Syyskuun esikoinen 2015

Jatkuu varmasti jutustelu salaisella puolella vaavojen synnyttyäkin! Että sinne vaan vaikka vasta kuukauden päästä ja vaavi sylissä :wink
 
Mäkin menin tuolle salaiselle puolelle vasta heinäkuulla ja edelleen hämmentää keskustelujen aktiivisuus. Mutta niin kuin MaryAnn sanoi, kannattaa vauvankin kera tulla sinne. Siellä niitä vauvallisiakin on jutustelemassa ja jakamassa omia kokemuksia vielä odottaville :) Ja nopeasti teillä viestimäärät täyttyy tätä vauhtia :wink

Joku taisi miettiä, et miten mahdetaan opastaa synnärillä vauvan käsittelyä. Mulla on itellä 15v., 13v. ja 3v. ja kyllä siellä joka kerta jotain muistuttelua on ollut ja isää tuettu käsittelemään. Toki riippuu varmasti siitäkin, miten itse vauvan käsittelyynsä ottaa ja kuinka vaikka kyselee tai pyytääkin näyttämään.
 
Mää liityin tänne foorumille heti plussan jälkeen, mutta jotenki ei saanu ylitettyä sitä kynnystä että alkais kirjottelemaan :) oli niin suuri hämmennys koko raskaus alkuun että! Kun oltiin ihan luulossa että ilman lapsettomuushoitoja ei pystytä saamaan lasta alulle.
 
Hassua kuinka samalla tavalla täällä mennyt KM89! Me kerettiin päästä lapsettomuustutkimuksiin ja 1,5v yrittää ennenkuin tärppäsi. Olin menettänyt toivon aivan täysin ja kesti todella kauan ennen kuin pystyin uskomaan koko raskautta todeksi! Tein jopa 5 raskaustestiä enkä silti uskonut :D
mulla on pcos ja lopulta en tarvinnut kuin sokeritautilääkkeet, mikä tuntuu edelleen hassulta hoitomuodolta :) ja jotenki mäkään en saanu ikinä kirjoiteltua tänne mitään ja sitte lopetin koko palstan seuraamisen..
 
Meillä vähän reilu vuosi yritystä kun tärppäs, tai ei me mitenkään yrittämällä yritetty vaan ei käytetty ehkäisyä :D mun miehelle on lääkärit tuumanneet että tuskin lapsia tulee luonnollisesti saamaan, ollu pikku onnettomuudessa vuosia sitte nii ei siittiöt liiku kovin ketterää. Vaan on siellä ainaki se yks vikkelä yksilö sitte ollu! :)
 
meilläkin oli jo lääkärin lausunto että tervemenoa lapsettomuushoitoihin.. aateltiin kuitenkin että kyllä se sieltä tulee jos haluaa ja ei sitten mennyt kun n. puoli vuotta siitä lääkäritarkastuksesta kun yhtäkkiä olin raskaana. Tuli kanssa silti niin yllärinä että ei oikein vieläkään meinaa uskoa todeksi :Heartred
 
Wow! Ompa tänne tullut kivasti juttua :-) normaalisti tulee ilmotus jos tänne tulee kommentteja mutta nyt ei jostain syystä ole tullu :eek: Ihan uteliaisuudesta vaan tulin tänne katsomaan, onko kommentteja tullut ja onhan niitä :-) Itelläkin kädet puutuu jatkuvasti ja tosi turvonnut olo. Neuvolassa kehotettiin "suolalakkoon". Itellä oli alkupainoa vaan 48kg niin nyt tämä 64kg tuntuu kehossa kyllä sen verran että huh! Vaikka maha on todella pieni viikkoihin (rv 37+4) verrattuna.

