko herätti seitsemältä, kun meni ulos tupakille ja köhimään keuhkonsa pihalle.
Nyt mieheke nukkuu makkarissa ja mamma valvoo silmät ristissä. On tämä epäreilua!! :D

Massu on kasvanut kovaa kyytiä. Sokerit on pysyneet kunnossa ja verenpaineet on normalisoitunut. Koko nainen on nyt keholtaan rennompi mitä korkeiden paineiden aikana, aivan ihana tunne olla hössöttämättä.
Massulle tulee höpöteltyä ja siliteltyä. Tippa linssissä tuotakin harrastelen... hormoooonit!!
 
Täälläkin pientä väsymystä ja laiskuutta ollut tämän viikon! 6 pv töitä putkeen ja onneks vihdoin 2 vapaata tulossa tämän päivän jälkeen! Liikuntaa ei ole jaksanut juuri tällä viikolla harrastaa, on ollut jotenkin tosi laiska olo..On mennyt illat täysin herkuttelun ja dvd-laitteen seurassa. Asunto löydettiin ja päästään pian remppahommiin ja muuttamaankin sitten hyvis ajoin ennen masukin tuloa. Pesänrakennusta, nam<3 Mäkin olen paasannut mun miehelle röökin poltosta ja nyt se vihdoin yrittää lopettaa. Viikon on kärtyillyt mutta sen sietää kun tietää minkä asian vuoksi. Ja olenpa kai itsekin välillä näissä raskaushormoonipöllyissäni saanut raivarin tai pari.. :D Ihanaa syyskuuta kaikille, nauttikaa pimeistä illoista ja kirpakoista syys-aamuista<3
 
Jännä miten sitä on tätä syksyä niin odottanutkin että kesä meni aivan ohi - ainakin omalta osaltani. Aina ennen olen syksyä inhonnut sydämeni pohjasta, nyt olen vaan ihan yltiö onnellinen. Toivon kaikille ihanaa ja kaunista syksyä :)
 
Kesä meni vähän liiankin nopeasti! Tosin totesin elokuun ensimmäisenä päivänä anopille että on se kumma kun ei uskois että on jo heinäkuu :D 
Viime viikolla oltiin neuvolassa ja ilokseni sain kuulla ettei mun tartte mennä sokerirasitukseen! JES! Painoa on kyllä alkanut jo tulla, nyt joku 5kiloa viidessä viikossa ja se kyllä on tuntunukkin! 
Viikkoon en nukkunu kun koko ajan heräs siihen repäsevään kipuun ku onnistu ittensä kääntämään johonkin outoon asentoon... Ja ne SUONENVEDOT! O_O Äijä pari kertaa heränny kun oon loikannu sängyltä seisaalleni ja hyppiny yhdellä jalalla :D 

Mä alotin jo joulun suunnittelunkin! Kohta alkaa joulukoristeiden ja -lahjojen askartelut! :)
 
Happy Sunday!
En oikein tiedä, mistä vuodenajasta olen eniten pitänyt, mutta nyt syksy tuntuu erityisen hienolta! Välillä satelee ja hetken päästä aurinko paistaa täydeltä terältä. Ilma on kirpeä ja illalla on ihanaa sytyttää kynttilöitä olohuoneeseen ja nauttia tunnelmastaa teekupillisen ja kanelikorppujen kera, nam nam!!

Tunteet kyllä ailahtelee omassa päässä valtavasti. Pääasiassa seesteistä, mutta hetkittäin iskee paniikki: tästä ei ole paluuta, osaanko oikeasti hoitaa pientä massussa kasvavaa ihmistä ja miten tuo jörrikkäukkoni muuttuu oikeaksi isäksi.... :) Onneksi ollaan jo aikuisia.. nuoruuden villitykset on takanapäin ja ne on varmasti koettu puolin ja toisin, ettei tarvitse sitä aikaa kaipailla enää tulevaisuudessa.
 
Hyvää alkanutta syyskuuta!

Uskomatonta, että tosiaan on jo syyskuu. Ja kukas se jo mainitsikaan joulun ja lahjat ja askartelut... Oikeasti, muutama kuukausi ja sitten on meidän vuoro! Serkullani on laskettu aika tänään ja jännäilen hänen puolestaan..

