syyskuu

Vautsi Säde, teillä onkin lähdetty ajoissa kävelemään! Meillä poika seisoo yhä pitempiä aikoja ilman tukea ja paikallaan vähän tallustelee, tasapainoa harjoittelee. Eilen illalla yllätti äidin nousemalla kolme kertaa peräkkäin lattialta seisomaan...taitaa olla iltaisin itsesuojeluvaisto vähäisempi :D

Meillä pojalla tuli seitsemän hammasta tosi tiuhaan, neljä ylös ja kolme alas. Ja nyt ei oo pariin kuukauteen tullut yhtään, viimeinen alakulmahammas jäi odottelemaan. Ja kulmahampaiden teko oli meillä työläämpää, itketti ja valvotti ja nousivat tooosi hitaasti.

Oon saanut nyt lopetettua päiväimetyksen. Hiljalleen vähensin, mut silti eka päivä imettämättä oli tuskaa :/ Rinnat oli pahkuroilla. Mut nyt etumus on lähes sinut asian kanssa :) Poitsu ei oo rintaa päivisin kaivannut, aamuisin (tai aamuyöllä) ja illalla saa tarpeeksensa. Korviketta ei juo juurikaan, joskus menee kylmänä janoon. Mut iltapuuro tehdään siihen ja se uppoaa. Ja aamuisin syö jogurttia. Uskon, että noista puolisen litraa tulee, kun rinnasta juo kerralla reilusti. Korvikkeelle ei viitsisi enää vaivalla opettaa, kun kohtahan opetellaan tavalliselle maidolle.
 
Meillä meni yöt ihan hulluiksi tässä kolme yötä sitte ja mammalla tuli täys uupumus. Otin ja menin eks kertaa olkkariin nukkumaan ja kas poika nukku tosi hyvin. Nyt kolme yötä nukkunu patjalla ja ihan on tutilla rauhottunu isänsä vieressä. Eli mie se yöhäirikkö taisin meillä olla :) Minun kans söi moneen kertaa. Mennään ny näin vähän aikaa niin saavat kaikki nukuttua.
Melko mahtava tunne ko on nyt eka kertaa synnytyksen jälkeen saanu nukkua kunnon yöunet emoticon
 
voih, olen kade carinalle!! saispa itekki nukkua ees YHEN yön heräämättä..
 
Piti tulla kyseleen,että millä lailla teillä muilla juodaan maito? Pullosta vai osaako nappula jo juoda itte nokkamukista? Ku musta on alkanu pikkuhiljaa jo tuntuun, että vois ees vähäksi aikaa olla taukoa tosta pullorumbasta ennen toisen tenavan tuloa. Oon yrittäny "opettaa" poikaa juomaan nokkamukista huonoin tuloksin. Poikaa kiinnostaa vaan hakata mottia pöytään niin, että maito lentelee pitkin seiniä. Osaa ottaa siis korvista kiinni mutta ei suostu viemään nokkaa suuhun. Jos yritän avittaa, josko hoksais asian, niin suuttuu :D

Syömisestä, se onki nykyään taitolaji. Tai siis syöttäminen. Ei poika vielä syö siis ite. Lusikka pitää olla tietty aina hällä kädessä jotta saa sillä hakata pöytää. Välillä syöttäminen on melkosta puuhaa, sitä sotkua riittää ja tavarat lentelee pöydältä sitä mukaa kun ne takas lattialta nostan. Siinä välillä pitää yrittää ujuttaa ruokaa pojan nassuun huomaamatta.. Kuuluukohan tää tähän vaiheeseen? Jos ei saa jotain räpeltää käsissään, ei syö.
 
