Syys Kymppien Joulun Tohinat ja Uuden Vuoden Metkut ????

Mymmeli: Voi harmi!! Paljon sulle plussatuulia ja toivotaan, että allergiat paranisivat ainakin jossakin vaiheessa. Hienoa, kun olet noin kauan jaksanut imettää! Luulisi, että teidän lapsella ei olisi mitään allergiaa, koska olet imettänyt noin kauan :/

Itse olin lapsena TOSI allerginen, atooppinen ihottuma puhkesi kaikesta: Kananmunat, sitrukset, suklaa, herneet, kala, tomaatti.. jne. Pojalleni ei ole tullut mitään ja olen siitä hyvin kiitollinen!
Äitini ei kyllä tehnyt minun eteeni asioita, jotka olisivat voineet estää atooppista syntymästä: Hän tupakoi koko ajan kun odotti minua, ei imettänyt..
Meillähän on siskollani ja minulla ollut pahat korvatulehdukset ja kaikki, koska meitä ei olla imetetty ja vissiin äitini poltti siskoni odotuksen ajankin :/ Minun poikani ei ole sairastanut korvatulehdustakaan vielä kohta 1,5 vuoden ikään mennessä (imetin melkein 9 kk) - oma korvatulehdukseni oli ekaa kertaa alle 4 kk iässä ja siskoni korvia oltiin puhkomassa lääkärissä vissiinkin jo alle puoli vuotiaana :/' (Mitenpäs tämä taas tästä kääntyikään tähän, vaikka piti kirjoittaa allergiasta..). Mutta eihän se imetys kaikilla auta ja joillekin silti tulee allergiaa ja korvatulehduksia.

Thilduska: Oho, oikein isojen tyttöjen sänkyyn päässyt, hihhi :)

Yrittääkös Mammaliinakin vauvaa? :)

Omaa:
Joo, minulle ei mitään tarrasukkia tai plussatuulia :-D Katsotaan sitten 2 v päästä, jos olen saanut vakituisen työn (nyt ois hyvä mahku päästä vakitöihin, olen harjoittelussa ja sinne haetaan työntekijää, mutten toivo liikaa ettei tipu taas..) ja nyt vaihteeksi uusi mies ärsyttää kamalasti, en tiedä miksi. Minusta on ihanaa katsoa, miten hän leikkii poikani kanssa jne.. mutta jotenkin, en tiedä. Välillä vaan ärsyttää, kun hän on koko ajan pussailemassa ja mulla ois kotihommia, pojan hoitoa jaja...
Tissikipu on loppunut, se oli siis jotakin hormonaalista :D Huh ja minä taas mietin pahimman kautta.. "rintasyöpä, raskaus.." Raskaus on ihana asia ja mulla edelleenkin on vauvakuume, mutta niinkuin olen toitottanut, ettei ole vielä toisen aika.
 
Mila: Oi! Täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä, että saat tuon työpaikan! Tulehan heti kertomaan, kun asia selviää! :) Ja minä kyllä ymmärrän täysin, että mies saattaa ärsyttää, sillä minä en ainakaan yhtään tykkää, jos mies tulee hiplaileen, kun vaikka tyhjennän tiskikonetta tai siivoon. Se on tosi ärsyttävää... :D

