Synnytys

Ei mullakaan oo ei-kantasuomalaisia vastaan, monikulttuurisuus on rikkaus, mutta toki on haastavaa kun ei oo yhteistä kieltä. Cytotekilla sydänäänet laski niin pääsin nopeesti saliin seurantaan. Nyt 4h oksitosiinitippaa takana, 2 sormelle auki. Salissa vielä tunnin seuranta ja sit osastolle yöks, huomenna jatketaan..
 
^toivotaan että käynnistys ottais tuulta alleen!!! Tsemppiä vielä kerran :Heartred
 
Nallekarkki onnea tälle päivää, jos et vielä eilen saanut nyyttiä syliin! :happy:

Eipä ne minun kipeät supistukset sitten olleetkaan niin kipeitä. Miten tätä ei voi vielä kolmannen kohdallakaan ymmärtää mikä sattuu ja mikä ei...

Heräsin tuossa 3 aikaan ihan oikeasti kipeisiin supistuksiin ja nyt on pari tuntia menty 10min supistusvälillä ja joko nämä ei enää satu niin paljon tai kipuun alkaa jo tottua..

Kuitenkin hyvällä tuurilla saadaan sittenkin vauva ulos ilman käynnistystä, jos supistukset ei taas lopu. Tällä minun uskomattoman huonolla onnella tosin loppuu parin tunnin päästä, mutta nämä ihan takuulla tekee jo jotain, niin jospa edes käynnistys olisi helpompi.


Meillä päin ei edes tarvitse toivoa suomea äidinkielenään puhuvaa lääkäriä. Näistä tosin suurin osa on tuosta itärajan takaa ja suomalaisen kanssa naimisissa, eli kieli on suht hyvää.
 
Kyllähän meidän ”pieni” herra päätti sittenkin syntyä itse ja kätilö totesi, että olisihan tuon voinut kyllä aiemmin jo käynnistää, vaikka minulla ei radia ollutkaan...

Kokoa mukavat 53cm ja 4622g, py 37. Kokonaisuudessaan synnytys kesti 9h ja ponnistusvaihe siitä melkein tunnin, kun hartiat oli aika tiukassa. Menetin kyllä ajantajun ihan täysin, enkä tajunnut sen kestäneen montaakaan minuuttia. Kuitenkin kaiken kaikkiaan meni hyvin ja selvisin ilman kivunlievitystä tai pienintäkään nirhaumaa. Ja nyt on ihana pieni ollut tissillä 4 tuntia 5,5 tunnin elämästään. :grin
 
Sisitah mahtavaa onnea tuhannesti:Heartred onhan teidän pikkusella kokoa:eek: tasan 2kg enempi kun meidän jätkällä :D
 
Kiitokset kaikille onnitteluista!

Äippä x6, on tämä tosiaan ihan valtava :grin ei yhtään vastasyntyneen oloinen muutenkaan, 12 aikaan syntyi ja nyt on tässä jo tunnin verran seurustellut, osaa imeä eikä edes nukahda rinnalle vaan jää tuijottelemaan.
 
Sisitah teille on siis syntynyt ihana touhottaja:Heartred kyllä toi meidänkin jätkä pienestä koostaan huolimatta on kova seurustelemaan mut ei sitä ihan heti synnyttään kylläkään ollut:)
Nyt on alkanut heräilemään itse syömään! Ihanaa kun ei tarvii kelloa tuijottaa :wink
 
Takaisin
Top