Synnytys lähestyy :)

Ja Ann minäkin pakkasin sairaalakassin vasta, kun olin lähdössä sairaalaan. Mitä sitä turhia etukäteen tekemään :laughing002
 
Mammu ja Ann, nähdään (toivottavasti) synnärillä, meillä pitäis kans vauva olla maailmassa ennen viikonloppua. Perässä tullaan. Muistelisin ainakin et ootte molemmat menossa sinne minne me suuntaamme :)
 
Mä pakkasin jo joku aikaa sitten kassin valmiiksi, mutta olen tyhjentänyt sieltä jo kaikki herkut ja kotiintulovaatteitakin tarttin yks päivä.. ELi uusiksi menee kassin pakkaus :grin Mä luulen, että lähdön tullen tulee kerättyä tosiaan ne kamat kasaan ja sitten menoksi. On pitänyt ostaa jotain sisustus- ja vauvalehtiä myös sinne kassiin, mutta tiedän, että luen ne heti. Eli miekkonen saa käydä ostamassa niitä sitten, kun olen jo sairaalassa.

Tsemppiä Mammu, Ann ja Pippuri! :)
 
Jos sulla Pippuri suuntana on K-sks niin täällä minä ainakin olen. Toivottavasti en enään tosin kauaa, alkais jo riittämään pikku hiljaa :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Se on suuntana joo mutta tää synnytys on näköjään mallia juupas eipäs. Supistusten väli oli 12 tunnin ajan jo koko ajan reilusti alle 10 min ja huusin painokelvotonta tekstiä volat kaakossa kun kipukin oli ihan kunnollista. Ja nyt taas sitte odotellaan. Tää vauva on varmaan jo ihan ylikypsä.
 
No sitä on varmaan evästetty tänään samassa ruokajonossa. Nyt salissa tipassa. :D
 
Ite oo ollu salissa oksitosiini-tipassa noin 39 tuntia :D Päästäisköhän me samaan saliin :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä valvottu aamu kolmesta suppareiden kanssa (4-10 min välisellä haarukalla heittelehtiny). Nyt ne alkanu harvenemaan 12-20 minsan väliseen sykliin, mut ei oikein kerkii vieläkään nukahtamaan välissä vaikka on tuska väsynyt. Vois joko ruveta tapahtuun tai sitten antaa mun ees inan pikkuseks hetkiseks torkahtaa (tai pariks:)). Limatulppa ei ole menny (huomatakseni) eikä lapsivedet eli luultavasti vaan siis odotellaan ja odotellaan.
 
Tsemppiä Paujoh ja muut! Mulla ei ole kuin vatsan kovettumista (eli niitä kivuttomia, ennakoivia supistuksia) ja pari vaimeaa edes vähän "oikean tuntuista" supistusta siellä täällä. Ja sitten sellaista selkäsärkyä, joka jostain lukemani perusteella saattaa myös enteillä jo avautumista, kun ei tunnu miltään selän rasittumiselta vaan sellaiselta menkkamaisemmalta. Mutta mene ja tiedä... Erilaisia tuntemuksia on myös jonkinlaisista nivuskrampeista pistävämpiin tuntemuksiin jossain vauvan pään tienoilla. Ei kuitenkaan mitään sellaista, että kuvittelisin soittelevani sairaalaan vielä lähiaikoina ja uskon kyllä etenkin ensikertalaisena olon muttuvan jo kotona paljon kivuliaammaksi kun avautumista alkaa kunnolla tapahtua. Harmi, kun tää 12.3.14 olis musta ollut jotenkin kivan kuuloinen päivä syntyä!
 
Olen synnyttänyt 7 lasta luomuna ja yksi leikattiin hätäsektiolla viikolla 31+5. Kaksi olen ponnistanut jakkaralla,mitä kyllä lämpimästi suosittelen. Mutta siihen ei kannata yrittää tosiaan mennä liian aikaisin ,vaan vasta sitten kun ponnistussupistukset alkavat. Myös vesisynnytys kiinnostaisi (odotan nyt yhdeksättä) onko kellään siitä kokemuksia?
 
Viime yönä supisteli lupaavasti monta kertaa, mutta pöh.. Siihen ne sitten jäivät. Ehdin jo ilmoitella hoitajillekin, että voivat jo varautua :)

Enää pari päivää laskettuun ja alan olla tooosi kärsimätön. En muista esikoisesta ihan näin kärsimätön olleeni.

Onkohan porukkaa jo synnärillä, kun täällä on vähän hiljaisen oloista ollut tänään :) Toivottavasti!
 