Tuosta allergiasta/imetyksestä: Alunperin ajattelin, että ainakin vuoden ikäiseksi imetän, ja että siitä sitten pikkuhiljaa vaihdetaan tissimaito lehmänmaitoon, mutta tuo allergia sotki tuon kuvion. Ja jostain syystä tuo maito on ilmeisesti (hiukan kärjistäen) yhtä pyhä asia lapsen kasvulle, kuin vehnä, että ilman sitä ei millään voi kasvaa tervettä lasta...eli koska poika ei voi juoda lehmänmaitoa, niin hänelle pitäisi juottaa sitten sopivaa korviketta 2-vuotiaaksi asti...ja arvatenkin tuota korviketta ei poika suostu juomaan...eli siksikin tuo imetyskin on vielä kuvioissa. Mutta joo...kyllä mulle alkaisi pikkuhiljaa riittää, mutta en vaan tosiaan tiedä, miten tuon imetyksen lopettaisi. Melkein varmaan täytyisi lähteä kotoa pariksi päiväksi pois ja jättää poika ja mies keskenään ja toivoa, että poika unohtaisi koko tissin... :D Niin ja mitä noihin allergioihin ja sairasteluihin tulee, niin en usko, että tuo imetys varsinaisesti noihin allergioihin auttaa, mutta sairasteluihin ehkä jonkin verran...ja sinällään ei ole ihme, että pojalle jotain tuli, kun minulla itselläni on laktoosi-intoleranssi ja miehellä keliakia sekä atooppista ihottumaa...

Mitäs muut?! Kiirettä ilmeisesti piisaa?! :)

Niin ja joo. Menkat ei oo vieläkään alkanu...ilmeisesti minun kierto on tällä hetkellä semmoiset 360 päivää, kun kolmet edelliset menkat on ollu joulukuussa 2011, 2010 ja 2009... :D
 
Moikka täältäkin!

Täällä ollaan (raskaus)diabeetikoita ja vieläkin pitää tiukentaa ruokavaliota, vaikka sokerit on pysynyt kurissa tälläkin ruokavaliolla.
Viimeisen 3 viikon aikana vauveli kasvoi 600g ja mun paino tippui 1,7 kiloa...että vielä tiukentaa..juu juu.
Jotain positiivista: sanoivat, että jos 4 kiloa alkaa arviossa ylittymään, voidaan synnytys käynnistää rv 36 jälkeen :DDD

Mitäs muuta..niin mulla alkaa koulu ihan todenteolla ensi viikolla ja sehän sopii!
Pojat ovat kehittyneet hurjan hyviksi lautailijoiksi ja siitä tulee ensi talvesta meidän koko perheen harrastus! Mä niiiin odotan!! Pikkuset pääsee sitä mukaa messiin, kun ja jos innostuvat.
Tänään meni pojilla rinteessä 4 tuntia ja mä kävin siinä välissä uimahallilla vetäsemässä omat reenit. Treenitkin alkaa ens viikosta, kun ollaan sairastettu kaikki viimeiset 2,5 viikkoa, kuka milloinkin ja mitäkin.
Mä käyn uimassa ja joogassa ja tietty kävelen kaikki mahdolliset matkat.
Pikku tyttö on kasvattanut omaa tahtoa oikein olan takaa - ja huh huh - sitä tuntuu piisaavan ajoittain vähän liikaakin (mistä lie nuo mukulat ovat vaativan tempperamenttinsa perineet )
Sanoja ei vieläkään ihmeemmin tule, muutamia ja molempia kotimaisia saman verran.

Siinäpä tärkeimmät meille.

Mitens Purrin perhe-elämä on uuden tulokkaan myötä asettunut?
Ja muut, mitä häh?
 
Hei taas hyvin pitkästä aikaa. Unohdan aina tänne salasanan nii en pääse kirjautumaan. Sain sen työpaikan. Saunalahden matkapuhelinliittymien myyntiä puhelimella. Maanantaina alkoi koulutus ja kestää keskiviikkoon asti, ensi viikolla alkaa vakituinen työ. 6,5tuntia päivässä, viisi päivää viikossa. 9-15.30 työvuoro.

Tänään piti jo soitella ensimmäisille asiakkaille. Sain ensimmäisen liittymän myytyä. Se on todella vaikeaa ja jännittää ihan kauheasti vaikka ei niitä asiakkaita näekkään. Toivottavasti kohta alkaisi tulemaan luontevasti se puhe, eikä kuulosta siltä et paperista luen.