Meillä juo nokkamukista juotettuna. Jos sen itelle antaa käteen niin just vaan hakkaa pöytää :) Sohvapöydällä pidän semmosta nokkamukia missä on venttiili ja siitä käy hörppäämässä ku sanoo että ota vähän vettä :) Ja sitte ko ei enää janota niin paukutellaan sitäki pöytää..
Poika syö nyt paljo reippaammin ku jätin aamupuuron pois kokonaan. Ei sitä uponnu ku max 10 lusikallista ja hirveällä sinnittelyllä seki.. Nyt annan maustamatonta jogurttia ja hedelmäsosetta. Semmoset pari desiä jogurttia ja puol purkkia sosetta. Menee niin hyvin alas. Ei ilmeisesti sitte tykänny niin "raskaasta" aamupalasta. Tosi hyvin menee sitte lounas alas ja nukkuu paremmat aamupäiväunet. Iltapuuron annoin eilen jo puol seitemän ja sitte ennen nukkumaan menoa viilin ja ei tarttenu tapella puuron kans ollenkaan. Ku on oikein väsy niin huutaa koko lautasellisen ajan :)
 Näyttää täällä menevän tuo syöminen niin, että jos ei oo nälkä kunnolla niin menee ihan saikkaamiseksi koko homma, mutta sitte ku on "oikea" nälkä niin no problem :) Olisko Melela sielläki semmosta?
 
Täälläkään ei tuu oikein tosta ite juomisesta mitään.Tuntuu että pullolla on mukavampi hakata pöytää :s Sit ollaan saatu laadittua suht säännöllinen ateriarytmi neidille syömisineen ni on se mahd.pelleileminen loppun.Aamusin täällä menee vielä velliä koska ei ole ikinä suostunut aamupuuroa syömään mut iltapuuro sen sijaa menee tosi nätist :)
Itel on tuntun noi meidän kissat muodostuvan ongelmaks.Ennen muksun tuloo olivat tosi kiltist ym.mut nyt ovat urakal alkan kaikkee tuhoo,myös Ninnin pöytää kiinnitettävä syöttötuoli on entisen näkönen ku ovat sen raapineet.Ja aamul ku Ninnii syötin ni nuorin kissa tuli pöydälle ja alko sähisee Ninnille ilman syytä.Myös muille lapsille nuorimmainen kissa on sähissy/murissu. Ja kaik keinot on jo kokeiltu ni tuntuu viimisin keino olevan niist luopuminen.Ei vaa jaksa panikoida et mitäs sit jos käykin jotain tms.9kk ollaa jo taisteltu ja kaikkee kokeiltu.
Ja toinen on et anoppi luopuu kuulemma autostaa kun on niin paljon maksettavaa ja rempattavaa.Vaik siin ei o mitää kovaa remppaa mut ei kuulemma enää aio tota autoaa pitää. Eli toisin sanoen mun miehest tulee hänenkin kuski.ku luottaa aina et meidän kyydis pääsee joka puolelle ja ollaan aina valmiit jonnee menee.
 
musta tuntuu et meillä syödään yli puolet vähemmän kuin mitä teillä muilla:D mut minkäs teet. hyvin tyttö on keskikäyrillä kasvanut silti. hassua... meillä menee n.60-90ml nykyään puuroa aamuisin ja iltaisin soseen kanssa. sitten lounaaksi 1pikku pilttipurkki+leipää+piimää(ihan suosikki!) välipalaksi rahkaa/marjaa tms n.1dl päivälliseksi 1dl kasvista+piimää/korviketta(tätäkin nykyään juodaan jee:)). ja on kyllä sellasta sirkusta toisinaan että huhhuh. sellasta jumppaa kun tavarat lentää ja silti pitää olla niitä tavaroita et suostuu syömään. ei nyt varsinaisesti mmitään kummempaa mut just lusikka tai pöytäkoriste tms heittelee. ja inhoaa sitä kun putsataan naamaa tai sormia ruuasta:) onneksi osa syötöistä menee tosi hyvin!! tyttö on jostain ihme syystä ollut ihan tooosi ilosella tuulella viimeisen viikon, nauraa hekottaa itekseenkin ja tänään pihallakin koko katu raikui kikatusta, kyllä naapureita nauratti:) meillä on vielä yösyötöt joista toivoisin pääseväni eroon, mut haluisin nekin mennä tytön tahdissa niin kuin tähänkin mennessä imetyksen kanssa. tai silleen tytön tahdissa että jos ei kaipaa niin en tarjoakaan, eli vähän vien sitä imetystä siihen suuntaan et loppuis... ehkä pitäs kans koittaa nukkua toisessa huoneessa kun monelle siitä vissiin ollut hyötyä!
ihanaa kun vauvat on niin isoja tyttöjä ja poikia, mahtavia taaperoita jo:D
 

