Syyskuu! (:

Onnea ddrops teille ja tervetuloa pääkaupunkiseudulle!

Kättäri on hyvä :).... Toivottavasti! Molemmat ovat varmasrti hyviä ja kannattajia löytyy molempiin suuntiin. Itse olen ollut Kättärin toimintaan tosi tyytyväinen. Siellä meidän esikoinen maailmaan ponnistetaan.
 
Tervetuloa vaan ddrops! :) Tai me kyllä asutaan Espoon puolella, mut lähellä kuitenki. Kättärillä on kaikki kaverit täälläpäin käyny synnyttämässä ja tykänneet. Se taitaa myös olla teille helpoin paikka minne lähteä Vantaalta. Riippuu tietty vähän missäpäin Vantaata sitten asutte. Mä olin alkuun meinannu mennä Kättärille synnyttämään, mut meillä on vaan 10min ajomatka Jorviin, niin vaihdoin sen synnytyspaikaks. Onko sun miehen työpaikka Vantaalla ja siks muutatte sinne?
 
Kiitos :) kyllä helpottaa tieto, että minne muutetaan, pitää vaan löytää se asunto :) Tota Pakkalaa mietittiin et jos saatais sieltä alueelta asunto, ja tammisto on siin vissii kans vieres ni sieltä myös haetaan :) Minä tuun sitte kans niihin pk-seudun mammojen tapaamisiin, kunhan pääsen muuttamaan sinne :)) Kättäriä itekki mietin synnytyssairaalaks, et sinne varmaan oon yhteydessä kun muuttoajankohta on selvillä ja varailen sinne sit sen synnytysvalmennuksen, jos siellä semmonen järjestetään :) 
Marzipaani juu mies kävi eilen työhaastattelussa, ja sai paikan samantien. Työt alkaa heti kun asuntoasiat saadaan kuntoon :)
 
Kandee tuota pakkalaa varmaan miettiä pari kertaa... siel on mun ymmärtääkseni mamu-lähiö kaupungin vuokrakämpissä. tai tietysti mikäli haluatte siellä asua niin sinne vain, isäntä vain kertoi asiasta kun ajeltiin ohi. mutta varmasti pakkalassa on hyviäkin alueita kannattaa vaan ottaa selvää missä :)
 
Hienoa ddrops että työkuviot järjestyi sit noin nopeasti, ja tervetuloa vaan tänne päin Suomea! Vaikka ite espoolainen oonkin :)
 
Ai on :S aattelin et ois just hyvä ku iha lähel sitä jumboo :D Tikkurilaa kans mietin, mut toisaalta taas en oikein siitä jotenki innostu.. Noh, pitää laittaa asuntohakemuksii ja lisätietoihi et haetaan asuntoa hyvältä alueelta.. ainaki viimeks ku muutin toiselle paikkakunnalle ja soittelin jostain vapautuvasta asunnossa niin toimistosta virkailija sano jo suoraan etten halua siihen asuntoon, koska on levottovampaa .
 
Mä en tiedä auttaako mitään jos laittaa lisätietoihin, et hakee hyvältä alueelta asuntoa, kun ihmiset määrittelee sen niin eri tavoin ja todennäkösesti jos kaupungille laitatte hakemuksen, niin ne tarjoaa sit vaan ekana vapaana olevaa asuntoa niiltä alueilta mitä ootte toivoneet ja vastaa hakukriteerejä. Käykää läpi myös yksityisten tarjoamat asunnot. Mä oon aina sitä kautta löytäny itelleni vuokra-asunnon ja mun mielestä kohtuuvuokralla kans. Vuokralla tosin oon asunu viimeks syksyn alussa 2008 ja yksiöitä oli kaikki kämpät yhtä opiskelijaperheasuntoa lukuunottamatta. Pitääkö sen kämpän olla just noilta kahdelta alueelta? Mistäpäin Vantaata mies sai töitä?
 
Sil vaihtuu työpiste kohteiden mukaan, nyt on jossain siin lentokentän läheisyydessä. Lähinnä vaan mietin sit omaa kulkemista ja et mulla ois mahollisimman helppo kulkee ilman autoa kaupassa, asioilla jne. Kun oon nyt myymäs omaa autoani, joka hyvällä mäihällä lähtee tällä viikolla uudelle omistajalle. Siis eihän noi asuinalueet oo mitään et niistä pelkästään haetaan, ne vaan ekkana osu silmään ku alustavasti tänä aamuna kattelin karttaa :)
Toi lisätieto kohta on kyllä yleensä toiminu hakemuksissa, ettei ne just tarjoo jostain mamu alueelta sit asuntoo :D toisaalta en kyllä minnekään opiskelijalähiöönkään halua.. Yksityisilt tietty katellaan myös :)
 