Millan hoitopaikkakin varmistui aika nopeasti. Ensi viikolla alkaa hänen hoito päiväkodissa. Päiväkotiin on 5km ja on melkein toisella puolen kaupunkia. Täällä kuusamossa on nyt aika kovat pakkaset. Tänään oli -20c ja tais käydä matalemmallakin välillä.

Milla kävelee jo hyvin :) Puhettakin kuuluu, mut ymmärrettäviä sanoja tulee vain muutama päivässä. Edelleen on vaan sitä omaa kieltänsä.

Kaika: tsemppiä loppuraskauteen
muille kiitokset onnitteluista. oma koti on ihana :) enää en vaihtais mihinkään muuhun.
 
Noniin!!!!!!! Hetki "omaa aikaa" ja molemmat muksut hiljasina.. Edith nukkuu ja Daniel on isänsä sylissä... Mut siis juu Kaika, meiä perhearki menee niin, et Daniel kiljuu välittömästi, kun sen laittaa sitteriin/sohvalle selälleen. Viihtyy mahallansa ehkä sekunnin pidempään ja taas täysi huuto päällä. Eli vain syli kelpaa ja mielellään vielä olkapään päällä kasvot, että näkeeki jotain :S Yritäppä siinä sitten leikkiä Edithin kanssa :( Miehellä hermot riekalainen Daniel kiljumisen takia (eiks se mitää muuta tee ku huuda? - on yleisin miehen kommentti) enkä usko et kyseessä ois koliikki, koska kuitenki nukkuu ihan mielellänsä ja herättää mut öisin 2-3 kertaa syöttämään. Mut täl kertaa ollaan pelkällä rintamaidolla!! Ei tartte pullojen kans leikkiä :D

Tjaha.. kutsu käy, pikku herralla ilmeisesti taas nälkä.. Jätkä on nykysin 61cm ja 5470g syntyessään oli sen 53cm ja 4145g ja ikäähän tolla on 2kk.. et hyvään tahtiin vetää pituutta.. käyrällä 2 mennään ja paino on sil keskikäyrällä..
 
Morjens!

Purri: Siellähän on hyvän kokoinen jässikkä! Melkolailla saman kokoinen, kun mitä tuo meidän poju on ollu, vähän teillä ollaan pidempiä ja kevyempiä! :D Niin ja jaksamisia tuon kitinän kanssa. Onko sitä jatkunut kauankin? Ootko koittanu kantoliinaa tai -reppua, että viihtyisikö poika semmosessa? Saisit kädet vapaaksi ja poika saisi olla kuitenkin lähellä/sylissä...toivotaan, että menis tuo vaihe nopeasti ohi.

Grenie: Onnittelut työpaikasta! Eiköhän se siitä ala sujumaan, kun pääsee homman kanssa sinuiksi! :)

Kaika: Hui, vai että muutaman viikon päästä saattaisi pieni syntyä! Apua! :D Uijui, lautailu on ihan huippua! Itellä on viime kerrasta jo ihan liian pitkä aika... :)

Mitäs tänne. Viikossa ehtii paljon tapahtua. Imetys on loppu nyt ja menkatkin alkoi sitten maanantaina. Eiköhän se raskautuminenkin tässä jossain vaiheessa tapahdu. Seuraavan kerran pissataan tikkuun joskus helmikuun loppupuolella, ellei menkat ala sitä ennen. Että semmosia. Fiilis on tällä hetkellä mitä parhain, hiihdettyä on tullu lähestulkoon joka päivä ja muutenkin vaan on kivaa! :D

Hyviä viikonlopun jatkeita kaikille! Tulkaahan kertomaan kuulumisia, mikäli yhtään vaan ehditte!
 
