Synnytys

Nuorin myös 10v syyskuus. :)

Sinullapa ilmeisesti nopeasti sitten edennyt kun vain tunti sairaalassa. :eek:

Itsellä 1 ja 2 niin sairaalassa sen n4cm auki. Nuorin käynisteltiin kun lapsivesi meni jo pari päivää aikaisemmin ja supistuksissa ei tarpeeksi voimaa. Suhteellisen nopeita kokonaiskestoiltaan kuitenkin 8h50min-5h (?) ja ponnistukset 5-20min.


Kokonaiskesto oli muistaakseni 6 tuntia vajaa, ponnistusvaihe joitakin minuutteja. Isä kävi auton siirtämässä ja sillä välin ehti syntyä. Oli kyllä aika nopea toimitus :love7
 
Täälläkin 10v edellisestä synnytyksestä ja mietityttänyt synnyts kovasti. Sillon leikattiin eppari ja laitettiin ponnistamaan sängyllä puoli istuvassa asennossa. Nyt mielellään kokeilisin jotakin muuta asentoa, onko kukaan kokenut mitään tiettyä asentoa hyväksi? :)
 
Kokonaiskesto oli muistaakseni 6 tuntia vajaa, ponnistusvaihe joitakin minuutteja. Isä kävi auton siirtämässä ja sillä välin ehti syntyä. Oli kyllä aika nopea toimitus :love7

Se oli sitten "nopia koppi" :wink
Saapa nähdä kuin nopea toimitus tällä kertaa. :)
 
Tuohon synnytysasentoon vaikea sanoa kun kaikki pönkiny perinteisesti. Minulle kyljellään ei sopinut kun ponnistus tuntui menevän "hukkaan". Konttausasentoa olen miettinyt olisiko jotenkin helpompi ja osaisiko siinä ponnistella..

Kiva kun ei tarvitse yksin jännitellä :wink
 
Täälläkin 10v edellisestä synnytyksestä ja mietityttänyt synnyts kovasti. Sillon leikattiin eppari ja laitettiin ponnistamaan sängyllä puoli istuvassa asennossa. Nyt mielellään kokeilisin jotakin muuta asentoa, onko kukaan kokenut mitään tiettyä asentoa hyväksi? :)
Mulla sama esikoisessa, eppari ja puoli-istuva. Nyt mielessä että jokin muu voisi olla hyvä ja jos epparilta vältyttäisiin.
 
Mä en vaan malttaisi päästä sinne synnärille :D suurimmat toiveet on että synnytys käynnistyy vesien menolla ja epiduraalia selkään :wink
 
Mä haluisin myös et vedet menis, ekan kohdalla ei tullut tai varmasti ne tuli jossain vaiheessa synnärillä, ei muistikuvaa. Vai oliko niin et se puhkas kalvot. Hmm ..:eek:
 
Toista odottaessa olin kauhuissani kun en tiennyt että koska sinne sairaalaan pitää sitten lähteä (esikoinen käynnistettiin) ja sanottiin että kyllä sä sitten tiedät. Toivoin, että vedet menee ensin niin sehän on selvä merkki. No, p*skan marjat :D Vedet meni päivällä mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan. Näytillä kävin ja ne pisti takas kotiin ja käski tulla seuraavana aamuna jos ei mitää tapahdu. Siinä mä sitten mietin, että jaahas mistä mä tiiän tapahtuuko vai ei..
Supistuksia tuli ja meni, mutta mä kestin ne joten ajattelin, että varmaa sitten pitää lähteä kun ei vaan pysty olla enää kotona.
Mies sen sitte päätti illalla, että lähdetään käymää. Onneks lähdettiin, koska ehdin olla tunnin sairaalassa kun toka oli sylissä. Olin 8cm auki sairaalaa tullessa ja jouduttiin himmailee kun ei vauva ollu laskeutunut. Jos ois uskottu mua niin vauva ois syntynyt kotiin.
Niin, että pitääkö nyt lähteä heti vai kuinka kauan sitä kotona uskaltaa odotella? Miettii hän :D
 
Mä toivoisin siks vesien menoa kun siitä homma lähtee käyntiin huomattavasti nopeampaa kun pelkillä suosituksilla :wink tai siis näin mun kropassa :p plussana semmonen huomion arvoinen asia että eivät mua myöskään enää kotio passitta vesien menon jälkeen...
Matka kovin pitkä kun 6 pukkaa:wink hemmetti 40 min... huh, siinä saa muutaman huokauksen jo päästää:p
Aiemmin asuttiin ihan jorvin vieressä, ajoa 5-10 min riippuen miehen kaasu jalasta :wink
 
Tiutsi sulla taitaa olla aika korkea kipukynnys :wink itse lähtenyt just silllon kun itsestä tuntunut että NYT mennään... silllon oltu vähintään 5cm auki:p
 
Mulla alko esikoisesta vesien menolla, oli vielä korkea vesienmeno eli se pussi oli alhaalta ehjä.

