Synnytystapa-arvioinnit, vauvan painoarvioinnit jne. :-)

Tiistaina siis käytiin keskussairaalalla synnytystapa-arvioinnissa ja mulla oli sitä ennen keskusteluaika pelkopoliklinikan kätilön kanssa. Onneksi pääsin juttelemaan, koska nyt on paljon parempi mieli synnytyksen suhteen. :-) Kätilö kirjasi ylös mun mietteitä/toiveita synnytykseen liittyen ja kertoi, että ne tiedot näkyvät sitten kaikille kätilöille. Näkee sitten mua vastaanottava kätilökin, että oon käyny juttelemassa ja mitä oon toivonut synnytykseen liittyen.

Lääkäri totesi kohdunsuun olevan jo pehmeä, ja hieman se oli lyhentynyt ja avautunutkin. Eli supistukset on siis jo saaneet jotain aikaiseksikin... Sanoi, että vauvalla ei oo hätää vaikka nyt jo lähiaikoina syntyiskin, mutta kielsi silti rehkimästä liikaa ja uida ei kuulemma enää saa tulehdusriskin vuoksi. :-/ Vauva oli ihan normaalikokoinen viikkoihin nähden, noin 2 700 g. :-D Lapsivettä oli normaalisti ja napanuora sykkeet oli hyvät. Nähtävästi tulee tällekin vauvalle tukkaa, kun näkyi ultratessa hiuksia... :-D Kaikki oli siis onneks kunnossa ja sain jo ajankin 40+2 viikolle, jos ei ole ehtinyt syntyä ennen sitä. Silloin siis tarkastetaan taas tilannetta, kun on kuitenkin tämä rd.
 
Toivottavasti menee sulla kaikki hyvin kun tulee aika :)

Viimeks kun kävin pelkopolilla poitsu meni yläkäyrällä, saa nähä kun mulla on 17.10 seuraava aika että mitä sanovat sitten. Sillon ois tarkotus ottaa myös magneettikuvia että mahtuuko edes tulemaan alakautta ja selvitellään vähän muutenkin sektion mahdollisuutta. Mullakin ois ollu toi synnytystapa arvio mutta se menee nyt pelkopoli käyntinä.
 
Kiitos Inxu! :-D Toivottavasti myös sulla menee kaikki hyvin ja saat asioihin selvyyttä... :-) Mulla ainakin helpotti, kun sai suurinpiirtein kokoarvion ja pääsi juttelemaan kunnolla kätilön kanssa. Ja toihan on tosi hyvä, jos vielä ottavat magneettikuvan lantiosta. Se on kuitenkin varmaan tarkempi, kuin perus ultraus... ;-)
 
Ultrassa tänään, kun viikkoja 36. Painoarvio 2800 gr. Raivotarjonta, eli alatiesynnytys todennäköisesti tulossa.
 
en tiedä kuinka herkästi ne muuten ottaa magneettikuvia mutta tutkittiin Janikan synnytystä ja etenkin kun Janika ei laskeutunu "lähtöasemiin" missään vaiheessa niin tolla magneetti kuvalla saa paremman käsityksen onko siellä jotain edessä mahdollisesti.

vois olla jo se pelkopoli käynti niin ei tarvis stressaa löytyykö sieltä mitään kun poitsu ei ainakaan vielä oo mitään askelta ottanu alemmaksi, saa sitten nähä mitä neukku sanoo maanantaina
 
Meillä oli tänään myös ultra. viikkoja tasan 34, paino vähän päältä 2,5kg, kuulemma pitkät jalat :) Lapsivesi normaali ja raivotarjonta ( ollut jo kuukauden verran). Terve ja eloisa :) Seuraava äitipoli käynti 3vkon kuluttua.
 
Meitin Janika oli ultrien perusteella pitkäsäärinen ja olihan sitä pituutta 40+5 54cm :)
 
Täällä katottiin perjantaina vauvan painoarvio joka oli 2490g ja kuulemman reipas vauva tulossa, sydän pamppasi minkä kerkesi, sukupuolesta siis ei tietoa vieläkään :/ 20.10 tosiaan uus ultra ja silloin päätetään käynnistyspäivä, ehkä tämän kuun viimisellä viikolla jo tai viimeistään marraskuun ensimmäisellä viikolla käynnistetään :) Vauva ei onneksi ollut isokokoinen tästä mun raskausdiabeteksesta huolimatta, huh :)

Saa nähä tuleeko tästä kuitenkin 3 kiloinen vauva kun esikoinen oli syntyessään 2940g :)
 
mulle sanottiin että viimesen kuukauden aikana vauva kerää kilon suunnilleen että jos LA aikaan asti odottavat niin ton mukaan menis vähän päälle 3 kiloa. saa nähä kuinka iso herra mun mahassa asustaa :)
 
moikka moi..

täällä oli eilen synnytystapa arviointi rv 35+4 oli.. täällä vauvan paino arvioksi sanottii mikä oisi syntyessää 3900g ja tällä hetkellä vauvan paino oli 3200g.. kaikki oli vauvalla hyvin.. lantio oli tilava elikkäs saisi synnyttää alateitse  jos ei tule mitään mutkia matkaan.. ja ouluun joudutaan lähtemää synnyttää vauvan koon vuoksi.. mutta eipä se mitään haittaa.. et sellasta asiaa tällä hetkellä..
 