Piti tännekin tulla hehkuttamaan: Yli sata hakijaa, 16 haastateltavaa ja minä sain yhden kolmesta paikasta! :) Niin iloinen fiilis. Soppari tosin syyskuuhun asti, eli määräaikainen - osa-aikainen olen nyt, mutta jatkosta kuulemma keskustellaan myöhemmin.. silti, tämä helpotus on niin suuri! <3 :) Viihdyn tässä paikassa tosi hyvin ja toivon, että voisin jatkaa vielä muutaman vuoden tuossa liikkeessä... kolmen vuoden tai neljän vuoden päästä voisi sitten ehkä.. ehkä ajatella uutta perheenlisäystä, jos mies vielä kuvioissa ja muutkin puolet elämästä hyvät siihen .. :)) En nimittäin uskalla enää tehdä lapsia, jos ei ole työpaikkaa, jonne palata raskauden jälkeen. Sen verran koville on ottanut v. 2009 lähtien jatkunut työttömyys, mut nyt onneksi toistaiseksi saa iloita työssäkäymisestä....

Mymmeli: Paaaaljon peukkuja raskautumiseen! :) Minäkin haluaisin hiihtämään!

Kaika: Tsempitykset koulujuttuihin! :) Ootko tottunut jo uuteen ruokavalioon?

Grenie: Ohh, onnea sinullekin työpaikasta! Itse joskus 4 vuotta sitten olin puhelinmyynnissä ja ei ollut mun juttu, huh.. Pitää kyllä olla niin tietynlainen ihminen siihen. Minä tosin myin lehtiä, että ehkä et saa niin paljon tai et ollenkaan saa paskaa niskaasi :D Jaksoin työtä 1,5 kk, ku sain vain haukkuja asiakkailta...

 
ONNEA MILA!!!
Ja juu, olet tottunut ruokavalioon - pääasiallisesti muutos on siinä, että nopeat hiilarit pois ja kasviksia enempi. Ja proteiinin osuus on kasvanut.

Mymmeli: Mä pitelen peukkuja sun raskautumisen puolesta!

Purri: No voi kökkö - onko helpottanut lainkaan pienimmän kanssa?

Täällä kaikki ok ja nyt elän siinä henkisen synnytysvalmistautumisen ajassa - joogaa aamuyöstä ja ajatukset usein synnytyksessä.
Koulu sujuu hyvin ja olen jaksanut jopa ajoittain käyttää aivojani :D
Tänään saan kilpirauhastestin tulokset ja katsellaan siitä sitten eteenpäin.
Vauvan kasvukin oli tasaantunut ja sehän ei haittaa!

Tämä meidän pikkuriiviö on oppinut yhden sanan vähän liiankin hyvin : " ANNA"
ja koko ajan hokee sitä, kun kaikkea pitäisi olla antamassa..hih hoijaa!

Miten muilla menee?


 
Hienoa Mila! Oikein paljon onnea! :) Toivotaan, että kaikki menee parhain päin ja saat sitten syksyllä soppariin jatkoa, ja toki vaikka sitten ihan vakinaisena! :)

Kaika: Hienoa, että siellä on asiat kunnossa ja pääkin toimii vielä! :D

Meillä ei vieläkään tule yhtään tarkoituksellista sanaa...niinpä nuo anelutkin hoituu osoittamalla ja semmosella hassulla hekotuksella. Sitten, jos pojalle ei anna sitä, mitä se tahtoo, niin yleensä seurauksena on turhautuminen ja pään hakkaaminen lattiaan... :D Meinaa itteltä aina pokka pettää, kun poju vetää hirmuset pultit ja konttausasennossa paukuttaa lattiaa otsallaan... :D Kamala äiti olen. :D

Hei joo. Semmoista pitikin kysymäni, että kuinka paljon teillä syödään ja juodaan? Kuinka isoja annoksia? Tiedän, että näissä on varmasti paljon eroja lasten välillä, mutta kun tuntuu, että tuo poju syö ihan tajuttomasti, varmasti yhtä paljon kuin minä, mutta juo sitten vähän huonosti. Ahdistus meinaa iskeä, kun toisaalta uskon, että kyllä tuo poika itse osaa määrittää, koska nälkä loppuu ja lopettaa syömisen siihen, mutta sitten taas toisaalta pelottaa, että siitä on tulossa ihan syöttöpossu ja sitten meillä onkin satakiloinen esikoululainen...:D
 
