SYYS 2012 SIIS

Moikkelis

Onpahan ollut pari kaunista syyspäivää! Pakko oli kirmata lenkillekin eilen illalla, kun sää sitä ihan vaati. Eikä kaduttanut yhtään :) Kirmaaminen on ehkä vähän väärä termi, kun jalkaani tässä kuntoutan taas sen minkä-lie-vamman jälkeen, mutta suunta oli kuitenkin eteenpäin.

On nämä meidän lapset sitten ihania. Ja kaikkien teidän ipanat ovat niin tuttuja, johan tässä on hyvä tovi kuulumisia vaihdettu. Ja vaihdetaan vielä pitkään, eikös me niin menty sopimaan?

Minä tein radikaalin päätöksen työkuvioissa. Aion jatkaa päätoimisesti iltatyötäni ja Valo saa olla toistaiseksi kotihoidossa. Päätös tuntui hyvältä (pomoani en vielä kiinni saanut) perheen arkea ajatellen. Illat olen kiinni, mutta päivät lapseni kanssa ja mikäs sen mukavampaa. Kerhossa Valo jatkaa perjantaisin, että tuntuu hyvältä :)

Matkakuvilta lupaan teidät säästää. Nyt alkaa yleleaks, palaan vielä ennen lentoa ;)
 
Jaa niin mikä joulu? ;))



Mä tilasin jouluksi tonttupuvun, ja pitihän sitä sit sovittaa. Yritin opettaa Joonaa pullistamaan masuaan, ja kerroin, että tontuilla kuuluu olla pullukat massut, kun ne on täynnä joulupuuroa. Joona ei yrityksistään huolimatta onnistunut, mutta kirmasi omaan huoneeseensa ja hetken päästä ilmestyi takaisin "Ai äiti näinkö??" - oli neropatti piilottanut toisen paidan tuonne paitansa alle :DD
 
Ihana Joona-tonttu<3

Väkisin hiipii joulu mieleen, kun illat pimenee ja sää viilenee.

Meillä on ollut rasittava päivä. Kaatosateeseen oli pakko lähteä, vaikkei yhtään huvittanut. Syynä matkajännitys, joka sai Valon juoksemaan ympyrää sisällä ja hokemaan "Hyvää matkaa, hyvää matkaa, odottakaa minua!"
 Nyt tuo ipana haluaa leikkiä isänsä kanssa niin rasittavaa leikkiä että en jaksa ymmärtää. Valo pyytää isäänsä pitämään vaikka kiinni sylissä, niin ettei pääse siitä pois ja alkaa itkemään ja huutamaan. Muutaman kerran olen erehtynyt menemään väliin ja olen saanut Valolta yrmeitä katseita, kuuluu leikkiin ilmeisesti olla lohduttomana ja voimattomana ja KIRKUA minkä pystyy. Tosi kiva! Kohta hinkuaa uudestaan samaa.  Mikä noita miehiä vaivaa?! Kertokaa jos tiedätte. Mittelevät toisiaan ja asiaan kuuluu hirveä valitus.

Laukkujen pakkaaminen on vielä vaiheessa. Valo jätti päiväunet väliin ja onneksemme menee nukkumaan hyvin aikaisin. Herätys on klo 02 yöllä ja pitkä matkapäivä edessä ja muutama lentokenttä välillä. Minä mietin miten saamme mahat täytettyä välillä ja vaipat vaihdettua ja muuta käytännöllistä.

Löytänemme nettikahvilan, josta piipahtaa tärkeimmät sivustot katsomaan lomalla. Maarisen kautta saanen ainakin jotain terveisiä laitettua :)

Kuulemiin!
 
Kohta taas vaihtuu kuukausi ja kuulkaas, se j-o-u-l-u on melkein jo oven takana. ;-)

Pranametrille ja perheelle ihanaa ja antoisaa lomaa!!! Iloisilla mielin kuuntelin työtäsi koskevaa päätöstä - tuli jotenkin niin varmasti ja mitään katumatta.