Mä kans luulen että monelle se apu on tullut ja tulee siitä että nukutaan eri huoneissa. Meillä se ainakin on toiminut. Tyttö on kyllä niin ihana kun nukahtaa joka ilta suht helposti omaan huoneeseen ja sielä nukkuu aamuun asti. Välillä heräilee kerran tai pari aamuvarhaisella ja käyn laittaan tutin tai sitten otan viereeni vielä nukkumaan. 

Maito meillä juodaan tuttipullosta. Aikasemmin meillä oli nokkamukissa vettä mut sitten se vaan jostain syystä jäi....ja nyt kun oon koittanu tarjota nokkamukia niin menee kans vaan leikkimiseks :) Ehkä pikkuhiljaa taas alkaa siitä juomaankin kun vaan löytäisin oikeenlaisen pullon...Nää mitkä meillä on, on sellasia että niistä joko tulee ihan solkenaan tai sitten saa tosissaan imeä.. Hienosti kyllä itse pitää pulloa ja juo :) 

fjansku oisko teillä kissat vaan niin mustasukkaisia? Kurjaa jos niistä joutuu luopumaan, mutta ei tosiaan oo kiva jos joutuu koko ajan oleen varuillaan...

Minusta meilläkin ruokamäärä on pieni? Aamu ja iltapuuro annokset on aika reilut, mutta päivällä sosetta menee vajaa pikkupilttipurkki+tuoreraastetta kaks kertaa päivässä, eikä meillä ees syödä välipalaa... Toisinaan annan ihan muutaman sentin palan banaania vaikka..mutta jotenkin välipalat jää vaan syömättä kun ei ole nälkäinen ja ateriavälit on ilman niitäkin sopivat.. Missähän välissä niitä "maitotuotteita" pitäs syöttää...?? 

Me yritetään nyt seuraavaan kiertoon pikkusiskoa/veljeä tytsylle :) 

 
lykkyä täältäkin, mekin toivottas kakkosta jo, mut menkat eivät ole edelleen alkaneet vaik imetyksen lopetin jo jonkin aika sitten kokonaan.. (tein varuix testinkin kuukausi sitten)

Just juttelin kaverin (jolla 3 poikaa) et ihmiset turhaan kiireehtii sen syömisen ja juomisen kanssa. Ei näin pienet vielä kykene itsenäiseen syömiseen jne.. Mä itse kokeilin sormiruokailua vähän aika sitten, mut hermo meni kun kaikki palat oli heti vaan lattialla.. Mä annan tuttipullosta maidot vielä ja nokkamukista saa harjoitella veden juomista, tosin aika usein se muki lentää aika heti lattialle..noo kattellaan nyt vähän aikaa vielä ja kokeilen sit taas sormiruokaa ja maitoa sit nokkamukista.

Käyttekö te muuten ulkona lastenkaa? Me käydään vaunulenkeillä ja joskus keinumassa. Tänään oltiin hiekkalaatikolla ehkä kolmatta kertaa ikinä. Öö..no ehkä kokeillaan taas talvella..Ei siellä oikein osaa tehdä vielä mitään ja ihan hirveä siivohan siitä tuli..
 
Me ei olla käyty kertaakaan hiekkalaatikolla... :O huono äiti.. Ei vain oo innostusta lähteä sinne syömään hiekkaa. Eli vaunuillaan pari kertaa päivässä ja käydään keinumassa kans. Siinäpä ne on. Nurmikolle ku laittaa niin lappaa vaan heinää naamariin.
 