No jouduin siihen antibioottitippaan ja ooteltiin jos tulis supistuksia ja kyllähän ne sit parin tunnin päästä alkokin, mutta eipä siinä oikeen mitään muuta sitten tapahtunutkaan.. heti ne kovin kivuliaita oli, mut eipä paikat vaan auennu niinku ois pitäny. Itekin mietin et koska sit sairaalaan tästä tokasta, kun ekastakin tuli alle 5 min välein kivuliaita supistuksia (oli tullu useemman tunnin) ja olin auki 1cm.. kun ei siä viittis rampata ees taas. Tietty jos vedet menee eka nii sitten varmaan siihen tippaan taas, jos se pöpö on taas uusinut. Ei sekään kivaa kyl oo...
 
Tiutsi sulla taitaa olla aika korkea kipukynnys :wink itse lähtenyt just silllon kun itsestä tuntunut että NYT mennään... silllon oltu vähintään 5cm auki:p

Noku ei ne musta ollu niin pahoja ettenkö ois heijaamalla itteäni niistä selvinnyt ja suihkussakin kävin. Mies ei vaan enää kestänyt :D Mulla oli se ajatus, että turhaa mä en sinne halua mennä.
Mutta kyllä mä mieluummin otan nopean hyvän mielen synnytyksen kuin monen tunnin kärvistelyn. Musta on oikeastaan tosi kiva mennä synnyttää ja odotankin sitä, että miten asiat menee tällä kertaa :)
 
Odotan toista ja jos synnytys käynnistyy luonnollisesti, niin kans jännittää että koska tiedän lähteä sairaalaan ':) ekan käynnistäminen synnärrillä oli koko ajan henkilökunnan ympäröimänä niin ei tarvinnu miettii et kuinka usein supistaa tai muuta. Kolme kuukautta enää laskettuun aikaan, iiks :D
 
Toista odottaessa olin kauhuissani kun en tiennyt että koska sinne sairaalaan pitää sitten lähteä (esikoinen käynnistettiin) ja sanottiin että kyllä sä sitten tiedät. Toivoin, että vedet menee ensin niin sehän on selvä merkki. No, p*skan marjat :D Vedet meni päivällä mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan. Näytillä kävin ja ne pisti takas kotiin ja käski tulla seuraavana aamuna jos ei mitää tapahdu. Siinä mä sitten mietin, että jaahas mistä mä tiiän tapahtuuko vai ei..
Supistuksia tuli ja meni, mutta mä kestin ne joten ajattelin, että varmaa sitten pitää lähteä kun ei vaan pysty olla enää kotona.
Mies sen sitte päätti illalla, että lähdetään käymää. Onneks lähdettiin, koska ehdin olla tunnin sairaalassa kun toka oli sylissä. Olin 8cm auki sairaalaa tullessa ja jouduttiin himmailee kun ei vauva ollu laskeutunut. Jos ois uskottu mua niin vauva ois syntynyt kotiin.
Niin, että pitääkö nyt lähteä heti vai kuinka kauan sitä kotona uskaltaa odotella? Miettii hän :D
Lähde heti :wink
Mä kanssa kysyin neuvolassa että milloin pitää lähteä synnärille ja älä sano että "sitten kun ei enää pysty olemaan kotona" kun viimeksikin 7 sentin kohdalla oli vielä siedettävä olo. Kai se on vaan kellotettava suppareita ja hieman ennakoitava :wacky:
 
Osaisiko joku jolla on useampi synnytys takana, kommentoida seuraavaa: hidastiko epiduraali jotenkin mielestäsi synnytyksen edistymistä tai vaikuttiko ponnistamisen tarpeen tuntemiseen?

Mä sain esikoisen synnytyksessä muistaakseni yhteensä 5 annosta epiduraalia alkaen siitä kun olin viitisen senttiä auki. Avautumisvaihe kesti melkein vuorokauden ja kun olisi pitänyt alkaa ponnistamaan, en tuntenut minkäänlaista ponnistamisen tarvetta. Oksitosiinitipalla mentiin kun omat supistuksetkin hiipuivat loppua kohden ja lapsen sai kyllä työntää todella tahdonvoimalla ulos kun lääkäri seisoi jo vieressä sakset toisessa ja imukuppi toisessa kädessä :grin

Nyt olisi toiveena sinnitellä pidempään ilman puudutteita jos synnytys edistyisi sillä tavoin hiukan nopeammin. Mulla oli esikoinen väärässä tarjonnassa ja mahdollisesti siitä johtuen selässä tuntuva kipu oli niin infernaalista, että meinasi taju lähteä.
 
Takaisin
Top