Synnytystarinat ja onnittelut :-)

viimeinen

Puuhakas puhuja
Jospas tänne sitten kerättäis ne synnärit ja onnittelut, laitetaan pelkkä lista tuonne osioon Synnyttäneet.

Tarinoita odotellessa melkein toivon et pääsen itse aloittamaan [:D]...
 
Terveiset Haikaranpesasta [:)]

Tytto tuli niin etta tupsahti! Onpas iso kunnia ja yllari olla ekana kirjoittamassa synnytystarinaa!

Menin sunnuntaina siis kymmenelta nukkumaan ja juoksin alvariinsa veskissa, kauhukseni katsoin kelloa yhdelta jolloin oli jo nelja veskikayntia takana. Noustessani pontolta lorahti reisille pariin otteeseen teelusikallinen kirkasta nestetta, ajattelin heti etta nytko se alkaa!! Menin kaivamaan laatikosta alushousuja ja sidetta etta tarkkailen tilannetta, noh siina kyykistellessa lorahti lattialle puoli desia taas jotain... seuraavalla veskikaynnilla naytti irtoavan limatulppakin, siteessa oli kirkasta limaa muutamin verijuovin. No siita sitten kattarille soittamaan ja sanoivat etta eikohan se synnytys ole kaynnistymassa ja kehottivat nukkumaan ja palaamaan astialle puolilta paivin maanantaina ellei mitaan ole tapahtunut. No menkkamaiset supistukset alkoivat kolmelta ja voimistuivat siina parissa tunnissa. Supisteluja alkoi tulla heti 1-6min valein ja jo viidelta niita kirjasin minuutin-kahden valein. En pystynyt olemaan paikallaan, kavelin vaan edestakaisin asunnossa ja viidelta heratin miekkosenkin joka oli hieman ihmeissaan! Soitin viidelta uudestaan Haikaranpesaan ja sanoivat etta tosi kipeita suppareita pitaa tulla 5min valein kahden tunnin ajan ennenkuin kandee tulla... seiskalta ma soitin taksin, en enaa kestanyt. Huohotin jo tosi kovasti supistuksen tullessa ja niita tuli niin usein. Taksimatka oli kauhea!!

Haikaranpesaan paastyamme puuskutin jo aikalailla ja kavely oli erittain hankalaa ja tuntui jo ettei supistukset lopu ollenkaan vaan jatkuu toisensa jalkeen putkeen. Tovi meni ennenkuin pystyin asettumaan makuulleen tutkimussangylle. Katilo sanoi synnytyksen olevan aivan alkutekijoissaan josta harmistuin tietenkin... kohdunsuu ei ollut auki kuulemma juuri lainkaan joten toiveet kivunlievityksesta jai siihen. Menin kuumaan suihkuun ja heiluin siella jumppapallon paalla joka oli tehokas! Suosittelen! Siina keikuttelin reilun tunnin kun supparit alkoivat voimistua taas ja kohdunsuun tilanne tutkittiin, olin auennut 2-3 senttiin, vielakaa en saanut kivunlievitysta. Kaurapussia kokeilin mutta se sai vaan pahan polttavan tunteen selkaan jota poltteli muutenkin. Istuin keinutuolissa jaykkana kuin mikakin, en vaan pystynyt rentoutumaan, supistukset olivat niiiiiiin kipeita. Reisissa pahin tunne, ihan kun joku olisi kiduttanut minua ja pahasti! Siina sitten tuli tarvetta ponnistaa ja kohdunsuun tilanne tutkittiin... kappas, se olikin yhtakkia auki jo 8cm eli eipa saanut tama tytto kivunlievitysta!!!!! Kohdunsuu aukeni tosi nopeaan ja siina sitten alkoi tosissaan ponnistuttamaan. Multa kiellettiin se mutten pystynyt estamaan sita, huusin ja huohotin..olin varmaan aika naky!!! Sankyyn en taaskaan pystynyt makaamaan joten seisoin ja keinuttelin puolelta toiselle.... vauva alkoi todenteolla tulemaan hyvin nopeasti ja mua vaan kiellettiin ponnistamasta. Tunsin sen jo jalkojen valissa ja olin miltei paniikissa... Tuntui kuin hapyluu olisi revennyt kahtia, sellaista oli mun ponnistyuskipu... Sitten laittoivat jakkaran valmiiksi ja istahdin siihen. Siina sai sitten heti ponnistaa suppareiden tullessa ja viidessa minuutissa oli tytto maailmassa! Paan tuleminen oli se mika kirpaisi eniten , muuten se muljahti sielta itsekseen tai katilon avustamana...en saanut luvan kanssa ponnistaa kuin sen paan ulos ettei paikat repea. Kolme tikkia toimituksesta sain mutta en kuulemma revennyt edes mitenkaan pahasti! Kehuivat aikamoiseksi suoritukseksi ensisynnyttajalle [:D]

