Synnytys

Sun pojalla on sama syntymäpäivä kuin meiän plikalla:) (ja muuten vuotta myöten sama päivä kuin kaverin siskonpojalla!)
 
Synnytyspäivä ja klo, vauvan sukupuoli, syntymäpaino ja Apgar-pisteet: 28.1.2015 klo 8:44, Poika, 3580g, 6/5
Synnytyssairaala: Päijät-Hämeen keskussairaala
Raskauden kesto: 39+1
Hoitoaika, pvm:t: 26.1.-2.2.15
Synnytyksen kesto: I II III
Synnytystapa ja toimenpiteet: Kiireellinen sektio.

Siinä se ensimmäinen.
Toista samanlaista kokemusta en halua.
En oo Suomessa koskaan synnyttänyt niin miten toi kesto tulkitaan? Toi kiireellinen sektio aina pelottaa, nukutettiinko sut?
 
Mashnu ja Rosalina, teidän lapsilla on sama syntymäpäivä, mikä mun tytön laskettuaika oli, tosin vuonna 2008.
 
En oo Suomessa koskaan synnyttänyt niin miten toi kesto tulkitaan? Toi kiireellinen sektio aina pelottaa, nukutettiinko sut?
Ei nukutettu. Sain nähdä vauvan ja suukottaa mutta koska se lakkas hengittämästä niin se vietiin pois ja mut vietiin tarkkaamoon. Näin lapseni seuraavan kerran 12 tuntia myöhemmin.
 
Esikoinen oli perätilassa alusta loppuun asti ja vähäisen veden takia ei kääntämistä edes mietitty. Suunniteltu sektio oli paras vaihtoehto, tytär syntyi viikoilla 39+4 muistaakseni.
Kaikki meni siinä hyvin ja itselle jäi hyvä mieli.

Toisen kohdalla synnytys käynnistyi itse 40+2 säännöllisten supistusten takia minut otettiin sisään. Auki oli 3cm kun ensimmäinen tarkistus tuli. Huoneeseen kävelemään rinkiä ja toivomaan eteenpäin menemistä. Olin niin kipeä, että huusin vain kivusta. 20h jälkeen kipupiikillä hetki unta josta heräsin vesien menoon. vedet olivat ns. vihreät mutta eivät huolestuneet siitä. 6h eteenpäin huusin ja itkin, että kuolen se kipu oli jotain aivan järisyttävää. auennut en yhtään enempää siinä ajassa ja lopulta se urakka päättyi hätäsektioon. Lapsen sydänäänet heitteli niin paljon.
Sektiossa kaikki menikin päin mäntyä. puudutus ei toiminut oikein ja omasta mielestä tunsin viillot. muistan huutaneeni kivusta ja muistan pitäneeni selkää kaarella kivusta, kun saivat lapsen ulos minut nukutettiin samantien.
Lopullisissa papereissa on luettavana kohdun repeytyminen ja verenhukka.

Tämä kolmas pelottaa, koska on automaattisesti sektiolapsi. :)
 
Voi apua mikä kokemus. Ei soisi kenellekään! Toivottavasti laikki nyt hyvin. Niin paljon kätilöstä kiinni miten osaa antaa lääkettä jne..
 
Reilun kahden viikon päästä edessä sektio joka alkoi huolestuttamaan kun osuu mätäkuun ajalle (ns.mätäkuu kuulemma 23.7-23.8) jolloinka leikkaushaavan paranemiset hitaampaa ja isompi tulehdusriski. Ostetaan nyt pari tuuletinta lisää kotiin jospa auttaisi kovimpina helteinä muutenkin tukalaan oloon :)
 
Mä sain nyt kahden viikon päähän käynnistysajan jos ei ole sitä ennen itsestään tullut. Sekin mahdollista, tän päivän tilanne 36+1 ja väljästi kahdelle sormelle auki ja kanavaa 1,5 cm jäljellä. Lääkäri ei pitänyt mahdottomana, että tulis piankin. Ja painoarvio nyt 3250 g.
 
Sairaalassa &sisällä. Ilmeisesti osittainen istukan irtouma. Rv34+6
Sain kortisonia ja seurataan.painoarvio 3,2kg
 
Meidän pieni elokuinen syntyi 18.7.18 kun oli kuollut kohtuun edellisenä päivänä. Nyt ollaan jo kotona kun itse synnytys sujui hyvin, mutta ihan käsittämätöntä miten tätä elämää pitäisi jatkaa kun se vauva puuttuu ja on vaan ihan liian hiljaista. Toivottavasti kaikilla muilla sujuu kaikki hyvin ja saatte vauvat terveinä kotiin.
 
:sad010 :sad010 Voimia teille!! :Heartred ei sanat riitä... Teidän tuska on varmasti valtava. Voimahalauksia. :Heartred
Elämä on epäreilua.. :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Voimahalaus Milalle :Heartred keskenmenon kokeneena paljon varhaisemmassa odotusvaiheessa voin vain kuvitella miten raskasta pienokaisen menetys teille on :sad001
 
Susamamalle ja vauvalle tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee loppuajan hyvin !

Milalle voimia suureen suruun. En voi edes käsittää miltä Susta tällä hetkellä tuntuu. :'(
 
Takaisin
Top