Mymmeli: Meillä tyttö syö kuin hevonen toisinaan ja tässä männä viikolla söi saman kokoisia annoksia kuin isoveljensä ja joi ruokailun aikana maitoa sen ½ - 1 dl ja silti halusi vielä maitopulloa iltaisin ja aamuisin :-O
Ja sitten taas on päiviä ettei juo eikä syö juuri mitään närppii ruoasta jotain ja pari kulausta maitoa.
Kyllä ne lapset vaan syö - sitä energiaa tarvitaan päivän aikana. Mutta on mielestäni järkevää kiinnittää huomiota ruoan laatuun ja jos painoa alkaa keertyä lapselle ihan ihraksi saakka, kannattaa varmaan miettiä, mistä karsia turhia kaloreita. 
Mun pojista nuorempi (ekaluokkalainen nyt) oli vauvasta saakka ihanan pyöreä poskinen ja söi 5 ensimmäistä vuottaan ihan kaiken, mitä tarjottiin ja vähän päälle. (3kk vanhana veti velliäkin 2 dl iltaimetyksen päälle) ja nyt on viime vuodet syöminen tasoittunut jopa siinä määrin, että tarhassa ollessaan sanottiin, että syö muita poikia vähemmän. Ja poika kasvaa pituutta sitä vauhtia, että mä lisäilen reippaalla kädellä öljyä puuroihin, jotta ei poika kokonaan katoaisi pois - on sen verran hoikkaa mallia tätä nykyään.
Toinen poika taas ei ensimmäisen vuoden aikana syönyt mitään ja sen jälkeen kausittain - tanakoituu (huomaan aina poskista :D) ja ottaa sitten kasvupyrädyksen ja sama toistuu säännöllisin väliajoin.
Mun mielipide: Jos lasten antaa itse säädellä syömismääriään ja lopettaa tuputtamisen/pakottamisen, ei aivojen toiminta kylläisyydentunteen kantilta häiriinny ja lapsi oppii "kuuntelemaan" kehoaan ja mukauttaa automaattisesti energianoton tarpeeseensa. (nyt siis tilanne, että ei anneta herkkuja ruokana ;D ja  muutenkin pidetään kiinni siitä, että tarjotaan kunnollista ruokaa säännöllisin ruoka-ajoin)
Näin meillä. (tulipas pitkä sepustus!)
 
Kiitos Kaika! Kyllä minä ainakin uskon siihen, että tuo poika itse tietää onko sillä nälkä ja syö sitten sen mukaan. Jotenkin vaan tuntuu niin hurjalta, että noin pieni syö yhtä paljon, ellei jopa enemmän, kuin minä. :D Ja tosiaan, mitään herkkuja pojalle ei syötetä, vaan puuroa, marjoja, hedelmiä ja kunnollista kotiruokaa. Sokerileivonnaisia on saanut vain ihan pari kertaa (tyyliin synttäreillä). Niin, eikä missään vaiheessa olla tuputettu saatikka pakotettu syömään ja silloin harvoin, jos poikaa tarttee syöttää, niin osaa kyllä päätä pyörittämällä ilmoittaa, ettei enää maistu. :) Summa summarum: pitää vaan ottaa rennosti ja antaa pojan syödä niin paljon, kuin hän itse haluaa. :)

Mitäs muuta. Tänne ei mitään uutta. Nyt toivoisin, että viikot menisi pikavauhtia, eikä menkkoja tulisi ja pääsisi testaamaan ja saisi plussan. :D Viikon päästä aikaisintaan odotan menkkoja alkavaksi, mutta ainakin viikon odotan siihen päälle, ennen kuin alan testaamaan. Niin ja nyt minun tisut sitten lussahti. :( :D Jotenkin tuli ihan shokkina, kuinka isoksi tuo ero muodostui, kun olin jo ihan tottunu niihin maitoisiin isoihin tisuihin. :D Nyt vaan taas pitää yrittää tottua uuteen kroppaan ja tulla sinuiksi noiden patalappujen kanssa... :)

