syntyneet "helmet" eli helmikuulaisten vauvat

Dangel

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuunmammat 2014
Tehdäänpä tämä jo valmiiksi kun enää kuukausi jäljellä. Tänne voi kaikki laittaa tietoa maailmaan tulleista helmivauvoista :) niitä synnytyskertomuksia voi liittää myös samaan :)

Tässäpä listaa syntyneistä:

MINIPALLO
Tyttö 5.1.2014 klo 14:57
Painoa 3120g ja pituutta 50cm
pään ymp. 34,5cm
rv 35+2, alatiesynnytys normaalisti
Synnytyksen kokonaiskesto 1H 57MIN, ponnistusvaihe 4MIN
Toinen synnytys

MAMMA2014
Tyttö 12.1.2014 klo 00.31
Painoa 2980g ja pituutta 47cm
Pään ymp. 35cm
Rv 37+0, alatie synnytys normaalisti
Synnytyksen kokonaiskesto 26h ja ponnistusvaihe kesti 15min
Ensimmäinen synnytys?

NINE
Tyttö 13.1.2013
Suunniteltu sektio

DANGEL
Poika 14.1.2014 klo 16.09
Painoa 2220g ja pituutta 44,5cm
Pään ymp. 33cm
Rv 37+1, alatiesynnytys normaalisti
Synnytyksen kesto noin 3t 25 min, ponnistusvaihe vajaa 2 min
Toinen synnytys

SADETAR
Tyttö 18.1. klo 12.50
Painoa 4220g ja Pituutta 51cm
Rv 37+6.
Kiireellinen sektio

ONNELI
Tyttö 19.1.2014 klo 19.34
painoa 2396 g ja pituutta 45 cm
päänympärys 33 cm
rv 36+4
synnytyksen kesto: 1 h 30 min
ponnistusvaihe: 4 min

PIKKUNÖÖSÄ
Poika 29.1. klo 21:17
Painoa 3700g ja pituutta 50,5cm
päänympärys 37cm.
Rv 39+1 alatiesynnytys imukuppi apuna
Synnytyksen kesto 10 h
Ponnistusvaihe: 17 min
Ensimmäinen synnytys

M_02
Tyttö 4.2.klo.17.25
Painoa 3200g ja pituutta 47 cm
Rv 38+4
Toinen synnytys

AAANNINA
Poika 4.2 klo 21:25 Painoa 3140g ja pituutta 50cm
Rv 38+1
Alatiesynnytys
Synnytyksen kesto 9h, ponnistusvaihe 20min

BLAUEBLUMME
poika 5.2
Painoa 3080g ja pituutta 51cm
rv 38+5
käynnistetty toksemian vuoksi
alatiesynnytys
synnytyksen kesto 14 h ponnistusvaihe 22 min
1. Synnytys

SUME
Tyttö 5.2.
Painoa 3370g ja pituutta 51 cm.
Rv 38+3

ESPU
Tyttö 5.2.14
Painoa 3150g ja pituutta 47,5cm
rv 38+1Normaali alatiesynnytys
Synnytyksen kesto 5h 25min
Ensimmäinen synnytys

NINNANNA
Tyttö 8.2 klo15.37
Paino 3980g pituus 51,1cm päänympärys 36,2cm
rv 41+2 hätäsektio

PANDA
Poika 9.2. klo 22.59
Paino 3,9kg ja pituus 52cm
39+6

OLGAMARIA
Tyttö 11.2 klo 16.40
Painoa 3790g ja pituutta 51,5cm
Päänympärys 35cm
Rv 40+1
Normaali alatiesynnytys
Kesto supistusten alkamisesta 28,5h, kalvojen puhkamisesta 6h, ponnustusvaihe 50min

MMALJO
Poika 12.2 klo 7.25
Painoa 2890 g ja pituutta 49 cm
Päänympärys 33,5 cm
Rv38+5
Synnytyksen kesto 4h 25 min, ponnistusvaihe 5 min.
Normaali alatiesynnytys

