Syyskuun höpöttelyt <3

pikkukonna

Piirimestaruustason postaaja
Toukokuun äidit 2019
Ei ollut vielä tälle kuulle omaa sekalaista jutusteluketjua, niin tässä sellainen!

Onko kellään väsymys vielä yhtään helpottanut? Mä voisin nukkua vaikka kokoajan, mutta silti öisinkin heräilen jatkuvasti, välillä jopa 30min välein. Toivottavasti tämä väsymys helpottaisi äkkiä!
 
Täällä on väsymys huomattavasti helpottanut! Ei tarvi enää mennä nukkuu iltaisin kahdeksan jälkeen. :D
 
Täällä vielä väsymys painaa, unettomuutta aamuyöstä, joka sitten näkyy väsymyksenä päivällä töissä. Viikonloppuisin nukun 12h ja viikolla sitten vähemmän..
 
Täälläkin (nyt rv11+3) väsymys helpottanut jo huomattavasti, mut uni sellasta kevyttä. Tarvii yli 9h yössä nukkuu et on pirtee. Pahoinvointi alkaa kans olee ohi. Ihan samanlainen ollu alkuraskaus kun esikoisenkin kohalla ja toivottavasti jatkuukin samanlaisena :)
 
Mulla tää väsymys oikeestaan alko vasta viime viikolla (10+) joten turha varmaan hetkeen odotella loppumista. Ärsyttävää kun vaikka nukkuis 10h unet niin joskus kolmen aikaan alkaa jo haukotuttaa ja illat menee sohvalla torkahdellen. Mies on onneksi tosi ymmärtäväinen ja hoitaa esikoisen ja sanoo vaan et ei haittaa niin kauan kun en raivoa:angelic: Eipä sitä tässä väsymyksessä jaksaisikaan:grin
 
On väsymys helpottanut, nyt 9+0 :) Aiemmin nukahdin jo kahdeksan jälkeen kun sain muksut unille, nyt voi valvoa normaalisti 22-23 asti ja pirteänä herään 5.15.
 
Mulla kanssa tuota aamuyön unettomuutta, herään lähes poikkeuksetta klo4 vessaan ja en saa enää unta. Uni maittaa illalla viimeistään ennen 9. Töihin oon mennyt kuuteen, jotta pääsisin aikaan jo pois :grin

Pahoinvointi ei oo helpottanut yhtään mielummin viikko ollut pahempaa kun joutunut oksentamaan vähintään sen kerran päivään. Tänään 10+1. Jospa tästä helpottaisi, alkaa olla takki tyhjä tähän heikkouteen ja etovaan oloon.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla nyt muistaakseni kai 8+3 ja vielä tuntuu vaan kaikki voimistuvan. Etova olo on ihan järkyttävä ja oksentelenkin taas enemmän. Missään vaiheesa vuorokautta ei oikein hellitä se paha olo, pakko vaan silti syödä, kun olis kahta kauheampi olo.
Ja tuo väsymys.. voisin nukkua aina ja ikuisesti.. yöllä uni kyllä on jo katkonaista. Päivällä väsyttää sitten jo senkin edestä.
Ties kuinka monta viikkoa tätä on vielä luvassa.
 
Mulla väsymys ei oo missään vaiheessa ollut semmoista, että ois esim. päikkäreitä tarvinnut ottaa. Olen jaksanut valvoa n. klo 21-23 asti, mutta olen yleensäkin iltauninen. Aamusta voisin nukkua vaikka kuinka pitkään, ja vaikka nukkuisin lähes kellon ympäri, tuntuu ettei unta ole saanut siltikään tarpeeksi. Luojan kiitos että töissä ei ole sattunut pahemmin aamuvuoroja, vaan olen saanut olla yö-ja iltavuoroissa :grin Uni on yöllä kyllä katkonaisempaa kuin ennen kun vessaan on herättävä klo 04-06 välillä. Tänään 8+5.
 
Mun ihan kaikista pahimmat olot taisi sattua sinne 9+ viikon alkuun. Silloin oksensin useampana peräkkäisenä päivänä n. 4-5 kertaa ja olo oli koko ajan ihan hirveä. Nyt on 11+2 ja pahoinvointi on enää satunnaista ja ohimenevää. Viimeksi oksensin toissa päivänä. Väsymys on ehkä vähän helpottanut, mutta tavallista väsyneempi olen edelleen. Iltaisin pitää päästä ajoissa nukkumaan ja päiväunetkin houkuttelisi.
 
