Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Vauvahaaveilija

Puuhakas puhuja
Tänne kaikki esikoisen odottajat :)

Itse olen 22-vuotias ja esikoista kerettiin kuumeilemaan kohta melkein vuosi. Välissä syyskuinen KU joten toivotaan että nyt tämä syyskuunmuru pääsee syliin asti:Heartred tekisi mieli jo huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva!! :D mutta taidetaan vielä odottaa turvallisemmille viikoille..
Mitkä tunnelmat muilla esikoisen odottajilla? :)
 
Täällä odotellaan myös ensimmäistä. Oon 29 ja ollaan aina haluttu oma perhe, kun tähän asti saatu nauttia omien isosisarusten perheistä :). Yhdessä ollaan oltu 13 vuotta ja naimisissa 4 kk. Sovittiinkin, että häiden ja häämatkan jälkeen jätetään ehkäsy ja annetaan pikkuisen tulla, kun on tullakseen. Ja nyt näyttää, että sieltä ollaan jo hyvässä vauhdissa tulossa :D

Mie varsinkin haluisin päästä kertomaan jo siskolle ja äidille, että pääsis jakamaan kokemuksia ja kuulemaan viisauksia, mutta pitää malttaa vielä meidänkin oottaa varmemmille viikoille.

Varhaisultraan päästään ens viikon pe 16.1., missä tarkistetaan laskettua aikaa, kun on niin epäsäännöllinen kierto ollut. Ja eka neuvola tulossa sit seuraavalla viikolla 20.1. Jännää on ja ei voi ku toivoa, että kaikki menee hyvin ja iltrassa pumppasi jo pieni sydän :wink Nyt siis arviolta rv 5+4
 
Paljonko sulla viikkoja tolloin ultrassa? :)
mäkin varailin jo ultraa ja neljä viikkoa pitäisi jaksaa odotella :) otin varmuuden vuoksi tonne 8+0 viikolle niin pitäisi ainakin sydämen syke näkyä jo jos näkyäkseen :)
 
Täällä myös esikoinen tulossa. Syksyllä 2013 alettiin yrittää, seuraavana keväänä tutkimuksiin ja syksyllä 2014 inseminaatioihin, Lääkäritäti totesi joulukuussa että älkää odottako liikoja tällä kertaa, huonolta näyttää. Mutta nyt ainakin raskaana niin kauan kunnes ultra toisin todistaa :D
 
se neuvolan nainen sen varas, tulee vissii 6+5 siihen... tai sinne päin. Ja sano ainaki, että vois jo havaita sykkeenkin. Eiks se jo joskus 5+1 alkaa lyömään :)
 
Joo eiköhän noilla sun viikoilla pitäisi näkyä! Toivotaan parasta :)
Ite halusin ottaa varman päälle ku yksityiselle mennään ettei ookkin liian vähän viikkoja sykkeen näkymiseen :)
 
Mekin odotetaan esikoista :) Varhaisultra on keskivikkona 14pv, tarkastetaan, että on oikeassa paikassa kun kuulun KU:n riskiryhmään. Onneksi minulla on tuo ihana mies jolla on vahva usko meidän vauvaan.:Heartred Varmaan tuon ultran jälkeen uskallan sitten itsekin vihdoin iloita tästä. Ensimmäinen neuvola-aika olisi sitten 28pv. On kyllä ihan tajuttoman jännittävää aikaa! :)
 
Täällä 23-vuotias ja ensimmäistä odottelen :) Jätettiin ehkäisy pois syyskuussa ja todettiin, että saa tulla, kun on tullakseen :) Olemme olleet yhdessä reilu pari vuotta, tarkoituksena kihlautua ennen lasta.. :D Nyt jännitellään sitten, että onko kaikki hyvin yms.
 
Täällä 24-vuotias ja ekaa odottelen ku viimeksi keskenmeno viikolla 9+. Vielä ei oikein uskalla iloita, ehkä sitten ekan neuvola käynnin jälkeen. Tänään pitäs aika varata. :)
 
Heippa!täällä ikää 28v ja ensimmäistä myöskin odotellaan.8kk sitten pillerit lopetin ja nyt tärppäs.:) Fiilikset menee aika laidasta laitaan,valtavan onnellinen olen,mutta edelleen ajoittain vaikeuksia vain nauttia tilanteesta kun pelkään että jotain käy.:oops: Mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa,raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan:grin neuvolaan ajattelin soittaa ensiviikolla,mietin josko varhaisultraan pääsisin kun kierrot epäsäännölliset! En tiedä sitten menisinkö yksityiselle jos en neuvolaan pääse,vois olla kyllä ihan kova juttu oman mielenrauhan vuoks:p
 
Ilmoittaudutaanpa tänne mukaan. Esikoista siis odotellaan.

Yritys on alkanut 05/2013 ja lapsettomuushoitoihin hakeuduttiin yksityisen lääkärin kautta 01/2014. Ihan vuotta ei siis tarvinnut odotella, kun ongelmat olivat jo tiedossa ja pcos on todettu jo reilu 10 vuotta sitten. Tutkimukset alkoivat 03/2014 ja ensimmäinen inseminaatio tehtiin 05/2014. Toisesta inseminaatiosta sitten kävikin tärppi, mutta harmiksemme raskaus huomattiin keskeytyneeksi varhaisultrassa ja jouduttiin tekemään lääkkeellinen tyhjennys. Syksyn aikana tehtiin vielä kaksi inseminaatiota lisää.