ONNELLINEN
Tyttö 19.2 klo. 16.20
3875 g ja 51 cm
Päänympärys 35 cm
Alatiesynnytys
Rv 41+3
Kesto 5,5 tuntii ja ponnistus 3 min
2. Synnytys

REGINAVERITAS
Tyttö
Painoa 3466g ja pituutta 51cm
päänympärys 34cm
synnytyksen virallinen kesto epäselvä. Balonkikäynnistyksestä syntymään kesti yli puolitoista päivää, ponnistusvaihe 45min
alateitse, imukupilla
rv 40 +2
ensimmäinen

KIRPPULI86
Poika
Painoa 4050g ja pituutta 51cm
pään ympärys 35,5cm
Rv 40+0
kiireellinen sektio, toinen lapsi

EMMILIZ
Poika 1.3.2014
Painoa 4540g ja pituutta 53cm
päänympärys 36,5cm
Synnytyksen kesto n. 5h, ponnistus 17 min

WILMUSKA
Poika 27.2.2014 klo 10.20
Painoa 3830g ja pituutta 52cm
 
Last edited by a moderator:
Tehdäänkö synnytyskertomuksille omansa, vai laitetaanko samaan?
 
Dangel, ihanaa, just itekin ajattelin samaa. Meitä kun on niin pieni group, ni pitäiskö olla vain samassa?
 
No niin. Täällä esittäytyy pieni tyttönen. En halunnut kuluttaa kamalasti aikaa synnytykseen, joten synnyin kahdessa tunnissa 5.1.2014 klo 14:57. Painoa minulla on 3120g ja pituuttakin löytyi 50cm. Olen tosi iloinen kun pääsin ulos kohdusta. :)ImageUploadedByVau Foorumi1388949083.413913.jpg
 
Voi kun hän on suloinen!! Onnea minipallo sinulle ja koko perheelle! :Heartred voiko pikku tyttö hyvin? Jaksaa imeä ja hengitellä ihan itse? :) ihana neiti kyllä! :Heartred
 
Ohhoh! Ooks Minipallo ihan varma, et se laskettu oli tuolla helmikuun puolella vasta, kun on niin hyvän kokoinen neiti jo? :) itsekin kun syntyessäni la:n jälkeen olen ollut 50 cm ja painanut 3330 g :)

Mutta onnea hirmuisesti! Kaunis pikku prinsessa :Heartred yksi kaverikin sai viime yönä pojan, päivää ennen laskettua :)
 
Minipallo, olit nopein! :) Onnea! Tyttöhän on hyvän kokoinen, toivottavasti voitte molemmat hyvin! Onnea!

Perässä tullaan! :)
 
Joo. Itse asiassa yllätttävän hyvin. Meinaa vain mennä hermo kun nämä vahtaa näitä sokereita ja pitää antaa lisämaitoa. Ahdistaa tällainen hösötys kun tiedän et luonto joitais tän kyl.

Neiti hengittelee itse ja on aivan täydellinen. :) ihan hassua kuinka äkkiä kaikki kävi ja kuinka hyvin meni!!
Ei tätä meinaa uskoa todeksi!!!!
 
5.1.2014 syntyi tytsymme painaen 3120g, pituutta 50cm ja päänymp 34,5cm
Varsinaista synnytystarinaa mun on vähä "turha" rusata, kun kaikki kävi niin äkkiä..mut yritetään.

Vedet meni kotona 3:45 ja olin Hyvinkäällä kuuden maissa. Varsinaiset supparit alkoivat yhden maissa, (olin tuolloin auki 4cm) todella ärhäköinä ja siirryttiin synnytys saliin ja sain ilokaasua. Meinasin oksentaa ilokaasusta, kun ei ollut pitkä aika syömisestä, mutta kiitos oksennuskammon, sain pidettyä itseni kasassa.

Jatkoin kumminkin ilokaasun ottamista, aika varoivaisesti tunnustellen. Supparit tulivat jatkuvasti minuutin syötöllä, enkä ehtinyt näin levähtää ollenkaan ja keho tärisi kivusta.

