Synnytys

Ahven, oho :eek: toivottavasti kääntö onnistuu. Onneksesi minäkin vokn kertoa, että tuttavapiirissä on kohtalaisen paljon onnistuneita perätilasynnytyksiä :) tärkeintä on vain tsekata tarkkaan, että tilaa pt-synnytykselle on :)
 
Yleensä lista syntyneistä vauvoista löytyy ainakin julkiselta puolelta :)
 
Niin on höh:mad: onko kenelläkään kokemusta ulkokäännöksestä? Perätila vauvaa en uskalla synnyttää..
 
Sori ei ole kokemusta, mulla vähän sama että tuo perätila pelottaisi synnytyksessä. En voi tarjota kuin sympatiaa ja tsemppiä :Heartred jotkut sanoo että niistä spinning babies liikkeistä on ollut apua ja vauva on kääntynyt...
 
Siis jos mulla ois hyvä synnytyskokemus tässä alla, niin varmasti haluaisin yrittää pt synnytystä. Ahdistaa toi kääntöyritys mut ahdistaa enemmän kyllä sektio. Saa kertoa myös sektiosta kokemuksia kiitos, toipumisaika, kivuliaisuus, milloin saa urheilla yms.
Yritän vielä toivoa että toi lääkäri ois ultrannut väärin..:confused:
 
7ac35703629db486c01c6d404c776288


Ei se ota jos ei annakaan :D
 
Niin on höh:mad: onko kenelläkään kokemusta ulkokäännöksestä? Perätila vauvaa en uskalla synnyttää..

Esikoista yritettiin kääntää, mut ei kääntynyt. Menin sektioon, vaikka olisin voinut synnyttää perätilassa. Tosin tila ei ollut puhdas perätila, joten olis voinut mennä sektioon joka tapauksessa.

En mä silleen kaivannut miestä osastolle esikoisen synnyttyä, vaikka en ollut koskaan ennen pitänyt mitään vauvaa sylissä. Turhaan se olis siellä pyörinyt. Enkä mä muutenkaan joutunut mitään tekemään, kun hoitsut hoiti vauvan mun puolesta. Ennen kotiinlähtöä katsottiin yhdessä, miten kuuluu hoitaa.
 
Siis jos mulla ois hyvä synnytyskokemus tässä alla, niin varmasti haluaisin yrittää pt synnytystä. Ahdistaa toi kääntöyritys mut ahdistaa enemmän kyllä sektio. Saa kertoa myös sektiosta kokemuksia kiitos, toipumisaika, kivuliaisuus, milloin saa urheilla yms.
Yritän vielä toivoa että toi lääkäri ois ultrannut väärin..:confused:

Sektio oli ihan piece of cake. Helpompaa synnytystä ei olis voinut toivoa. Enemmän mua pelottaa toi alakautta synnytys ja paikkojen repeytyminen.
 
Onhan se sektio sillä tavalla helppo, mutta mä oisin halunnut luonnollisen alatie synnytyksen kuitenkin, että pääsee heti normaali elämään kiinni ja urheilemaan ja muuta. Ja sit vauva saa ne alatie bakteerit. Mutta katotaan mitä tapahtuu, meen kokeilee sitä ulkokäännöstä mutta luulen että hän ei enää käänny. Henkisesti valmistaudun sektioon just nyt:hungry:
 
Ahven, tottahan se on, että alatiesynnytys on sekä äidille että vauvalle parempi. Sektiokaan ei välttämättä ole ihan kaikilla piece of cake, vaan palautuminen voi viedä aikaa paljon - aivan kuten alatiesynnytys toisilla.

Itse todella toivon tämän toisen syntyvän alateitse, sillä sektion jälkeen mulla oli tosi vaikea ymmärtää, että olin synnyttänyt ja olin synnytyksestä todella hämilläni pitkään. Tätä tunnetta tosin tuskin olisi ollut, jos sektio olisi ollut elektiivinen ja olisin ehtinyt valmistautua siihen kauemmin kuin sen puoli tuntia.

Sektiota ei kuitenkaan kannata jännittää. Jos vauva ei käänny, niin sitten se ei käänny. Ja niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin joissain tapauksissa vauva on kääntynyt pt:stä raivotarjontaan vielä juuri ennen synnytystä. Spinning babiesia voi hyvin tehdä ihan raskauden loppuun, kun ei siinä mitään häviäkkään :) tsemppiä!!
 
Minä kyllä vieroksun sektiota hyvin suuresti! Jopa pelkään... koko vatsa auki, auts! Tai ehkäpä se toipumis prosessi on semmonen mitä en halua kokea missään nimessä! Mut jos lapsen tai mun terveys ja henki on vaakalaudalla niin sit mennään sektiolla...
 
Niinpä pelkään minäkin. Se on jännä kun mua tosiaan pelottaa alatie synnytys kauheesti ja oon vitsillä heittänyt et sektioon vois mennä ja nyt ku se on vaihtoehtona niin kaikki vaistot pistää vastaan. Eiks siin viilletä kaikki vatsalihaksetki auki ja muuta. Yökkis. Mun oli tarkotus mennä heti parin viikon päästä synnytyksestä pelaa säbää ja muuta niin ei toi sektio sovi mun aikatauluihin:grin mut turha sitä kai on stressata asioita etukäteen, ei ne oo ees sairaalasta soittanut vielä..
 
Kyllä mä aika pian sektion jälkeen palasin salille. Toki vatsoja en tehnyt. Mut en usko, että juoksemaan musta olis vielä ollut. Kävin kyllä neljä päivää sektion jälkeen kaupassa ja kannoin kauppakasseja jne, vaikka mitään yli 5kg ei olis saanut kantaa. Tätä uhmaten sit tein kaikkea, kun ei ollut kipuja. Onneks ei tullut mitään vahinkoa itselle aiheutettua. Mut sit sitä sektioarpea pitää muistaa käydä hierottamassa, ettei tuu kiinnikkeitä ja sitä myötä kipuja. Mulle varattiin hieronta-aika 2kk päähän sektiosta. Toki alatiesynnytyksestä toipuu nopeammin, jos kaikki menee hyvin. Itse aina pelkään pahinta ja toosa on kipee sata vuotta. Mies jo vinoilee, että pitää käydä ostamassa sisärengasta,minkä päällä istua.
 
Takaisin
Top