Sellaista kyselisin, että onko kellään ollut kyseisiä oireita, kuten ; jatkuvaa paineen tunnetta tuolla alhaalla ja välillä (asennosta riippumatta) kamalia vihlaisuja joko kohdunsuulla tai emättimessä tai virtsaputkessa(?!). Mitään erityistä kirvelyä ei ole mutta mietin että tekeekö kohdunsuu töitä vaiko onko pissatulehdus :/ kohdunsuu on pehmentynyt ja lyhentynyt mutta kiinni vielä eilen oli. Pissatulehdus oli viimeviikolla 5päivän antib. kuuri , mutta mietin josko ei olisi tehonnut :/ Lääkärissä kait pitäisi käydä, mutta ajattelin että jos muilla kokemuksia/tietoa asiasta niin kertokaa ihmeessä :-) Tuntuu niin typerältä rampata lääkärissä kokoajan "turhien" vaivojen takia...
 
Onnellinenodottaja: mulla on samoja tuntemuksia alakerrassa kuin sulla. Kohdunsuun tilannetta en tiedä, mutta toivottavasti siellä on jotain tapahtunut :) tiistaina lääkäri tsekkaa paikat ja saa vauvasta painoarvion.
 
No kiva kuulla! Siis ei tietenkää kiva jos ne oireet jotain ikäviä on, mutta todennäköisesti sitten voi johtua jostain kohdunsuun toiminnasta :-) Tää on aina tämmöstä näiden oireiden kanssa ku esikoista odottaa ja kaikki tuntemukset on uutta.
 
Tulokas on mulle kolmas ja olo on kuin ensikertalaisella :D aikaa on kulunut viime raskaudesta ja tuntuu että kaikki raskaudet olleet erilaisia :)
 
Mullakin vaikka edellisestä synnytyksestä on vaan reilu vuosi, niin tää on niin ku ekaa kertaa olis...ihan erilaista ollut tällä kertaa alusta asti. :)
 
Onpas tänne tullut tosiaan tekstiä:) mulla oli eilen nla 40+3, terkka tarkasti tilanteen kun oli supistellut paljon, muttei kuitenkaan kipeesti, pari senttiä auki ja kanavaa jäljellä vajaa sentti. Sittenpä alkoikin viimeyönä tapahtumaan, vähän ennen yhtä yöllä heräsin kipeämpään supistukseen, puoli kolme olin sairaalassa ja paria minuuttia ennen neljää oli tyttö jo sylissä. Sairaalaan tullessa olin 4cm auki, salissa ei tarvinu ku kahvit juoda ja syödä puolikkaan leivän kun oli jo pakko ponnistaa. Kohdunkaulan puudute oli tilattu ja lekuri yrittiki tulla sitä laittamaan mutta tajusi aika pian ettei sitä enää saa laitettua :D Aika luomu synnytys oli, ilokaasua yritin hengitellä kolmen viimeisen supistuksen aikana, sitte nakkasin pois koko maskin ku ei se oikein auttanut. Anteeksi sekava teksti, mut olipa nopsa synnytys jokatapauksessa.
 
Wienoinen: Oi että! Onnea paljon uudesta tulokkasta :Heartred Kuulostipas aika "ihanteelliselta" synnytykseltä :-) Odottaispa itseäki tuollainen ns helppo synnytys. Noh tulee mitä tulee, kaiken sen arvoista varmasti silti on :-)
 
Onnittelut Wienoinen tytöstä! :)
Johan oli nopea synnytys :D ilmeisesti jäi kuitenkin hyvä fiilis?
 
Kiitoksia onnitteluista :) Hyvä fiilis jäi kyllä synnytyksestä, yllätti vaan tuo kuinka vauhdilla se eteni, edellisestä on kuitenki 8vuotta, ja se oli 10h synnytys, niin olin ajatellu että klo6 aikoihin vois tää sit syntyä :D jos kolmannen lapsen teen ja matkaa sairaalaan on vieläkin tämä samainen 90km, niin voi olla aika tiukilla kerkeääkö sairaalaan asti :D
 
Takaisin
Top