Syyskuun esikoinen 2015

Täällä myös yksi esikoisen odottaja, joka miettii olisikohan kiva päästä salaiselle puolelle myös, koska tällä puolella on aika hiljaista. Tästä lähtee siis ensimmäinen viesti. :hello
 
Nyt vaan ahkerasti jutustelemaan. Salaisella puolella sinkoilee useita satoja viestejä päivittäin, ettei mukana tahdo pysyä :)
 
Minua kiinnostaisi päästä lukemaan muiden syyskuisten synnytyskertomuksia. Alkaa jo synnytys pyörimään koko ajan päässä vaikka laskettuun aikaan on vielä yli 2 viikkoa. Periaatteessahan synnytys voi käynnistyä milloin vain ja mietityttää että jos vedet menevätkin esim kaupassa. :oops: Olen tässä juuri kaupoille lähdössä. :p
 
Voih... Eipä taida tulla mitään. Muistin että pitää olla aktiivinen täällä foorumilla ennen kuin pääsee noihin salattuihin ryhmiin, mutta nyt vasta luin että yli kuukauden pitäis olla kirjautuneena tänne foorumille, ennen ku pääsee niihin. :sad001 Noh ei voi mitään, pitääpä kai sitten vaan tyytyä tähän mitä on. Kuukauden päästä kun on jo vauva sylissä :p
 
Pitkä kuukausi viestitellä täällä yleisissä, minäki aluksi vaan lueskelin alkuraskaudesta näitä lasketunajan ryhmien juttuja (elo-syyskuisten) enkä ajatellu koskaan liittyväni, keväällä kuitenki jo eka ajatus kävi että vois ehkä sittenki.. Ja nyt vasta liityin sit kuitenki:)
Sally, täällä olotila kyllä vieläkin aika vaivaton, ainaki eilen vielä saunan pesu onnisti :wink ja siksi varmaan on vielä se sairaalakassiki pakkaamatta, vaikkakin tässä jo pariviikkoa oon ollu henkisesti valmis lähtemään :D Ja oon ajatellu että pakkaan viimestään sitte ku lähtö tulee, kunhan ei vaan kovin kiirus tulis kun tuota matkaa on 90km. Vauvalle on kotiutumis vaatteet jo kateltuna ja Esikoinen (8v.) pakkaili itelle eilen repun valmiiksi minkä sitten ottaa mummolaan matkaan. Kuinkas siellä on viimemetrit menty? Onko ollut mitään oireita että mahdollisesti pääsis jo synnyttämään? Onko muilla miten mennyt? Asiasta toiseen, Käytättekö muut puhelimen selaimella tätä foorumia? Mää haluan hymiöt käyttöön, mut en kyllä oo ainakaan vielä löytäny että missä ne piilottelee...
 
Onnellinenodottaja, uskon että keskustelu salaisella puolella jatkuu vaikka vauvat ovat jo syntyneet eli liity vaan heti kun kuukausi täyttyy. :) Täälläkin on jynssätty tällä viikolla sauna ja kylppärin kaakelien saumat puhtaiksi ja hyvin jaksaa vielä touhuta. :smiley-bounce013 Ensi viikoksi olen suunnitellut keittiön suursiivousta. Mitään oireita synnytyksestä ei ole.
 
Wienoinen, mulla näkyy hymyöt kun painaa tosta pienen hymynaaman kohdalta mikä on tässä tekstinsyöttökentän yläpuolella. Tietenkin voi olla että eri selaimilla/puhelimella on eri juttu, mutta itse käytän vain selaimen kautta tätä ja hyvin tuntuu toimivan.
 
Mää oon kans miettiny tuota että jos menee vedet jossain muualla ku kotona tai sairaalassa.. Mää kyllä nyt aloin muuten tänne raapustelemaan vaikka mulla ei kylläkään oo esikoinen edes tulossa, vaikkakin melkein siltä tuntuu itestä ku on ollu pieni tuotanto väli tässä, esikko on jo 8v. :D Mieehelle tämä toki on ensimmäinen, ja siksi toivoisinki että sairaalassa sais vähän jotain muistutusta ja opastusta niinkuin ensisynnyttäjätkin. En tiiä tosin miten uudelleen synnyttäjät on saanut ohjeistusta sairaalassa, kun ei siitä kokemusta yllättäen itsellä vielä ole :D
 
Mulla on vaan tämä tekstinsyöttö kenttä tässä ihan paljaana, lähetä vastaus, lataa tiedosto ja lisää... On tässä alapuolella, muttei mitään hymiöihin viittaavaa edes.. Muistelen että tuolla usein kysytyissä ois ollu jollain vähän sama tilanne, tai muistaakseni oli siellä joku kysyny nuista hymiöistä puhelimessa mut se jäi jotenki kesken koko homma..
Tarviikohan soittaa päivystykseen jo kohta kun on ollu alku viikosta vähän kuumeinen olo, ja nyt eilis ilta oli taas aika kipiä olo, sellanen tosi kuumeinen/tulehtunu, lämpöä ei kyllä tosiaankaan oo ku mittari näytti 35,8 ja mulla normaali lämpö on yleensä ollut 36,4.. Ja päätä särkee, tosin mulla on päätä särkeny aina, kunnes sain migreenin estoon lääkkeet 2009. Nyt viime vuodet menny ihan ok, alku raskaudessa oli paljo pääsärkyjä, mut ne loppu joskus kevät/kesä vaihteessa oikeastaan kokonaan, muutamaa migreeniä lukuun ottamatta. Mut nyt on erilainen pääkipu, tällanen kuumejomotus oikeastaan.. Alkanu jo epäilee kaikkea mahdollista, ei oo verenpaineet ainakaa vielä ollu korkeella..
 