Onneksi nyt näyttäisi siltä, että tulevalla viikolla ei ole enää ihan niin kylmää. Pääseepähän pojankin kanssa ulos muutenkin, kuin vain pakollisten kauppareissujen takia! Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille ja vielä parempaa tulevaa viikkoa! :)
 
Mymmeli: Jännään sun puolesta!
(Kuinka ihanaa oiskaan pitää plussatestiä kädessä pitkästä aikaa.. Kasvatella mahaa. Odottaa. Jännittää. Synnyttää. Mutta tehkää te kaikki muut ensin lapsia, mää tuun sit perässä joskus :) )

Syömiset: Meillä yksi kasvuspurtti ohitettu ja ruoka maistuu vähän vähemmän. Muakin järkytti, ku poika söi enemmän ku minä :D

Sanoja: "Oho, tota!" <--- Ensimmäinen selvä sana tullut ja sana, minkä tarkoituksen ymmärtää, missä kohtaa sanotaa oho.

Apua, Kaikalla jo noin paljon viikkoja mennyt? KOHTAHAN SÄKIN JO SYNNYTÄT?!

Miten muilla menee? Onko muitakin, jotka ovat vauvakuumeessa tai odottavat taas uutta lasta? :)
 
Köhköh... HEI VAAN! :D

Hiljaiseloa on mun puoleltani ollu täällä :( En vaa mitenkää oo jaksanu/ehtiny/muistanu tänne tulla päivittelemään kuulumisia...

Daniel on 63cm 5750g 3kk neuvolan mukaan. Ei edelleenkään kauheasti viihdy muualla ku sylissä, TOSIN nyt ku annoin velliä poitsulle, ni masu täynnä on kivaa kelliä :) Elikkä ilmeisesti mun maitoni ei riitä pitämään herran pohjatonta mahaa tarpeeksi täynnä. Ilmotin neuvolaanki et alan antamaan herralle velliä ihan jo siksikin, kun ei se malta nukkua yölläkään ku tunnin kerrallansa. Oli vähä kauhuissaan, mut hällä väliä, mähän annan velliä, et sais itteki nukuttua. Ja siis velliä annan tasan sillon, ku on nukkuma-aika enkä ala keskellä yötä mitää lämmittelemään.

Edith tapailee sanoja :) Tulee papa (napa), pappi (nappi), kakki (takki), kakka (mitä tahansa vaippaan tulevaa :D), kukki (kukka), mumma (mummi), eo (eno), aa-i (vaari), nanna (anna), namnam ja ja ja.. no sit neidin NONIIIN (eri tavutuksilla ja äänenpainoilla) sekä oho :D Lumilappari on neidin ehdoton lempparilelu ja nyt Lidlistä ostettu musamatto :D Ylipäänsä neiti tykkää tanssia, et on vissii äitiinsä tullu siinä, tosin isältänsä on periny rytmin vereensä ;)

Milalle superpaljon onnea työn johdosta! Mulla on edessä hakemusten lähettäminen.. oon jo vajaat 20 hakemusta lähettäny (lähinnä matkatoimistoihin, kun matkailuvirkailija olen koulutukseltani) ja vielä yhteenkään en oo haastatteluun päässy. Eli seuraavaks alan lähettelemään avoimia hakemuksia kauppoihin ja muihin.. Ongelmana mulla on se, etten halua iltaduunia tehdä, ettei lasten tartte olla yötä myöten tarhassa :(
 
