Synnytystä odotellessa

Onnea Charmant! :)

Täällä ollaan synnärillä! Tultiin yöllä puol kolme, kun supistuksia oli tullut jo neljä tuntia keskimäärin 8min välein ja kestolta ne oli n. puolitoista minuuttia ja kipu alko käymään jo aikamoiseksi. Sisätutkimuksen jälkeen irtosi limatulppaa ja supistukset vielä voimistui ja niitä tuli 2-5min välein, nyt oon saanu jonkun kipulääkkeen piikkinä ja se vähän helpotti :) Nyt odotellaan, että päästäis tositoimiin!
 
Olin saanu tälle päivälle lähetteen käynnistykseen kun oon valittanu pelkoa vauvan isosta koosta (painoarvio 3460g rv37).
Noh... Lääkäri ultras ja painoarvio oli vaan 3,7kg virhemarginaalin kanssa max. 4,2kg eli samaa kokoa ku esikoinen.
Olin myös reippaasti kahdelle sormelle auki ja pehmeä kanava lääkärin mielestä hyvässä lykyssä parissa päivässä vois itsekseen käynnistyä.
Anto myös mahdollisuuden jäädä osastolle heti ja oltas käynnistetty lääkkeillä.
Päätin et odotan mielummin sen pari päivää kotona luonnollista käynnistystä ja soitan sitte itteni lääkkeelliseen käynnistykseen jos ei ala mitään tapahtuu. Kävin vielä käyrillä ja selkä meni nii jumiin etten meinannu autoon taipua.
Mulle jäi hyvä mieli ku on mahollista että lähtee itekseen käynnistyyn, mut mies näytti murjottavan olis halunnu jo tositoimiin...
 
En nyt haluu pelotella, mut oma kokemus muutsman viikon takasesta, mulla oli vauvan painoarvio 37+5 niin 3290g ja syntyi 39+6 ja painoi 4430g, enkä usko että 2 viikossa olis tuota yli kiloo kerryttäny painoo. Ja syntymä painoks oli arvioitu 3,7kg, jos syntyy lähellä laskettua...
 
Täällä kanssa pelottaa vauvan paino ja koko. Mutta neuvolassa meinas että ei usko enää et tulee paljon yli 4kg ja jos ultrattais niin painoarvio voi heittää suuntaan tai toiseen sen 500g, eli ei kerro niin tarkkaan mitä neuvolatäti ihan mahanpäältä arvioi. En siksi kanssa mene aikasemmin käynnostelemään synnytystä, vaikka keskiviikkona käynnistetään viimeistään. Toivottavasti alkaisi luonnollisesti syntyä
 
Muutamia hentosia supistuksia tullu pitkin päivää. Ja limatulppa irtos kauppareissun jälkeen, alko jo toivo herätä, mutta supistukset on pysyny harvoina ja hentosina.
Tänää oon ollu myös extra kipeä heti aamusta. Selkä- ja liitoskivut ei taho asettua yhtään vaikka otin päiväunet.
 
Turhauttaa eikä huvita mikään. Masentavaa tää odottelu. Oikeen mitään synnytykseen viittaavia oireita ei ole, mutta muuten niin kipeä, kankea ja väsynyt että elämä on lähinnä sohvalla istumista tai makoilua. En edelleenkään haluais synnyttää, mutta kyllä tää raskaus sais jo riittää.
 
Täällä edelleen eletään mahan kanssa. Eipä pitäny lääkärin nii varma puhe, että lähtee syntyy muutamassa päivässä. Huomenna heti aamusta käynnistykseen. Hirvittää, mutta ku on kotona pärjänny nii olisin mielummin halunnu luonnollisen käynnistyksen. Seinät vaan alkaa ahistaa eikä töllöä jaksa tuijottaa.
 
Onnea käynnistykseen! Mua on tämän viikon aikana alkanut ahdistaa tää maha, ku vauva myllää tai painuu toiselle puolelle ... tuntuu niin epämukavalle. Viimeyönäkin kuin pesukone olisi ollut päällä. Viimeviikkoon asti ei siis mitään ongelmaa... keskiviikon käynnistystä odotellessa.
 
Takaisin
Top