Täällä taas vaihteeksi sairastetaan... pojalla korvatulehdus + kurkunpääntulehdus. Ab kuuri meneillä. huh huh. millonkahan tää helpottaa. Oispa niin kiva joskus saada ottaa vähän lunkimmin. Välillä oikeesti tuntuu että pää leviää tänne!!! Kaikki joutuu tekeen yksin, itellä supistelee iltaisin välillä, olo on niiiiiiin kankia, maha on järkyttävän iso (28+2) ja väsyttää 24/7 (vissii liian matala hb vieläki) ja stressiä pukkaa joka ikisestä asiasta. Tuntuu iltasin että voimat loppuu totaalisesti kesken ja tulee romahus. Täällä mä yksin sitte märisen :P Noo, ehkä tää tästä helpottaa ku alkaa yöt olla normaalimpia ku Benjamin tervehtyy. Jos on ollu resuset yöt nii helposti tuntuu että maailma kaatuu päälle. Mä kyllä suuresti nostan hattua Miimille, ku se on jaksanu ne yöt valvoa näin kauan! Onneks löyty teillä syy niihin levottomuuksiin!

Meillä alkanu nyt takkuaan tuo kaurapuuro. Oon yrittäny "lappapuuroaki" mut ei sekään oikeen maistu. Mitähän sitä keksis antaa aamu ja iltapalaksi?!!?!? Leipää söis ku hevonen, mutta mutta...

Oksenteleeko teillä muilla naperot? Mun päivä on joskus sitä, että pyyhin oksennuksia sieltä ja täältä ja vaihan vaatteita pojalle. Pulauttelee ihan jatkuvasti.. kukaan ei oo siihen ottanu neuvolassakaan kantaa! Alkaa kohta hermot menee siihen et saa arse pystyssä olla kokoajan pyhkimässä oksennuksia lattialta :P jos ei vuoden ikään mennessä oo menny ohi (ööö.. 2kk vielä et nappula on 1v!!!) nii en tiiä mitä teen. Kait sen pitäs jo pikkuhiljaa loppua ku kerta on enempi pystyssä mitä ennen. Vauvana poju ei oksennenllu juuri ikinä.

Me käydään ulkona vähän miten sattuun. Ei välttis ees joka päivä, ja poden siitä huonommuutta. :/ Mut pakko vaan aatella välillä ittiäki ja omaa jaksamista, et jos on kovin huono päivä ja oon kipiänä (kiitos issiaksen) niin ihan turhaan mä lähen känkkäseen ja tekeen oloa vielä kipeemmäks. Poika nukkuu aina päikkäritki sisällä. Aamupäivällä tai päivällä käydään kävelyllä. Hiekkalaatikolle ei olla menty, puistossa ollaan käyty kiikkumassa ja laskemassa mäkiä.

Viihtyykö teillä vauvat autossa pitkiä matkoja? Meillä EI ! Ja minäkö kuvittelin sillon ennen miehen armeijaan menoa, että mä kyllä sit reissaan ja matkustelen kaverit läpi ympäri suomee ku on helppo 1 lapsen kans matkustaa, mutta höpö höpö. Poika huutaa autossa kurkku suorana ku ei tykkää olla :D Tunnin ajomatkat pitää ajottaa aina niin, että nukahtaa alkumetreillä päikkäreille. Pikku paniikki iskee jos jätkä alkaa huutaan eikä nukahakkaan. Ei siinä auta ottaa ainakaan syliin :P Käytiin reissu Rovaniemellä ku tehtiin isukille ylläri ja mentiin vaan sotkuun sitä moikkaan, niin johan oli matka :D huh, onneks se on takanapäin. Mukana oli kasa leluja ja muuta killutinta ja sit niitä maissinaksuja joita se välillä tyyty mutustelemaan. Yks sairaanhoitaja kaveri sit vaan mietti, et voisko tällä lapsukaisella mahollisesti olla matkapahoinvointia niin sen takia ei tykkää autossa olla. Nyt pitäs lähtä testaan esim linkkuri tai juna, et miten menee.. Ei kuitenkaan oksentele tavallista enempi autossa, mitä kotonakaan.

