Syntyneet huhtikuun vauvat ja synnytystarinat <3

B

be

Vieras
Paljon onnea kaikille!:Heartred


SYNTYNEET HUHTIKUISET! :Heartred


pvm /......nimim. /........sukupuoli/....rv/..............pituus /paino/............synnytystapa /kesto

26.3........Be..................poika............38+6..............50cm 3110g............... ..alatie..........9h
30.3........Aamu81.........poika............40+0..............49cm 3060g..................alatie..........15h 16min 31.3........Merihevonen..poika............39+4..............51cm 3525g..................alatie..........6h 31min
1.4..........Ikuisuus..........tyttö.............40+0..............51cm 3455g..................alatie..........14h
1.4..........Varpunen78...poika............39+6..............52cm 3825g..................alatie..........14h 50min
2.4..........Vitsukka830...poika............39+6........................3945g..................alatie..........2h 30min
5.4..........Epäsuora.......tyttö..............38+4...............50cm 2910g.................alatie...........7h 30min
6.4..........Suffeli80.........tyttö.............39+3...............47cm 3210g..................alatie..........13h
7.4..........Pittunen..........tyttö.............39+6...............49cm 3065g..................sektio.........15h 30min
7.4..........Mellu...............tyttö.............40+6...............49cm 3030g.................alatie...........2h 30min
9.4..........Piutsi..............tyttö.............38+4...............46,5cm3086g................alatie...........7h
9.4..........Eemi0806.......poika............41+1...............52cm 4580g.................alatie...........1h 45min
10.4........Loora84..........poika......... .38+5...............49,5cm3255g................alatie...........9h
10.4........Anna-Helena...tyttö.............41+0...............49cm 3060g.................alatie...........15h 58min
11.4........Mami1986...... tyttö............ 38+2...............49cm 3250g.................alatie............7h 31min
12.4........Nipsunapsu.....poika...........40+4...............51cm 3600g.................alatie............5h
14.4....... Lionmom2012.poika...........41+4...............50cm 3780g...,,,,,.........alatie............18h
15.4........Eima86............poika...........40+1...............52cm 4170g.................alatie............14h
15.4,,......Sitruuna86.......poika..........40+4...............53cm 4036g............. ...alatie............3h 30min
17.4........Kypsä..............poika...........40+5...............50cm 3595g.................alatie........... 8t 14min
18.4........Piiskapepe......tyttö.............41+6...............51cm3750g..................alatie............12h30min
20.4........Huuhkaja........poika...........38+6................49cm 3105g.................alatie............
21.4........Mmm...............tyttö.............40+1...............48cm 3590g.................alatie............15h
23.4........Bartender.......poika...........42+0................52cm 3700g.................alatie...........18h 39min
23.4........Mami-83.........poika...........40+2................53cm 3980g.................alatie............18t 25min
23.4........Leenu_85.......tyttö.............39+6................45cm 2640g................sektio............9h 55min
24.4........HugeMama.....poika...........41+3................52cm 3575g.................alatie...........12h 12min
24.4........P1up4u...........poika...........41+1................51cm 3950g.................alatie...........12h 10min
24.4........-Masu-............tyttö.............40+3................49cn 3580g................sektio............
25.4........K_repolainen..tyttö.............41+5................51cm 3620g................alatie............11h 30min
25.4........Nohna.............poika...........41+1................50cm 3920g................alatie.............4h?
25.4........Tupuna82.......poika...........42+0................52cm 3846g................alatie............22h 20min
25.4........Galadriel.........tyttö.............41+3................49cm 3540g................sektio...........10h
25.4........Jama..............poika............39+2................51cm 3290g................sektio............
26.4........Monski............tyttö.............------ ................48cm 2780g................alatie.............8h
28.4....... Siilineiti...........tyttö.............41+0................50cm 3300g................alatie..............4h10min
29.4........Poodle............tyttö.............41+2................52cm 4218g................alatie............17h 25min
2.5..........M4nu..............tyttö.............41+4................51cm 3505g................sektio...........
4.5..........Eevi^..............poika............41+6................53cm 3714g................alatie............13h 46min
5.5..........Elyzee............poika............40+6................51cm 3920g................alatie............
6.5.........._Kristiina........tyttö.............40+6................49cm 3630g.................alatie............15h
7.5 ........ Jemmi,,,,,,,,,.,,,tyttö............ 41+1............... 49cm 3480g............... alatie.............16h
9.5..........Tatuliini.........poika.............41+6................52cm 2990g................alatie............
11.5........Pikkulintu......poika.............42+1................51cm 3604g................alatie............18h

poikia 24
tyttöjä 20
 
Kiva be että sä jaksat rankan synnytyskokemuksen ja vaikean alun jälkeen edes uudestaan perustaa tän topicin :)
Täysin ymmärrettävää jos ei vähään aikaan kukaan ehdi tulla tänne tietojaan päivittelemään, mutta toivottavasti mahdollisimman moni kuitenkin!
 