Ihana Joona-tonttu! Ja voi ällistys, miten iso poika! :-) Moni on sanonut meidän neidistä, että on kasvanut hurjasti ja on jo iso tyttö, mutta eihän sitä omista lapsista huomaa - toisten kyllä. Poitsulla kehitys tapahtuu vielä niin sykäyksittäin, että hänestä enemmänkin huomaa sen "vanhenemisen". Muuten, meidän vauva on kohta jo 10 kk ja nukkuu omassa huoneessa, yrittää puhua, kävelee tukea vasten ja tappelee siskon kanssa. :-)

Arvatkaas, lapsilla on huomenna ensimmäinen hoitopäivä! Tämä päivä on mennyt päivähoitolaukkuja pakatessa ja turvaistuimia siirrellessä. Ostettiin tytölle sellainen turvavyöistuin kun poika saa turvaistuimen.

Nyt saunaan ja sitten uinumaan. Huomenna on työpäivä! :-o
 
Ensimmäinen virallinen tonttu siis julkaistu! Kiitos SANNA! Täytyneen meilläkin kaivaa tonttulakki esiin ja "sovittaa"... Ja niin... mieheltä varattiin jo pukkikeikka aatoksi! huh! 

Kehityksestä: Venla tuossa vieressä tarkkailee mun kirjoittamistani ja laskee O-kirjaimia! "taas sinä äiti kirjoitat o-kirjaimia!" Mä en tajuu mistä se on tuon keksinyt. Satukirjoista tutkii kulmat kurtussa ja kyselee, että mitä missäkin lukee.. Isänsä pyysi näyttämään kirjaimia näppiksestä niin tuo etsiin VEEEEE VEEE .. ja löytää sen V-kirjaimen tästä nappuloiden viidakosta! Ihme epeli. TÄytyy kysyä että onko ne päiväkodissa harjoitelleet jotain aiheeseen viittaavaa, koska me ei olla kotona.

Työt ja työhön paluut... minä taidan teistä olla nyt ainoo,joka ei vakituiseen tee "mitään" työtä! Ja nuy on alkanut jo ahistamaan koko asia. P-e-r.. Ei täältä seudulta mulle mitää duunia löydy joten työkkäriin kai käy mun tieni. JA IKINÄ en ole työkkärissä ollut! Peukut pystyyn....

Kyllä vaan tuo matkakuume nostaa pörröistä päätän. Praniksen valmisteluja kun on tässä seuraillu, niin väkisin tekee mieli omaakin matkalaukkua alkaa napsuttelemaan..... Siellä ne yhet nyt venyttelevät jäseniään Espanjan auringon alla....

MEILLÄ on OMA kaivo... ja arvatkaas taas.. Nämä viimepäiven valtaisat sateet saivat sinne taas pintavettä.. ELi ei ole juomakelpoista meidän vesi. Sama harmihan toistui muistaakseni viime syksynä.. tai edellis keväänä....vuokraisäntä vaan nostelee olkapäitä että voi voi voi.. 

ok. tuo kirjaimien laskija alkaa ärsyttämään, joten koitan suoriutua toisaalle.... saattaa olla että palaan kommentoimaan,, saattaa olla että en.

ps. nyt ne sienet sitten pullahtivat meidänkin metsään! Suppilovahverot IHANAAAA!!!!