Nyt tuli tämmönen pikkusen negatiiviseen sävyyn kirjotettu teksti, mut ehkä ens kerralla vähän pirteempi mamma kirjottelemassa :) Tänään neuvolakäynti itellä, nii josko sieltä tulis se piristysruiske ku pääsee kuunteleen pikkukaverin sydämen jumpsutusta <3

Nyt tää lähtee kiikuttaan ( taisteleen) poikaa päikkäreille. Seki on nykyään sellasta hulabaloota.. joo valivali :D Toivottavasti muilla mammoilla ja mukuloilla on hyvä päivä ! :)
 
Voimia kovasti Melelalle!!!
Poitsu oksenteli silloin ku annoin sille tuttelia ja ku vaihoin merkkiä niin loppu.
Aamupuuro heitti maistumasta pojalle ja annan jogurttia.
Ei meijänkään jäbä viihdy autossa erityisemmin. Anoppilaan ku mennään niin nukkuu kolmesta tunnista yleensä kaks ja sen lopun joskus viihtyy ja joskus vähän vähemmän hyvin..
 
heeei, mä en oo tajunnu et loppusko oksentelu jos vaihtasin korvike merkkiä !!??!!??  poika juo nannia. on aina juonu... jos vaihtas semperiin. vauvana se vaan ei oikee passannu mun mielestä, toi vatsanpuruja enempi ku nan. mut jos nyt kokeilis.
 
Meillä ainakin tuo oksentelu on ihan selvä merkki jonkun ruoan sopimattomuudesta. Sitten kun sen jättää pois niin helpottaa...
 
Melela: tosi paljon tsemppiä, varmasti raskasta! musita pyytää apua tarvittaessa. ite oon nytkin puhki vaikka mies kotona auttaa paljon! jotenki tuntuu et nuo pari yöheräämistä on ne jotka tekee päivistä väsyttäviä ja sit nukutuksissa menee edelleen aika kauan meillä, en tiiä pitäskö touhuta pitempään et olis väsyneempi kun mennään nukkumaan...joskus kaheksan maissa mennään sänkyyn ja puol 9 aikasuntaan nukahtaa:) jee... nooh, mies hoitaa nykyään nukutuksia illalla pääasiassa. viime yön nukuin sohvalla, mut tyttö kyllä heräs ne pari kertaa yöllä kuitenkin:/ ja toisella kerralla oli pakko imettää... en halu huudattaa, ei oo oikeen sydäntä siihen...

oon ilonen kun korvikkeita on alkanut meneen ihan toooosi hyvin, menee varmaan kolme dl jo niitä yhteensä+piimä+rahka jne, eli hyvin menee maitotuotteita nyt! ja jokaista merkkiä eikä mahavaivoja, jeeeeeee!!!kunhan sais nuo yöasiat vielä ruotuun niin olis mahtavaa. meillä ei tyttö oo oikeen suostunut olemaan jaloillaan pariin päivään, mistähän johtuu. kauheesti haluaa taas olla sylissä tai sitten esim luen kirjaa kun istuskellaan lattialla. no mulle kelpaa kyllä sylittely<3

me suunniteltiin et aletaan kans toista yrittämään heti kunhan menkat alkaa. ehkä käyn gynekologilla tässä käymässä ja kysyn oisko jotain millä ne sais alkamaan...
 
