Synnytystä odotellessa

Täällä meni taas illan napakat supistukset hukkaan:sad001 eli ei mitään muuta kun yöllinen pissihätä ja hirvittävä hiki jäänyt. Päänsärky ja pahoinvointi myös :sad001 Plaah! Toivotaan Seppo että sun supistukset jatkuisi sairaalaan asti vieviksi:p
 
Mulla ei tämän yön aikana oo ollu mitään oireita...ihan muutama supistus eilen illalla. Tässä oltu tunti hereillä, kauhee nälkä olis, mut oottelen et mies heräis ensin ennen ku meen kolistelemaan keittiöön. Jännästi sitä vaan on virtaa, vaikka tuleekin nukuttua välillä aika vähän. Taidan pestä seuraavaks saunan, ku alkaa muuten jo olla paikat kunnossa...
 
Mun synnytyskokemus oli niin pitkä ja tuskallinen, että jos olisin ollut tietoinen tuskan määrästä etukäteen, en olisi varmaan koskaan odottanut synnytyksen alkavan!!! Ihan niinkuin Charmant, olemme synnytyspeloistamme kirjoitelleetkin. Nyt olen onnellinen pienen tytön äiti:love017
 
Mun synnytyskokemus oli niin pitkä ja tuskallinen, että jos olisin ollut tietoinen tuskan määrästä etukäteen, en olisi varmaan koskaan odottanut synnytyksen alkavan!!!

Piti oikein käydä kurkkaamassa kauanko sun synnytys kesti. 20h...huh huh! Mulla laskettiin esikoisen synnytysajaksi about 14h, mikä sekin oli ihan riittävä!!!! Siitä siis vaan 9h kipeitä supistuksia + ponnistusvaihe. Ja tuota kipeiden suppareiden alkua ennen siis lapsivedet meni kotona 16h aiemmin ja sairaalassa seurannassa olin sen takia 11h. Eli vaikka kokonaisuudessaan aikaa meni lapsiveden menosta 26,5h niin se itse synnytys oli vaan 9h.
 
Alkaa taas kyllä synnytyspelko laimenemaan koska kyllä tällä hetkellä kärsis vaikka 3 päivää kipua vauvan ulos saamiseen kun tähän kärvistelyyn ja odotteluun koska tää olotila on tosi karmea :sad001 mutta ei auta kun vauva ei tule ja kroppa ei vaan lähde tekemään asialle mitään:sad001
Mutta hyvä jensan että selvisit ja pieni tyttö maailmassa, onnea:)
Käynnistyksen pelko sen sijaan alkaa olla karmea vaikka se onkin sitten vasta 8.2 jälkeen joskus mutta en halua siihen:sad001
 
Täällä kans vaan odotellaan.... Kipeitä supistuksia on ollu jo monta päivää ja ne jatkuu useita tunteja, mut eipä näytä auttavan :rolleyes: Tänään siis 41+0 ja soitin yliaikaiskontrolliin ajan, se ois sit lauantaina.. Tuskin sillon suostuvat edes käynnistämään, varmaan saa odotella ens maanantaihin sitäkin.....
 
Meillä on tyhmä kun ensisynnyttäjät pääsee käynnistykseen aikasemmin kun uudelleen synnyttäjät, mullakin menee niin pitkälle että hermot ei meinaa riittää :sad001
Plaah... ei auta! Kipeitä supistuksia on ja ne kestääkin jo tunteja mutta loppuvat lyhyeen:sad001
 
Täällä ilmeisesti toi 14 päivää rajana kans ja oon ensisynnyttäjä... Ellei nyt sit 41+5 olevassa yliaikaiskontrollissa jotain ilmene, että käynnistäisivät heti..
 
Meillä käynnistetään 10 päivän jälkeen la:n. Olisin toivonut aikasemmi koska tästä vauvasta on povattu tosi isoa :/ mennään varmasti helmikuun puolelle koska tänään vasta 40+1. Ei sille sitten voi mitään, mutta jännittää tää vauvan koko! Monella tammikuisella ollut alle 3700g, olispa tämäkin! Eikä mua edes lähetetä mihinkää ultraan tarkistaa vauvan kokoa, toisin ku muilla ja niiden synnytystä käynnistellään jo 38-39viikoilla. Huoh.
 
Mä saan varata yliaikaiskontrollin vasta 14pv lasketun ajan jälkeen. Ja siinä sitten menee oma aikansa että pääsen sinne ja mitä sitten päättävät koska käynnistävät. Kivaa:shifty:
Nyt tosin tänään lantio ja alapää on niin kipeä et jos tuo ei valmistaudu nyt tulemaan ulos niin ihmettelen! Nimimerkillä sohvalta vessaan liian pitkä matka koska kipu on mieletön :mad:
 
Koosta tuli mieleen:
Eka oli 3055g ja päänympärys muistaakseni 32cm.
Toka oli nyt 3840g ja päänympärys 36cm.
Ja tämän isomman ponnistus oli paljon helpompaa kuin pienemmän.
Eihän tämä alle nelikiloinen ole oikeesti iso, mutta sitä vaan, ettei se isompi tarkoita automaattisesti vaikeampaa synnytystä.
 
Koosta tuli mieleen:
Eka oli 3055g ja päänympärys muistaakseni 32cm.
Toka oli nyt 3840g ja päänympärys 36cm.
Ja tämän isomman ponnistus oli paljon helpompaa kuin pienemmän.
Eihän tämä alle nelikiloinen ole oikeesti iso, mutta sitä vaan, ettei se isompi tarkoita automaattisesti vaikeampaa synnytystä.

Olen kuullut samaa. Ainoa vaan et tämän kaverin veikataan olevan yli 4kg, niin se jännittää.
 
Täällä syntyi tänä aamuna kunnon mörssäri! :Heartred 54cm ja 4,5kg, py 38cm. Silti selvisin ilman mitään repeämiä tms. Oli hyvä kätilö joka tuki välilihaa ja tsemppasi ponnistuksen aikana. Esikoinen oli aikoinaan 3,2kg 49cm ja py34cm. Silti esikoisen ponnistusvaihe pidempi ja tuskaisempi. Että tosiaan, iso vauva ei aina ole yhtä kuin vaikea synnytys :)
 
Täällä alkoi tossa yöllä supistukset!
Nyt noin 10-15min välein polttelee alavatsalla melkoisesti. Aion sinnitellä kotona niin kauan kun olo vaan antaa myöden kun sairaalaan meiltä ei aja kuin 15min. :) Miehelle tossa jo vinkkasin että saattaapi lähtö tulla kesken töiden!
Toivon tosiaan että ei mene enää ohi, mutta nyt tekee poltot sen verran kipeää etten jaksa uskoa niiden olevan ohi meneviä edellisiin polttoihin verrattuna!:bored:
 
Takaisin
Top