Synnytys

Kohta saadaan taas lisää vauvoja maailmaan ♡♡ tsempit täältäkin!!
 
Tsemppiä Astriida! Toivottavasti alkaa pian tositoimet.
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta :hug013

Ei tarvittu kun yks pieni pilleri (tai puolikas sellainen) 10 aikaan kun 12 maissa alkoi oikeat supistukset, tunti sitten käyrillä näytti et tulee n. 2-3 min välein ja on melkein minuutin mittaisia. Nyt kovenee ja muuttuu kipeämmiksi koko ajan eli eiköhän tässä vielä tämän vuorokauden aikana jotain tapahdu :p:nailbiting:
 
Jokohan siellä ollaan jo pienen kanssa. Tsemppiä rutistukseen, jos se vielä ajankohtaista! :)
 
Ladyltakin oottelen kokoajan päivitystä :D Malttamaton :)
 
Ballonki tosiaan tuli ma iltana ulos kun vähän reippaammin vetäisin.. :D siihen loppui sillä erää 11 tuntia kestäneet supistukset
 
Täällä vieläkin kärvistellään, viimeinen sentti kiukuttelee mutta onneksi epiduraali on loistava keksintö! Ei nimittäin mikään muu auttanut (panadol, joku olkalihakseen pistettävä kipupiikki ja ilokaasu aivan yhtä tyhjän kanssa, vain amme helpotti edes vähän) ja klo 18-22 olin aivan käsittämättömissä tuskissa :dead: Sen jälkeen on ollut olo kuin toisella ihmisellä. Nyt antoivat oksitosiinitipan jos vaikka vauhdittaisi... Tähän asti epi ei ole vähentänyt yhtään supistuksia. Mutta eiköhän kohta ala tapahtua :confused:
 
Epiduraali ei ole loistava keksintö jos se puuduttaa ainoastaan vasemman jalan.. :rolleyes::rolleyes: voin kertoa että oli erittäin mielenkiintoinen synnytys ilman puudutusta ja toisen jalan ollessa pois pelistä :D nyt onneks jo toimii, mutta eilen kärryttelin tuolilla..
 
Mulla meni eka epiduraalin laitto pieleen - tosi kiva juttu piikkikammoiselle vielä... Mut toisen kerran kun laitettiin nii ai että miten ihana olo tuli! Supistukset ei tuntunu enää yhtään pahalle!
 
Mä missasin epiduraalin ihanuuden, ku nukuin koko sen vaikutus ajan :D
 
29.11. klo 8:58 rakas poikamme saapui tähän maailmaan :dummy: pituutta 50cm, painoa 3,235kg, kymmenen pistettä :Heartred

Ponnistusvaihe meni yllättävän nopeasti (n. 20min). Lopussa en saanut enää lisää epiduraalia kun sen teho lakkasi (siihen asti oli laitettu lisää reilun 2h välein) mutta sain sen alapääpuudutuksen ja sillä mentiin.

Itsellä nyt vielä väsynyt ja semi kipeä olo mutta sitäkin onnellisempi. Tuosta epiduraalista minun kohdalla niin onneksi toimi kun mikään muu ei. Kivutkin sen laiton hetkellä oli niin kovat ettei tuo epin laitto juuri edes sattunut vaikka sitä jännitin.

Hassua oli se että viikko sitten lääkäri ultran laskurilla laski että Toukka olisi 2,8kg ja laskettuna aikana arvio 3,1kg, eli nyt olisi pitänyt olla n. 2,9kg. Ennen synnytystä kätilö halasi masukin ja totesi että taitaa olla 3,2kg eli tosi lähelle :hilarious:

Täällä nyt tutustutaan vauva-arkeen ja koitetaan toipua. Tsemppiä kaikille tulevaan, kyllä siitä selviää!
:love7
 
Takaisin
Top