vitsukka, ootko sä lopettanut milloin imetyksen? Monillahan menkat pysyy hyvin poissa  imetyksen ajan ja senkin jälkeen kyllä voi mennä aikaa ennenkuin alkaa. Kerro mullekin jos on joku lääke mil vois saada alkaa menkat. Luulen/muistelen, et sellaista olis, mut se on sellaista mitä annetaan kun ei ole tulleet tyyliin vuoteen? Tää ei kyl ole mitään varmaan tietoa.
Meillä on ollut nukkumaan meno helpompaa jo yli kuukauden. Jonkun esimerkistä keksittiin kokeilla rauhoittumista pimeässä huoneessa ennenkuin edes yritetään omaan pinnikseen. Nyt ollaan siis tehty iltarutiinit (vaipanv.puuro, hamp.pesu) ja sit rauhottumaan meidän sänkyyn vartiksi. Sit ku melkein on jo nukahtamassa niin kannetaan hissukseen omaan sänkyyn. Siihenhän poika tietysti havahtuu ja rupeaa nousemaan taas pystyyn, mut jätetään sit itekseen niin kyllä se aika nopeasti sit on sinne nukahtanut. Joskus saattaa vähän itkeskelläkin, mut mennään vain jos rupeaa huutamaan ihan kunnolla.
Voi Melela, koitahan jaksella. Kyllä itsellekin tulee niitä päiviä kun väsyttää vaik meikä on saanut nukkua yöt hyvin. Yleensä uloslähtö piristää, vaik kävis vaan vartin vaunulenkillä, kaupassa tms. Siitä puheenollen täytys nyt lähteä ennenkuin rupeaa sataa kaatamalla taas.. Ja meillä on eka flunssa (itselläni 2vuoteen ja pojalla eka) tosin onneksi vain nenä vuotaa toistaiseksi, mut oli se illallakin kyl kurja laittaa pieni nukkumaan, kun ei meinannut saada henkeä :( Yritin sillä nenäfridalla vai mikä se on..niistää, mut siitä tuli vain hirveä huuto (ja lisää räkää) joten ei auttanut..No ei nyt kehtaa muskariinkaan lähteä vaik ei ton enempää mitään..

Koitetaanhan jaksella sadepäivät, mä odottelen lunta oikeastaan vain siksi että pääsis pulkkamäkeen :)
 
kisu2: imetän kerran yöllä vielä, joskus on mennyt kaksi kertaa,mut yksi riittää.. toisaalta toivon et sekin jo loppuisi, toisaalta haikeaa ja haluan tytön tahtisesti mennä loppuun asti enkä ottaa kerralla pois imetystä. meen gynekologille tämän kuun lopussa, sain ajan tänään. saa samalla tietää että kaikki kunnossa noin muutenkin ennen yritystä. kerron sitten mitä gynekologi sanoi.
 
Meillä kans poika syö ihan hirveesti! Nyt kun imetyskin on vähäistä (2 krt/vrk) niin ruokaa uppoaa ja uppoaa. Neuvolassa juteltiin syömisistä ja tätsy sanoi, että vuoden ikäinen voi vedellä yhtä isoja annoksia kuin aikuinen, kulutus on niin suurta. En ollut tullut ajatelleeks, että puuron saa jo tehdä tavalliseen maitoon. Tosi hyvä, ei tartte kantaa korviketta kotiin ollenkaan. Tänään poju saa maistaa eka kertaa piimää, toivottavasti tykkää. Luonnonjogurtti soseella menee ainakin hyvin.

En tiiä, onko sattumaa vai mitä, mutta meillä parani yöt heti kun päiväimetys jäi...Nyt viikon sisään on vaan kerran herännyt ennen aamuneljää/viittä. Ja siitä sit 6-7 jatkuu unet. Tissille ei pyydä iltaisin varsinaisesti ollenkaan, mut mielellään juo kun tarjoon. Tänä aamunakaan ei tissille pyytänyt ennen kuin tarjosin, vaik on aina halunnu 5-6 maissa. Josko alkais kohta pärjäilemään ilman...