Luomuna mentiin mista nyt jalkikateen tosi tyytyvainen. Synnytys kesti 7h josta ponnistusvaihe 5 minuuttia eli melko rivakka tahti oli neidilla paasta maailmaan! Istukan syntymista jouduttiin oottelemaan puolisen tuntia mutta kylla se sielta lopulta tuli.. tuntui kuin hirmu paino olisi pudonnut mahasta siina vaiheessa!

Supistuksista jai aivan kamala muisto vaikka alkaa se unohtumaan jo. Kipua en unohda niin suppareiden osalta kuin ponnistusvaiheen alussa! Kaikille ihan alyttomasti tsemppia tuleviin koitoksiin [:)] olen tosi huojentunut oman synnytykseni kulusta, se oli nopea. En olisi millaan jaksanut karvistella niissa kivuissa yhtaan enempaa!

Mutta siis... nyt meilla on kaunis pieni prinsessa tassa kainalossa ja olemme tietenkin aivan alyttoman onnellisia! Tyton strategiset mitat ovat 3020g ja 48cm! Kuvan laitan kunhan paasemme keskiviikkona kotiin.
 
Aivan hurjasti onnea!! Mä väännän täällä onnen kyyneleitä teidän puolesta [:D] 
 
Onnea pikku neidistä!! nyt on itekki enmmän innoissaan alkaa synnyttämään [:D]
 
Voi, onnea Maikkimai!! Tyttösi oli kyllä todellinen yllättäjä [:)] Ja nopeasti tuli uloskin näköjään! Ihanaa, nyt se sitten alkaa!! 
 
Tuhannesti onnea Maikkimai ja koko perhe pikku prinsessasta!

Hienosti tehty!

Kuulostaa hyvin saman kaltaiselta sinun synnytyksesi, kuin meidän esikoisen, joten oikein muistot tulvahtivat mieleeni ja ihan kyynel tirahti, kun kertomustasi luin. Meilläkin synnytys alkoi vesien menolla, meni luomuna, kesti vain 6 tuntia, avautumisvaihe meni nopeasti ja Haikaranpesässä syntyi - myös mä koin, että kuumasta suihkusta oli paljon apua (kuten myös ammeessa olemisesta)!

Voi että kun ihanaa saada ensimmäinen vauva meidän poppoosta maailmaan! Huoh...
 
Ihanaa Maikkimai!!! Hirmuisen paljon onnea sinulle ja koko perheelle! Synnytystarinan luettuani odotan omaa synnytystäni entistä enemmän... 
 
Voi kun ihanaa!! Hurjasti onnea koko perheelle ja äidille upeasta suorituksesta! :D Ihanaa kun kaikki meni hyvin. Nyt ei kyllä malttais odottaa enää yhtään :P
 
Hirmuisesti onniteluja maikkimaille prinsessasta! Kyynel silmassa taallakin sun tarinaas luettiin [:)]
 
Takaisin
Top