Synnytystä ennakoivia oireita

Mansikka84

Oman äänensä löytänyt
Listaillaanko tähän millaisia oireita viimeisillään alkanut olemaan, tai jos jo synnyttänyt, niin mitä ennakoivia oireita ennen synnärille lähtöä ollut :)

Itsellä nyt 38+5, ja n.3h tullut tiheään supistuksia (3-5min välein), ei kuitenkaan kovin kivuliaita. Alavatsaa jomottelee ja vatsa sekaisin. Saas nähdä loppuvatko nämä vielä, kun joinakin öinä on muutamia tunteja supistellut säännöllisesti ja sitten loppuneet siihen. Jännittävää! Vauva oli eilispäivän tosi hiljainen masussa, illalla vasta alkoi enemmän mylläämään. Ja itsellä ollut 2 edeltävää päivää todella väsynyt/voimaton olo.
Lähden nyt kuumaan suihkuun rentoutumaan ja katson mihin suuntaan tämä tästä lähtee :happy7
 
Oon muutamana pvänä siivoillut ahkerasti ja nyt toista pvää irtoilee limatulppaa.
Vatsa myös ollut hieman sekaisin. Ja kauhea väsy päällä kun ei saa nukuttua kipujen ja supistusten kanssa (eivät ole säännöllisiä vielä).
Jospa tästä nyt vaikka alkuviikosta pääsis jo synnärille kun ei malta odottaa...
 
Listaillaanko tähän millaisia oireita viimeisillään alkanut olemaan, tai jos jo synnyttänyt, niin mitä ennakoivia oireita ennen synnärille lähtöä ollut :)

Itsellä nyt 38+5, ja n.3h tullut tiheään supistuksia (3-5min välein), ei kuitenkaan kovin kivuliaita. Alavatsaa jomottelee ja vatsa sekaisin. Saas nähdä loppuvatko nämä vielä, kun joinakin öinä on muutamia tunteja supistellut säännöllisesti ja sitten loppuneet siihen. Jännittävää! Vauva oli eilispäivän tosi hiljainen masussa, illalla vasta alkoi enemmän mylläämään. Ja itsellä ollut 2 edeltävää päivää todella väsynyt/voimaton olo.
Lähden nyt kuumaan suihkuun rentoutumaan ja katson mihin suuntaan tämä tästä lähtee :happy7

Tsemppiä jos synnytyksesi nyt käynnistyy kunnolla! Kyllä tuo vähän siltä vaikuttaa että tänään voi syntyä:smiley-bounce012

Itse olin reilu viikko sitten neuvolassa ja silloin lääkäri sanoi että kohdunkaulaa ei enää yhtään jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki, vauvan pää jo ihan alhaalla. Koko tämän kuluneen viikon on ollut todella voimakkaita ”kuukautiskipuja” ja paineen tunnetta. Joka päivä ollut sellanen olo että tänään syntyy. Huomenna tulee täyteen rv37+0, eli ihan hyvät viikot jo. Eilen yllättäen kaikki oireet tuntuivat loppuvan, ei kipuja, painetta, väsymystä...onkohan tämä tyyntä myrskyn edellä :smiley-ashamed004
 
Edellisessä raskaudessa irtosi limatulppa tosiaan, mutta en ollenkaan muista että kuinka kauan aikaa ennen kuin vedet meni:bored:
Mulla on ollut eilisen illan ja tän aamun/aamupäivän vauva masussa tosi rauhallinen. En kyllä usko että vielä tapahtuu mitään kun on 37+0. Mutta siis muistelisin että tuo vauvan rauhallisuus voisi kans merkitä jotain?o_O
 
Mä kuulun just näihin oireiden kyttääjiin, eikä ainakaan esikoisen aikana mikään viitannut yhtään mihinkään, vaikka olin varma lähdöstä jo rv 38 alkaen :D hän syntyi 41+2.

Mutta silloin jo synnytyssupistusten alettua muistin tarkistaa purppuraviivan ja oli se aikamoisen näköinen! Nytkin jotain viivaa on, mutta ei läheskään sellaista kuin silloin oli.

Täällä myös vauva ollut jo jonkin aikaa melko rauhallinen, ehkä joka toinen päivä tulee sellainen pitempikestoinen jumppatuokio, jolloin meinaa tulla nahan läpi. Uskon, että kuuluu asiaan, eikä ole tulossa vielä kahteen viikkoon :hilarious: Nyt rv 38+5.
 
Pyllyvakoon siis ilmestyy (muka) synnytyksen lähestyessä suurimmalla osalla naisista purppurainen viiva, joka kertoo synnytyksen etenemisestä / kohdunsuun aukeamisesta.

Mulla ainakin on jo monta päivää näkynyt pyllyvaossa viiva, mutta ei ole vielä kovin ylhäällä (ehkä 5cm pitkä) eikä niin räikeä mitä muistaisin esikoisen synnytyssupistusten alettua olleen.
 
https://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Purppuraviiva-takamuksessa-kertoo-synnytyksen-kulusta/
^tuossa tuosta purppuraviivasta :) minullakin se ilmestyi viime synnytyksen alkaessa. Mies sen huomasi :D

Tsemppiä hirmuisesti kaikille teille, joilla synnytys lähestyy :) tulkaa ihmeessä kertomaan tänne julkiselle puolelle myös kun pienet syntyneet:Heartred
Tsemppailen teitä kaikkia ja kiroan vähän edelleen, että liityin tammikuisien salaisiin, kun nyt tuntuu siltä että tämä tulisikin ehkä joulukuun puolella sittenkin :hilarious:
 
Mulle myös uus juttu toi viiva, mielenkiintoista!

Mulla kesti 6 tuntia supistukset 5min välein tuossa 3pv sit mutta loppuivat kuin seinään. Nyt on ollut superenerginen olo muutaman päivän ja olen varma ettei tää vauveli aio syntyä lähimainkaan :D
Kävelin just reippaan 5km lenkin ja supistelu ym kipuja huomattavasti vähemmän kuin ollut aiemmin, hassua! Eilen oli neuvola, vauva ei ole vielä kiinnittynyt/laskeutunut.
Nyt täytyisi yrittää keksiä jotain puuhaa, meinaa päivät käydä liian pitkiksi muuten, rv 39+0 tänään.

Ihanaa loppuodotusaikaa kaikille! :Heartred
 
Onnea PauliinaS!

Mulla on tänä aamuna alkaneet melko säännölliset napakat harjoitussupistukset. Nämä on erilaisia kuin normaalit harjoitussupistukset mut ei kuitenkaan synnytyssupistuksen kaltaisiakaan. En tiedä, merkkaisivatko viikon sisään alkavaa synnytystä vai kauanko tätä jatkuu :p Rv39+0
 
Onnea PauliinaS! :)

Mullakin on lisääntynyt harjoitussupistukset paljon ja kun meen esim kyykkyyn niin sattuu ilkeästi pistävästi masuun, mitäs tää on??o_O Masu ollut sekaisin edelleen,
Vähän huono oli ja masua kiristelee jotenkin..
 
Muokattu viimeksi:
Voi kun saisi myös jo oman prinsessan syliin :Heartred

Mulla lapset 15 ja 11v joten hieman pelottaa miten synnytys menee yms. kun ei sitä enää paljoa muista.
 
Takaisin
Top