Wienoinen, täällä tasasesti supistelee ja yöllä jomotti ja kolotti paikkoja kunnolla, onneks mies teki kunnon hieronnan :) tuntuu että joku herkkisaaltokin tuli taas yhtäkkiä kun välillä vaan itkettää ilman suurempaa syytä. Huh varmaan alkaa jännittää nyt ekaa kertaa kunnolla itse synnytys...apuvaa :D

Mää käytän kans välillä puhelimen apsia niin se ei oikeen näytä noita hymiöitä, mut koneella näkyy!

Onks millasii oireita muilla?? Jännittääkö muita :)
 
Mä liityin jo helmikuussa mutta sitte jäi koko palstan lukeminen nyt sitten kirjoitellaan että täyttyisi se 30 viestiä.. Mulla on apps puhelimessa ja osa hymiöistä toimii ja näkyy. Ku kirjoittaa viestiä tuolla ylhäällä oikealla on 3 pistettä päällekkäin sieltä löytyy insert smile, mutta pitää olla se "täys viestin" kirjoitus päällä ei se pikaviesti..
 
Oireita löytyy mutta nämä eivät kyllä valitettavasti synnytystä enteile. Kädet puutuu ja turpoaa öisin niin pahasti etten pysty nukkumaan. :sad001 millään ei löydy asentoa jossa veri virtaisi sormiin asti... Lisäksi levottomat jalat vaivaa öisin..

Kivuttomia harjoitussupistuksia on kyllä ollut jo kauan..
Vesien menoa mäkin olen kovasti miettiny, oishan se nyt melkoinen kokemus ku keskellä kauppaa vedet menis :D
 
Täälläkin oireita kyllä ollut jo kohta 2vk että kohta pitäs alkaa tapahtumaan.. voimakkaita suppareita, ei tosin kovin kivuliaita, häpyluuta jomottaa ja vessassa saa rampata kokoajan. Ei oikein kiinnosta alottaa mitään projektia kun vaan oottelee synnärille lähtöö ja ei kauheena jaksa olla liikenteessäkään, mullaki kauhukuva siitä että vedet menee jossain keskellä kauppaa :laughing001 no mut tässähän tätä on hommaa kun yrittää saada 30 kommenttia äkkiä kasaan..
 
Harjoitussupistuksiin oon jo niin tottunu etten ees huomaa niitä enää, neuvolassa viimeksi piti odottaa et supistus menee ohi ku sykkeitä kuunneltiin ja mä en ees huomannu koko supistusta :D mut hieman on kyllä ollu semmosta epämääräistä kolotusta just häpyluussa mullakin, ihan hetken kestävää pistävää kipua mahassa.. vessassa kyllä saa tämäkin mamma juosta :D

Mä taas yritän keksimällä keksiä tekemistä jokapäivälle et aika kuluis mukavammin ja nopeammin..

Nyt tässä jo muutaman päivän ajan neiti on möyriny mahassa enemmän ku koko raskausaikana, mistähän tuo levottomuus johtuu..
 
Mullaki ollu kolotusta häpyluussa, ja ihmeellistä paineentunnetta häntäluun kohdilla. Äsken yritin päikkärit ottaa, tää vauva on vaan niin yliaktiivinen yksilö ettei mitään toivoa nukahtamisesta :) myös vähän menkkamaista juilintaa tuntunut, enteilispä nämä jotain!
 
Määkään en ennen noteerannu niitä harkkasupistuksia, mut nyt ne on ollu noin 2vk erilaisia..ei pysty oikeen käveleen tai liikkumaan kun supistaa niin kovaa. Usein tulee myös sellanen tosi kuumottava olo, vähän niinku olis vaikee saada happee sillon!
Määkin oon kyl ollu tosi aktiivinen raskausajan mut nyt oon ollu aivan yli väsynyt, vois vaan nukkua kokoajan :) kai mun elimistö sanoo että lepää nyt ennen h-hetkeä..
 
Sitä odotellessa sitten vielä :) Jospas se elimistö oiskin nii fiksu että vaatii enemmän lepoa ennen koitosta, osa sanonu että ennen synnytystä nukkunu paremmat unet ku aikoihin. :wink
 
Joo mää allekirjotan ton, tuntunu että nukkuu niin hyvin ettei aikoihin :D
 
Takaisin
Top