Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

Täällä on päivittäin supistuksia, mut mitään ei tapahdu! Alkaa olla jo niin levoton.
26.päivä vasta laskettu aika, mut 2 aikasempaa on tullu aika lailla lasketun hujakoilla, joten odotan että nytkin tulis.
Sit jos meneekin 2 viikkoa yli, niin oon varmaan ihan hermoraunio.
 
Melinda82: Sama tilanne. LA tänään. Mitään oireita ei ole. Vähän ehkä tunteellinen olen. Juttelen normaaleja asioita miehen kanssa niin silmat alkaa valumaan. Innolla odotan synnytystä. Vähän alkaa jo v-tuttaa tämä paksu olo ja ei jaksaisi pukea vaatteita päälle. En jaksa käyttää nyt edes liivejä. Käytän siis tiukkaa toppia ja liivinsuojia. Paljon rennompi olla kuin ei niin paljon purista.

Tänään ajattelin olla vaan kotona. Jos tulee liian kuuma menen ulos istumaan. En jaksa urheilla. Nyt riitti treenaaminen. Ei se vauva tule sillä tavalla ulos. Tietty jos alkaa supistella kuulemma kävely voi edistää supistelua..
 
Melinda82 ja Jenkkipentu, täällä täsmälleen samat lukemat mittarissa, tuntemuksia tosin ollut kyllä, mut ei siis lopullista "se on menoo nyt" -meininkiä ... pidetäänpä peukkuja että vaikka yöllä alkaisi tapahtua! :)
Mä siivosin viime viikolla jo niin ahkerasti, pesin jopa lattiat pylly pystyssä ja aattelin, et jos tällä ei käynnisty niin kumma... mut ei niin ei. Nyt ei kyllä enää jaksa suurempia rehkiä.
 
Muokattu viimeksi:
Leenuli: :) jes hyvä me!! Tiekkö mä jumppasin. Siis sellaista enemmänkin venyttelyä. Tuosta alavatsalta oikeastaan melkein häpyluun päältä kuuluu kun vesi vaihtaa paikkaa.. sellainen plums ääni.. Hassu tunne..
 
Ä-polilla käynti tänään 40+1. Jos ei synny tällä viikolla, pitää mennä 41+1 käynnistyksen. Mulla edelleen paikat täysin kiinni ja 3 cm kaulaa o_O, ei voi vielä käynnistää ku edellinen sektio, ja sytotecit ei oikein siis sovi - pitäisi saada ballongi asetettua mikä ei siis onnistu.. 4100 g kuulemma paino arvio, eli 600 g 10 päivässä, kuulostaa paljolta Ja hieman oudolta, olisin odottanut 3800 g.. Mikä oli oma veikkaus ja yleisempi aiempi veikkaus. Esikoisesta oli täsmälleen samoilla päivillä sama arvio ja syntyessä 2 päivää myöhemmin painoi 3700. Lapsivettä oli edelleen kohtuullisen paljon.
 
Melinda82, miksi sektion jälkeen ei voi käynnistää sytotecillä? Mulla myös sektio takana ja itseasiassa mitään konkreettista ei lääkäri ottanut puheeksi synnytystapa-arviossa (joka oli vko 36) ... mutta kun tuo laskettu jo meni niin voihan se olla, että tämänkin kanssa joutuu käynnistykseen, mitä en toki haluaisi. Mulla käytettiin ballongia viimeksi + kalvojen puhkaisu, mutta tosiaan päädyttiin sitten kiireelliseen sektioon lopulta.
Ja tosiaan samat päivät menossa ja huomenna mulla on neuvola, ilmeisesti vasta viikon päästä tulee äitiyspoli jos ei sitä ennen käynnisty itsestään. Ja synnytystapa-arviossa lääkäri "vitsikkäästi" sanoi, että "no, kyllä se viimeistään 6 viikon päästä syntyy" ja laskettuun oli siis silloin 4 vkoa... eli onkohan käynnistysten ajoituksella kovin erilaiset aikataulut eri sairaaloissa jos ei muuten mitään erityistä syytä (kuten raskausmyrkytys tms.) ole... ? Kauhistuttaa ajatella, että oikeasti odotettaisiin lähemmäs täyttä 42 viikkoa :nailbiting:
Mulle se lääkäri silloin sanoi, että n. 200 g /vko tulee vauvalle painoa ja "ei se sitten yliajalla enää juuri kasva". Mut eipä nuo painoarviot oikein tunnu osuvan kohdilleen paria päivää ennen synnytystäkään.
 
Sytotecit on lääkkeellistä käynnistämistä, kun se on tehty ei voi enää asiaa perua. Lääkeellinen käynnistys voi aiheuttaa rajut supistukset, jota sektioarpi ei kestä..
Noissa paino arvioissa kannattaa olla kyllä aika kriittinen, koska mitä pidemmällä raskaus on sitä vaikeampi on saada mittoja otetuksi.
 
