Syys- ja talvivaatteet

Meillä on ollut vk- ja talvihaalarit pääasiassa Reimaa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Suurin osa on ollut käytettyjä ja poikaperheestä 'perittyjä', joten voisin väittää niiden kestävän kulutusta.
 
JesperJuniorin Tähti-Jonathanin (ei city-mallit) puvut vastaa laadultaan Reimaa, mutta edullisempia!
Meillä ollu käytössä Jonathanin välikausipukuja ja yks toppapuku (jossa plussana kunnon vyötärökiristys eli tiukka kuminauha vyötärön ympäri niin menee jo reilunakin paremmin) ja oon tykänny tosi paljon. Toppapuvuista kokemusta myös Reimatecistä ja Ticketistä ja kaikista vain positiivisia kokemuksia. :)
 
Onko kenenkään lapsella molo kidsin talvihaalaria? Mietin kun ystävällä olis käyttämätön kokoa 92 tosi edukkaaseen hintaan niin viitsiikö ens talveksi ostaa? Meneekö haalareissa koot 86/92, 92/98 yms? Mietin olisiko isompi koko kuitenkin ensi talveksi, ovatko pientä kokoa?

Pojalle ostin juuri molo kidsin kevät/vk/sadetakin ja se kokoa 92/98. On hieman reilu mutta kuitenkin voi jo käyttää :) mietin miten haalareisaa menee mitoitus..
 
Eiks mitotus mee tuplakoossa aina sen isomman koon mukaan? Ei oo molosta kokemuksia. Mut jos nyt on käytössä 92/98 joka on vähän reilu niin se 92 ois sit yhtä kokoo pienempi, ainakii näin on kaikilla muilla merkeillä mistä on kokemusta.
 
Ja siis normaalisti kun koot menee: 74, 86, 94, 98 jne. Niin tuplakoossa menee: esim. 74/86, 92/98, 104/110.
 
Minä ostin alesta ensi talveksi Molo kidsin talvihaalarin kokoa 92. Meillä on Hupan 86 vielä tällä hetkellä vähän turhan reilu, niin sekin menee varmaan vielä syksyllä ja tuo 92 sitten sen jälkeen käyttöön.
 
Meil on kans 92 kokoinen talvihaalari oottelees. Reiman. Oli alessa ja oli lahjakortti vanhenemas, ni piti ostaa. :)
 
Reimathan on vissii vähän naftimpaa kun ticket? Meillä kans reimatec koko 92 odottelees :) sen uskalsi ostaa kun kokeiltiin ja poika hukkui siihen :D
 
Reimat vastaa vissii aika hyvin kokoaan. Meillä on syksyks pomp de luxin 92 toppahaalari joka oli jo nyt käytössä, ja sit talveks kaks 98 reimaa. Vähän oon innostunu haalariostoksilla... Ja sit löytyy vielä 98 pomp de lux toppatakki valmiiks kans :P
 
Meillä kans kaapissa odottelee Reiman 92 cm koon toppapuku ens talveksi. :D Molon sisävaatteet ovat hieman naftia kokoa mielestäni, mutta ainakin tuo yksi toppatakki on tytölle vielä reilu ja on siis 104 cm, kun sisävaatteissa meillä 98 tai 104 cm käytössä.
 
Ohoh, teilläkin on DT iso tyttö :)
Meillä käytössä 80-86 cm vaatteet pojalla.
 
Meillä on nyt sitten tytölle odottamassa Reiman 98 cm toppahaalari :wideyed: Puhuttiin joku aika sitten mummulassa, että nyt saisi ensi talveksi halvalla haalarin alennusmyynneistä ja mummu otti asiakseen katsoa Reiman poistomyymälästä ja sanottiin, että kun tyttö on kasvanut täysin mun mitoissani kun neuvolakortteja vertaa niin 92 cm olisi varmasti hyvä ensi talvena.. Mies luuli kuulleensa väärin ja itse toivoin kuulleen väärin kun mummu puhelimessa sanoi, että uusi haalari on 98 cm.. Näytti kyllä valtavalta kun eilen tänne se saatiin, mutta sitten taas kun vertaa tuota liian sopivaa 80 cm Reimaa niin ei kokoeroa niin hirveästi olekaan.. Ehkäpä se sittenkin saadaan käyttöön jo ensi talvena, ehkä sopivana, ehkä hieman väljänä.. Mutta tuskinpa tyttö haalariin kuitenkaan sitten ihan hukkuu..

