Synnytys

Minis, miten sä nyt meinaat synnyttää? Ihana kun sulla on hyvä sektio kokemus. Mua ei taas pelota noi pimppihommat kun jotenkin ajattelee et se on paljon luonnollisempi ja ihmisen vaistot ohjaa. Luin eilen sektion riskeistä niin verenhukka kolme kertaa yleisempää ja kaikki tulehdukset yms.
Ite oon kaksonen ja synnyttiin sektiolla sekä meidän sisko on myös leikattu eikä äidillä mitään komplikaatioita tainnut olla. Silti hirvittäää :grin

No nyt pitäs vissiin olla mahassa oikein päin. Joutuu vielä muutaman viikon venaan, et pääsee synnytystapa-arvioon. Jos on oikein päin, niin alakautta,jos väärinpäin,niin sektio. En halua ajatella koko synnytystä. Pusketaan sit, kun sen aika on ja toivotaan parasta.
 
Kääntö ei satu, mut se rentouttava lääke sai mut melkein oksentaan ja käännösyrityksen jälkeen olin pyörtyä. Kävin silloin magneetissa ja tilaa olis ollut synnyttää. Tyttö syntyi 2600g 38+3.
 
Mä alan henkisesti valmistautua siihen, että synnytän tämän toisen yksin. Meillä on esikoiselle vain yksi hoitajavaihtoehto, mun äiti, mutta hällä on ollut nyt kuukauden verran ongelmia sydämen kanssa. Jos tilanne ei parissa viikossa kohene, niin pakko todeta, että miehen on jäätävä esikoisen kanssa kotiin. Tämä ei varsinaisesti haittaa, kun olen saanut sulatella asiaa jonkun aikaa, mutta jos synnytys tälläkin kertaa kestää kaksi vuorokautta, niin on siinä aika pitkä tovi joutua yksin kärvistelemään.
 
Imme, mäkin oon henkisesti varautunut että yksin mennään synnyttää:wink oishan se ihanaa että mies pääsis tälläkin kertaa mukaan mutta kun näitä lapsia on jo se muutama niin aika epätodennäköistähän se on... noh saa nähdä mitä seuraavassa ultrassa sanotaan! Mun äidin ois tarkoitus tulla tänne siin rv 39-40 avuksi niin päästään lähtemään yhdessä synnyttämään:)
 
Mä oon alkanut miettimään, että ylipäätään voisin synnyttää ilman miestä. Siitä tuskin on mitään iloa mulle.
 
Mites te keille mies ei pääse mukaan niin oisko joku muu jonka voisi ottaa mukaan synnytykseen?
Mulla mun lapsuuden kaveri puhui että jos mun mies olis reissu hommissa just silloin kun tulis synnytykseen lähtö niin hän voisi tulla mukaan. Itse vähän mietin miten olisko se järkevää, mut sit taas en kyllä yksin haluaisi synnyttää. Vaikka eipä miehestäkään ole ollut kahdessa edellisessä synnytyksessä kovin apua keinunut keinutuolissa, tai nukkunut lattialla tyynyn kanssa. Kun käynnistykset kestäneet sen 18-13 tuntia ja yöaikaan just. Mut onhan ollut tietysti juttelu seuraa. Ja onhan tietty kivempi että vieressä on oma mies kuin esim äiti tai kaveri.

Meillä on siis tulossa rv 39 käynnistys aika, joten todennäköisesti pääsee mies mukaan ja mun äiti hoitaa lapsia. Mut jos päättää ennen sitä tulla niin sit pitää katsoa.
 
Musta ei tunnu luontevalta ajatus että joku muu olis mukana synnytyksessä kun mies... tää on meidän juttu:wink
 
Mä olen pohtinut doulaa, mutta jotenkin sekin ajatus tuntuu vieraalta. Ennenkin on synnytetty yksin ja eiköhän sairaaloissa olla totuttu myös yksin synnyttäviin :) mutta monelle yksinsynnyttävälle varmasti ystävä/äiti/sisko/doula antaa tilanteessa tarvittavan tuen, jos puoliso ei pääse/halua mukaan :)
 
Esikoista en ois halunnut synnyttää yksin, mut tällä kertaa se ehkä ois ihan ok. Eli esikoisesta oisin ottanut kaverini mukaan. Onneks ei tosin tarvinnut, koska se ois traumatisoitunut niin ettei varmasti ikinä hankkis lapsia :hilarious: nyt oon asennoitunut niin, että voi olla, että yksin joutuu meneen. Mies ei tätä hyväksy (haluaa ehdottomasti mukaan), mut se riippuu niin kellon ajasta koska synnytys alkaa, että minne esikoisen voi viedä... päivällä mun porukat ehkä saattaa sitä hoitaa, mutta viime aikasten tapahtumien valossa en siihen voi luottaa. Kummeilleen vois mennä, mutta ne on töissä. Kaveri on kyl ihan tossa meidän naapurissa töissä, että pahimmassa tapauksessa ihan varmaan pyydettäessä sais lähteä kesken päivän/pitää vapaan. Mutta ei jotenkin kehtais pyytää :sorry:
 
Päivän positiivinen uutinen on se, että uskon vauvan kääntyneen raivotarjontaan poikkiteloisesta asennosta!!! Jee!!!! En usko, että tosiaan vieläkään on ns. täydellisessä tarjonnassa, mutta selvästi parempi asento nyt.
 
Pitäisiköhän vielä vaihtaa sairaalaa :hilarious: matka pitenisi 40 minuutista reilusti yli tuntiin, mutta oma huone houkuttaisi :laughing002
 
Meillä on Jorviin se 40 min jos ei oo ruuhkaa...
Mua pelottaa se matka ihan pirukseen :eek:
 
Oma huone ois kyl niin luksusta. Ekan kanssa mulla oli huonekaverina afrikan nainen, joka koko ajan huus puhelimeen kaiuttimen kautta. :wacky:
 
Eipä toi naikkarinkaan matka siitä lyhimmästä päästä oo... melkein sama kun Espooseen:/ mut naikkarilla on se Cumulus majoitus:wink valitsen silti jorvin, se tuttu ja turvallinen:)
 
Täällä matkaa se kaksi tuntia ja se se vasta hirvittää. Ensi viikolla onneksi selviää saisiko matkan takia käynnistyksen.
 
Takaisin
Top