Ja meille erikseen vielä syntymän jälkeen kerrottiin, että jos kyseessä on iso tai pieni baby, niin painoarvio heittää todennäköisesti enemmän. Että "normivauva" 3,5kg on se helpoin arvioitava.
 
Yleensä vauvan paino 10-kertaistuu rakenneultrassa annettuun painoarvioon nähden..kuulemma..
 
Hui jos on niin! Sitten meille on olisi/on iso neiti tulossa.. Mutta kuhan tulee, se on pääasia. : )
Nyt helpottaa minunkin kärvistely ja odottelu, sain kontrollissa huomenna aamulla käskyn tulla käynnistykseen! Juu, odotettavissa varmasti verta, hikeä ja kyyneleitä, mutta hyvin turhauttavaa on ollut odotellakin, kun ei minkäänlaisia merkkejä edes synnytyksen lähestymisestä.. Ihanaa, nyt sentään tiedän milloin voisi jotain alkaa tapahtumaan! : ) Vaikka pelottaa, niin odotan kyllä niin innolla!
 
Muokattu viimeksi:
Melinda82, kiitos tiedosta - eipä siis mullakaan sitä voida käyttää jos niikseen tulee.
Mulla oli tänään neuvola, vauvan pää kuulemma jo hyvin alhaalla ja antoi ohjeeksi kyykkiä kunnolla :D
Ja sain luvan soittaa äitiyspolille jos 41+4 tulee täyteen. Huh huh, en tod haluaisi niin pitkään odottaa enää!
 
Täällä eilen pari napakkaa minuutin mittaista supistusta ennakoi seuraavan yön tapahtumia. Yöllä heräsin kovaan kipuun alavatsassa noin klo 1.00 ja supistukset tuli 4-5 minuutin välein. Sairaalassa klo 02. olin auki pari senttiä ja siitä pari tuntia eteenpäin olin 4cm auki ja siitä ei mennyt kuin tunti kun jo 8cm auki. Aika rytinällä eteni verrattuna edelliseen synnytykseen, joka kesti sen 13tuntia. Nyt on sitten ihana nyytti kainalossa.
 
Onnea. Tommosen synnytyksen kun saisi. 40+3 tänään, ei merkittävää, ehkä pientä menkka tuntemusta välillä.. Toivottavasti enteilisi jotain. Sehän vaihtuu jo kohta syyskuuhun. Taidan ruveta leipomaan tekemisen puutteessa, esikoinen viety eskariin ja kaupassa käyty. Päivät toistaa itseään jo :meh:
 
Melinda täälläkin on tullu jo mansikkakakkuja ja pullia ja vaikka mitä leivottua kun siivomisetki loppuu kesken :D ei tee hyvää kiloille tää leipominen kyllä :DD 40+2, ja mies vaan "lohduttaa" että ens kuun puolelle menee kun hän on sinne asti töissäki :D
 
Täälläkin ruvennut hiljenemään kirjoittelu.. Taitaa kaikki olla synnyttämässä tai synnyttänyt. Nyt ei kyl mitään oiretta, viime yönkin nukuin hyvin. Vatsa tuntuu kyl jätiltä. Liikelaskentaa joutuu välillä tekemään, mutta on toistaiseksi liikkunut sitten riittävästi kuitenkin.
 
täällä on ruvennu touhutessa ja lenkillä painamaan neiti kovaa aina välillä alas.. tulee ns. puuukkoja ja kramppeja alakertaan.. Menkkajomotusta jonku verran mutta sekään ei leviä selänpuolelle tai vatsan puolelle vaan pysyy vaan tuolla alakerrassa :sad001

Jos ja kun ei varmaan vielä viikonloppuna tule ulos, niin maanantaina viimenen neuvola ja ilmeisesti ymmärsin että yritetään sit samalle viikolle jo saada se yliaikaiskontrolli kun täällä ei vissiin haluta päästää ainakaan montaa päivää yli 41+5.. tuohon nyt on tosin vielä kuitenkin se viikko aikaa! :)

Mitähän tekemistä sitä tänään keksisi?
 
Mulla muuten synnytystä edeltävänä päivänä vauva teki käännösen vasemmalta oikealle silleen selän puolelta,ku yleensä iltavillien aikaan pyöräytti jalat puolelta toiselle mahan puolelta. Lisäksi huomasin suihkuun mennessä että maha oli "rösähtäny" reilusti alaspäin. Näistä rupesin miettiin et josko se synnytys pian käynnistyis. Ja aamulla meniki sit lapsivettä :) tällä masuasukilla ei ollu kyllä liikkeiden hiljenemisestä tietoakaan...
 
Takaisin
Top