No sit luulis ainakin ihan hyvin löytyvän uus koti teille jos noi on vaan kaks vaihtoehtoa muiden joukossa :) Mä en ihan hirveesti osaa sanoa asuinalueista ja tietty ihmisillä on eri mielipiteet kaikista alueista. Mut Itä-Helsinki ja Itä-Vantaa on molemmat sellasia minne mä en ihan ykkösenä muuttais. Itä-Vantaallaki kyllä on yks poikkeusalue minne voisin muuttaa vaikka heti. Kannattaa varmaan googletella kaikkia alueita mitkä käy mielessä :)
 
Niimpä, kaikilla on omat mielipiteet alueista ja pitää vaan löytää se mistä ite tykkää..alkuunhan me vuokralla ollaa, et pitää sit miettiä muutenki tota asuntokuvioo, ostetaanko sit oma ja mistäpäin :) mut kunhan nyt päästään alkuun et on ees joku kämppä, kuitenki sellanen missä vaik viihtyy ja mahtuu ekan vuoden asumaan :)
Mutta joo, menee vähä sivu-urille tää keskustelu ku on vaan paikkakunta keskustelua :D

Selkä on taas töissä niin loppu, tää istuminen tekee kyllä jo niin pahaa.. vaik on kyllä selkeesti lihasperästä, ku en jaksa enää kannatella ryhtiä ja selkä väsyy, vaik kui yrittää korjata kokoajan asentoa tuolissa ni lysähän vähä välii nojaileen työpöytään... Tosi kipeet lihakset on kyllä tost keskelt selkää, selkärangan molemmin puolin ja kyljet kans :S Onneks on jo keskiviikko, et pääsee viikonloppuna huilaamaan :)
 
Vähän menee joo :)

Mä nojailin kans välillä työpöytään ja työtuolin käsinojiin töissä. Ei vaan pystyny istumaan enää normaalisti, kun selkä kipeyty ja väsy myös.
 
Onnea ddrops, niin ne vaan asiat lähtee rullaamaan ja toivottavasti vielä löydätte mieluisan asunnon! :)

Minä oon nyt tän viikkoa ollu kesälomalla ja aika käy kyllä todella pitkäksi. Mitään ei oikein voi kauaa tehdä, kun sit pitää jo päästä vähän huilimaan :/ Kuntosalikortinkin laitoin katkolle, kun ei siitä enää oikein tullu mitään, kun sit supisteli koko illan ja yön jos kävi salilla/jumpissa. Onneksi vielä lenkkeily sujuu koirien kanssa ja nyt on päästy ihan pitkillekin lenkeille, kun ei työt väsytä. Vaatehuonetta olen sitten joka päivä vähän siivoillu ja laittanu tavaraa roskiin ja kierrätykseen. Pitää alkaa tehä  tilaa pojan vaatteille. No tilaa kyllä tulee, kun saadaan viikon päästä saunaremppa alkuun ja sen pitäisi olla valmis sit ens viikon lopussa. Nyt on lauteita, panelit, kiuas ym remppatarvikkeet pitkin kämppää, hyvä että ite sekaan mahtuu. Sit voikin jo laittaa makkarin kuntoon vauvaa varten, kun hoitopöydänkin pitäisi tulla tällä viikolla. Ihana päästä pesemään pienet vaatteet ja laittaa tavarat paikoilleen :)

Mulla on myös ollu selkäsärkyä jo jonkin aikaa. Töissä se vaan pahenee, kun en enää pääse niin lähelle pöytää valmistamaan ruokia vaan joudun olemaan vähän silleen selkä notkolla siinä. Supisteluakin on ollu aika paljon, onneksi nyt lomalla vähän helpottanu kun on saanu lepäillä. Huomenna onkin neuvolalääkäri niin pitää sen kanssa keskustella asioista. Multa otettiin kaikki tulehdustestit jo viime viikolla, mutta niistä ei löytyny mitään, eikä siis mikään tulehdus ollu supistelujen taustalla.
 
Kiitos Simpukka78 :)

Oletsää Marzipaani nyt sairaslomalla vai töissä vielä?? Minullaki alkaa kyl nyt ihan oikeesti olla niin tukalat oltavat täs töissä istuessa, et en tiiä mite täs jaksaa, tai tarviiko minun ylipäätään yrittää ees jaksaa.. en jaksa enää puolen päivän jälkeen istua ja keskittyminen on tosi lyhytkestosta, on kuuma ja hiki ja ahistaa.. On taas kyllä niin valivali, mut oikeesti tuntuu nyt etten mää taida jaksaa :S
 
Millane tes sulla on ddrops?
Tai ite just ku oon alkanu ton selän kans kärsii nii lueskelin omaani ja nyt ku oon ollu yli 3 vuot töissä tuolla niin 5 viikkoa työnantaja maksaa omavastuu palkkaa jonka jälkee vasta tippuu sairaspäivärahalle. Otin selvää ku en tosiaankaan haluu sille rahalle tipahtaa enne äippälomaa niin laskin päivän jolloin voin jäädä pois sillai et saan täyden palkan äippälomaa asti. Mulla alkais äippäloma 24.10 niin voin jäädä 19.9 saikulle jos tahdon. Aika kieroohan toi on tollai laskee ja työnantaja varmaa tykkäis jos tietäs mut ku se sairaspiväraha on nii pien verrattun palkkaan ja siin aina kestää enne ku ne alkaa maksaa sitä ku niil oo mikää kiire niis päätöksis.
 