Täällä epäillään, ettei tää 34+6 viikkoinen vauva mahdu tulemaan alakautta jos liian kauan odotellaan, joten saatan päästä tuskistani käynnistyksen avulla hiukan aikaisemmin. Lääkäri tekee arviota vasta kahden viikon päästä.. sinne asti pitää ainakin odottaa. Vauva on siis arviolta jo saman kokoinen kuin keskiverto vastasyntynyt.. kiloarviota en ole kuitenkaan kuullut...
 
Löytyipäs tälläinen mukava keskustelu :)

Vähän täälläkin jännittää tuo synnytystapa-arviointi rv 30 oli poika jo 2 kiloinen... arvioi silloin, että 4,5-5kg olisi sieltä tulossa... ja tosiaan ensimmäinen synnytys.

synnytystapa-arviointi 24 päivä maanantaina tuolloin viikkoja kasassa 36+3 niin sitten saadaan tietää enemmän.

Täytyy kyllä myöntää, että jännittää kun tietää että iso poika sieltä tulossa
 
Jennasto toivotavaan että selviää vähän paremmin tuo koko synnytystapa arviossa ja että mahtuuko tulemaan.

Täällä olis huomenna edessä vähän saman tyylinen vaikka pelkopolille meenkin. Saa nähä mitä antavat koko arvioksi. Janikan piti olla 3800g LA, mutta olikin 3500g ja 54cm ja tämän pitäisi olla vähän isompi ja neukku sano käsikopelolla viimeks että ei sieltä nyt mikään iso ole hänen mielestään tulossa. Saa nyt sit nähä.
 
Miten te pääsette näihin synnytystapa- ja kokoarviointeihin? Mulla ei oo ollu yhtään kertaa edes lääkärineuvolaa, saatika puhetta mistään koon arvioinnista... Esikoisesta kävin 12 vuotta sitten röntgenissä lantiosta mutta tän kakkosen kanssa ei oo ollu puhettakaan mistään koon arvioimisesta saatika synnytystavan arvioimisesta.
 
Jennasto, ohhoh, iso poika tosiaan tulossa teille! :-) no toivottavasti synnytystapa-arviossa saatte tarkemman kokoarvion ja lääkäri tutkii paikat, että mahtuuko tulemaan alateitse... :-)
Inxulle paljon tsemppejä huomiselle! :-D
Narsku78, se kait riippuu vähän paikkakunnasta, että miten toimivat tuon synnytystapa-arvion suhteen... :-o Mä pääsin sen takia, että mulla on raskausdiabetes ja esikoinen syntyi imukupin avustuksella. Kuulemma täällä tehdään aina synnytystapa-arviointi, jos on syytä epäillä isokokoista vauvaa, tai edellisessä synnytyksessä on jouduttu käyttämään imukuppia jne. :-) Mutta toi ettei sulla oo vielä tähän mennessä ollut yhtään lääkärineuvolaa, kuulostaa hieman omituiselta... :-/ Onko sun neukku sanonu, et missä vaiheessa ois lääkärineuvola tai miksei sitä muka olisi ollenkaan? :-o
 
aika outo jos ei oo yhtään lääkäriä ole ollut. täällä on periaatteessa kaksi, mutta eipä niissä mitään sen kummempaa tehdä kun ne lääkärit on ketä sattuu tk:sta saamaan.

mulla ois ollut synnytystapa-arvio Janikan takia kun tuli lopulta sektiolla, mutta haluan sektion niin oon joutunu pelkopolilla käymään, jossa huomenna tutkitaan tarkemmin mahtuuko tulemaan että tarviiko siitä edes kiistellä että saanko sektion vai en. Mähän itse olen myös tullut sektiolla.
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että tuossa viimeisessä lääkärintarkastuksessa lääkäri tekee arvion siitä tekeekö lähetteen synnytystapa-arviointiin. :)

Ite toivoisin kovasti et pääsisin siihen ihan oman mielenrauhan takia. Ite oon syntyny viikolla 37 ja painanu 3,5kg ja mies vkolla 39 ja painanu 4,9kg!!! Siks jännittää jos tämä poika yhtään tulis vanhempiinsa voi sillä olla kokoa! :P Torstaina lääkäri, katotaan mitä sanoo!
 
Heippa taas :) 

Kyllä helpottaa ainakin kuulla, että muutkin pohdiskelevat näiden asioiden parissa.
Meillä täällä Lahdessa tuo synnytystapa lääkäri on ihan sellainen, että tehdään kaikille, mutta mistään pelko systeemistä en ole kuullukkaan... jos epäilyttää ja pelottaa niin tietääkseni ne laitta psykologin luo juttelemaan ei muuta... 

Toivotaan, että jotain selkoa pienen kokoon tulisi ja tämä jatkuva mitä jos, entäpä jos olo vähän rauhoittuisi.... :/ 

Ei ole enää pitkä aika ja supistuksiakin tulee jo aika kivuliaitakin... mutta ensi maanantaina sitten viisaampi... kun vaan hermot ja kärsivällisyys riittäisi!
 
Täällä kans torstaina ä-polilla lääkäri ja silloin on se oikea synnytystapa-arvio ja varmaan saan käynnistyspäivänkin jo tietää :) Hiukkasen jännittää jo :P Odotan torstaita kyllä niinkuin kuuta nuosevaa :P Yks juttu ainaki on ihanaa, ens kuussa pääsee joululahja ostoksille, esikoisen ja vauvan kanssa :)

 Saa nähä paljon vauvan paino on Torstaina katottuna kun painoarvio oli 7.10 niin 2490g :) Esikoinen oli syntyessään 2940g ja esikoinen syntyi viikoilla 39+5 :) Tunne on kyllä mulla aika suuri että tää syntyy aikasemmin kuin esikoinen :)
 
Takaisin
Top