Synnytys

Mulla kans toinen lapsi oli laskeutunut ja kiinnittynyt ja toinen ei, joten ei siitä voi mitään päätellä.
 
Mua on myös mietityttänyt tuleva synnytys. Lähinnä että miten se tulee onnistumaan. Toivon että lähtisi itsekseen käyntiin. Meillä siis yksi hätäsektio 34+2 ja yksi käynnistetty 39+2.

Mahan koon puolesta oon niin kypsä raskauteen mut vauvat on vielä niin pieniä että toivon että menee sinne 36 viikolle jolloin viimeistään käynnistetään. Tosin synnytys voisi lähteä käyntiin vaikka päivä ennen käynnistystä :happy:

Yks mikä mietityttää niin miten teillä joilla käynnistetty, on suoli saatu tyhjäksi? Pitääkö se peräruiske (vai mikälie ikinä onkaan) itse pyytää? Ja tapahtuuko tyhjennys sitten heti ja kokonaisuudessaan?
Mulla ei viime käynnistyksessä puhuttu siitä sanallakaan.

Sori huutelen tuolta kesäkuisista.. mut pyytämällä sen ainakin varmasti saa sen peräruiskeen. Itse oon yhden lapsen ilman tyhjennystä kokenut eikä ollut mukava kokemus se ummetus. Kahdesta pyysin ruiskeen ja suoli toiminu paremmin synnytyksen jälkeen. :)

Ruiskeen laitosta max 10min niin suoli on tyhjä mulla on tullu kiire vessaan siltä potilassängyltä missä se on laitettu. Kivuton ja helppo toteuttaa. Ajatus enemmänkin ällöttävä..
 
Mulla esikoisen synnytys alko sillä että lorahti hiukan vettä sohvalle, itseasiassa oli yö ja kun nousin niin katoin et pissasinko mä alleni.. sitä seurasin ja päivällä soittelin sairaalaan ja käskivät tulla näytille että testataan oliko kyseessä lapsivesi. Tulos oli oikea ja siittä jäätiinki osastolle. Supistuksia mulla ei kauheesti ollu joten oksitosiinilla niitä lisättiin. Kaikki mahdolliset kipulääkitykset sain ja ilokaasusta aloin voimaan niin huonosti että siihen en oo koskenu sen jälkeen. Synnytys kesti reilut 32h ja olin kipee synnytyksen jälkeen ku väliliha ja muut leikattiin. Silti ei jääny mitää traumoja, muutaku siitä ilokaasusta :D poika synty rv 39+4
Toinen synnytys, mua oli supistellu jo montaviikkoa satunnaisesti, ei ne kuitenkaan ollu mitään sen koommin saanu aikaseks. Mä muutuin ehkä yöllä levottomaks enkä pystyny sillai kunnolla nukkumaan. Sohvalle menin makoileen sillonkin. Ainoo merkki oli se että tuli verensekasta limaa pyyhittäessä, jonka jälkeen alko sellaset supistukset et soittelin sairaalaan ja sain luvan tulla, siittä lähdettii pikkuhiljaa sairaalaan (matkaa 30min) ja sen enempää ei auto enää kulkenu mitä mies sillo ajo :D muistan vaan ku purin turvavyötä ja sanoin ukolle että älä aja niihin monttuihin :D tää synnytys oli täysin luomu, kun päästiin sairaalaan olin jo melkee 10cm auki ja suoraan saliin ja ponnistaan normivaatteet päällä. Synnytyksen kestoks merkattu 3h, varmaankin siitä verensekasesta limasta alkaen ja supistuksista ku sairaalassa ei keretty kauaa olee ku tyttö jo syntyikin rv 39+3.
Kolmas synnytys, meni samalla kaavalla kun toinenkin. Supistellu oli jo satunnaisesti mut ei mitenkään sen koommin. Taas huomasin verensekaista limaa ja siittä soitinkin sairaalaan että voidaanko tulla kun matkaa oli nyt sairaalaan tunti ja edellinen tuli lähes syöksynä, tervetulleeksi toivottivat. Lähdettii aika pian ja siittä alkokin taas ne supistukset, sama kaava, sairaalaan kun päästiin ni olin lähes täysin auki, ei muutaku saliin ja ponnistaan. Tämäkin täysin luomuna. Kestoks on merkattu 2h ja tyttö synty rv 39+3.
Meillä on nytkin sairaalaan matkaa tunti, joten tarkkana saan oireista olla. Tuo verensekanen lima on aika hyvä merkki mulla, tai ainakin ollut joten sen mukaan osaan lähteä sitten viimeistään. Supistuksia mulla on nytkin ollu, eli samanlailla ku kahdesta viimeisestäkin. Vaikkei siinä rv 35 lääkärineuvolas paikat ookka viä mitenkä sen koommin pehmenny tai muuta, nii ehkä mulla nää supistukset kuitenkin sitte loppuukohden saa jotaki aikaseks, eli tavallaan on paikat valmiina synnyttää ku tosipaikka iskee... :)
 
Mulla ei esikoisesta ollu mitää ennakoivia oireita, ennen ku vedet meni. Mut sit ku supistelu alko, niin sen viimesen vuorokauden sai melkii istua pöntöllä. Ruoka ei maistunu enää sen viimesen vrk aikana ollenkaa. Pelkkä ajatuski kuvotti! Synnytyksen jälkee olisin heti voinu syödä vaikka hevosen!! :laughing021
 
Muistan kans huomanneeni miten kova nälkä on, mutta vasta sitten kun sitä ruokaa tuotiin kärryllä sinne nenän eteen. Sitten sama juttu kun maitoa rupee tulemaan niin älytön nälkä ja sitä ruokaa vois syödä vaikka ja kuinka paljon. Mulle myös kelpaa siinä maidonnousun aikoihin ihan kaikki, jopa paha ruoka maistuu hyvälle. Kunnon jäteastia :hilarious:
 
Mulla joku tunti ennen ponnistusta suoli sekä mahan sisältö tyhjeni aika rajusti.. Taisi ponnistaessa jotain lisäksi tulla kun muistelen kätilön jotain pyyyhkivän. Ei tullut kysyttyä :D Mutta eikös ulostaminen synnytyksessä ole ihan luonnollinen juttu! Lapsen parhaaksi sekin asia suunniteltu. Saa hyvät bakteerit suolistoonsa... Ei panniikkia!
 
Joo, minäkin taisin, vaikka siinä toivossa olinkin että peräruiske ois tyhjentänyt :/ mulla oli kauhee nälkä synnytyksen aikana, mut sit ku saatii varpajaiskahvit eteen nii ei maistunutkaan..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top