Synnytys

Ajoissa liikkeellä. Tänään mietin synnytystä ja kierolla tavalla odotan sitä kovasti. Ehkäpä siksi kun lähipiirissä odotellaan vauvojen tuloa ihan näinä päivinä.
 
Minä odotan kanssa synnytystä tosi kovasti. Aiemmat synnytykset ovat olleet positiivisia ja voimaannuttavia kokemuksia. On mahtavaa, että saan vielä kerran kokea sen. Toivottavasti tosiaan jääkin hyvä fiilis vielä tämän kolmannen jälkeen :)
 
Ihana ketju:Heartred mun mielestä synnytys on raskauden paras osuus:wink se tunne kun saa lapsen ensikerran syliin, se helpotus että hän on nyt siinä terveenä, ryppyisenä ja täynnä ehdotonta rakkautta, valmiina kohtaamaan maailma niin hentona mutta silti niin vahvana :Heartred mä oon synnytystä mietiskellyt jo hetken, joo hyvissä ajoin ku vielä oo tyyppiä nähnytkään:D
Innolla synnytystä odottaen:wink
 
Se synnytyksen jälkeinen olo on kuin koko maailma olisi pysähtynyt. Sitä on siinä kuplassa ja oma maailma pysähtyykin siihen upeaan hetkeen vähäksi aikaa. Sitten tuntuu hassulta huomata, että koko muu maailma ei seisahdukaan, vaikka uusi ihme on syntynyt, vaan toiset jatkaa porskuttamista omissa elämissään :joyful:
 
Siis jännä miten positiivisia kokemuksia teillä on. Mulle synnytys oli hirveä kokemus. Melkein kaksi vuotta synnytyksestä eikä aika ole kullannut muistoja :grin
 
Minäkin odotan jo lähes malttamattomana synnytystä, sillä ensimmäinen kokemus oli niin hieno ja onnistunut. Onhan se uskomaton ja ainutlaatuinen kokemus. Toivottavasti tämä seuraava synnytys menisi yhtä hyvin kuin edellinenkin. :)
 
Kaksi kertaa synnyttäneenä odotan kyllä kolmatta kertaa innolla mutta myös hieman pelottaa.
 
Ensimmäinen synnytys ei mennyt yhtään niin kuin olisin halunnut ja oli kamala kokemus, silti siitä jäi lopulta positiivinen muisto. Tulevaa synnytystä odotan innolla :)
 
Ensikertalaisena ei oikei osaa odottaa mitään. Muutamalla kaverilla synnytys ollut tosi tuskainen ja sit on niitä joilla lapsi tulee ulos "noin vaan". Pelätä en kuitenkaan osaa..
 
Mua kyllä pelottaa toi synnytys. Niin moneen kertaan kuullut äitin kertomana jutun mun synnytyksestä, joka ei ollut todellakaan positiivinen kokemus.
 
Itellä kaks synnytystä takana (joista tosin jo aikaa 9v ja 12v). Toinen kesti 20h ja toinen 3h mut kyl se on vaan ni autuas tunne ku saa puserrettua muksun ulos et kyl itekki täs odotan et pääsis jo synnyttään ja koko raskaus olis ohitse :D Kun nää raskaudet ei oo mitään kivaa aikaa mulle.
 
Itellä tulossa toinen synnytys. Tosi positiivisellä mielellä olen. En osannut pelätä ekaa, arvelin että sairaalassa hoitavat synnytyksiä päivittäin ja kuiteskin onhan äidit ja mummot synnytellyt vuosia, eli vaikka olis vaikea niin täysin mahdollista! Ja ei sitä muuten pikku nyyttiä syliin saa :wink
 
Itteäni jännittää tuleva synnytys koska pelkään etten ehdi sairaalaan :grin

Esikoisen kohdalla ensimmäinen kipeä supistus tuli neljän aikaan aamuyöstä ja kolme tuntia myöhemmin lapsi oli jo maailmassa. Siinä oli jo niin ja näin puudutteiden kanssa, että ehtiikö - ja ei, minä en synnytä ilman lääkkeitä. Yleensä toka kuulema tulee nopeammin ja meillä kotona esikoinen ja koiria ja kissoja ja ja ja eikä sieltä noin vaan hypätä autoon niin jännittää, että ehdinkö sairaalaan ollenkaan.