pikkulintu muistan kun itse raskauden aikana seurasin todella paljon muiden syntyneiden vauvojen tietoja ja synnytystarinoita, siksi näitä on kiva perustaa. :) Ja meidän lista kun alkoi olla niin hieno, ennen kun se katosi :sad001

No eiköhän me saada pikkuhiljaa takaisin se hieno lista :)
 
7.4.....pittunen.....tyttö....39+6.....49cm 3065g...kiireellinen sektio.....15h 30min
 
En suosittele synnytystä pelkääville!

6.4. säännölliset, kipeät supistukset alkoi kahdeksan aikaan illalla. Tulivat koko ajan 6min välein. Synnärille lähdettiin puolenyön maissa, perillä oltiin puoli kahden aikaan. Käyrillä makasin, supistuksia 5min välein, kesto reilu minuutin. Auki olin 3cm, kanavaa ei jäljellä juurikaan. Suihkuun menin ensin, siellä olo oli siedettävä.
Reilu tunnin olin suihkussa, sitten pyysin kipulääkkeen ja sain Oxynorm-pistoksen kankkuun. Helpotti reilu tunniksi. Puoli kuuden maissa aloin olla taas kiitettävän kipeä, joten pyysin paracervikaalin kun meinasin etten ota selkäpuudutteita jos ei pakko.
Olin 5cm auki ja lääkäri puhkaisi kalvot ja laittoi puudutteen. Puudute auttoi jopa yhden supparin ajan, sitten alkoi aivan h**vetilliset kivut. Spinaalia en joutunut kauaa odottamaan, mutta tuntui että henki menee. Spinaali siis laitettiin seitsemän maissa. Siinä vaiheessa ajattelin ja taisin miehellekin ääneen sanoa, että parin tunnin päästä se on jo sylissä. No ei ollut.
Puudutteen vaikutus alkoi lakata ja minä olin taas todella kipeä. Laitettiin uusi paracervikaali, ei auttanut. Tässä vaiheessa synnytyksessä mukana ollut kätilö-opiskelija huomasi, että vauva saattaa olla virhetarjonnassa. Lääkäri tuli ja ultralla varmisti, että vauva on tulossa avosuutarjonnassa. Siinä sitten makasin sammakkoasennossa siinä toivossa, että vauva pyörähtäisi raivotarjontaan.
Ei pyörähtänyt eikä laskeutunut kanavassa. Kivut olivat niin pahat, että olin jo varma että kuolen. Sisätutkimuksia teki niin lääkäri kuin kätilöt jatkuvalla syötöllä, jossain vaiheessa sain pudendaalipuudutuksenkin (ei muistikuvia) -olin 9cm auki. Ponnistaa yritin kaikissa mahdollisissa asennoissa ilokaasun voimalla, mutta vauva ei hievahtanutkaan.
11 aikaan huusin jo kurkku suorana lääkärille, että leikkuriin on päästävä. Lääkäri vielä yritti, että tarkistaa sisätutkimuksella tilanteen, johon minä karjaisin ettei tarvi unta nähdä! Uskoihan se sen lopultakin, ultrasin vielä, totesi ettei vauva ole laskeutunut mihinkään ja otatti sektiolabrat. Minut valmisteltiin leikkaukseen, kolme supparia ehti siinä ajassa tulla ja jokainen oli kuin pieni kuolema.
Salissa sain sitten taas spinaalin, vahvemman tosin ja taivas aukesi. Siinä sitten vain makoilin, mies pääni vieressä istuen ja yritin olla ajattelematta mitä verhon toisella puolen tapahtuu. Pelkäsin, että tuntisin enemmänkin -mutten tuntenut kuin pientä nykimistä kun vauvaa nostettiin pois. Sitten kuului maailman ihanin ääni -pieni parkaisi ensimmäisen kerran klo 11:36. :Heartred Mies pääsi pesemään ja pukemaan tyttöä sillä välin kun minua paikkailtiin. Tunnin vietin heräämössä aivan horkassa, tärisin kuin haavanlehti lämpölampun ja neljän peiton alla. Sängystä sain nousta vasta seuraavana aamuna, makasin siis synnytyssalivaatteissa lähes vuorokauden -oxynormilla huumattuna tosin. Tytön sain sitten maanantai-aamuna hoitoon ja kotiin pääsimme jo tiistaina. Strategiset mitat neidillä: 49cm, 3065g ja pipo 34cm.
Leikannut lääkäri, kätilö ja täysin ulkopuolinen gyne kävivät vuoronperään juttelemassa synnytyksestä ja kaikki sanoivat, ettei tyttö olisi alakautta syntynyt tarjontavirheen ja liian ahtaan lantion takia. Ihmettelivät kovasti sitä, ettei polikäynneillä (kuljin siis polilla puolivälistä lähtien väh. kerran kuussa) oltu tehty lantionmittausta. Esikoinen oli syntyessään 1755g ja 43cm ja hänessäkin oli todella kova työ. ponnistusvaihe oli reilut kaksi tuntia. Jos mittaus olisi tehty, olisin saanut suoraan sektion.
Seuraavan saisin suunnitellulla sektiolla, mutta en usko että meidän lapsiluku enää tästä kasvaa. Tai jos kasvaa, niin sitten tulee jo isolla ikäerolla, sen verran traumoja jäi.
Synnytyksen kesto siis 15h 30min+sektioaika.
 