Aika moni joulukuinen on ilmeisesti jo äippäpakkauksen saanut. Minä en sitä ottanut, kun jäi se edellinen pakkauskin niin vähälle käytölle. Paljon oli kyllä tullut parannuksia pariin aikaisempaan. Se villahaalari on muuten aivan loistava! Tosi hyvä käytössä.

 
Sateista keskiviikkoaamua täältä Varsinais-Suomesta!

Vartin naurukippuroiden jälkeen ajattelin tulla päivittelemään kuulumisia tännekin pitkästä aikaa.. Ja naurukippurat aiheutti tietty masuasukki. Meidän muru potkii jo aivan mielettömän kovia ja vahvoja potkuja massussa, join aamukahvia nojatuolissa ja kattelin ku maha pomppoili puolelta toiselle. Ihan uskomattoman ainutlaatuisen mahtavan tuntuista ja ihanaa, masun potkuja kun hetken tuijottelee niin unohtaa kyllä kaikki muut närästykset ja suonenvedot, hengästymiset ja väsymykset... <3

Miten teillä muilla potkut, joko on ollu yhtä hurjia riehujia liikkeellä? :)

Mä täytin eilen Kelan paperit ja perjantaina käydään tilaamassa sänky ja rattaat jo kauppaan valmiiksi.. Saa nähdä kuinka kauan ne siellä pysyvät... Muuten olen ollut erittäin maltillinen, miekkosen mielestä jopa yllättävänkin maltillinen, en oo hankkinu ku muutaman hassun bodyn ja simmosen nallepuvun :)
Nyt on kuitenkin alkanu huomaan, että enää ei ajatukset ole pelkässä raskaudessa, vaan hirmuisesti on alkanu ajatella synnytyksen jälkeistä elämää ja sitä, miten vauvan kanssa pärjää...
 
Moikka! Onpa Elskulla ihanan vahvoja potkuja jo!! <3 Täälläkin tuntuu päivittäin koviakin muksahduksia, liikkeiden tuntumista näyttää vaimentavan se että tällä kertaa mulla on istukka edessä..esikoisesta se oli kohdun takaseinämässä ja olivat muuten liikkeet aivan toista luokkaa kuin nyt..nyyh. No, pääasiahan se on että pikkukakkonen edes jonkinmoisia merkkejä antaa itsestään <3.

Haluaisin liittyä siihen joulukuisten facebook ryhmään, kun tulee siellä puolella enemmin surffailtua kuin täällä. Että mitenkäs se nyt menikään? :)
 
Täällä kans potkitaan kovasti, ikävästi tämän päivän on tytsky pommittanut alapään suuntaan ja se ei kyllä tunnu kivalta, toivottavasti pian päättää hieman kääntyä ja suunnata nyrkit ja jalat muualle.
Tänään huomasin että mun napa on yhtäkkiä pienentynyt, vatsa alkaa vetää napaa pinnalle, oudon näköistä, mieskin pelästyi 
 
Moikka!
Onko facebookissakin jonkin sortin ryhmä? Olis kiva kanssa juu sinnekkin liitttyä :).
Itse koen kauheaa stressiä kun pitäs taloa rempata että pääsis muuttamaan ennen pikku tulokkaan syntymää. Ja vaunutkin vielä ostamatta :(. Mitään ei siis ole päässyt laittamaan valmiiksi vielä. Vaatetta on kyllä yllin kyllin kun on edellisten sisaruksien vanhat ja ostellut aina sieltä sun täältä kaikkea :).
Mulla kaksi raskautta takana ja niissä istukka kanssa ollut edessä nyt siis takana ja välillä ihan vatsa kipeä kun niin paljon potkii :D.
Maanantaina olin ultrassa ja neiti oli jo ankkuroitunut pää alaspäin,sain uuden ajan rv 36.