Mutta muita pelkoja ei ole, sairaalan henkilökunta on osaavaa ja viimeksi meinasi olla vähän happiongelmia lapsen kanssa kun tuli sitten niin vauhdilla niin silti kertaakaan ei ollut sellainen fiilis, että mikään isompi hätä olisi ja hoitajat hoiti kaiken todella hyvin.
 
Itseä alkaa hiljalleen pelottaa tosi paljon. Esikoisen kohdalla en osannut pelätä,ajattelin että ihmiset synnyttää koko ajan ja henkilökunta on osaavaa ja että mitään kamalaa ei vois tapahtua. No väärässäpä olin. Sentään selvis hengissä(hilkulla oli kyllä)ja nyt pelottaa että tällä kertaa en ehkä oo niin onnekas.

Tosin ei tää raskauskaan mun homma oo,en oo niitä jotka hehkuu.. että kyllähän siihen synnytykseen se raskauden tuska päättyy :) ja ehkä h-hetkellä ei muista enää edellistä kokemusta. Olishan se hienoa,jos nyt asiat menis kunnolla ja sais sellasen eheyttävän kokemuksen...
 
Mä odotan innolla. Esikoisen kanssa haaveilin luomusynnytyksestä, mutta 2 vuorokautta oli liikaa ja lopulta kokeiltiin lähes kaikki mömmöt ennen nopeaa alatiesynnytystä. Jos nyt avautuminen menisi vähän nopeammin, ottaisin kaiken irti ammeesta, akupunktiosta (tai -painannasta) ja liikkumisesta, joiden hyöty jäi vähemmälle koska olin niin poikki etten jaksanut pitää itseäni edes pinnalla ammeessa. Haaveilla saa, eihän näissä koskaan tiedä miten homma menee, on hyvä pitää mieli avoimena.
 
Täällä odotellaan toisaalta ihan rauhallisesti ja toisaalta hirveä paniikki tulevan pitkän sairaala matkan takia. Esikoisen synnytys oli hmmm. Kauniisti sanottuna aika rankka kokemus, kiitos ei niin mukavan sairaala henkilökunnan.
Mutta nyt onneksi pääsen toivon mukaan eri sairaalaan, niin tieto siitä helpottaa.
 
Odotan todella positiivisella mielellä tätä tulevaa. :)

Esikoisen synnytys oli nopea ja helppo. Vesien menosta alko samantien supistukset ja siitä vähän vajaa 5h ni olikin jo vauva tässä maailmassa. Nyt jo neuvolassa ekalla kerralla mietti täti että mahtaakohan tää tulla vielä vauhdikkaammin kun esikoinen tuli niin nopeasti.

Haluaisin myös tämän ihan luomuna synnyttää. Esikoisen kohalla en mitään lääkityksiä tai ilokaasuja ottanut. Lääkitystä en olisi ehtinyt edes ottaa kun kaikki menikin sitten niin nopeasti lopulta.
 
Mulla on onnekseni kaikki synnytykset olleet nopeita, vaikka kaikki ovat olleet yliaikaisia ja kaks käynnistetty. Muistan kyllä viimeksi ajatelleeni, etten enää ikinä synnytä, jos selvitään vauvan kans hengissä. Synnytys käynnistettiin ja kivut oli aivan uskomattomat (luomu). Onneksi aikaa vähän kultaa muistoja. Se myös hieman pelottaa kun tokalla kerralla vuosin verta reilusti, eikä syytä tälle löytynyt. Viimeksi näytti myös, että vuoto runsastui, mutta onneksi olivat jo siihen varautuneet ja sain lääkkeet nopeasti. Joka kerta kaikki se tuska ym. on kuitenkin ollut vaivansa arvoista kun saa sen oman pikkuisen tuhisijan rinnalle!
 
Odotan innolla tulevaa synnytystä vaikka kokemusta ei ole, jotenkin kiva päästä kokemaan se. Toivottavasti pääsen kokemaan alatiesynnytyksen. Voi olla että oon eri mieltä synnytyksen jälkeen :D Vähän toki pelottaa minkälainen hoitohenkilökunta osuu kohdalle mutta sitä lienee turha stressata etukäteen..
 
Takaisin
Top