pittunen: No huhhuh!! On sulla ollu rankka synnytys.
Oikein paljon onnea tyttövauvasta :)
 
10.4........loora84.................poika............38+5..............49,5cm 3255g............... ..alatie.............9h
 
No voi helvetti sentään! Voisin vaikka vannoa, että olin kyllä kirjautuneena tänne sisään, kun tuota synnytystarinaani kirjoittelin ja silti se näkyy MUN OMALLA NIMELLÄ! Ja ilmeisesti sitä ei edes saa enää poistettua...? Ihan perseestä tämä uudistus!
 
Varpunen, kyllä sen viestin voi poistaa. Kopio tarina ensin johonkin talteen, niin ei tarvii uudestaan kirjoittaa :)
 
Aamu81: Miten? Saanko mä sen poistettua itse? Mä luulen, että kun se on kirjoitettu vierailijana, niin sitä ei voi poistaa kuin ylläpito. Pyysinkin heitä jo poistamaan sen, mutta eivät näköjään ole kovin ripeitä liikkeissään. Tai sitten koko viesti ei edes menny perille. Hitostako näistä tietää...
 
9.4. /......eemi0806 /........poika/....41+1/..............52cm /4580g/............alatie /1h45min
 
anna-helena 10.4.2013/tyttö/3060g/49cm/33cm/alatie/15h58min

Synnytystarinaa:

Synnytys oli pitkä 16 h kesti supistusten alusta synnytykseen. 00.00 suurin piirtein mentiin nukkuun ja sit tuli eka sellainen aavistuksen kivuliaampi supistus. (Mulla oli siis jo sunnuntaista asti tullut säännöllisesti sellaisii supistuksii, mutta ne oli ollut tosi kivuttomii, niin tuo eros sit niistä sillä tavalla, et oli enemmän sellainen menkkakipumainen.) No siinä kellotettiin niitä välejä ja tuli n. 10-5 min välein ne supistukset. 01.00 suurin piirtein menin vessaan, ja sit tuli verta ekan kerran, ja soitin synnärille. Sanoivat, että on normaalia synnytyksen käynnistymistä ja kannattaa olla kotona ja ottaa panadolii ja odotella. Tulla sit jos ei kestä. No minähän sit odottelin ja kestin ja 05.00 turhauduin, kun en ollu saanut nukuttua, ja alko väsyttää se supistusten seuraaminen. Edelleen kivut oli menkkakipu luokkaa ja aattelin et ne varmaan käännyttää meidät vielä kotiin, mut sanoin et mennään nyt kattoon, ku haluun tietää, missä mennään.

No synnärillä oli hiljaista ku huopatossutehtaalla 05.30 kun saavuttiin sinne ja mieski sai olla mun mukana koko ajan. Otettiin normaalit käyrät jne. Supistukset tuli jotain 4 min välein, ei ollu edelleenkään kovin kovia, mut olin avautunut tuolloin jo 5-6 cm. Ihmettelivät, että miten vasta nyt tulin
No synnytyssaliin mentiin siitä ja sielläkin ihmeteltiin mun rauhallista olemusta. Ei ne supistukset edelleenkään kivoja ollu, mut pärjäsin yhdellä lämpöpussukalla. Ne laitto (tai yritti) mulle tipan, mut ei ne saanu ja runteli kädet anestesialääkäri sit sai tipan ja sain sen antibiootin ja siit alko PIITKÄ odottelu. Sain/halusin jossain vaiheessa toisenkin lämpöpussin ja istuskelin keinutuolissa (makaaminen olis sattunut enemmän). Siinä mä viihdyin, kunnes joskus päivällä menin vessaan ja kuulu kauhee poks ja lapsivedet meni suoraan pönttöön Sen jälkeen kurjinta oli se, että sitä vettä tuli niin paljon, että kastu kaikki paikat pariin kertaan.