 
Tua pieni tonttu vois olla justiinsa niinku Sanna pienenä!!! Onko pojassa mitään isältä perittyä? :) Pitkän näköinen ja ison näköinen jalka, mikä kenkä teillä on nyt? Itse ostin talveen 27 koon nahkakengät, Kavatit niin on melkein kokoa suurempaa kuin esim Viking. Meillä on pojalla minun pieni jalka ja tyttärelle näyttää osuneen arvonnassa isänsä 46 :P

Maarinen, kiitos lämpimistä sanoista kotiäitiyden suhteen. Meilläkin tulee valtaosa aakkosista jo kirjain palapelin ansiosta. S niinkuin susi ja sitä rataa. Mutta muuten ei kyllä mitään kiirettä! Olen kuullut että on melkein parempi jos ei osaa lukea kun menee kouluun, pääsee kuulemma parempaan rytmiin kun ei alussakaan joudu haukottelemaan tunneilla tylsyydessä :)
Pian sinä aloitat meidän muidenkin jouluttamisen ja villitsemisen mielikuvilla ja tunnelmilla sieltä teidän pirtistä!
(Olen muuten melkein hankkinut jo kaikki lahjatkin ;;)

Poika oli tänään taas hoidossa. Meni jo kello 6.15 kun isänsä heitti työmatkalla. Hyvin herää ja reippaasti jää hoitoon. MUTTA lähes poikkeuksetta saan kantaa raivoavan spagettimiehen autoon hakiessani. Tänään mielestäni mokasivat kun menin hakemaan poikaa niin sitä oltiin juuri peittelemässä päivälevolle. Poika ja hoitaja näkivät minut enkä ehtinyt peruuttamaan ja hoitaja nappasi sitten pojan ylös. Eihän tämänikäinen kestä tuollaista muutosta yhtäkkiä ja pojan päässä kuului naps varmaan koti-itäsuomeen asti ja sitten se huuto alkoi. Äiti puki ison mahan kanssa karjuvaa kakaraa kolmen hoitotädin edessä. Kiva. En jaksanut kysyä että ettekö muista että haen 11.15 viiden tunnin jälkeen pois???

Nojoo, nyt alkoi pikkukakkonen, joten kaffia minulle ja aivot narikkaan. Ei siis voi edes kirjoittaa ;)
 
Kaikkea tuo pikku2 teettää, tuolta on nyt kymmenen kertaa kuulunut: Haluan ratsastaa hevosella!!!!
Ja minä kun yritän epätoivoisesti täällä maalla varjella lapsia ratsastukselta. Siis siltä elämäntyyliltä mitä monilla hevosihmisillä on, ne on sitten kaikki kaikessa ja kaikki aika ja raha menee niihin. apuuuuva ;;)

 
Oh.. juuri se kyseinen Pikku2 on täälläkin pyörninyt lähes taukoamatta.. Se missä ne lapset ratsastavat! Venlan mielestä se viimeninen, vaaleanpunaiseen sadetakkiin pukeutunut tyttö, näyttää häneltä itseltään.... Ja niimpä, veti Amppu sanat suustani, en haluasi tuohon heppahömpötykseen ollenkaan innostaa. Jos haluaa, käyköön naapurissa ratsastamassa SITTEN isompana. Mies olis kovasti sitä mieltä, että voitais mennä jo nyt. Tekis kuulema hyvää minunkin hallitsemattomalle koirapelolle.. mutta perhana, ne hevoset on vielä isompihampaisia...

Ja niin.. joudutaan laittaan kaukodäädin vissiin "hukkaan" koska ipana saa itse teeveen päälle ja kelailee Pikkukakkosen tallennuksia miten tahtoo. Onneksi se ei osaa sieltä valikosta vielä muita ohjelmia napata! :)

Lupaamani terveiset PRANIKSELTA: hän istui aamuteellä tänään lämpimässä ja pimeässä Espanjan aamussa parvekkeella, katsellen kaukana välkkyviä satamaman valoja... muun maailman vielä heräillessä.... (ja täällä huokaillaan..)

... ps.. muistatteko, miten ihanalta maistuu oikea glögi.. sinä samaisena iltana, kun ensimmäien yöpakkanen on rapsauttanut maan kuuraan....
 
Pikaiset terveiset muuton keskeltä!

