Synnytys

Täällä 41+1. Väsyttää, vituttaa ja masentaa aika helvetisti just nyt. Huomenna yliaikaiskontrolli.
 
Täällä 41+1. Väsyttää, vituttaa ja masentaa aika helvetisti just nyt. Huomenna yliaikaiskontrolli.

Täällä 41+3 ja samat fiilikset. Tänä aamuna oli yliaikaiskontrolli ja 42+0, eli maanantaina aletaan käynnistelemään.

Painoarvio tälle päivälle 4385g. Lääkäri tosin sanoi, että todellisuudessa vähän enemmän, kun vauva on niin läjässä ettei saa mittoja oikein otettua. Mutta rt- synnytyksessä ei ole painorajaa, joten ei mitään väliä vaikka painaisi 5,5kg, koska hyvin mahtuu.

Edellinen lääkäri oli 37+1 ja silloin kohdunsuu oli auki kahdelle sormelle ja kaulaa vähän jäljellä. Tässä on koko ajan enemmän ja enemmän supistellut, välillä kipeästikin. Ja nyt tämä viikko on menty säännöllisillä kipeillä supistuksilla n. puolen tunnin välein ympäri vuorokauden. Eli odotin siis huomattavaa muutosta, mutta tilanne oli täysin sama! :eek:

Tsemppiä huomiselle nallekarkki!
 
Tsemppiä teille kummallekkin. Viimeiset metrit tuntuu kyllä ikuisuudelta o_O mutta pian se on ohi. Jänniä tulevia päiviä tulossa :happy:
 
Nallekarkki ja sisitah tsemppiä ja hirveästi jaksamista molemmille!!! Noi vikat päivät on kyl niin henkisesti ja fyysisesti raskaita... pian se palkitaan:Heartred
 
Tsemppiä molemmille. Ei oo enää ku päivistä kyse, kun saatte rakkaan vauvanne! Tulkaa heti kertomaan kuulumiset kun jtn tapahtuu :)
 
Kiitos tsempeistä! Tuo on just ärsyttävää että miks pitää koko ajan supistella ja olla kaikkia vaivoja ku ne ei kuitenkaan tee mitään. Mulla on kanssa ollu pitkään kipeitä pitkiä supistuksia säännöllisen epäsäännöllisesti n. 30 vuorokaudessa. Tuskin ne on mitään tehny. Ainut asia mikä pitää nyt järjissään on se kun mies käyttää mua päivittäin kävelyllä, muuta ei tuukkaan tehtyä.
 
Mulla supisteli pitkään, pari viikkoav päivittäin ennen synnytystä ja ajattelin et ei oo mitää hyötyä. Sit itse synnytys kesti alle 4h et ilmeiseti jotai olivat tehneet! Eli ehkä nuo "turhat" supparit ei ookaan niin turhia :) tsemppiä viä odottaville, vikat päivät on pisimpiä ja tuskasimpia!
 
Mulla oli enemmän harjoitussuppareita ennen synnytyssupistuksia ja nekin olivat jo kypsyttäneet hyvin paikat. Että toivotaan nallekarkki niiden jotain valmistelevan :)
 
Joo muakin supisteli viikkoja ihan kunnolla... synnärille mentäessä tilanne 3-4cm auki kaulaa 2cm eikä synnytys kunnolla käynnissä, käskettiin lenkille ja 2h päästä takas. Tehtiin työtä käskettyä ja takas kun mentiin niin kaula hävinnyt ja 7cm auki. Et kyl jokainen supistus tuo lasta lähemmäs. :)
 
Samma här! Supisteli 3 päivää ja sit yhtäkkiä tiheni ja synnytys ohi 3,5h myöhemmin :)
 
Ei ollu mitään tapahtunu. Ballonkiakaan ei saanu tungettua niin lääkkeillä yritetään nyt käynnistää. Syynä ilmeisesti vauvan iso koko ja vähentyny lapsivesi, ei tahtonu saada lääkärin suomenkielestä selvää..
 
Voi harmi nallekarki kyllä siellä koetellaan nyt. Toivottavasti kaikki ois pian jo ohi. Voimia päivään :)
 
Nallekarkki toivottavasti synnytys saadaa käyntiin! Kyllähän sun pitäis saada selvää mitä lääkäri puhuu :eek: tsemppiä...
 
Just eilen puhuin äitin kanssa siitä, kuinka haastavaa voi lääkärissäkäyntikin olla, kun lääkärit tulee rajojen ulkopuolelta ja puhuu suomea todella murtaen. Ovat varmasti hyvin päteviä työssään, mutta mulla olisi ainakin tosi epävarma olo synnyttämään tullessa, jos joutuisin pinnistelemään ymmärtääkseni mitä kätilö tai lääkäri puhuu. Toivottavasti saat nallekarkki vauvan pian syliin ja sujuvaa suomea puhuvan kätilön/lääkärin!!
 
Joo siis mullakaan mitään ulkomaalaisia lääkäreitä/hoitajia(tai ketään muutakaan) vastaan mut kyllä pitää ymmärtää täysin mitä toinen sanaa sun/lapsen terveyteen liittyvissä asioissa... vaikka ammattilaisia ja osaavia ovatkin niin haluan että mua/lapsia hoitava henkilö puhuu niin että ymmärrän!
 
Takaisin
Top