Purri: Paljon onnea sullekin töiden hakuun! :)
Itekin rajasin kaikki iltatyöt, kun hain työpaikkoja. En halua olla yötä erossa lapsesta.
Hain hölmönä silloin syksyllä lähihoitajakouluun ja olin onnellinen jälkeenpäin, etten päässyt: Minähän olisin joutunut harj.jaksolla olemaan ilman poikaa öitä!
(Saattaa olla, että mullakin on puolen vuoden päästä uusi haku edessä, ku tällä hetkellä olen vain hoitovapaan sijainen 6kk ja pomo sanoi, että jatkoa katsellaan myöhemmin.)
Ja oho, kuinka paljon sanoja teillä jo tulee! :)
 
No todellakin Purri teillähän puhutaan jo hurrrjan paljon! Ja onnea työn hakuun! Se käy työstä se työn hakukin... Milalle kans peukut, että saisit jatkaa tossa nykyisessä. Tai siis tykkäätkö olla siellä? Täällä on kaikenlaista ollu, mutta viimeisimpänä olis tollanen raskausmyrkytysepäily..eli levätty ollaan ja tänään olisi 1. Suht normaali päivä kokeilussa... Saas nähdä, mitkä on olot illalla/huomenna.. Kovasti jo supisteleekin ja mulla on sellainen olo, että ei mene laskettuun aikaan saakka (28.3.).. Toka raskaus oli samantyyppinen ja poitsu syntyikin 1,5 viikkoa ennen la:aa. Ja rehellisyyden nimissä- tää tyyppi sais mun puolesta tulla vaiks viikon päästä : D Voi miten mä odotan kunnolla treenaamista, lasillista punaviiniä, ja ennen kaikkea sitä, että pääsee taas lähemmäs omaa persoonaansa ja kroppaansa!!
 
Kaika: Tykkään paljon! Pomo on ihan täydellinen ja tsemppaava, ei yhtään kiukkupussi. Ja työporukkakin mukavaa. Ainoastaan 1 ihminen ottaa hermoon, mutta sen kanssa mun ei onneksi tarvitse olla usein samassa kerroksessa töissä :DD
Harmi juttu toi raskausmyrkytysepäily, mutta onneks sulla jo viikkoja ton verran :)) Ja voih, se fiilis on upea, ku pääsee vihdoinkin omiin mittoihinsa ja pääsee tekemään täysillä sitä mitä tykkää.. <3 :)
 
Mua jännittää!!! Sain kutsun työhaastatteluun!!!!!!!!!!!!!!!!!! huuuu.. En oo ollu haastattelussa piiiiiiiiiiiiitkään piiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan... En salee saa sanottua ku guuguu :D:D :D:D Onneks siinä hakemuksessa oli et työ alkaa sopimuksen mukaan, mut silti jännittää, et haluisko ne silti jonku sellasen joka vois alottaa mahdollisimman pian.. Mulla ku loppuu mammaloma vasta 28.8...

Sit yritetään vaihtaa kämppää (joo taas.. vuokra nous liikaa, eli meil ei jää käytännössä euroakaan ylimääräistä vuokran jälkee käteen) ja kävin aika lupaavan keskustelun meiä isännöitsijätoimiston aspan kanssa...Voitais saada 3h+k tossa parin kuukauden sisään, jos kaikki menee niinku pitääki.. Eli elämme jännittäviä aikoja :D sit menis kaikki putkeen jos mä saisin uuden duunin, saatais uus asunto ja mies sais sen lupansa vihdoin viimein.. ei olla vieläkää saatu siitä mitää tietoa :( Ku kesällä siis saatii kuulla, et mamu ei suostu vieläkää antaa lupaa, vaikka oikeus on päättäny, et miehelle se lupa pitää myöntää, elikkä me mentii takas oikeuteen. Noh, toukokuussa viimeistää pitäis saada tietää oikeuden päätös...
 
Purri: Onnittelut työhaastatteluun pääsystä! Toivottavasti saat paikan :) Toi lupajuttu on kyl oudon kuulonen teidän kohdalla, toivottavasti sekin selkenee vihdoin ja viimein?

