Synnytystä ennakoivat oireet

Jenska

Puuhakas puhuja
Joulukuun mammat 2017
Tehdääs tänne yleiselle puolellekin tällainen ketju :) Salaisella tämä jo onkin :)

Eli joko pitää kellotella supistuksia? Onko sairaalakassi lähtövalmiina oven pielessä? :)
 
Sairaalakassi pakattu valmiiksi kun ei tiedä milloin lähtö tulee,menkkamaisia kipuja ja tuntemuksia nyt viikon aikana. Tänään ultrassa käyty poika painoi noin 3 kg ja oli siellä odottassa jo ulostuloa eli rt tilassa. Alhaallakin runsasta vetistä vuotoa ollut,saa nähdä kauan menee vielä :)
 
Mulla ei oo sairaalakassi missään vaiheessa! Pakkaan varmaan ku lähtö tulee:woot:
Supistelee välillä, mut emmä tiiä mikä on kipeesti ni ilmeisesti ei vielä kipeitä oo. Maha kovettuu ja selkää juilii.
Inhottavimmat on vihlaisut alapäässä, ihan ku sähköisku iskis:wideyed:
 
Mulla ei oo sairaalakassi missään vaiheessa! Pakkaan varmaan ku lähtö tulee:woot:
Supistelee välillä, mut emmä tiiä mikä on kipeesti ni ilmeisesti ei vielä kipeitä oo. Maha kovettuu ja selkää juilii.
Inhottavimmat on vihlaisut alapäässä, ihan ku sähköisku iskis:wideyed:

Sit ku supistukset on 'oikeita' ni kyllä tiedät että ne on niitä..

Mulla on ns sairaalakassi pakattu, mut siel on vaa irtokarkkipussi, liivinsuojia, dödö, hiuskiinne, hammasharja, kännylaturi ja ristikkolehti+kynä.
En mä ainakaan esikoisen aikaan laitoksella tarvinnu ku lähinnä kännykän/tabletin. Ja vietin siel 6 päivää.
 
Joo ei meilläkään tietoakaan pakatuista sairaalakasseista vielä :D. Vois kyllä ohimennen jonkun riipaista. Turvakaukalokin on lainassa vielä, josko sen kyytiin sit kattois jotain mukaan.
Mutta tosiaan en minäkään meinaa mitään kovin kummoista pakata.
 
Joo en mäkään kyllä ekan kohdalla tarvinnu sairaalassa juuri mitään, lähinnä viihdykettä itselle ehkä enemmän olis saanut olla. Mut vaatteet mulle ja vauvalle yms. sairaalan puolesta, niin eipä siellä juuri mitään tarvi oikeesti. Kotiinlähtokampetta vaan sit :)
 
Tänään just mietin et pitäis kattoo mitä ottaa matkaan ettei kipeenä tarvi pakata kamppeita. Hygieniatarvikkeet yhteen paikkaan ettei tarvi sit haeskella erivessoista yms. Hoitajalle palkka valmiiksi ja vahitttava että kaapissa ois koko ajan helppoa ruokaa sille varalle. (Käteistä pikaruuan varalle)

Supistellut lupaavasti neljä päivää, että kyllä se sieltä alkaa pikkuhiljaa valmistua lähtöön. Mulla on noin kaks viikkoo aina ollu suppareita ennen h-hetkeä niin vähän varauduttava vaikka aika rennosti aijon ottaa nää viikot.

Nyt 36+1
 
Mulla on nyt tapahtunu jonkinnäkönen masun valahtaminen eilisen ja tän päivän aikana. Aivan armoton puskeminen tonne alakertaan ja hikkakin tuntuu siellä niin että tärähtää :grin Tosin näillä viikoilla on mulla muutkin laskeutunu niin ei tarkota vielä yhtään mitään :) Nyt rv33+4. Mutta kiinnittyny on akikki vasta sit ku synnytys on käynnityny.
 
Tänään just mietin et pitäis kattoo mitä ottaa matkaan ettei kipeenä tarvi pakata kamppeita. Hygieniatarvikkeet yhteen paikkaan ettei tarvi sit haeskella erivessoista yms. Hoitajalle palkka valmiiksi ja vahitttava että kaapissa ois koko ajan helppoa ruokaa sille varalle. (Käteistä pikaruuan varalle)

Supistellut lupaavasti neljä päivää, että kyllä se sieltä alkaa pikkuhiljaa valmistua lähtöön. Mulla on noin kaks viikkoo aina ollu suppareita ennen h-hetkeä niin vähän varauduttava vaikka aika rennosti aijon ottaa nää viikot.

Nyt 36+1

Voi ku itelläkin ois noin selvät sävelet supistusten suhteen. Reilu viikon ollut jo kivuliaampi supistuksia ja tänään ei tahtonut päästä kävelemään tyttöä nukuttaessa kun selkään asti supistukset vihloi kipeesti. Tänään rv 34+1 enkä varmasti pääse kivuista eroon ennen laskettua päivää. :-/
 
Mulla on supistellut hieman enemmän, mutta ei silleen kivuliaasti. Tukalia ne on aina olleet ja vatsa kovettuu, mutta tosi harvoin on mitään jomotteluja. Enemmän on nyt kylläkin alavatsa ja lantio kipuillut - touhusi tai lepäsi. Tänään kaupassa käynti oli tuskaa just noiden kipujen takia ja selkään sattu ihan törkeesti!