Haikeudella istuskelen toisiks viimestä iltaa "tulevaisuuden suunnitelmien" talossa. Niin ne suunnitelmat muuttuu.. Huomenna pakataan muuttokuorma ja torstaiaamuna suunnataan kohti lakeuksia, vuokralle, pois tästä ihan omasta, ihan itselle remontoidusta talosta. Voi syvä huokaus. Vanhasta kun luopuu ni saahan sitä jotain uutta ja ihanaa sitte tilalle, saahan?

Oma mummo se tirautti eilen kyyneeleet kun sanoin että TORSTAINA jo muutetaan, kyseli töihin menosta ja oli sitä mieltä että kyllä lasten kanssa kotona oleminen on niin tärkeetä työtä että oo vaan kotona. Ja täällähän mie.. Tosin miullaha on tuo Ilonakii vasta vuoden niin saan ollakkii vielä melko rauhassa kotona..

Pikkukakkosta haluis Veetikii aina kahtoo mutta aina tuntuu olevan jotain muuta menoa siihen aikaan. Sitte illalla nukkumaan mennessä tahtois kahtoa. Onneks ei oo tallentavaa digiboksia ;) Tosin hää kahteleekii sitte juutuubista puuhapeteä ja naputtelee ite aina seuraavaa ja seuraavaa ohjelmaa, joskus höm, hieman eksyny lastenohjelmista muihin ohjelmiin. Onneks ei mihinkään kauheisiin.

Joulu se tulla jolkottaa. Onneks täällä tuntuu kaikki olevan jouluihmisiä ;) niin saa vapaasti puhua jo näin hyvissä ajoin joulusta :D

Mutta illan jatkot kaikille. Palaampa seuraavan kerran ehkä uudesta kodista kirjottelemaa :)
 
TUIKS!!! Kyllä saa! Luopuminen antaa aina tilalle jotain uutta. Sillätavalla säilyy elämän järjestys ja tasapaino! En muista, olet varmastikertonutkin, työn perässäkö te sinne lakeuksille meettä? Ei kun jompikumpi oli sieltä sukua? Ihania uusia asioita tulette siellä uudessa kodissa kokemaan. Lastenkasvua iloa ja naurua.. ja pian pääsetkin jo laittamaan teidän ensimmäistä yhteistä joulua! Se on totta, että jouluihmisiä me vissiin ollaan täällä kaikki. Ja sinäkin viihdyt kotiäitinä. Onhan meitä sitten niitäkin "harvinaisuuksia" muutama! :)

Tällaisina päivinä, kun tuli humisee keittiön liedessä huvikseen. Koti on siivottu ja rauhallinen, ei todella minun mieleni kylille kaipaile. Ihana istahtaa alas, ottaa kuppi kahvia ja juoda se kynttilän valossa...katsella pelloille ikkunasta ja antaa ajan olla ja pysähtyä. Kiitos elämälle tästäkin päivästä!

ARKEEN: meillä ei tahdo tuo lapsen syömien nyt mennä putkeen. JOku vaihe siellä taas tuntuu olevan. Unileluakin roikottaa turvanaan aamusta iltaan. Ruoka menee pikku pikku palasina alas ja usein jopa syöttämällä... Taisi tämä päiväkodin alkaminen tehdä maailmasta suuren paikan, kun tuolla tavalla "oireilee". RAsittavaa silti,kun jennkin pitäis päästä pian lähtemään niin toinen vaan heiluttelee jalkojaan tuolissa ja höpöttää, että EI MAISTU! PAri kertaa jopa kehunut, että ruoka on PAHAA! Ja meillä ei tuota ilmaisua kyllä käytetä.. oisko se kokeilua ja tarhan tuliaisia? Suapi taas nähä, mitä tuleman pitä...

NÄillä mietteillä tänään mennään.... käympä naputtelmassa blogiinkin jotain, mikäli kerkeän... piiiitkästä aikaa!
 
Takaisin
Top