Mää saan vaan unissani vauvoja:
Viime yönä synty kaunis tyttövauva. Synnytys oli niin nopea, etten edes tienny synnyttäneeni. Joku tuli vaan ojentamaan vauvan ja sanomaan, " saitte tytön ", sit ihmettelin, miten se oli edes mahdollista ku mulla ei ollu siinä unessa mahaakaan eikä tietoa raskaudesta :D Kysyin vaan mieheltä, että mitä ihmettä, missä välissä, miten edes tultiin sairaalaan oikeaan aikaan jne.. :DDD
Ainii ja sillä tytöllä oli vaaleanruskeat 5-6 cm pitkät hiukset jo syntyessään :DDD

Ihme unia.. :)
 
Heipä hei vaan taas, pitkästä aikaa.

Täällä eletään taas jänniä aikoja, kun odotellaan alkaako menkat vai ei. Maanantaina ollaan sitten taas hiukan viisaampia... Muuten ei mitään uutta. Pojasta on tullu ihan mahottoman uskalias kiipeilijä. Joka paikkaan noustaan minne vaan päästään, ja vaikka ei ihan päästäisikään niin ainakin yritetään. Tarkkana saa olla, ettei vaan kävisi pahasti.

Purri: Hurjan paljon siellä tyttö jo osaa sanoja. Niin ja onnea haastikseen! Koskas se on, vai oliko jo? Toivottavasti saatte tuon lupa-asian kuntoon ja uuden kodin! :)

Mila: Unet on välillä kyllä melkoisia! :) Itsekin näin tuossa joku yö sitten jotain tosi sekoa unta, nyt en enää kyllä muista yhtään, että mitä siinä tapahtui, mutta silloin herätessä oli vähän semmoinen olo, että häh?! :D Kiva, että työporukka on mukava. Ja yleensä aina porukassa on yksi, jonka kanssa ei vaan sitten millään tule toimeen, näin ainakin itselläni on ollut jokaisessa työpaikassa missä oon ollu...

Kaika: Toivottavasti loppuraskaus menisi hyvin ja saisit pian pikkunyytin kainaloosi! :) Tsemppiä viimeisille viikoille! :)

Niin joo, minä irtisanoin itseni. Nyt pitäisi sitten selvitellä, mitä kaikkea kuuluu toiminimen perustamiseen ja sen kanssa toimimiseen ja sitä myöten alkaa tehdä niitä "oman alan" hommia, mikäli niitä nyt sattuu löytymään... :) Toki toivon, että tästä kierrosta olisi napannut ja loppuvuodesta saataisiin sitten pojulle pikkusisarus, ja voisi sitten olla äitiyslomalainen taas hetken aikaa! :)
 
Ehtoota täältä työmaalta. Vielä olisi melkein 6,5h töitä jäljellä ja nyt väsymys painaa.

Meillä Aada on alkanut kiukkumaan oikein toden teolla ja välillä se naurattaa ja välillä olen helisemässä... Ihanaa aikaa tämä.
Sitten omaan suureen napaani.
Minähän tuossa ajattelin että olisin raskaana, kun oli jotain oireita yms. Mutta sitten alkoikin menkat ja nyt kun menkat on loppuneet, niin iltapahointi palasi. Sitten huomasin että toinen rinta on suurempi kuin toinen(mä olen täällä jo rintasyöpä huudois :D ) tai sitten näkö heittää. Mieskin sanoi että on isompi, mutta pitää vielä huomen tutkia ku herään.
Kaikki testit on ollut negaa mitä olen tehnyt ja painoa on tullut kiitettävästi, vaikka en nyt oo millää mäkkäri ruoalla elänyt. Varasin jo alustavasti työterveyteen aikaa ensi viikolle, jos siellä voisivat tehdä verikokeet ja tutkia nää kannut... emoticon  Julkiselle on ihan turha koittaa saada mitää verikoe aikaa, koska siellä tivataan että onko viikon myöhässä jne....

Kaikalle onnea loppu odotukseen.

Mymmeli: alkoiko menkat?
 
Takaisin
Top