 
Täällä kanssa olen huomannut sen kun vauva oikein lujaa potkii niin koko maha menee puolelta toiselle ja huvittavaltahan se näyttää :D .. tänään ensimmäistä kertaa närästänyt raskauden aikana ja sitä onkin nyt jatkunut monta tuntia putkeen :/ tietääköhän joku että mikä närästyslääke oikeasti auttais ?? :) en ole juurikaan ostellut vauva juttuja vielä, ainoastaan vaunut, muutaman hassun bodyn ja karvatossut <3 isoimmat ostokset tehdään sitten kun on saatu muutto pois alta. :)
 
Laittakaas yksityisviestiä menemään Satu-Marja Seppälälle niin pääsettä facebookin ryhmään :)

Täällä tuntuu ja näkyy kans potkut. Iltasin ku meno itellä rauhottuu ja menee maaten tai istuskelee sohvalla, niin kivasti vauva velloo mahassa. Joskus aika äkäseenki potkii sivulle mahaa kun makoilee esim kyljellään. Mulla myös istukka taka seinämässä niin tuntuu potkut tosi hyvin. Esikoisestaki tais olla jossain takana se istukka. Mä en oo tälle tulevalle vauvalle ostanu vielä yhtään mitään. On niin "tuoreita" pikku vaatteita vielä esikoiselta, ja ne on todella hyvässä kunnossa ja kelpaa vielä tälle seuraavallekki :) poikia ku ovat molemmat.
 
Tuosta närästyksestä. Mie olen sinnitelly ruokasoodalla ja vedellä vielä, säästelen rennietä sinne loppu ajalle kun närästyskin nousee omiin ulottuvuuksiin. Eipä siihe ole oikein kunnon lääkkeitä kun on raskaana, rennie on ainoa mikä ei sisällä alumiinia. Ja alumiinihan on vaarallista vauvan aivoille. Tietysi maito, piimä jne voi myöskin auttaa. Ja jos närästys iskee iltaisin tai öisin niin sitten voi kokeille nostaa yläkroppaansa ylemmäs tyynyjen avulla. Esikoiselta pari viimeistä viikkoa nukuin 40 asteen kulmassa ja söin yölläkin rennietä kuin leipää  Syömällä keveästi ja vähän kerrallaan, voi myös saada hieman helpotusta. Mut toi närästyskin on niin yksilöllistä et joillakin ei auta sitten niin mitkään siihen. 
Täällä kans maha heiluu ja velloo ja aaltoilee kun nuori herra pistää rallit päälle. Pyörii vielä ympyrää, ei ilmeisesti osaa päättää pitääkö olla pää alaspäin vai ei
 
mulla ekassa raskaudessa ei juurikaan ollu närästystä. kaikki muut vaivat kyllä oli :D nyt ei oo vielä ainakaan närästäny, jospa mä säästyn siltä vaivalta taas.. :) eiköhän tässä diabeteksessa ja issiasvaivassa oo jo ihan tarpeeksi ;P
 
Mulla on närästystä vaan, jos syön esim. omenoita. Ja niitähän on nyt sitten ollut ihan kivasti tarjolla. :-/ Maha on iso kuin mikä tai siltä ainakin itsestä tuntuu. Istukka on tällä kertaa etuseinämässä, kun esikoista odottaessa se oli takana. Tuntuu potkutkin ihan erilaisilta. Vauvan meno on kyllä välillä mahtavaa, mutta ei näy niin selvästi päälle. Eilen illalla koko pallukka velloi  puolelta toiselle ja mieskin sille naureskeli. Mulla napa kääntyi jo nyt ympäri. On sellainen ulospäin "törröttävä" nappula. Pitää kuoria ja rasvata mahanahkaa ahkerasti, että välttyisi mahdollisimman monilta raskausarvilta...
 
Täältähän sen hennasin bongasin, siksi muistelinkin että tiesin kyllä sun odottavan. :) Kun tuolla joulukuisissa-09 mietiskelin.

Miekin voisin liittyä tuonne fb-ryhmään, kun siellä kuitenkin enemmän aikaani vietän. :)
 
Kuluisi jo tämä työpäivä!!!
Tänään lähden hakemaan pienelle petiä. Samalla käyn näyttäytymässä entisessä elämässäni eli käyn eksän siskon luona, kenen kanssa ollaan  voitu jatkaa ystävyyttä eron jälkeen. Jotenkin väleissä olen myös muun perheen kanssa ja varsinkin poikapuolia on ollut ikävä, jotka ovat nykyään melko korstoja ;) 
Itse eksän kanssa ei niin jutuissa olla, mutta tiedän, ettei kumpikaan kanna kaunaa toista kohtaan.
Vielä siis kolme tuntia jonka päälle piiiitkät ajokilometrit vaaleansinisellä pakullani, jossa persaus puutuu ennen kuin arvaankaan!
Mutta nyt siis päivän kohokohta: SYÖMÄÄN!!!
 