Kisu2, tehän ootte hyvin säästyneet flunssilta. Meillä on ollut nyt vähän väliä pientä flunssaa, sekä äidillä että pojalla. Ku on käyty pari kertaa viikossa avoimessa pk:ssa imeskelemässä leluja...Ja kuulemma meiän muskariin antaa ope luvan tulla flunssassa, kunhan soittimia ei syödä...

Tsemppiä melela ja kaikki muutkin toista odottavat! En tiiä miten ite masun kanssa jaksaisin, ootte kyllä sissejä :)

Mites, ootteko ostaneet jo talvihaalareita? Mä ostin...oli kyllä työn ja tuskan takana löytää sopiva ja mieluisen näköinen. Jouduin ottamaan 92 cm, kun 86-kokoiset kinnasi nyt jo pyllystä! Hihaa ja lahjetta sitten riittääkin :) ja en tiiä, miten kurahousut pystyy virittelemään päälle, hankin varmaan ohuemman rönttäpuvun niiden alle...eihän tommonen natiainen pysty liikkumaan ollenkaan. Päiväkodissa kuulemma suosivat kuriksien käyttöä vaikka olis vedenkestävä pukukin.
 

Meillä on nyt otettu nokkamuki taas käyttöön. Ihan sellanen ns vanhanaikainen malli. Hienosti siitä juokin mutta kyllä on kaikki vaatteet menny vaihtoon kun tulee pikkasen suupielistä yli :D 

Me käydään kyllä ulkoilemassa. Vähintäänkin neiti nukkuu päikkärit pihalla, ei siis nuku ollenkaan sisällä.. On niin helppo kun on selkee aikataulu niin pukee vaan ja rattaat kuistille niin nukahtaa parissa minuutissa. Mä pidän tärkeenä että saa raitista ilmaa. Muutenkin pyritään käymään puistossa keinumassa, konttaamassa ja hiekkalaatikollakin ollaan oltu. Naapurin vinkki on laittaa tutti suuhun niin ei tuu syötyä hiekkaa, meillä sitä ei tosi ole vielä tarvittu. Muuten käydään myös vaunulenkillä välillä ja nyt käytiin pyöräilemässa. Onhan siinä vahtimista jos antaa vaan konttailla, mutta on ainakin paljon tutkittavaa. Nyt saa jo ite tehtyä samalla vähän pihahommiakin. 

Melela mitä on lappapuuro?? Varmasti on raskasta...sun pitäs vaan kans päästä välillä selkeesti yksin lepäämään. Aika outoa ettei siihen oksenteluun oo otettu mitään kantaa neuvolassa....pitäsköhän sun käydä vaikka yksityisellä lääkärillä? Harmillista ja kurjaa joka tapauksessa.. Toivottavasti menee jo ohi... Autossa se tosiaan voi olla matkapahoinvointia. Joillakin helpottaa kun matkustaakin kasvot menosuuntaan. 

Millä keinoilla te saatte hampaat harjattua?? Meillä ei saa suuhun taas koskea oikein ollenkaan.... Toivottavasti on väliaikaista hampaitten puhkeemisesta johtuen tai jotain...kurjaa jos aina vaan joutuu taisteleen.. Pitäs varmaan hakee jo sitä hammastahnaakin. 

Mä ostin välikausihaalariks sellasen vettä pitävän ja kokoo 74. Meinasin käydä vaihtaan 80 mut toi on nyt vielä vähän reilu.. Nyt oon löytäny pari haalaria kirppikseltä kuin uusia kokoo 86 eli menee sit keväällä tai seuraavana talvena. Tää talvi mennään joko tällä haalarilla ja villapuvulla tai sit ostan vielä toisen. Tääkin tosin on sellanen vähän paksumpi vaikka välikausihaalarina myytiinkin. Villapuku tekee kyllä paljon. 

Saas nähdä miten meiän vauvaprojektin kans käy, mulle kun tuli raskausaikana 15kg painoa ja sitä on lähteny 20kiloo ja oonkin siis alipainoinen.... Pitäs saada vähän lisää lihaa luitten ympärille =/ 

 
Takaisin
Top