Mä oon kans miettiny jo valmiiks et koska vois jäädä saikkelle, mulla on kans toi 5 viikkoa. Eli yhtä kieroja täälläkin ollaan :D tosin mul on suht raskas kolmivuorotyö ni ei vois kyl enää vähempää kiinnostaa ittensä rääkkääminen siellä
 
Joo ddrops mä oon nyt sairaslomalla! Sain viime viikon ke 2vkoa ja viikon päästä käyn neuvolalääkärillä hakemassa loppuajalle. Mulla taitaa käydä nyt niin, et pitäis hakea sairaspäivärahoja kelalta tai jotain.. Koska olin viime viikolla jo poissa ma-ti ja ke sain sen saikun siitä päivästä alkavaks ja noi on molemmat samalle syylle kirjattu. Jos neuvolatäti laittaa saman syyn, niin sit ei vissiin työnantaja maksa palkkaa koko ajalta. Mä olin kieroillu kanssa tän asian kanssa ja piti jäädä tällä viikolla saikulle loppuajaks, mut kävi niin etten vaan voinu olla viime viikolla enää töissä. Tuntu selässä niin pahalta ja stressasin itteni hermoraunioks heti ke, kun menin töihin. Oli siis pakko hakea jo saikkua. Tietty jos neuvolalääkäri kirjottaa eri syylle saikun, niin sit saan palkan. Mut mulle ihan sama, se on niin lyhyt aika toi minkä sairaspäivärahoilla pitäis elää. Tietty sen hakeminen varmaan raastaa hermoja sit...

Mulla oli ihan sama kun sulla ddrops, et puolenpäivän jälkeen ei ollu minkäänlaista keskittymiskykyä enää jäljellä ja oli epämukava olo muutaman viikon ajan. Viime viikolla sit en enää jaksanu ollenkaan, pakko oli luovuttaa ja kyllä oli hyvä päätös! Mulla alko pikkuhiljaa vaikuttaa henkisesti kans toi selän kanssa taistelu ja se tietty pahentaa olotilaa entisestään. Mul oli sillon ke niin paha olo töissä, et itkeskelin hiljaa huoneessani, kunnes tein päätöksen lähtee kesken päivää kotiin ja illalla lekuriin. Et varsinkin jos ootte kieroja ja ootte laskenu, et nyt jo saa palkan jos jää saikulle, niin antaa mennä! Kyllä mä ainaki laitan oman itseni ja lapseni työn edelle. Töissä yks nyt eläkkeelle jääny herra sanoki mulle, et ajattele itteäs, älä tätä työpaikkaa, kerran täällä eletään, kun kerran jotain puhuttiin mun selästä pikkasen :)

No mut se noista ikävemmistä jutuista :) Mä oon tänään siivoillu ja järjestelly noita pieniä vaatteita, vihdoinkin :) lipaston päällä oli kasa niitä ja kasa harsoja ja vaippoja, jotka pitäs jonnekki tunkea. Vaatteet sain melkeen kaikki jo laatikoihin ja isoimmat vaatteet tungin äitiyspakkauksen laatikkoon odottamaan vuoroaan. Nyt pitäis vielä siistiä vähän kaappeja, et sais sinne viel tilapäissäilytykseen noi vaipat jne. Pitäs myös keksii joku ratkasu tonne kylppäriin, et miten siellä pystyy säilyttämään sopivasti käden ulottuvilla vaipat jne jutut mitä vauvan hoitoalustan lähellä olis hyvä olla. Meillä ei saa mitään hyllyäkään seinään, kun on pelkkää kaakelia lattiasta kattoon. Mut tässähän mulla on hyvää aikaa miettiä sitäki nyt pari kk... Ehkä pitää joku sellanen laatikoita tai hyllyjä sisältävä "kylppärikärry" hankkia ja siihen sit laittaa kaikki. En vaan haluis lisää irtokamaa jne meille.
 
Eläkkeellä olevat/vanhemmat kolleegat on kyllä fiksuja ihmisiä :)
Milläs viikolla sä Marzipaani nyt oot?
Minä taidan tämän viikon sinnitellä, levähdän viikonlopun ja katon alkuviikosta asiaa uudelleen.. jos sama meno jatkuu niin kipitän lääkärille :)
 
Joo, ne on fiksuja noi vanhemmat ihmiset :)
Viikko 32 on menossa. Eilen oli tasan 2kk laskettuun aikaan :)
Sulla on onneks vaan huominen enää jaksettavana tällä viikolla ja kaikilla muilla kanssa jos normiviikkoa tekee :)
 
Takaisin
Top