Joulukuun alussa oli tarkoitus vaihtaa Letrozoli-lääkitys pistettäviin hormooneihin, mutta kierron alku-ultrassa todettiin munasarjoissa / kohdussa ed kierron jäämistöä (tai näin lääkäri sen epäili olevan) ja tästä aiheutui taukokierto. Omien oireiden perusteella kuitenkin huomaisin ovulaation ja toki se hyödynnettiin hyvin tuloksin. Plussa siis tärähti testiin tapaninpäivänä.

Viikkoa ennen plussaa kävin katsomassa äitiäni palvelukodissa (dementtia) ja yhtäkkiä kesken normaalien rupatteluiden äitini silitti vatsaani ja totesi, että olen raskaana. Tätä hieman naureskeltiin, mutta jäihän se mieleen pyörimään ja toiveikkaana toivoin, että äitini olisi oikeassa. :)

Varhaisultra olisi varattuna parin viikon päähän ja jännityksellä odotamme löytyisikö sieltä tällä kertaa syke ja viikkoja vastaava alkio. Peukut on pystyssä!

Niin ja ikää on 31 vuotta ja nyt siis menossa 6+0 ovulaatiosta perusteella laskettuna.
 
Mä tuun kans tänne mukaan :) Ikää on 27 ja vauvaa alettiin yrittää 3/14 ja nyt yk 11 tärppäs :Heartred
Vähän oon kyllä huolissani kun tiedän että on suurentunut riski kohdunulkosiin ja olin tossa jo aatellu että meen yksityiselle varhaisultraan sitten ku se ois mahdollista ihan oman mielenrauhani takia, mut ehkä kannattaa kyllä julkiselta puolelta eka kysyä josko voisin sinne päästä kun selvä riski kerta kuitenkin on.. vaikka ei täällä käsittääkseni helpolla niihin varhaisultriin pääse..

Tää on kyllä vaikeeta kun itelle kaikki on niin monella tapaa uutta vaikka kuinka ois lähipiirissä lapsia. Kun kaikki alkaakin tapahtua itelle ni kyllä sitä niin toivois voivansa jollekin uskoutua ja kysellä neuvoja sun muuta.. mut mä en kyllä kans haluu kenellekään kertoa tästä ennen kuin tiedän että pikkunen on oikeesti edes olemassa ja oikeessa paikassa :oops:
 
Tervetuloa ja hurjasti onnea TiiT! :happy:

Ja ihan samat fiilikset on täälläkin. Kaikki niin uutta ja outoa ja tekis mieli kertoa kaikille ja päästä kyselemään kaikkea muilta jotka jo äitejä. Mutta kun ei uskalla vielä...

Mutta onneksi on sentään tämä foorumi olemassa! :)
 
Kyllä samoilla fiiliksillä mennään,olisi ihana päästä juttelemaan asiasta kaikkien läheisten ja kamujen kanssa,muttei vielä uskalla:) ihanaa siis kun on tämmönen foorumi :grin
 
Moi! Tulin tänne vähän katteleen.. minä siis myös odotan esikoista :) yk19 tärppäs vihdoin ja viimein.
Kiva nähdä heti yks tuttu täällä :)
 
Mulla oli kierron kanssa hirveitä ongelmia joskus vuos sitte, jäi kipuilemaan tosi pahasti menkkojen jälkeen. Sillo ultrattiin ja todettiin "pcos-tyyppiseksi" munasarjat. Tästä mullaki johtuu vaihtelevat kierrot. Tiesin, että voi vaikeuttaa raskautumista, mutta mitenköhän vaikuttaa ite raskauteen? Voiko olla suurempi keskenmenon riski? Ossaatko likatsu sanoa?

viikon päästä jo tiietään miten pikku-myky voi ♡
 
Täällä kans esikoisen odottaja :)
Yk2 tärppäsi ja nyt menossa 5+2 jos oikein lasken. 28v olen nyt.

Jännittää ja huolettaa onko kaikki hyvin tuolla vatsassa. Aika paljon mielen päällä asioita jo, joita haluais päästä purkamaan muiden äitien kanssa. Mutta mekin haluttais päästä ns turvallisille viikoille ennenkun kerrotaan kellekään. Kukaan ei siis ole tiennyt edes yrityksestä vielä :)

Jokainen nippaisu ja vihlaisu tuntuu niin jännältä, kun ei yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei... Ensi viikolla soittelen neuvolaan, eiköhän siellä sitten jo viisastu vähän ja pääsehän sielläkin tuntojaan purkamaan sit :)
 
EI ole tietoa onko suurempi keskenmenoriski, en uskoisi. Lähinnä ehkä juuri tuo ovuloimattomuus / vaikeudet raskautua. Ei minulle ainakaan ole sanottu tuosta keskenmenoriskistä hoitojen yhteydessä.
 
Minäkin nyt sitten kirjoittelen tänne :)
Eli olen 22 vuotias ja esikoista odotellaan myös!
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 5 vuotta joista naimisissa nyt 1,5 v :)
Viime keväänä kovasti yriteltiin tuloksetta ja päätimme että vuodenvaihteen jälkeen kun kaikki remontit ym on saatu stressaamasta, aloitamme uudestaan kunnolla yrittämään.
Yllätykseksi tärppäsikin jo nyt vaikka luulin että tässä joutuu kiertoaan laskemaan vielä pitkän aikaa!
Toivottavasti tämä pienoinen saapuu syliin asti silloin syyskuun puolessavälissä.. kovasti toivottu lapsi olisi meidän elämäämme ilostuttamaan :Heartred
 
Takaisin
Top