Synnytystä ennakoivat oireet? Supistukset ja tuntemukset? :)

Zeinika, onko selän jomottelu jatkunut vai hiipuiko se yön aikana? Pidän peukkuja kovasti!! Illalla ja yöllä taisin bongata kaksi pientä palaa limatulppaa. Toinen paloista oli vessapaperissa ja toinen pöntössä. Kun vaan alkaisi ne supistukset!

Kaikki te, jotka menette Hyvinkäälle synnyttämään, niin enpä voisi olla yhtään iloisempi meidän puolesta! Siellä on sattunut joka kerta aivan ihana henkilökunta ja eilenkin vielä soittivat perään ja kyselivät, oliko sisätutkimus saanut supistuksia aikaiseksi. Herttaista :)
 
Imme no yöllä loppui se selän jomottelu :meh: ja nyt ei mitään perhana. Noh osadin melkeinpä odottaa että näin käy mutta silti olin iloinen että jotain tapahtu :D noh nyt odottelen että su pääsee sinne kontrolliin :) mites Imme onko sulla tapahtunut mitään? :)
 
Soittivat takaisin aamulla Hyvinkäälle, kun eilistä kätilöä jäi mietityttämään se outo haamu siinä lapsivesitestissä. Tänään tehtiin uudelleen se promm-testi ja taas sama haamu :confused: Nyt odottelen vuoroa lääkärin luo joka tekee kai jonkun toisenkin testin tuolta syvemmältä. Ehkä sitten saadaan varmempi tulos siitä, mitä tuolta lorisee:grin
 
Tsemppiä Imme! :)

Voin kyllä minäkin myöntää että kade olen. Kävin tänään kans tutkituttaa et onko tuo lapsivettä kun jatkuvasti lorahtelee vetistä jotain. Ja testi oli negatiivinen. Ei sillä, hyvä että oli kun eilen sitä tuli aamulla runsaammin, ja tänään jatkunut. Et jos se sit oliskin ollu lapsivettä niin tiiä minkä infektion olis saanut.

Mut enivei, kätilö tutki paikat siinä, eikä kyllä juuri muutosta kolme viikkoa sitten tehtyyn lääkärintutkimukseen. Ulkosuu sormelle raottaa ja kohdunkaulaa jäljellä 1-2cm, viimeksi oli 2cm. En mä tiiä, mua harmittaa ihan kauheesti kun ei ole mitään merkkejä että tämä syntyis itsekseen. On jotenkin niin kamalan pettynyt ja turhautunut olo, yhtään kipeetä supistusta en oo koskaan tuntenut. Pitäs varmaan vaan asennoitua siihen että käynnistykseen mennään ja sillä siisti.

Anteeksi purkautuminen, onneks ensi viikonloppuna on joka tapauksessa vauva sylissä, en enää muistakaan siinä vaiheessa näitä v***tuksen tunteita. :D
 
Täälä todettiin raskausmyrkytys ja nyt makoilen osastolla, käynnistys alotettu. Saas nähdä miten pitkään tässä menee.
 
Meilläkin tosiaan ensimmäinen lurahdus tuli ke-to välisenä yönä, että meilläkin tää käynnistely aloitettiin periaatteessa 36 tuntia ekasta valumasta. Sain just antibioottia yhden setin ja nyt odotetaan lääkäriä laittamaan ballonki. Helppo toki nyt sairaalasta huudella, mutta ei enää kauaa niin kaikilla on omat pikkuset sylissä :)
 
Nnannaa, tykkäys tuli käynnistykselle, ei raskausmyrkytykselle :) tsemppiä sinne!
 
Tänään kävin viimeisessä neuvolassa, loput käynnit sitten äitiyspolilla. Seuraava ensi tiistaina, jolloin yliaikaiskontrolli. Nyt 40+5 ja ainoat ennakoivat oireet olleet ehkä 5 kivutonta (harjoitus)supistusta tämän viikon aikana. Olen kyllä jo alkanut ajattelemaan, että ei tämä käynnistämättä lähe ja tavallaan lopettanut alkamisen odottamisenkin. Tiistaina tehdyssä kohdunkaulan tarkistuksessakin selvisi, että mitään muutoksia siinä ei ollut tapahtunut viimeiseen kolmeen viikkoon.. Tavallaan mälsää, mutta minkäs sille mahtaa.
 
Mun mielestä ei kannata stressata siitä paljon on auki tai kaulaa jäljellä, koska kun synnytys alkaa niin niillä poltoilla kyllä paikat revähtää auki. Mulla ei esikoisen kohdalla ollut tapahtunut alapäässä oikein mitään ja yhtäkään supparii ei ollut koko raskauden aikana ennen kuin synnytys alkoi 40+2.
 
Täällä olin ihan varma viime yönä, että kohta tulee lähtö - niin kipuilin koko yön eikä saanut nukuttua. Mut niin vaan aamu tuli ja kipuilu loppui :P Vähän ärsyttävää, kun koko ajan odottaa, josko nyt, josko nyt... pari päivää laskettuun ja tiistaina neuvola. En lainkaan haluaisi käynnistystä, siitä niin karmea kokemus takana.

Noihin sulkuihin liittyen: olin itse viimeksi raskausmyrkytyksen vuoksi jo naistenklinikalla ja synnytys käynnistettiin: ja kappas, siellä tuli samana iltana sulku enkä päässyt etenemään synnytyspuolelle kun olisi jo ollut tarve! Eli voi käydä näinkin käynnistyksen osalta! Eli mieluummin kotoo mihin tahansa synnytysosastolle, kuin se että ei pääse mihinkään kun on jo sairaalassa (kiva kärvistellä käytävillä yksin yöllä kun ei saa kunnon kivunlievitystäkään - not!). Äkkiähän ne lanssit kulkee täällä pääkaupunkiseudulla vähän kauemmaskin. Eli toivottavasti tällä kertaa homma alkaa kotona ihan luonnollisesti ja sit määränpääksi se paikka, mihin heti pääsee!

Onko kukaan muuten seurannu purppuraviivaa, tai bongannu sitä kotona kun on alkanut kohdunsuu aukeamaan?
 
Hei auttakkees, olin eilen naisten klinikalla ja mulle tehtiin sisätutkimus. Sisätutkimuksen teki sama henkilö kun viimeeksi, edellinen tehtiin 2 viikkoa sitten ja silloin oli kaula hävinnyt ja sormelle auki, mutta eilen sno että kaulaa jäljellä ja täysin kiinni. Eli Mitäh? Voiko tuo ottaa tolleen takapakkia?

Purppura viivan bongasin pari kuukautta sitten, mut en oo sitä kauheesti seuraillu.. :)
 
Mitä ne sit Heidix1 sano siellä? Kuulostaapa jännältä.
Mulla tulee taas limatulppaa, voi että kun nyt vaan enteilis sitä synnytystä, et tulis ennen mitään käynnistyksiä tämä vauva!:)
 
No kun se ei sanonut mitään, ite olin niin ihmeissäni etten pölkkypäänä sanut suuta auki.. :/
 
40+0 saavutettu ilman mitään erityisiä tuntemuksia. Huomenna olisi ä-poli taas, kunpa käynnistyisi itsellään ennen sitä.
 
Takaisin
Top