Sarjassamme "Typerimmät itkukohtaukset" :hilarious: : itkin vuolaasti tällä viikolla katsoessani Masterchef Australian jaksoa, jossa Gordon Ramsay tulee mukaan ohjelmaan :laughing002 Ne kilpailijat oli niin onnessaan ja itsekin ihailen Gordonia, niin pystyin samaistumaan heidän fiiliksiin joten herkistyin ihan ennennäkemättömän paljon :hilarious:
 
Mulla oli kans joku viikko takaperin jotenki herkkää, yritin kattoo netflixistä ohjelmia, mut ei tullu mitään ku ihan sama mitä katto niin kyyneleet valu millon mistäkin syystä :D luojan kiitos olin yksin kotona.
 
Te joilla ennestään lapsia, niin miten olette meinanneet toimia päivähoidon kanssa?
Meillä esikoinen tulee olemaan vauvan syntyessä 1v 9kk ja jokin aika sitten aloitettiin päivähoidossa, vielä aamuisin vähän itkuisena sinne jää, mutta mietin, että vauvan syntyessä varmaan jo tottunut siellä olemaan.
Jos otan hänet kotiin, niin sitten noin. vuoden päästä taas joutuu käymään läpi tuon saman alkutotuttelun ja aika varmasti ei päästä edes tuohon samaan päiväkotiin, johon nyt ihan vartavasten haettu.
Mutta toisaalta tuntuisi hassulta, että hän olisi muiden hoidettavana, kun itse olen kumminkin kotona. :confused005
Mitkään puolikkaat päivät eivät oikein ole meillä vaihtoehto.. tietenkin voisi pitää vain pari päivää viikossa, mutta voi olla, että se ei onnistuisi päiväkodin puolesta.
 
Meillä vanhin jo eskarissa joten on sitten siellä päivittäin klo 9-13. Kuopuksen meinasin pitää sen 20h/vko eli niin että olisi kahtena päivänä viikossa hoidossa. Asutaan niin maalla että koen etten saa annettua kuopukselle tarpeeksi virikettä päivisin kun mihinkään kerhoihin ei varmaan hirveästi päästä lähtemään.
 
Meillä myös vanhempi lapsi eskarissa ja päivät on klo9-13. Nuorimmainen on 4v, jolle pidetään päivähoitopaikka 2-3x viikkoon.
 
Meillä isommat koulussa, pienemmät ovat 2- ja 3-vuotiaita vauvan syntyessä, ovat kotihoidossa ja pyrkimys pitääkin kotihoidossa kunnes nuorin 3-vuotias :)
 
Meillä esikoinen alottaa hoidon tammikuussa täytettyään 2 vuotta. Täytyy vähän katsoa, miten alkaa sujua. Jos viihtyy hyvin, niin ehkä vois jatkaa sen 20h/vko, jos taas ei meinaa alkaa sujua, niin sit otan varmaan takas kotiin.
 
Meidän esikoinen ollut päivähoidossa 20t/vko. Vähän olen vielä kahden vaiheilla miten jatketaan. Meillä kuitenkin jonkun verran matkaa päiväkotiin mut toisaalta hän on vauvan syntyessä jo 4v niin varmaan kavereita ja virikkeitä kaipaisi. Yks vaihtoehto on ne ilmaiset kerhot joissa saa olla jonkun 2x3t viikossa.
 
Meillä vanhimmat koulussa ja yksi eskarissa, päiväkodissa nuorimmainen. Kaikkien kohdalla olen ottanut päiväkodissa olevan kotiin minun kanssa. Olen kokenut että helpompi näin kun tappelun kanssa lähteä hoitoon viemään.. Mutta lapset on yksilöitä ja jokainen tekee omalle kohdalleen sopivan ratkaisun. Koen ainakin itse että pärjään kotona 3,5v:n kanssa vauvan lisäksi :Heartred:Heartred Eskarilainen käy eskassa sen aamupäivän ja sitten haetaan kotiin :Heartred.
 
Meillä 3v viihtyy päiväkodissa ja haluaa sinne itse lähteä. Kaverisuhteitakin jo tullut, ja ikävöivät toisiaan, jos joku on poissa. Meillä mennään aika pitkälle niin, että tää 3v on päiväkodissa niin paljon kuin haluaa.
 
Takaisin
Top