Supistukset alko kovenee tuon jälkeen, ja koska jouduin oleen käyrillä siinä sängyllä siinä vaihees ni se oli tuskasta se makaaminen ja ekan kerran teki mieli pyytää jotain muuta kivunlievitystä. No onnekseni pääsin sitte kuivattuna takas keinutuoliin ja sain ilokaasua, ja sen jälkeen olo parani huomattavasti, ja pystyin tosi hyvin siinä keinutuolissa sietään ne supistukset, koska vaikka kivut oli kovat, ni se kaasu jotenkin turrutti niin, että se oli siedettävissä.

Siin sit olin niin kauan, kunnes alko tulla kätilöiden vuoronvaihto ja vauva alko laskeutuu niin alas, että se keinutuolissa istuminen ei enää oikein tuntunut hyvältä. Siinä vaiheessa sanoin, että tää tulee nyt, ja menin sängylle, sellaiseen istuvaan asentoon. Siinäkin hengittelin sit sitä kaasua, koska olin 9 cm auki, eikä voinu vielä synnyttää. Se viimeinen sentti oli tuskallisin, ja pari kertaa oikein kunnolla joutu uliseen Vauva kuitenki alko laskeutuu hyvin niitten supistusten voimasta ja lopulta onneksi se kätilö sano, että voin alkaa ponnistaa.

Siit alkoki sit ongelmat, koska siinä ponnistamisvaiheessa lopulta (kesto 22 min) ei tuntunutkaan enää kipua ja aloin miettiä, että tääpä on kivutonta tää ponnistaminen. Supistukset oli alkanut siis heiketä. Samaan aikaan sit vauvan sykkeet oli laskenut (johonkin 100 tosin vain) ja lääkäri tuli paikalle. Osasin kyl kohdistaa hyvin sitä ponnistusta, mutta koska supistuksista ei ollut kauheesti apua, niin se oli kyllä tuskallista, varsinkin kun oli vaikee saada tarpeeksi ilmaa keuhkoihin. Yks hoitaja sit runno mun vatsaa ja kätilö teki eppari-leikkauksen (sekään ei kyl siinä sattunut yhtään), mut vauva sitkeesti oli jotenkin jumissa. Mua alko jo pelottaa vauvan puolesta ja se oli aika tuskallista se loppu, mut jostain sai vielä viimeiset voimat ponnistaa ja saatiin vauva ulos ilman imukuppia tai muuta sellaista. Eppari-haava nyt on jälkikäteen ollu vähän ikävä, mutta aivan sama tässä vaiheessa. Ja lopulta suht kivuton sekin.

9 pisteen tyttö se lopulta oli, joten ei se kauheesti kärsinyt synnytyksessä, mut kyllähän se pisti vähän paniikkia päälle. Jännästi kyl olin niin väsynyt, että ei edes itku tullut.
 
Onnea taas kaikille synnyttäneille! En oo kyl varma onko joukossa enää uusia ilmoituksia mut onnea nyt sit tuplasti vaikka :D

annahelena; olipa mukava lukea sun tarina, koska oon aina miettinyt, että voiko olla niinsanotusti siedettävääkin synnytystä. Kaikki kaverini aina sanovat asiantuntijaäänellä, että ei ole olemassa siedettävää kipua ja jokainen synnytyskipu tuntuu kuin olisi kuolemassa, aika vaan kultaa muistot eikä sitä kipua niin muista, tai sitten tää perus "on se kipu sen kaiken arvoista".
Nyt oon taas vähä luottavaisemmin mielin, että on hyvä mahdollisuus myös siihen, että kipu on kova, mutta siedettävä. Oon paljon tehny noita rentoutusharjoituksia, ja mun menkkakivut oli aina tosi kovia ja niidenkin kanssa elin, niin aattelin näyttää näille synnytyskivuille närhen munat. Eli parhaani mukaan aion "taistella" niitä vastaan. Sen näkee sitten synnytyksessä, oliko mikään niin kuin kuvitteli ja pystyikö esim rentoutuksella helpottamaan kivun tunnetta, ja tuliko se kuolemafiilis vai ei. Ihmisillä on niin erilaiset kipukynnykset, että eiköhän tässä muutaman viikon sisään tuu sitten tsekattua omat.
 
12.4........nipsunapsu.........poika............40+4..............51cm 3600g...............alatie..............5h

♥♥♥♥
 
Takaisin
Top