Mullakin on useemman viikon aikana jo tullu noita voimattomuuskohtauksia just esim ruokaa tehdessä, kun pitää pystyssä olla. Siivoominen on ihan kamalaa, kun selkä rasittuu nii helposti. Hyvin huoma, että massaa on tullut mahan puolelle ja lihakset ei enää jaksa kannatella. :grin
 
Mulla on taas jomottelua ja menkkamaista pientä juilia selän ja vatsan puolella satunnaisesti. Ei ollu kuitenkaan vielä viikko sitten paikat pehmenneet, mutta saa nähdä jos tämmönen jatkuu. Ei kuitenkaan semmosia perus kovetteluja enää ole niin paljon ollut kuin joskus aikaisemmilla rv:lla. Yöt alkaa olla aika ärsyttäviä kun häpyluu jotenki kipeytyy ja koko vatsan ja selän seutu. Asentoa ei oikeen viiti vaihtaa kun tietää että se kylkiasento on paras ja on ittensä topannu tyynyillä. Se kai se rasittaa sitten paikkoja kun ei liiku yhdestä asennosta mihinkään :D
 
Miksi kipeet supistukset alkaa kun käy lepoasentoon kyljelleen? Ai että kun sais sen jumppapallon käyttöön niin ois hyvä asento istuskella ja lantio pääsisi avautumaan pikkuhiljaa tekemään vauvalle tilaa. Nyt kuudetta päivää kipeitä supistuksia tullut. RV 36+4
 
Mua vähän ahistaa kun tuntuu että sitä sitkeetä limaa tulee tuolta alapäästä melkeen joka pv vähäsen. Tänäänkin yhtäkkiä lörähti suihkun jälkeen. No jospa se ei vielä enteilis synnytystä kun ei kuitenkaan koko tulppa tuu ulos :D Sormet ja varpaat ristissä että pääsis vielä ainakin ne pari viikkoo eteenpäin.
 
Mua vähän ahistaa kun tuntuu että sitä sitkeetä limaa tulee tuolta alapäästä melkeen joka pv vähäsen. Tänäänkin yhtäkkiä lörähti suihkun jälkeen. No jospa se ei vielä enteilis synnytystä kun ei kuitenkaan koko tulppa tuu ulos :D Sormet ja varpaat ristissä että pääsis vielä ainakin ne pari viikkoo eteenpäin.

Anteeksi että tunkeilen mutta limatulppa uusiutuu joten sitä voi tulla kauankin ennen synnytystä :)

Tsemppiä kaikille viime metreille!
 
Täällä taas tämmönen huonompi yö. Viime yön nukuin taas tosi hyvin ja pitkään. Tänään alkoi äippäloma. Heräsin noin neljältä ja kävin syömässä välipalapatukan kun maha kurnii. Nyt supistelee pienen kivun kanssa ja säikähdin jo että pitääkö alkaa kellottaan kun muutamat tuli niin peräkkäin.


Muoks. Oli pakko nousta nyt ylös kun supistuksia tulee tossa makuuasennossa alle kymmenen min välein ja selkää ja reisiä särkee. Jospa tää asennon vaihdos veis ne pois.
 
Muokattu viimeksi:
Toivottavasti ei nyt ihan vielä tule Diann. Itelle tosin kyl toivoisin muutamia ns. oikeita supistuksia jos toi vauva vaik vähän laskeutuis niitten kanssa. On nyt niin ylhäällä että pahaa tekee, ja toiseksee kukaan muu ei enää näillä viikoilla ole ylhäällä ollu mun raskauksissa.
 
Täällä herättiin kovaan päänsärkyyn(varmaan vaan niskajumi) mutta kun nousin sängystä niin koski vähän mahaan ja supisti. Melkein suoraan joutui vessaan juoksemaan kun tuli vetenä kaikki pihalle. Tän lisäks tuli niin paljon limaa että pyyhkiessä oli sormetkin ihan töhnässä, kun ei normi paperinpala riittänyt o_O verta ei onneks ollut mukana. Tiedä nyt taas että onko sitä olevinaan syönyt jotain epämääräistä eilen ja oliko toi iso limamäärä nyt sitten limatulppaa isommassa määrin vai joku härö vaan... no.. huomenna neuvola nii kahotaan :) viikkoja on ”vasta” 34+3 tänään et sais hetki mennä vielä...
 
Ois kyllä kiva tietää mitä nää supistelut tekee vai tekeekö mitään. Pahimmat nyt loppuneet mutta menkkamainen särky jäi selkään ja nyt kaurapussi siinä lämmittämässä. Toivottavasti menee nyt ohi ja ens viikolla ois tiistaina lääkäri niin siinä sitten kuulee onko kohdunsuulla tapahtunut muutosta.
 
Mulla ennakoivat oireet rv 37+4 oli näemmä vähitellen voimistuvat, harvakseltaan tulevat supistukset. Ne siis alkoi viime yönä klo 2 ja klo 9 tulin Tyksiin vähän niin kuin näytille. Klo 10.05 oli poika syntynyt. Nyt täällä sitte ihmetellään tätä pienokaista ja odotetaan innokasta isosiskoa päiväkodista. :Heartred Myös isä myöhästyi synnytyksestä!!
 
Takaisin
Top