Syyskuun höpöttelyt <3

Suunnittelin et esikoinen, joka vauvan syntyessä on just täyttäny 3, menis sit syksyllä tollasee pari krt/vko pari tuntia kestävään kerhoon. Muuten nautitaan kodin rauhasta, omista puuhista ja kavereiden näkemisestä. :Heartred
Esikoinen meni 1,5 v. iässä perhepäivähoitoon, ite päiväkodissa työskentelevänä tiesin ettei meidän herkkä poika olisi vielä pitkään aikaan ns. "päiväkotiainesta". Pph on ollu ihana lintukoto missä poika on puhjennu kukkaan ja viihtyny hurjan hyvin, mut meillä ei tuu olemaan enää varaa siihen kun oon kotona (yksityinen hoitaja). :oops: Päiväkotiin suunniteltiin et poika menis vasta 5-6-vuotiaana.
 
Mä tässä nyt vasta menossa verikokeisii ja antaa tietty pissanäytteenki. En kai mä oo myöhässä tän verikokeeni kanssa :eek: toivottavasti en...
 
Mä tässä nyt vasta menossa verikokeisii ja antaa tietty pissanäytteenki. En kai mä oo myöhässä tän verikokeeni kanssa :eek: toivottavasti en...

Koskas sulla olikaan se ultra tulossa? Mulla on semmonen käsitys, että noin 14 päivää ennen ultraa pitäis olla ne verinäytteet otettuna.

Esim. Mä kävin 9+6 labrassa ja 12+2 on ultra varattu.
 
Mulle sanottiin myös, että noin 2viikkoa ennen olisi hyvä ottaa labrat.
 
Riippuu paikkakunnasta miten on verikokeen kanssa, jossainhan se otetaan saman päivänä kuin ultra on. Täällä kans suositus oli n.14vrk ennen ultraa verikoe, tänään kävin kun on 2 viikon päästä ultra. Ainahan voi soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta :)
 
Mä kävin 10+3 verikokeissa ja 11+3 oli ultra, jossa sain tietää tulokset. Eikä kukaan sanonut, että ois liian lyhyt väli ollut. Miten vaikuttaa tuo verikokeiden ottoaika?
 
En osaa tähän sanoa, varmaan riippuu mitkä laskentakaavat/-ohjelmat käytössä riskien arvioinnissa.
 
Voi myös olla että sanovat vaan siksi kaksi viikkoa ennen, kun niillä vastauksilla kestää tulla. Mä kävin verikokeissa viikkoa ennen ja ei ollu tulokset vielä valmiina verikokeista. Nyt ne oli eilen tulleet kantaan ja odottelen joko ikävää soittoa tai kirjettä tuloksista :)
 
Aivan! Onpa jännä, että vaihtelee tuo tulosten valmistumisaika, kun itsellä tosiaan oli viikossa tulokset valmiina.
 
Mä oli verikokeessa torstaina ja tulokset oli Omakannassa seuraavana maanantaina iltapäivällä. Myönnettäköön, että oikein kävin niitä kyttäämässä:grin Mä en kyllä yhtään tykkäisi siitä, jos joku hoitaja piilottaisi mun tulokset, etten menisi niitä omin päin tulkitsemaan. Ne on mun terveystietoja ja täysivaltaisena aikuisena mulla on oikeus olla selvillä niistä. Ja ihmisethän on erilaisia. Joillakin tieto lisää tuskaa, mutta mulle epätietoisuus on kaikkein pahinta.
 
Täällä tulikin tänään saikkupäivä, sillä noin tunti ennen töihin lähtöä aloin oksentelemaan niin voimakkaasti että sai pönttöä halata hyvän tovin :depressed: Tuli aamupalat ulos ja sitä rataa. Sen verran fyysinen työ on hoitoalalla ettei puhettakaan että jaksaisin töissä sinnitellä tällä voinnilla :sad001 Nyt siis lepoa, ja koko ajan vääntää mahassa, ei oikeen tiedä onko nälkä vai tuleeko oksu..

Mutta jotain mukavaa tähänkin aamuun. En nimittäin voinut vastustaa enää kiusausta vaan kokeilin doppleria (tänään siis 11+0), ja pitkän hakemisen ja kuuntelun jälkeen sain pienen sykkeen löytymään :Heartred Uskon ainakin että se ei ollut oma syke koska jumputti niin hirmu kovasti :hilarious: Hyvän tovin sai kyllä etsiä ääniä istukan huminan takaa :rolleyes: (Tosin mulla ei ole omaa kokemusta miltä sikiön ja istukan äänet kuulostaa, mutta YouTubesta löysin osviittaa :hilarious:)
 
Takaisin
Top