Heipparallaa tännekkin pitkästä aikaa..valitettavasti aikaa tulee enemmän vietettyä tuolla fbn puolella kun muutenkin siellä käy. Tullut toki täälläkin luettua juttuja, mutta sitten jaksa rueta vastailemaan tai kirjoittelemaan..Mutta jos jotakin. Eli täällä on nyt alettu peseen ja laitella kamoja valmiiksi ihan juuri senkin takia kun nyt on sellainen inspiraatio jostain tullut ja olikin jo aikomuksena aloittaa kun pakkaus on saapunut. Ja välillä kun on näitä vaivaisia kolotuspäiviä ettei mihinkää pysty, ni mielellään laittaa kaiken valmiiksi. Eihän sitä tiedä missä kunnossa sitä joulun alla enään on. Itellä kun tää etenee hitaasti ja varmasti muutenkin kun on nämä kaksi muuta aikaa viemässä... Tänään kun pikku pyykkia laittelin telineeseen oli sitten ratkennut sauma uuden pakkauksen potkareista..jo yhden bodyn sinne reimalle laitoin nii eikö sit lisää näitä viallisia tuotteita ilmenny..suututtaa! Tuntuu et on tuon pakkauksen laadullinen puoli mennyt huonompaan suuntaan esim. mitä oli esikoisen aikaan tai jopa kakkosen aikaan. Sen aikaset pakkaukset vm. 05 ja 09. Toki tässä nykyisessä on jotain parempaakin.

Sitten teillä oli puhetta vauvan liikkeistä..kyllä tämä täällä tuntuu potkivan jo kovaa :D Potkut tuntuvat kyljissä enimmäkseen ja epäilen et hän ois vieläki siellä poikittain..jospa ei loppuun saakka! Loppua kohden se potkujen seurailu onki viel hauskempaa. Esikoinen tykkäs oleskella loppuajasta aina oikealla puolella masua ja masu oli todella hassun muotoinen kun toinen junttasi itsensä sinne "oikeeseen siipeen."  Närästyksestä oli kans puhetta, se on vaivannu yllättävän vähän ja rennietä tarvinnu tosi harvoin. Ja ruisleipä on melkein se takuuvarma närästäjä. Suonenvetoja kans ihan sopivissa määrin mut en oo viellä ainakaan mitään muuta syönny ku sitä raskausvitamiinia. On se kyllä jännä ku ei tarvi ku välillä vähän varvasta kipristää ni tulee sit kramppi.

Perjantaita odotellaan kauhulla kun ois neuvola ja sokerirasitus..jotenkin pelottaa ne sokeriarvot! Eikä asiaa helpota kun nytki mussutan suklaata..no syö nyt jos sit ei enään saa. Käytännössähän ei pitäs olla mitään pelättävää kun painoindeksit on kohdallaan ja ainut mikä on ni on sukurasite, eli isällä on aikuisiän diabetes mut muita riskejä tähän ei oo, mut eihän sitä koskaan tiedä. Painoa kotivaakan mukaan ei pitäs olla kun 4kg alusta ja viimeks oli neuvolas 2kg.. Sit jo mietin joko rautakuurinki saan aloittaa, viimeks hb oli 126. Välillä meinaa väsyttää aika paljonkin ja uupuu pienistäki ponnisteluista..En tiedä kun välillä niin pyörii tohkeissaan ja kohta jo tuitussaan kun hirmumyrsky ja sit ei kohta kiinnosta mikään..liekkö hormoonit vaiko joku alkava syysmasennus tms. Ihana kun toisaalta on jo pimeetä iltasin mut on se vähän ankeetakin.. No juuh mut palailen asiaan sitten neuvolan jälkeen tai sitten kun saan ne sokerirasituksen tulokset..
 
Takaisin
Top