Kokeilin myös aquarakkuloita, mutta kirosin niin perkeleesti, kun niitä laitetiin ja kätilö kysyi et kumpi sattui enemmän, niiden laitto vai supistus. Sanoin et aquat et ei enempää.

Siirryin seisoma asennosta vasemmalle kyljelle makaamaan ja melkein koko synnytyksen ajan pidin silmiä kiinni, niin ajattelin että edes silmäluomeni saavat levätä.
Väsytti tosi paljon, mutta vain kerran tuli n. 1.5min tauko, jolloin pystyin rentouttamaan pieneksi hetkeksi koko kehoni.

Mieheni ehti kuin ehtikin synnytykseen mukaan. Tuli synnäri salille ja aistin hänen huolensa ja sanoin et tää on piece of cake. Paljon helpompi, kuin ensimmäinen ja on varmaan ohi kolmen mennessä. Tällöin kello tais olla 14:10. 7-10cm:iin avautuminen tuotti arvatusti eniten tuskaa.

Vaikeinta minulle oli, kun minua alkoi todella kovasti ponnistuttamaan ja taistelin tunteen, kivun ja itseni kanssa.
Minulle laitettiin pikaisesti kohdunkaulanpuudute, koska ponnistamisen tarve alkoi olla ennen aikojaan ylivoimainen ja jeesasikin hetkeksi.

Voimakas ponnistamisen tarve palasi kumminkin todella nopeasti ja huusin kätilölleni et nyt on pakko alkaa ponnistaa, ei pysty enään pidätellä! Sit sanoikin et koklaa missä vauva on. Oli kuulema aika ylhäällä, mutta voisin varovaisesti kokeilla.

Ensimmäisen ponnistamisen myötä vauvan päälaki tuli näkyviin ja kätilökin oli et oho! Toisella työnnöllä tuli pää ja sitten piti pidätellä ponnistamista, vaikka olisin halunnut jatkaa. Napanura meni jotenkin hartioitten, niskan ja osittain pään ympäri.
Kolmas ponnistus ja koko tyttö tuli maailmaan!!! Kello oli 14:57.
(Alle viidessä minuutissa tuli myös istukka ja se oli ihan ok. Verta tuli vain 80ml! Eikä yhtään repeämää tai tikkiä.)

Olin niin ylpeä itsestäni ja vauvastamme, että olisin halunnut haljeta! Tunne ja tilanne ovat elämän ainutlaatuisimpia kokemuksia :Heartred

Jään mielenkiinnolla odottamaan, kenen synnytystarina luetaan seuraavaksi. Kiitos teille kaikille kun olette olleet tukemassa raskauttani ja vaikeita päiviä. Olen saanut TODELLA paljon vertaistukea teiltä. :)
 
Ihanaa, paljon onnea Minipallo! Hän on tosi suloinen!
Miten paljon viikkoja sulla nyt olikaan kasassa alustavan tiedon mukaan kun hän syntyi, jos ne nyt piti paikkansa?
Ja kipuihin otit vain ilokaasua ja kohdunkaulanpuudutteen?
 
Voi ei minipallo! Sylin täydeltä onnea!
Ihana pieni neiti sieltä tuli!

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
"Meinaa vain mennä hermo kun nämä vahtaa näitä sokereita ja pitää antaa lisämaitoa. Ahdistaa tällainen hösötys kun tiedän et luonto joitais tän kyl."

Pakko kommentoida tähän... Vauvasi on makrosominen viikkoihin nähden, ja makrosomisten vauvojen sokereita seurataan aina syntymään jälkeen 48h. Oliko sinulla raskausdiabates? Kai ymmärrät, että ilman seurantaa ja hoitoa alhainen verensokeri voi aiheuttaa vauvalle vakavan aivovaurion tai jopa kuoleman, viittaan tuohon "luonto hoitaa". Kyse ei ole siis hössötyksestä, vaan vauvaasi seurataan ja hoidetaan ihan syystä. Onnea vauvasi syntymästä! :)
 
Takaisin
Top