Saatiin kanssa lähinnä ensi syksyyn/kevääseen meneviä takkeja ja housuja.. Lakkeja joka lähtöön.. Parit kengät.. Lenkkarit oli kokoa 22, tytön jalassa ne näyttävät liian suurilta, mutta kun pohjallisen ja jalan mittaa niin ne ovatkin täysin sopivat.. Mummu pitää kyllä tytön hienoissa vaatteissa ja kyllähän ne meille kelpaa kun katsoo noita hulluja alkuperäisiä hintoja.. Nyt silti nuo määrät alkavat olla vähän liikaa.. :confused:
 
Meillä 23 koon kengissä ei ois kun pari milliä tilaa ni käytössä jo 24, niissäkään ei sitä suositeltua 1,5-2 senttiä ole ylimääräistä eli kesäks 25 :P Kengät näyttää usein isolta kun päältä päin kattoo mut saattaakii olla liian pienet, aina mitattava jalka, tämän oon oppinu.
 
Meillä neidillä odottamassa ensi talveksi kaksi 86cm haalaria ja ihan valtavia ovat nyt. Meillä siis käytössä koko 74cm vielä ja kengätkin kokoa 21 ja niissä tilaa se 1,5 cm.
 
DTn tyttö tais olla esikoinen ja n.3v.? Ja Tammikuinen poika? :)

Tää padi heitti mut tohon DT:n kommenttikohtaan ja luin sen uudelleen ja ihan selvähän tuo oli, ettei meidän 1-vuotiaista ollut kyse. Mä syytän taas vauva-arkea pehmenneistä aivoista.

Ostettiin pojalle liian iso käytetty asu. Mies ensin mietti asiaa, kun makso kuitenkin 30€ ja käytetyt sisävaatteet maksaa usein sen pari euroa, mut kun sanoin että on laatumerkki ja mies hetken pohti asiaa, niin laittoi ostoksiin mukaan. Lahkeita ja hihoja on vähän kääritty, niin sopii tosi hyvin. Poika vaan näyttää niin isolta kun on kirkkaat kaksiosaiset vaatteet :shy:
Missä mun pieni vauva on? Nyt mulla on "iso poika", joka kihertää kun koskee etusormella vauvan nenää.

Kengissä ollaan koossa 23-24, mutta kumisaappaat mies osti käytettynä kokoa 21. Kuulemma tyhjää on se 1 cm. Ei olleet kalliit, joten ei haittaa vaikkei kesällä enää menis.
 
Juu, esikoinen tyttö ja tammikuinen poika! :) Tammikuisella siis koko 80/86 cm sisävaatteissa ja se ens talven toppapuku siis kokoa 92 cm odottelee jemmassa. Kengän koko on 22 ja Reiman kengissä just tarpeeksi liikkumavaraa. Kumppareista menee kyllä vielä koko 21. Esikoisellakin on kokoa pienemmät kumpparit käytössä ja varmasti sandaalit (22) menee kesällä. Yhdet vauvalahjaksi saadut lenkkarit vähän harmittavat, kun ovat kokoa 22, mutta pientä kokoa. Saa nähdä, jääkö käyttämättä...
 
Mä rupesin miettimään, että onkohan olemassa sellaista ihan ohutta haalaria, joka menis sit tyyliin +15 keleillä, kun softshell on liian kuuma, mutta pelkät sisävaatteet liian kylmä?! Joku suojakuori tuolle lapselle täytyy laittaa, nuohoaa kyllä kaikki puskanjuuret ja tienpielukset. :grin Vai sit ihan jotkut tuulihousut ja fleecetakki?
 
Takaisin
Top