Oho! Kaikki loput on kyllä vajonneet jonnekin odotushorrokseen kun ei ole enää kirjoittelijoilla paikalla :) miten menee? Tuntemuksia onko ollenkaan? Vai onko kaikki vain täysin yhtä kyllästyneitä tilanteeseen kuten mieki? :D
Menkkajomotteluja ja ristiselkäkipuja. Jomottavia supistuksia, mutta ei todellakaan mitään varteenotettavaa. 2 viikkoa laskettuun niin en edes hoppuile ennään, heitin vain kirveen kaivoon jo alkumetreillä ko olen niin turhan kärsimätön :D pihalla teen lumihommia ja käyn kävelyillä. Jumppaan jumppapalloa kans illat ja heilutellaan peittoa. Tuntuu että olis elämänsä kunnossa, mikä ärsyttää kun se vissiin kertoo siitä että tämä nappula ei täältä ole ihan heti ulos tulossa!
 
Angina tsemppiä loppu metreille. Meidän neiti olis varmaan pysy rv 42 jos ei olis tullu mutkia matkaan kesken kaiken raskauden Ja tod näk jouduttu silti käynnistämään Supistuksethan mulla tuntu ainoastaan alamahalla samanlaiselle kun mulla olis ollu menkat. Tosin loppuvaiheessa ne alko oleen pikkasen eri tasoluokkaa, vaikka keinotekosia olivatkin

Kyllä se sieltä pihalle jossain vaiheessa tulee, luotat vaan siihen. Sehän voi tulla sieltä pian nopeemmin kun luulet ja ihan yks kaks

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä mietin myös onko kaikki jo lähtenyt tosi toimiin kun oli niin hiljaista eilen. To-pe yönä tuli heräiltyä tasaiseen tahtiin kun tuli kipeitä kunnon supistuksia. Sama jatkui päivän mittaan ja toiveet taas jo heräili, että nyt alkaa tapahtua. N. klo 21 meno alkoi sitten rauhottua ja nyt niitä kunnon supistuksia tulee enää harvakseltaan.

Muuten alkaa hieman tämä olotila painamaan mieltä ja voimat heiketä. Huomaan, että hermo kiristyy ja liikeelle lähteminen ei ole enää niin kivaa. Kaupungilla tai kaupassa väsyy sen verran nopesti, että ei jaksa innostua. Vielä olis himassa järjesteltävääkin, mutta ei oikein energiaa. Maanantaina olis neuvola, mutta kyllä sinne meno ihan turhalta tuntuu. Ei siellä mitään uutta kerrota kuitenkaan.
 
Voi kun pääsisikin jo tositoimiin! Täällä alkaa onneksi flunssa helpottamaan tai ainakin pahimmasta ollaan nyt toivuttu :) Eli sen kunniaksi olen tänään rehkinyt, siivonnut, kierrellyt kaupoissa ollut jalkojen päällä ym. jotta ensi yönä voisi vaikka alkaa jo jotain tapahtumaan. Tosin mitään merkkejä siitä ei kyllä ole... Eilen ja toissapäivänä oli aiempaa enemmän ja kovempina niitä vatsan kovettumisia ja muutama vihlaisu tuolla alapäässä. Parempi sekin kuin ei mitään, tosin loppuvat aina aika lyhyeen.
Mulla nyt siis 40+4, odottavan aika on todellakin pitkä...!!
 
Täällä sitä ollaan, yhtenä kappaleena edelleen. Ei muutosta olotilassa, plaah. Mutta niinkuin Mammu83 sanoi, kyllä se sieltä pihalle tulee :D
 
Kiitos Mammu tsempeistä :) ja hei T77! Mulla on ihan sama fiilis ensviikon neuvolakäynnistä. Eipä siellä muuta ko käydään lätisemässä samoja juttuja ko viimekerrallakin ja sitten taas vain ootellaan :/ hyvä myös että porukka alkaa toipua flunssailuista!
Masukki on aivan mahdottoman liikkuvainen nyt vaihteeksi ja kovasti joutuu irvistelemään kun tuntuu tulevan kyynärpäätaktiikalla mahasta läpi ;p ja hiertää rakkoa välillä todella kipeästikkin. Kauhiasti ärsyttää kaikki asiat ja suosiolla on pois ihmisten ilmoilta ettei kellekkään viattomalle rupia huutaan :sad001
Eilettäin tuli jomottavampia supistuksia!!!! Jee! ...mutta tunnin välein vain :D elikkä ei edelleenkään mitään. Pitäkää tytöt lippu korkealla vielä viimiset metrit!
 
  • Tykkään
Reaktiot: T77
Vauva möyri eilen illalla entistä alemmaksi ja viime yönä harjoittelin jo supistusten kellottamista, kunnes ne sitten kuitenkin laantuivat. Tällä hetkellä vatsassa on rauhallisempaa eli valmistautuisikohan hän vaikka syntymää varten... Miehelle ounastelin, että huomenna voitaisiin olla lähdössä sairaalaan päin, mutta saa nähdä. Joko hötkyilen turhasta ja tätä kovempien supistelujen kautta jatkuu vielä monta päivää, tai sitten ollaan jo aika lähellä! Ihan leppoisat tunnelmat ja odotan tulevaa koitosta itsevarmana siitä, että hyvin siitä selviän. Siis tällä hetkellä ainakin :grin
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top