Synnytystä odotellessa

Tsemppiä charmant, toivottavasti nyt olis tosi kyseessä:)
 
Kyllä sen verran sattuu etten usko näiden menevän ohi! Ainakin toivon niin!
Vielä ei ajankohtaista oo lähteä sairaalaan mutta kipua piisaa:grin
Jumppapallo ja kävely auttaa hiukan pahimpaan mutta kyllä tässä alkaa olemaan naama punanen kun supistuksen huippu tulee:grin
 
Hienoa charmant! Nyt lähtee!:grin
Meille syntyi 27. päivä illalla 22.10 minikokoinen tyttönen, synnytys meni kokonaisuudessaan ihan ok vaik tulikin hankaluuksia äidillä. Kotona ollaan oltu eilisestä asti ja kaikki hyvin, maitoa tulee ja tyttö syö ja kakkaa mieletöntä tahtia!:Heartred
 
Onnea charmant nyytistä:)
 
Täällä vielä minä ainakin odotan synnytyksen alkavan. Jos mitään ei kuulu, ensi keskiviikkona käynnistetään. Aamusta asti pientä säryn oloista tunnetta alamahassa. Jospa se nyt sais synnytyksen käynnistymään
 
Täällä kans vielä odotellaan. Alkaa käymään jo hermojen åäälle tämä tämmönen. Aikasemmista raskauksista ykskään ei oo menny yli lasketun ajan, tämä nyt sitten päätti olla erilainen. Reilu puoli tuntia sitten tuli yks mojova suppari, mutta se siitä sitten. Vois alkaa jo toden teolla, ei se yks tai kaks supparia päivässä oikein riitä. Vanhemmat on ollu täällä jo kaks viikkoa, miehen talvilomapäivät kuluu, olis ollu kiva olla yhdessä kotona vauvan kaa. Tokaluokkalainen kysy totes aamulla: "Eikö se vauva vieläkään oo tullu". Itku meinas päästä.

Onnittelut Charmant. Perässä tullaan... toivottavasti.
 
Jepjep, täällä odotellaan kanssa....:rolleyes: nyt 40+6. Miten AamuElokuun tiedät jo tuon käynnistyspäivän? Tai miten teillä muilla joilla yliaikaisuuden vuoksi käynnistetty...? Mulle lupailtiin yliaikaiskontrollia ensi maanantaille, mutta jokohan ne heti sillon käynnistää vai sovitaankohan silloin vasta se varsinainen käynnistysaika? Mietin tarviiko miehen tulla jo sinne kontrolliin mukaan...
 
Noniin!
Meidän synnytys oli järkyttävän tapahtumarikas! Kesto oli reilu 20h, ja kivunlievitystä sain todella paljon koska supistukset oli tosi voimakkaita jo sairaalaan saavuttaessa. Suoraan saliin ja epiduraalia kehiin! Vauva oli edelleen tosi ylhäällä ja lapsivesi tallessa. Mulle osui tosi ihanat kätilöt jotka jakso tsempata vaikka ite aloin olemaan tosi poikki. Synnytystä nopeutettiin sitten jo illalla kalvojen puhkasulla, mutta vauva oli edelleen ylhäällä. Sit alko lapsen sydänäänet heitellä ja näin ollen aloitettiin ponnistus sieltä ylhäältä ja se teki ponnistusvaiheesta tosi vaikean kun sitä ponnistamisen tarvetta ei tullut kun vauva ei ollut tunkemassa. Kun päästiin asemiin niin vauva tuli kyllä sitten muutamilla supistuksilla. Tikkejä mulla on valtavasti ja todella pahat repeämät. Tikatessa olin niin kipeä että joutuivat puuduttamaan jalat alta että saivat tikkaukset tehtyä! Huh. Lapsi on keskolassa saamassa lisähappea kun eilen oli vähän laiskanlainen hengittämään hetkittäin. Tietysti raskas synnytys hänellekin.
Mutta silti en voisi onnellisempi olla! Nyt tsempataan teidät muut vielä synnyttää!!:)
 
Jepjep, täällä odotellaan kanssa....:rolleyes: nyt 40+6. Miten AamuElokuun tiedät jo tuon käynnistyspäivän? Tai miten teillä muilla joilla yliaikaisuuden vuoksi käynnistetty...? Mulle lupailtiin yliaikaiskontrollia ensi maanantaille, mutta jokohan ne heti sillon käynnistää vai sovitaankohan silloin vasta se varsinainen käynnistysaika? Mietin tarviiko miehen tulla jo sinne kontrolliin mukaan...

Mulla oli sillon 41+5 viikolla yliaikais kontrolli, johon neuvolan th laitto lähetteen. Siel kontrollissa sit lääkäri päätti et käynnistetään ja pääsin sit suoraan siitä saliin. Ei siihen käynnistykseen ollu varsinaista syytä. Ainoastaan se et olin ensisynnyttäjä ja viikot jo niin pitkällä. Vauva oli sillon kokoarvion mukaan reilu 3600g (syntyessä kuitenki 3494g). Vointiki oli mulla ihan hyvä, ainoastaan pää meinas hajota siihen odottamiseen ja selkäkipuja. Mut ne ei vaikuttanu käynnistyspäätökseen.
 
Jepjep, täällä odotellaan kanssa....:rolleyes: nyt 40+6. Miten AamuElokuun tiedät jo tuon käynnistyspäivän? Tai miten teillä muilla joilla yliaikaisuuden vuoksi käynnistetty...? Mulle lupailtiin yliaikaiskontrollia ensi maanantaille, mutta jokohan ne heti sillon käynnistää vai sovitaankohan silloin vasta se varsinainen käynnistysaika? Mietin tarviiko miehen tulla jo sinne kontrolliin mukaan...

Meilläpäin käynnistetään jos menee 10 päivää yli lasketun ajan. Eilen neuvolassa sovittiin siis maanantaille neuvola-aika, jos ei ole syntynyt siihen mennessä. Silloin neuvolasta soitetaan synnärille ja varataan sieltä aika keskiviikolle :) ja silloin keskiviikkona on 10päivää yli lasketun...
 
Ok, kiitos hannaka ja AamuElokuun vastauksista! :) Eli varmaan vähän riippuu sairaalastakin nuo käytännöt. Täytyy ehkä sitten valmistautua siihenkin että käynnistävät heti, maanantaina kuitenki jo 11 päivää yli. Tietty eniten toivon että käynnistyis itestään jo ennen. Noh, odotellaan....
 
Takaisin
Top